Ook net gestopt met de pil? 2

19-10-2007 09:47 795 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op nummer 1 i.v.m. de tabel.

http://i230.photobucket.com/albums/ee8/metpilgestopt/vivatabel-1.jpg
Rits hoe gaat het verder met je? Goed nieuws over het trouwen in elk geval. Zoals MW ook omschrijft enzo lijkt me ook heerlijk hoor trouwen. Ik zou het ook graag willen, maar helaas hebben we andere prioriteiten. Zo hebben we nieuwe kozijnen besteld boven en moeten we een andere auto. Vriendje zijn auto is net verkocht dus dit moet met dit snertweer op de brommer :( hahaha

We hebben niet alleen een andere auto nodig ivm de gezinsuitbreiding, maar we hebben ook een boot(je) gekocht afgelopen september en we hadden geen trekhaak. Dus dan moet je keuzes maken of een trekhaak of een andere auto. En met de hond en een kleine gaat het niet in de onze, dus toch maar besloten een andere te kopen. Zijn nu hard op zoek, want vriendje wil niet al te lang op de brommer haha.

MW wat onwijs leuk wat van je te horen en we verwachten ook een mega uitgebreid verslag als je terug bent, maar datgene wat je schrijft klinkt al super! Wij hebben van bellytalk gehuurd. Op zich is het bij ons heel makkelijk. Je smeert je buik in, zet dat ding aan, zet dat microfoontje op je buik en luisteren maar. Maar het is dus nog een hele kunst om het hartje te vinden. Ik raad je dan ook aan het apparaat mee te nemen naar je volgende echo en de vk te vragen je erbij te helpen. Nadat wij op echo waren geweest had vriendlief goed opgelet waar ze luisterde en toen konden we het vinden.

Esther vervelend dat je misselijk wordt en zo moe... Maar ook goed nieuws lees ik hahaha. Welkom terug! :)

Nou ik ga vriendje even troosten, want zijn auto is net opgehaald en dan is het weer series tijd. Ik weet dat er meer kijken dus fijne tv avond en tot morgen xxx
Sandra zeker grote uitgaven! Wel erg leuk een andere auto kopen maar toch....kost ook een hoop geld.

Hier de eerste zwangerschap zonder grote uitgaven/grote verbouwingen.

Bij de eerste hadden we net ons eerste huis gekocht en moesten we veel verbouwen. Bij de tweede moetsten we het kamertje helemaal leeg halen en dakkapel erop enzo, toen ze 6 weken was kochten we dit huis.

Nu hoef ik alleen een kamer te behangen, en de jongste daar naar laten verhuizen en dan de kleine kamer behangen voor de baby. Valt dus allemaal wel mee hier hahahah

Mijn vriend heeft heeft een half jaar terug een neiuwe auto gekocht en die van mij is net 3 jaar dus kan ik ook voorlopig nog even mee. Maarja daarvoor in de plaats moet ik wel een neiuwe kinderwagen, maxicosi, badje, wiegje, kleertjes, behalve de box en kast, bedje en commode moet alles nieuw.

Ik ga lekkervroeg mijn bed in heb net gesport en ben nu echt vreselijk moe.
Hallo meiden, iedereen vandaag weer aan het forummen! Gezellig!

MW, leuk om even van je te horen! Geniet er nog even van, in Nederland heb je GEEN mooi weer dus genoeg tijd om achter je laptop te kruipen..

En Rits, van harte met jullie voorgenomen huwelijk! Heel erg leuk, misschien wel heel dubbel maar maak er iets moois van!

Voor de rest hier weinig bijzonders, ben begonnen met temp. maar elke ochtend lukt me niet. s Ochtends kan ik suf zijn en moet ik gewoon naar de wc en denk ik daarna; shit! Mijn temp. was ook niet hetzelfde dus wie weet is dat ook niet zo'n goede methode. Maar nu zijn het wel DE oefen dagen dus kruip zo lekker saampjes onder de wol... haha.. Tot gauw!
Mrs. MW, gefeliciteerd!!!

Je verhaal klinkt als een bouquetreeks, vertel, vertel!!

We willen alle witte stranden, ondergaande zon, kaarslicht, trouwen en al dat soort dingen graag horen hoor!!!

Hardy: haha, succes saampjes!! ;)

En verder alle dames die ik ben vergeten: fijne dag vandaag en ik post binnenkort vast en zeker wel wat uitgebreider...
Rits, had er helemaal overheen gelezen! Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Een mooie manier om het toch een beetje positief te maken!

Hardy, ik hoop dat jullie plezier hebben gehad ;-) hahahahah

Taartje, hoe is het met jouw NOD gegaan?

Nu we weer internet hebben zal ik vanavond even de tabel af maken. Willen jullie de datums voor de lege hokjes nog even doorgeven?

Ik heb net de verloskundige gebeld, ik mag 2 april langskomen nog 3 weekjes. Ik krijg dan ook meteen een echo echt heel spannend!

Ze vroegen me ook naar moeders voor moeders, heb het bij de eerste 2 niet gedaan. Nu mede door een goede vriendin en de spanning van het zelf niet zwanger worden mijn nummer doorgegeven voor een consulent maar ga nu enorm twijfelen. Sandra jij doet het ook toch? IK zie er tegenop dat er een consulent langs moet komen, de kleintjes weten het nog niet en heb me op zich al wel ingelezen via internet dus vraag me of of het echt nodig is. Maargoed we wachten het telefoontje wel af.
Esther1981 schreef op 11 maart 2008 @ 10:53:

Rits, had er helemaal overheen gelezen! Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Een mooie manier om het toch een beetje positief te maken!

Sorry Rits, haastige spoed...ik had er ook overheen gelezen... :-$

Heerlijk, die plannetjes maken!!

Welke maand zou jullie voorkeur hebben om te trouwen en gaan jullie voor een kleine of juist een hele grote bruiloft?

Spaar ze in ieder geval alvast! :-P
Esther ik doe ook mee met mvm ja dat klopt. Ik ben wel blij dat ik nog maar 5 weken hoef hoor pfff... Soms ga ik naar boven om te plassen (daar staat dan het opvangbakje en de fles) maar ga ik gewoon op het toilet zitten, shit weer vergeten haha. Die consulente begrijpen de privacy. Ik had een afspraak en toen ging onze stoppenkast stuk en die zaterdag werd er een nieuwe geplaatst, geen probleem om het te verzetten. Ook als ze je bellen vraagt ze eerst of het gelegen komt. Je kunt ook in de avonduren afspreken als de kids op bed liggen. Ze begrijpen heel goed dat je het nog niet kwijt wilt in dit stadium.

Je hoeft ook die flessen niet meer voor de deur in de meeste gevallen hebben ze een depot waar je het heen kunt brengen dus dat is wel lekker.

Taartje ik zie dat je NOD is geweest meid, en....???

Ik ga zo voor een intake naar de vk. We hebben voor volgende week donderdag de echo geplaned en als die goed is, ben ik ruim 12 weken, dan gaan we het vertellen. Heel toevallig gaan we die avond voor vriendje zijn verjaardag uit eten met mijn schoonmoeder dus vertellen we het haar als eerste. Vriendje is zaterdag jarig volgende week en we vieren het in de kroeg, mooie gelegenheid om het direct tegen iedereen te vertellen. Familie lichten we uiteraard eerst in vrijdag of zaterdag op de dag.

NOu meiden fijne dag verder xxx
Sandra spannend zo naar de vk. In dit stadium kunnen ze het hartje vaak ookal horen van buitenaf ben benieuwd. laat je weten hoe het was?

Bedankt voor de uitleg, ben benieuwd hoe het zal gaan.
Sandra, hoe was het bij de vk? Vind het goed dat je mee doet met mvm, maar kan me voorstellen dat je het vergeet. Herken het wel omdat ik elke ochtend moet tempen maar dat ook soms vergeet..

Hoe krijg ik de leuke gezichtjes in beeld die jullie achter een zin zetten?

Hoe gaat het met de andere meiden? Nou, ga weer aan het werk..
He meiden dank jullie wel voor de felicitaties.

Gek idee hoor, ik ben helemaal niet zo'n trouwtype. We houden het dus ook heel klein. Een grote trouwerij is niets voor mij hoor maar dat vind ik altijd wel leuk als anderen dat hebben, ik hou wel van feestjes!

We doen het denk ik alleen met familie erbij, en dan later nog een feest voor vrienden. Dat houden we dus niet op dezelfde dag.

Sandra hoe is je intake gegaan, heb je een hartje gehoord? Ik ben heel benieuwd. Dat is zo'n bijzonder moment. Knap hoor dat je het al zo lang geheim kunt houden. Ik vond dat erg moeilijk, maar dan vooral voor ouders en goede vriendinnen.

Wat een rotweer vandaag he. Ik moet toch echt de deur uit voor de hond en boodschappen. Bahbah. (maar voor de hond doe ik het natuurlijk met alle liefde)
Taartje is al een tijdje niet geweest, benbenieuwd hoe het met haar gaat!

Hier net de belastingaangifte gedaan een erg grote meevaller! Normaal werd de auto van mijn vriend (leaseauto) hier nog vanaf getrokken maar dat moet nu per maand betaald worden. Ook krijgen we een hoop terug van de hypotheek we krijgen dit niet per maand maar per jaar. Een extra flinke spaarcent dus. Ben al kinderwagens aan het snuffelen hahaha
Hee meiden, nou dinsdag intake gehad en ze heeft niet naar het hartje geluisterd. Ten eerste omdat het niet altijd hoorbaar is met 11 weken, ten tweede omdat we al een echo hebben gehad vorige week en omdat we volgende week donderdag de 12 weken echo krijgen en dan kunnen we het EINDELIJK vertellen....

Rits we hebben nu bewust ervoor gekozen het niemand te vertellen omdat het al een keer mis is gegaan en we dat, net als jij, zagen tijdens de eerste echo. Die dag belde iedereen heel belangstellend op en we zijn gewoon een beetje bang dat het weer mis gaat. Niet dat we dat dan niet zouden vertellen, maar niet meteen na de echo zeg maar. Vandaar eigenlijk. Hoe gaat het met jou? Voel je je nog steeds met de dag een beetje opknappen? En denken jullie er toch misschien weer aan snel te beginnen?

Esther ben je al voor een kinderwagen aan het kijken? haha. Je hebt gelijk meid. Wij hebben echt nog nergens naar gekeken moet ik eerlijk zijn. Alleen wat sites voor een kamertje, maar we willen gewoon naar zo een grote baby winkel gaan en daar maar kijken. Op internet heb je ook zoveel keus en ik wil het wel in het echt zien voor ik iets bestel.

Hardy hoe gaat het met je temperaturen? Vergeet je het nog steeds wel eens? Waarom ga je niet voor de ovulatietesten? Dat is wel makkelijker te hanteren. En die van Clear Blue schijnen goed te werken. Zijn wel wat duurder, maar ja goedkoop was bij MW en mij ook duurkoop zal ik maar zeggen ;) En je krijgt die gezichtjes met je ; en de ). Als je die achter elkaar zet krijg je een smiley, die andere weet ik ook niet eigenlijk. ;)

Nou ik heb alles ingepakt en we gaan morgen eerst naar Friesland voor een auto kijken en daarna door naar Texel. Kheb er helemaal zin in. Lekker even twee dagen ertussen uit.

Nou meiden een heel fijn weekend dus en tot maandag.... xxx
hee nou werken die smileys niet of is het met de dubbele punt :)

Ja met de dubbele punt sorry, het is dus : en dan de ) Succes Hardy
Esther wat fijn die meevaller. Die kun je helemaal gebruiken nu dat je zwanger bent. Lekker die kinderwagen uitzoeken, heerlijk toch.

Sandra, ik kan me goed voorstellen dat je nu wat terughoudender bent met vertellen aan mensen. Leuk hoor nog even en jullie zitten in de "veilige zone". Fijn dat jullie het dan gaan vertellen, kun je er met andere mensen over praten.

Lekker hoor een weekendje Texel. Hopelijk hebben jullie mooi weer.

Met mij gaat het met ups en downs. Gisteren had ik een hele positieve dag en was ik heel vrolijk en kon positief naar de toekomst kijken.

Vandaag heb ik weer een down dag en ben heel veel verdrietig. Ik kreeg vandaag ook een echofotootje met de post (had ik aan de gyn gevraagd) en dat was zo mooi, dat kindje zo te zien. Daar word ik dan weer extra verdrietig van. Maar morgen gaat het vast weer beter.

Ja wij willen denk ik wel weer snel gaan proberen. Zwanger zijn, zo'n kindje in je buik, dat is wel zo bijzonder. Zoiets moois wil ik weer meemaken en dan als resultaat een gezond kindje.
Nouja kinderwagens kijken..... was overenthousiast het internet aan het afspeuren om te kijken wat voor nieuwe snufjes ze weer hebben hahaha

Sandra nog ffies spannend dus....

Rits, fijn dat je weer iets positiever kun kijken naar de toekomst. Fijn dat je nog een echofoto hebt gekregen. Is toch mooi om te bewaren.

Hier gaat het goed, vreselijk moe en giga misselijk maarja daar doen we het maar mee hahaha is in ieder geval een goed teken.
He Taartje, je klinkt steeds meer positief, goed zeg! Kan me voorstellen dat de echo confronterend is... Ben je alweer een keer ongi geworden?

Sandra, deze donderdag de echo? Leuk hoor! Zag gister een echo van vriendin, lijkt me heel speciaal. Vind t onvoorstelbaar knap dat je het voor je kan houden, ik zou het niet kunnen! Hoe ga je het vertellen?

Esther, je klinkt zwanger ten top, haha..

Hoe gaat het met de andere meiden?

Het temperaturen valt me niet tegen. Begin het al bijna als een gewenning te zien! Had gister hogere temp. 37gr. de dagen daarvoor 36,6 of 36.7. Was er dus blij mee, merk ook dat mijn borsten meer 'bollend' zijn dan anders.. In de 'bijbel' (croon boek) stond in dat de temp. stijging minimaal 11 dagen moest aanhouden voor een goede nesteling van het eitje, maar helaas had ik vanmorgen 36.8gr. Dat is dus te laag, en voel me daar wel wat onzeker over... Wat nou als een eitje bij mij niet goed kan nestellen? Ik krijg wel meer zicht op mijn cyclus, precies na 14 dgn. verhoging en 'bollende' borsten. En in principe dus vanaf nu over 14 dgn. ongi worden, nou ja, eigenlijk liever niet natuurlijk! We hebben flink geoefend en vind t nu wel spannend.. afwachten..

:) Hardy
Thanks Sandra voor de koppies!! word er :) :) :) :) :) van!! haha..
Hardy wat fijn dat je meer inzicht krijgt in je cyclus.

Ik zou me niet te snel druk maken over die ene dag dat de temp niet klopte. Het kan al schelen hoe laat je opstaat en of je verkouden bent of wat dan ook. En het is pas de eerste maand dat je temperatuurt.

Nu maar afwachten, spannend hoor. Duimduimduim.

Hier gaat het echt met ups en downs, soms voel ik me wel redelijk en soms echt superverdrietig en kan ik om alles huilen.

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met Taartje is.
Rits ik kan me voorstellen dat het extra verdrietig is als je dan je echo krijgt van de vk, maar het is toch je eerste kindje ondanks dat het fout is gegaan. Je hebt er goed aan gedaan om dit te vragen hoor. Wij hebben het ook bewaard en ik heb er wel echt troost aan gehad. En als je moet huilen gewoon doen... Lucht alleen maar op.

Hardy ik zou me er ook niet al te druk over maken hoor over die ene dag temperaturen. Gaat het nu wel goed met voor het opstaan temperaturen ipv dat je er per ongeluk uitspringt haha?

Wij hebben het heerlijk gehad op Texel, zaterdag was het schitterend mooi weer, alleen jammer dat het zondag zo regende. Je moet dan om 11.00 uur uitchecken en tja wat dan... Alles is dicht en het regent, dus maar lekker naar huis gegaan en nog even bij mijn schoonvader langs en bij een vriendin. Lekker weekend gehad dus.

We waren eerst zaterdag ochtend naar Friesland voor de auto en deze was helemaal top. Deze vrijdag kunnen we em, als het goed is, ophalen. Nu staat mijn zwager met kaarten op de markt in Leeuwarden dus rijden we 's ochtends om 5.45 uur met hem mee!!! HELP!!! haha :)

Maar dan hoeven we in elk geval niet achter elkaar aan naar huis anderhalf uur.

Ja donderdag de 12 weken echo en dan gaan we het vertellen. Zaterdag is me vriendje jarig en dit vieren we in de kroeg en dat is ook een uitgelezen moment het te vertellen, want dan is iedereen bij elkaar. Vind ik wel spannend hoor eerlijk gezegd. Hoe vertel je dat? Ik ga het niet omroepen per microfoon ofzo haha. Ik weet ook niet zo goed hoe ik het tegen mijn collega's moet vertellen. Ik vind het super raar om te vertellen. Ik begin het langzaam aan pas zelf te geloven!

Taartje ik ben nieuwsgierig hoe het met je is meid? Hoe is je NOD gegaan?

Mrs MW volgens mij ben je gister thuisgekomen? Zou je niet eens even heel rap je verhaal vertellen??? Je moet ook alweer snel naar de vk toch voor je 12 weken echo? Vertel????

Fijne avond meiden xxx
Oh ja we gaan het de familie wel vertellen voor zaterdag hoor. Niet dat die het ook zaterdag pas horen, nog even ter info haha.
Rits, ik bedoelde natuurlijk jou ipv Taartje! Dankje voor t duimen.. haha.. Maar ik ben ook benieuwd naar Taartje (en de andere meiden?!)

Sandra, wat geweldig klinkt je weekend! Texel is een leuk eiland, genoeg te doen! Maar ja, het weer moet wel meezitten.

Spannend je auto! Wat voor auto krijgen jullie?

Dames, ik weet het, ik moet er niet te veel aan hechten, de temperatuur. Vanmorgen was hij alweer hoger. Maar gisterochtend hoorde dat een vriendin zwanger is en dat al na 2 maanden stoppen met de pil. Kan er weinig aan doen maar laat me daar soms wat door meeslepen...

Fijne avond allemaal!!
Sandra het wordt een spannende dag morgen voor jou he. Ik zal aan je denken.

Leuk als straks iedereen het weet. Tenminste ik vond dat heel leuk, om er over te praten enzo.

Wij zijn ook een keer naar Texel geweest, toen regende het ook op zondag en dan is er niet veel te doen he. Maar Texel is wel een leuk eiland. Terschelling vind ik nog leuker, dat is iets levendiger, heel gezellig.

Hardy laat je niet teveel meeslepen. Meeste mensen worden binnen een jaar zwanger. Da's best een lange tijd hoor. En die mensen die snel zwanger zijn, die vallen op, want die zeggen het meestal ook. Van andere mensen hoor je het niet zo snel dat het langer geduurd heeft.

Gisteren een beetje dom geweest. Vriend en ik hebben het onveilig gedaan. Maar ik slik pas weer sinds twee weken foliumzuur. (ik had het met de miskraam drie weken niet geslikt)
Rits maakje niet ongerust! Je moet beginnen met foliumzuur als je wilt beginnen met kinderen krijgen. Stel dat het deze keer meteen raak was ben je toch optijd? Wel een goed teken dat jullie het onveilig gedaan hebben!

Sandra spannend morgen!! Ben benieuwd hoor, laat je het ons snel weten?

Hardy, maak je niet te ongerust, net wat Rits zegt de meeste zijn binnen een jaar zwanger en pas na een jaar mag je naar de dokter en dat is niet voor niks. Bij mij zonk elke maand als ik ongi werd ook de moed in de schoenen omdat ik zoiets had van gaat het bij mij nog lukken dus weet wel hoe je je voelt. Uiteindelijk is elk lichaam maar ook elke zwangerschap anders. Bij de eerste was ik binnen 3 maanden zwanger de tweede was meteen raak en nu was het pas met maand 6 raak dus het zegt helemaal niks. Waar ik wel vanovertuigd ben is dat je het moet proberen los te laten. Ik was er veel te veel mee bezig. Toen mijn oma overleed was ik meer daar mee bezig en helemaal niet met zwanger worden dat kon me echt gestolen worden. Waarom over een nieuw leven nadenken als je net iemand verloren was. Dit heeft bij mij gewerkt want die maand was het raak. De maanden ervoor ons sufgeklust en nu bijna niet en toch.....omdat ik deze maand er niet over nadacht of gewoon een mooi afscheidscadeautje van mijn oma?
Mooi idee Esther; een afscheidscadeautje van je oma...

Foliumzuur moet vanaf 4 weken voor conceptie, dus dan zou ik net twee weken te laat zijn. Maar ik heb vanaf augustus foliumzuur geslikt tot aan mijn miskraam, toen drie weken niet. Wie weet is dat voldoende...
Hallo lieve dames,

Ik ben een dag later thuisgekomen want we hadden 24 uur vertraging ppfff maar alles was goed geregeld en we hadden gewoon onze kamer nog en we kregen alles vergoed van Martinair dus dat was mooi.

Ik heb maar heel even tijd om te schrijven want ik ga zo met mn vriendin naar babypark haha ff snuffelen met zijn 2en en bijkletsen natuurlijk met koffie!!

Maar ik zal even vertelllen over gister teon ik een echo kreeg vanwege de combinatietest, dus niet de 12 wkn echo want die heb ik met 8 wkn al gehad vanwege mn vakantie.

Dus best spannend want ja t is geen pretecho, nou de vrouw had alles uitgelegd wat ze ging doen en over de uitslag verteld enzo en toen mocht ik gaan liggen, lichtuit en t tvtje aan.

Toen zette ze dat ding op mn buik en zag ik dus gelijk de baby al die natuurlijk inmiddles stuk gegroeid was. Dat was duidelijk te zien. Toen zag ik de baby dus opeens van links naar rechts gaan en weer terug, echt als een pingpong balletje haha en toen keerde hij/zij haha zich om zn as heen, dus we kregen echt een duidelijke rug naar ons toegekeerd!! Dat was zo BIZAR om te zien echt wauw.....

Ze keek ook naar 2 handjes/voetjes enzo..dat was oz mooi om te zien want je kon gewoon de vingertjes al tellen, ech zo biezonder om te zien. Het maagje werkte al want dat konze zien aan t vocht wat er inzat, dus t dronk al van t vruchtwater. En er was al bot te zien om de hersenen heen, dat was zich al aan t vormen. En toen ging ze naar t nekje en dat was wel even spannend, maar ze zag op t blote oog al dat t goed was en toen ging ze t meten, de aantal mm, en dat was ook dik in orde dus dat was een diepe zucht van opluchting.

En t duurde ook wel eventjes hoor, wel een kwartier heeft ze zitten kijken en zoeken naar eventuele afwijkingen en of alles er aan/op zat zeg maar.

En een hele rits met fotos kregen we mee, dus dat was ook erg leuk. En ik ben nog steeds 12 wkn en 3 dgn vandaag. En de baby was van hoofd tot billen 5,47 cm.

Dus ja wij waren erg blij natuurlijk....Ik hoop dat ik vanaaf weer meer kan schrijven en op jullie kan reageren want het zijn alleen maar ego-berichtjes van mij sorry meiden.....

Ik denk echt nog wel aan jullie hoor en leef zeker met jullie mee....heb jullie ook echt wel gemist in mn vakantie!!

San, heel veel succes vandaag, denk aan je!!

Esther, hoe voel jij je??

Hardy, Rits ik wil jullie laten weten dat ik aan jullie denk en heel veel vruchtbaarheid toe wens en natuurlijk ook alle andere meiden die nog bezig zijn, maar blijf positief!!!!!

Tot snel meiden dikke kus MW

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven