Superlekker maar niet meer te koop

13-03-2008 09:14 1706 berichten
De titel zegt het al....wat vond je "vroeger" superlekker en is nu nergens meer te krijgen??



Ik at vroeger ladingen kaasijsjes....waren roomijsjes op een stokje, in de vorm van een kaasblokje met een muis op de verpakking. Echt zo lekker, en dus nergens meer te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat n lekkere dingen komen toch weer voorbij. Bij sommige dingen is het al weer zo lang geleden dat ik me afvraag of het écht zo lekker was als ik in mn hoofd heb.



Die Winner Taco's: ja! Waarom, waarom uit de handel gehaald? Mn broertje en ik kunnen er maar niet over uit.



Verder denk ik ook weleens met weemoed terug aan een soort ontbijtgranen van vroeger. Het was in de vorm van beertjes, in smaken choclade, vanille en honing. Kom ff niet op de naam; maar daar zou ik graag nog een pak (oke, of meer ;-)) van naar binnen werken.



en ame (soort nepwijn) hadden ze eerst in een heel lekkere smaak, iets met framboos geloof ik. Het was lichtroze (een soort rose zeg maar), maar zie alleen nog maar de witte en rode :-(



Iemand had het trouwens over amandelm&m's. Die heb ik een tijd geleden nog bij de America Today gekocht.
Ann Liv schreef op 13 maart 2008 @ 11:26:

[...]





Ik weet het, ik weet het! Het was de Jive of niet? Met yoghurtijs. Mmm, die was wel lekker ja. Over ijs gesproken, ook de ijstaco's van rond die tijd (denk ik) waren érg lekker en zijn nergens meer te vinden!



En wat ik ook mis is Caramelco voor op de boterham. Zoehoet, maar wel lekker. Echt veel lekkerder dan die caramelspread die nu nog in de winkel staat.
Bebogeen?
love2dance schreef op 13 maart 2008 @ 11:49:

Annliv, caramelco is nog steeds te koop maar heet nu Bebogeen. glazen potje met rode deksel ( van de Ruyter)



kwam het laatst tegen in de AH dus nu staat er een pot in de kast.



oke...zie nu dat bebogeen hierboven al genoemd is...mosterd :worship:
Ik was net zo mosterd, maar bebogeen is niet een nieuwe naam voor caramelco, want het bestaat al minstens 35 jaar.
Alle reacties Link kopieren
mylenevalerie schreef op 13 maart 2008 @ 11:21:

Wat eruit is bij Pickwickthee is de cactussmaak. Omdat het mijn favoriete smaak is heb ik denk wel meer dan 20 pakjes ingeslagen en hier in de kast liggen. Dus ik kan nog even voort.
mylenevalerie schreef op 13 maart 2008 @ 11:21:

Wat eruit is bij Pickwickthee is de cactussmaak. Omdat het mijn favoriete smaak is heb ik denk wel meer dan 20 pakjes ingeslagen en hier in de kast liggen. Dus ik kan nog even voort.


Wij hebben ze op kantoor nog liggen. Ik vind die smaak juist lekker!

Maar zie op de site dat er wel heel veel smaakjes uitgehaald zijn...
Die mexicano chips van Smiths. Dat is al meer dan 10 jaar terug denk ik....
Ik vond al googlend een recept voor caramelco (sjakkie):



recept: 1 blikje gecondenseerde volle melk met suiker. Ze worden bij Albert Hein van het merk Friese vlag verkocht. Als je ze ruim 2 uur in gesloten blik in ruim water laat koken heb precies de Jacky die we vroeger hadden met die romige smaak en dezelfde kleur, ik heb ze nog niet zolang laten staan om te kijken of er ook van die korreltjes suiker in komen.
Alle reacties Link kopieren
Fido Dido ijsjes mmmmmmmm! Die zijn nergens meer te krijgen toch?
Alle reacties Link kopieren
Kom net van de appie af en ja die ijskogels liggen in de diepvries en oja de magnum double zijn er nu als mini's...
Alle reacties Link kopieren
wen schreef op 13 maart 2008 @ 10:57:

Wij noemden het sikkevet, die harde brokken. Heerlijk. In een winkeltje in Bourtange verkochten ze Oud-Hollandsch snoep, maar hun sikkevet was ook nep... bah.



De appelhagelslag mis ik ook! En de Pastachoco ook. En de Sky-ijsjes. O, en de voorganger van de Solero's, geen idee meer hoe ze heetten, waterijs aan de buitenkant, roomijs binnenin.



Wat ook zomaar uit het assortiment verdween: citroenkwark met koekkruimels. Misschien was het een seizoensproduct of zo, maar mén, wat was dat lekker.



Heeft de Jumbo niet zo'n beleid dat als je vraagt om een bepaald product, dat ze dan gaan proberen dat daar in het assortiment te krijgen?
Idd! Ik heb zelfbij Jumbo gewerkt en als een klant erom vraagt doen ze alles om het product te krijgen. Dus ik zou zeggen op naar Jumbo!!
Alle reacties Link kopieren
Het is vast al genoemd, maar ik ben te lui om alles door te lezen:



Smokey bacon chips, Pizza Quick-saus, Bols Kersen, Goudkuipje (?) smeerkaas Mosterd en ik vergeet vast nog iets (komt door het grote gemis, dan ga je verdringen, haha!).

Ik wil het allemaal! Nu!... ;p
Alle reacties Link kopieren
misschicken schreef op 13 maart 2008 @ 12:21:

Ik vond al googlend een recept voor caramelco (sjakkie):



recept: 1 blikje gecondenseerde volle melk met suiker. Ze worden bij Albert Hein van het merk Friese vlag verkocht. Als je ze ruim 2 uur in gesloten blik in ruim water laat koken heb precies de Jacky die we vroeger hadden met die romige smaak en dezelfde kleur, ik heb ze nog niet zolang laten staan om te kijken of er ook van die korreltjes suiker in komen.
Dat heb ik al eens geprobeerd en het smaakte redelijk goed. Al was het wel een beetje een kliederboel bij mij... Ik denk dat ik het binnenkort toch nog eens ga proberen!
Haha, wat een nostalgie hier!!!! Heerlijk, al die dingen!
Alle reacties Link kopieren
Ligeia, goudkuipje is toch nog gewoon overal te koop (die smeerkaas toch?)
Alle reacties Link kopieren
Tia Dalma schreef op 13 maart 2008 @ 12:03:

Die knettersnoepjes, heetten die niet Knetterpops?

Lekker man!! En dat dippoeder, mierzuur, wat je met een lolly uit het zakje moest lurken :-).

En Snor natuurlijk, om er bij te drinken...




Snor! dat vond ik altijd stoer, want wij hadden dat nooit.

Was het niet Martin Brosius die op het etiket stond?

Wat ik ook heerlijk vond: van die groene oploslimonade. Ook een prachtige kleur had het!

Ook was er een frambozenfrisdrank, hoe heete die nou?
Alle reacties Link kopieren
Ja en die knettersnoepjes liggen toch nog gewoon bij de Jamin?

Ik had ze laatst in Italie gekocht. Grappig spul haha.
Alle reacties Link kopieren
Babado: bedoel je gazeuse? (wij noemden het altijd champagnepils; geen idee of we dat zelf verzonnen hadden. Kregen we altijd bij opa en oma; was er in roze en bruin.) Die hebben ze nog bij de appie (onderin bij de aanmaaks; althans bij onze ah)



ligeia: pizza quick ook bij ah gezien, en volgens mij is die smokey bacon er ook nog wel (weet alleen niet van welk merk)
babado schreef op 13 maart 2008 @ 12:34:

[...]





Wat ik ook heerlijk vond: van die groene oploslimonade. Ook een prachtige kleur had het!

Je bedoelt reine claude...die hebben ze hier bij de AH nog, van RAAK
Ligeia schreef op 13 maart 2008 @ 12:32:

Het is vast al genoemd, maar ik ben te lui om alles door te lezen:



Smokey bacon chips, Pizza Quick-saus, Bols Kersen, Goudkuipje (?) smeerkaas Mosterd en ik vergeet vast nog iets (komt door het grote gemis, dan ga je verdringen, haha!).

Ik wil het allemaal! Nu!... ;p
Pizza Quick saus verkopen ze bij SuperdeBoer
Alle reacties Link kopieren
Ligeia schreef op 13 maart 2008 @ 12:32:

Het is vast al genoemd, maar ik ben te lui om alles door te lezen:



Smokey bacon chips, Pizza Quick-saus, Bols Kersen, Goudkuipje (?) smeerkaas Mosterd en ik vergeet vast nog iets (komt door het grote gemis, dan ga je verdringen, haha!).

Ik wil het allemaal! Nu!... ;p
Pizza Quicksaus zag ik laatst nog staan bij DIRK, of zou het er al sinds 1988 staan? Ik vond dat ook heerlijk vroeger, op een broodje, kaas erop, moet er nu niet meer aan denken!
Alle reacties Link kopieren
girl-1983 schreef op 13 maart 2008 @ 12:37:

Babado: bedoel je gazeuse? (wij noemden het altijd champagnepils; geen idee of we dat zelf verzonnen hadden. Kregen we altijd bij opa en oma; was er in roze en bruin.) Die hebben ze nog bij de appie (onderin bij de aanmaaks; althans bij onze ah)



ligeia: pizza quick ook bij ah gezien, en volgens mij is die smokey bacon er ook nog wel (weet alleen niet van welk merk)
Gazeuse inderdaad, wat een naam. Ik denk dat ik m van het weekend maar s haal, krijg nichtjes te logeren, dus een goed excuse, de groene is me iets te heftig. Eigenlijk drink ik nooit fris, dus weet helemaal niet wat er te koop is!
Alle reacties Link kopieren
Summerbreeze21, wel de gewone, maar de mosterdvariant heb ik nooit meer ergens gezien. :(



Girl-1983, je maakt me blij! Ik heb er niet meer naar gezocht op een gegeven moment. Het zou toch verchrikkelijk zijn als ze alweer jaren te verkrijgen zijn, hahaha! Eens kijken of ónze AH ze ook weer in het assortiment heeft, want dat is ook nog maar de vraag...
Alle reacties Link kopieren
Ja moet wel zeggen dat onze ah een redelijk grote is....

zal voor je duimen!
Pizza Quick heb ik hier in de koelkast staan...zo lekker, op een pita, met oude kaas, ui en salami, en dan de oven in...mjam!!!
Volgens mij kun je die zakjes met knettersnoep zelfs bij de Bart Smit krijgen. Ik vond die vroeger geweldig!



Wat ik nu mis is de Mandarijntjes yoghurt, en Punica, die zie je ook nergens meer :-(
Alle reacties Link kopieren
Oké, alomverkrijgbaar dus! Thanks voor de tips.



Daar zeg je zoiets, Babado. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat het zomaar zou zou kunnen zijn dat je vroegere favorieten misschien helemaal niet meer lust. Dat is toch verschrikkelijk?... ;p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven