Werk & Studie
alle pijlers
Vergissing van de werkgever in jouw voordeel?
zaterdag 8 maart 2008 om 18:56
Afgelopen maand heb ik van mijn werkgever een flink bedrag ontvangen. Het stond als 'nabetaling 2007' op mijn loonstrookje. Ook heb ik daarna een aangepaste jaaropgave over 2007 ontvangen. Nu is het bedrag zo groot, dat ik denk dat er een vergissing gemaakt is. Het is namelijk meer dan ik het afgelopen jaar in totaal verdiend heb. Erover bellen naar de salarisadministratie heb ik nog niet gedaan, omdat ik dan bang ben dat ze er achter komen een fout te hebben gemaakt.
Ook heb ik er nog niet met collega's over gesproken.
Ik weet dat eerlijkheid het langst duurt en ik dus het beste even zou kunnen bellen, maar goed, het gaat om zoveel geld dat ik het wel echt heeeel graag zou willen houden...
Mijn vraag is vooral of iemand dit ook al eens heeft meegemaakt? Komt dit vaker voor? Hoe groot zou de kans zijn dat het geen vergissing is?
Ook heb ik er nog niet met collega's over gesproken.
Ik weet dat eerlijkheid het langst duurt en ik dus het beste even zou kunnen bellen, maar goed, het gaat om zoveel geld dat ik het wel echt heeeel graag zou willen houden...
Mijn vraag is vooral of iemand dit ook al eens heeft meegemaakt? Komt dit vaker voor? Hoe groot zou de kans zijn dat het geen vergissing is?
zaterdag 8 maart 2008 om 20:39
Ik zou het direct melden, ze komen er toch wel achter; hoe verklaar je dan dat je nooit iets gezegd hebt... Als het idd zo'n groot bedrag is, is het een beetje vreemd om als excuus te gaan gebruiken dat het je niet opgevallen was...
Heb ooit ¤2000 van de sociale dienst ontvangen, m.i. niet terecht. Heb direct gebeld, gemaild, papieren opgestuurd, nou ja: de hele rimram. Nooit meer iets over gehoord. Tja, dan vind ik het dikke vette pech voor ze, maar het staat nog wel op mijn rekening, al zo'n vijf jaar. Te wachten....
Heb ooit ¤2000 van de sociale dienst ontvangen, m.i. niet terecht. Heb direct gebeld, gemaild, papieren opgestuurd, nou ja: de hele rimram. Nooit meer iets over gehoord. Tja, dan vind ik het dikke vette pech voor ze, maar het staat nog wel op mijn rekening, al zo'n vijf jaar. Te wachten....
zaterdag 8 maart 2008 om 20:56
Vind alleen die aangepaste jaaropgave die er is gevolgd wel apart....die moet toch ook aangemaakt worden, dat gaat niet automatisch lijkt me.
Maar zou zeker even naar je leidinggevenden stappen...staat niet echt netjes om er niets over te zeggen. Als t een foutje is komen ze er echt wel achter en sta je er op zn zachts gezegd niet echt florisant voor in hun ogen denk.
Overigens zou ik hier dus echt pas laat achtergekomen zijn, want ik kijk echt nooooit hoeveel geld er op mn rekening staat...en afschriften krijg ik ook niet...alles wordt automatisch afgeschreven, dus via telebankieren zie ik mn gegevens misschien eens in t half jaar...Zou me mooi staan dan
Maar zou zeker even naar je leidinggevenden stappen...staat niet echt netjes om er niets over te zeggen. Als t een foutje is komen ze er echt wel achter en sta je er op zn zachts gezegd niet echt florisant voor in hun ogen denk.
Overigens zou ik hier dus echt pas laat achtergekomen zijn, want ik kijk echt nooooit hoeveel geld er op mn rekening staat...en afschriften krijg ik ook niet...alles wordt automatisch afgeschreven, dus via telebankieren zie ik mn gegevens misschien eens in t half jaar...Zou me mooi staan dan
zaterdag 8 maart 2008 om 21:00
zaterdag 8 maart 2008 om 21:12
Na 5 jaar kunnen naar hun geld fluiten. Jij hebt je best gedaan. Dat ze daar niet achter zijn gekomen zeg! Ik had hetzelfde met die 48.000 euro... van een instantie waar ik nog nooit van gehoord heb. Ze hebben het geld destijds op mijn rekeningnummer gestort. Bij de Postbank is dubbele controle: op naam en rekeningnummer, als deze kloppen wordt het geld overgemaakt.... En zal ik nog iets lachwekkendst vertellen? Een jaar na dato storten ze het nogmaals... Weer een bedrag van duizenden euros!!!!! Ongelooflijk toch?
zaterdag 8 maart 2008 om 21:22
Nee hoor dit komt niet altijd uit.
Ik heb gehoord van iemand die rond de 10000 euro heeft gekregen, wat niet voor diegene bestemd was. Gewoon gehouden en nooit meer wat van gehoord.
Ik ben er erg boos om geweest, gewoonweg omdat ik zoiets nooit zou kunnen en gewoonweg NIET snap dat een ander er niet hetzelfde over denk als ik!
Ik heb gehoord van iemand die rond de 10000 euro heeft gekregen, wat niet voor diegene bestemd was. Gewoon gehouden en nooit meer wat van gehoord.
Ik ben er erg boos om geweest, gewoonweg omdat ik zoiets nooit zou kunnen en gewoonweg NIET snap dat een ander er niet hetzelfde over denk als ik!
zaterdag 8 maart 2008 om 21:25
Het is geen spelletje monopoly waarbij je nepgeld krijgt en mag uitgeven omdat je een kaartje getrokken hebt waarop stond: Een vergissing van de bank in uw voordeel u ontvangt....
Nee dit is echt geld, van je werkgever en onterecht aan je betaald (of onterecht veel uitbetaald) Dit moet je dus terugbetalen. Maandag even een telefoontje plegen of mailtje sturen naar de salarisadministratie zodat men weet dat er een vergissing is gemaakt en dat je het graag wilt herstellen. Dat je nog erover denkt om het te houden zeg
Nee dit is echt geld, van je werkgever en onterecht aan je betaald (of onterecht veel uitbetaald) Dit moet je dus terugbetalen. Maandag even een telefoontje plegen of mailtje sturen naar de salarisadministratie zodat men weet dat er een vergissing is gemaakt en dat je het graag wilt herstellen. Dat je nog erover denkt om het te houden zeg
zaterdag 8 maart 2008 om 21:27
Jullie zullen het wel niet geloven (kon ik namelijk ook niet), maar ik ben een paar weken miljonair geweest. Kreeg van een notaris ruim 3 miljoen euro op mijn rekening overgemaakt i.p.v. 3000 euro. Deze modelburger heeft het gemeld. Maar misschien had ik beter een onbewoond eiland kunnen kopen en gaan rentenieren, hahaha (grapje hoor!).
anoniem_42552 wijzigde dit bericht op 08-03-2008 21:29
Reden: nog ff euro achter 3 miljoen gezet, lijkt het nog meer :-)
Reden: nog ff euro achter 3 miljoen gezet, lijkt het nog meer :-)
% gewijzigd
zaterdag 8 maart 2008 om 21:39
zaterdag 8 maart 2008 om 22:09
Ik ben zo zwaar besodemieterd door een ex baas, dat mijn neiging om het te houden wel wat groter is dan wat hier gezegd wordt. Ik moet wel zeggen dat ik een enorm warm gevoel krijg van de eerlijkheid van deze forumsters. Ze krijgen mijn portemonee, auto en vriendin mee, en ik ga ervan uit dat ik alles netjes terug krijg. Jullie hartjes zijn van goud!
zaterdag 8 maart 2008 om 22:18
zaterdag 8 maart 2008 om 22:22
Pak het vliegtuig naar Rio....de Janeiro.
Maar serieus; daar komen ze achter, vroeg of laat.En dat kost je je baan en reputatie. Ik kan me je gedachten wel een beetje voorstellen, ik zou ook een paar seconden bedenken wat ik allemaal met zoveel geld kon doen.Maar dan wint het verstand het weer en zou ik het toch melden. Ze komen er zeker achter, alleen kan dat even duren.
Zelf heb ik eens een aanzienlijk bedrag van de belasting gekregen dat veel hoger was dan wat ik had moeten krijgen.Ik heb het op mijn spaarrekening gezet en pas na meer dan een jaar kreeg ik het verzoek het terug te betalen. Heb ik wel een jaar rente gehad. Na een x aantal jaar is het geld van de ontvanger als ze er niet achter komen. Maar hoe dat zit als je werkgever een fout maakt?
Maar serieus; daar komen ze achter, vroeg of laat.En dat kost je je baan en reputatie. Ik kan me je gedachten wel een beetje voorstellen, ik zou ook een paar seconden bedenken wat ik allemaal met zoveel geld kon doen.Maar dan wint het verstand het weer en zou ik het toch melden. Ze komen er zeker achter, alleen kan dat even duren.
Zelf heb ik eens een aanzienlijk bedrag van de belasting gekregen dat veel hoger was dan wat ik had moeten krijgen.Ik heb het op mijn spaarrekening gezet en pas na meer dan een jaar kreeg ik het verzoek het terug te betalen. Heb ik wel een jaar rente gehad. Na een x aantal jaar is het geld van de ontvanger als ze er niet achter komen. Maar hoe dat zit als je werkgever een fout maakt?
zaterdag 8 maart 2008 om 22:23
Hahaha, ik zou op mijn werk zeggen dat ik het erg fijn vind dat ze me zo waarderen!!!!!
Maar het geld houden lijkt me niet kunnen.
Mijn man heeft overigens wel eens 5 extra vakantiedagen gekregen. Die stonden ineens extra op zijn loonstrook. Hij heeft dit gemeld bij de baas. En zijn baas reageerde boos, ze wisten heus wel wat ze deden hoor! En jullie hebben altijd iets te zeuren, zei hij er ook nog bij.
Mijn man dacht prima! Een tijdje later kwam zijn baas zeggen dat het toch niet klopte, maar dat hij het niet meer zou aanpassen. Dus je hebt nog een kansje....................
Maar het geld houden lijkt me niet kunnen.
Mijn man heeft overigens wel eens 5 extra vakantiedagen gekregen. Die stonden ineens extra op zijn loonstrook. Hij heeft dit gemeld bij de baas. En zijn baas reageerde boos, ze wisten heus wel wat ze deden hoor! En jullie hebben altijd iets te zeuren, zei hij er ook nog bij.
Mijn man dacht prima! Een tijdje later kwam zijn baas zeggen dat het toch niet klopte, maar dat hij het niet meer zou aanpassen. Dus je hebt nog een kansje....................
zaterdag 8 maart 2008 om 22:25
Ik durf te wedden dat een aantal moraalridders hier ook echt wel even een uurtje mogelijkheden zou gaan uitzoeken om dat geld op één of andere manier ontraceerbaar weg te sluizen hoor. Dus niet zo hard brullen.
Ik ben trouwens wel benieuwd waar TO is maar die komt hier waarschijnlijk niet meer, na jullie vriendelijke ontvangst.
Ik ben trouwens wel benieuwd waar TO is maar die komt hier waarschijnlijk niet meer, na jullie vriendelijke ontvangst.
Ik ben mijn eigen bananenschil