Superlekker maar niet meer te koop

13-03-2008 09:14 1706 berichten
De titel zegt het al....wat vond je "vroeger" superlekker en is nu nergens meer te krijgen??



Ik at vroeger ladingen kaasijsjes....waren roomijsjes op een stokje, in de vorm van een kaasblokje met een muis op de verpakking. Echt zo lekker, en dus nergens meer te krijgen.
Boursin cuisine 3 pepers (heerlijk met pasta zalm en citroen) en maggi nootmuskaatmix (op de snijboontjes). Appie XL verkocht ze nog een tijdje maar inmiddels beiden ook daar niet meer :/
Alle reacties Link kopieren
Jahaa...fireballs...zo heetten ze.



Oei, ik krijg nu echt trek in al die dingen van vroeger.

Duurt nog wel een paar maanden voordat ik naar nld ga maar dan zeker even bij de Jamin langs.



Is er iemand die nog wel eens snoep 'van vroeger' eet? Wat ik mij dus afvraag is of het uberhaupt nog wel lekker is of verpest het min of meer je jeugdherinneringen?



Net zoiets als het kijken van geliefde oude jeugdseries (zooo langzaam en zooo weinig actie).
girl-1983 schreef op 13 maart 2008 @ 12:37:

Babado: bedoel je gazeuse? (wij noemden het altijd champagnepils; geen idee of we dat zelf verzonnen hadden. Kregen we altijd bij opa en oma; was er in roze en bruin.) Die hebben ze nog bij de appie (onderin bij de aanmaaks; althans bij onze ah)



ligeia: pizza quick ook bij ah gezien, en volgens mij is die smokey bacon er ook nog wel (weet alleen niet van welk merk)
Kom je uit Utrecht of omgeving? Mijn schoonmoeder noemde het ook altijd zo. Ik kende het niet.
Alle reacties Link kopieren
Het heet ook champagnepils.. Tenminste stond vroeger ook op de fles en ik vond het o zo stoer om te drinken!
ik weet niet of het al gezegd is hier, maar er is een hele goede vervanger voor Tjolk aardbei en banaan.

het heet Fruitmelk, van Campina is het dacht ik, en je hebt het in de smaken aarbei en banaan (staat bij de melk, of alle anderen melk met smaak pakken). bij sommige AH is de aarbei smaak uit de handel, maar bij bijna alle andere supermarkten hebben ze hem nog!!

ik vind het heeeeeeeeeerlijk. als ik het pak eenmaal aan mijn mond zet, word ik eerst overgoten door sentimentele herinneringen aan mijn jeugd, en daarna kan ik maar niet stoppen met drinken omdat de smaak zo onwijs lekker is! ik kan zon ineens een heel pak achterover gieten...
Alle reacties Link kopieren
meave schreef op 13 maart 2008 @ 15:40:

[...]





Kom je uit Utrecht of omgeving? Mijn schoonmoeder noemde het ook altijd zo. Ik kende het niet.
Bij de Dekamarkt verkopen ze champagnepils. En dat noemen ze ook gewoon champagnepils :)
Alle reacties Link kopieren
Ik was even boodschappen doen bij Dirk van de broek. En het is niet naast de deur dus dan loop ik alle schappen langs of er nog iets is. Oh daar zag het kokosbrood, ik wilde sultana hebben en die lag daar naast het snoep, op 20 cm ernaast lag die pofrijst snoepjes waar jullie het over hadden. Ben maar snel langs het broodbeleg gesjeesd. Ja pizzaquick stond ook daar, die had ik nog niet genoemd in mijn lijstje waar het te krijgen was.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
In mijn woonplaats heb je een AH XL, voorheen verkochten ze nog van die mini bakjes met kaasfondue voor 1 persoon. Ik ben er gek op maar een groot pak is teveel voor mij alleen. Helaas is het uit het assortiment. Erg jammer. Bij diverse AH gekeken, niet meer te vinden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
isa26 schreef op 13 maart 2008 @ 13:54:

Van iets recenter datum: Milk & Fruit van Friesche Vlag en dan het smaakje ananas/meloen/komkommer. Vond ik echt heerlijk, maar dit smaakje kan ik nergens meer vinden. Wie heeft de gouden tip?
Die is inderdaad heerlijk!! Niet al te lang geleden heb ik het nog gekocht bij de Jumbo, misschien daar eens proberen?
Alle reacties Link kopieren
zeniiba schreef op 13 maart 2008 @ 15:24:

Boursin cuisine 3 pepers (heerlijk met pasta zalm en citroen) en maggi nootmuskaatmix (op de snijboontjes). Appie XL verkocht ze nog een tijdje maar inmiddels beiden ook daar niet meer :/
De boursin 3 pepers is hier -wederom- bij de Jumbo gewoon verkrijgbaar volgens mij hoor....
Alle reacties Link kopieren
Raider en Treets ... nooit meer gezien ...



*instinkertje*
Alle reacties Link kopieren
Van die mierzoete groene limonade idd!



En ik at vroeger ook vaak van die Dino chips. Weet eigenlijk niet of het ook nog een andere naam heeft, maar die waren super lekker!
Alle reacties Link kopieren
reine claude van RAAK! nog steeds verkrijgbaar hoor
Alle reacties Link kopieren
Reine claude aanmaak hebben ze ook van ah merk trouwens

en iemand noemde pofrijst. Manna hebben ze ook gewoon bij de ah, en bij andere supermarkten ook gezien.



Ik kom trouwens niet uit Utrecht meave, maar blijkbaar heet het dus ook gewoon champagnepils (dacht gazeuse; of heet het dan allebei zo?)
Alle reacties Link kopieren
Dilin schreef op 13 maart 2008 @ 21:20:

Van die mierzoete groene limonade idd!



En ik at vroeger ook vaak van die Dino chips. Weet eigenlijk niet of het ook nog een andere naam heeft, maar die waren super lekker!
Komt me ook bekend voor. Net als van die Dino-koeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het heet, maar volgens mij zat het in een blauw zakje. Het was iig een soort van dikke soep. In dat zakje zat alleen het rode poeder met de pasta, en je moest er zelf warm water bij doen, dan werd het soep, maar dan dikker dan bijv tomatensoep.

Het was dus iets met een tomaat/paprika achtige saus (rood dus).
Alle reacties Link kopieren
Brummetje dat waren toch zakjes een soort instantpasta (as in: italiaanse deegwaar met saus)? Je hebt dat soort dingen nog steeds wel, ook in noodlesvorm. Maar volgens mij niet meer t zelfde als 'vroegah'
Alle reacties Link kopieren
Pizza quick idd, wat heb ik daar potten van leeg gegeten! Heerlijk, op wit brood met kaas bovenop en dan in de pan grillen. MMMmmm....



En de Calippo. Die langwerpige kartonnetjes met daarin ijs, die je eruit moest knijpen. Maar er was 1 smaak, die heette Fizz. En dat was citroenwaterijs met allemaal kleine bolletjes erin die begonnen te bruisen als je ze in je mond had. Rare is dat niemand weet wat ik bedoel... jullie wel???
Alle reacties Link kopieren
Oja en zelfmaak snoep van Red Band!
moppetoet schreef op 13 maart 2008 @ 09:37:

Massee / jodenvet / bokkenvet / borsthoning.



Het wordt al 25 jaar niet meer geproduceerd, we hebben het nagevraagd bij de Hoepmanfabriek. Banketbakkers gebruiken nog wel een vloeibare versie.

Zo heerlijk, een grote brok en dan maar knagen. Er is nog wel een nep-versie van maiszetmeel te koop, maar die is wat zurig en poederig en mist het "mondgevoel".

[afbeelding][afbeelding]




Dat is inderdaad heeeel lang geleden dat ik dat op heb.



En kaasbiscuitjes per -ik dacht- 3 stuks verpakt in blauw plastic/papieren pakjes, al een jaar of 30 niet meer te krijgen :cry:

Geen enkele andere kaasbiscuit haalt het daarbij.
Alle reacties Link kopieren
Punika (of Punica ???)!!!!! In zo'n glazen fles met grote draaidop...heerlijk was dat zeg!! Weten jullie of dat nog te koop is en zo ja waar??? In ieder geval niet bij de AH volgens mij.....
Alle reacties Link kopieren
Oja Calippo! Je had ook een smaak framboos, die was lekker. Kan me alleen herinneren dat ik hem op de camping pakte, elke keer als we n ijsje mochten. Later nog naar gezocht, maar volgens mij maar 1 keer gevonden. Jammer jammer (die sinaasappel waren trouwens ook lekker!)
oh, ik lees veel jamin hier... brengt me op iets anders:



de lim-lollies van Jamin voordat ze van vorm, verpakking en -helaas- van smaak veranderden. Voor die verandering waren ze zooooo lekker.
Alle reacties Link kopieren
Lizsa schreef op 13 maart 2008 @ 22:14:

Punika (of Punica ???)!!!!! In zo'n glazen fles met grote draaidop...heerlijk was dat zeg!! Weten jullie of dat nog te koop is en zo ja waar??? In ieder geval niet bij de AH volgens mij.....
Iemand had het erover dat het nog wel in pakken te koop was. Bij ah idd niet. Je zou ff terug moeten lezen, het staat ergens in dit topic. En blijkbaar in Duitsland nog steeds in de flessen.
Alle reacties Link kopieren
wen schreef op 13 maart 2008 @ 11:35:

Nee, ook niet de Jive :(

Dit gaat me weer de rest van de middag kosten om er achter te komen hoe het ijs heet!


Opal Fruit was het volgens mij!



(of ben ik inmiddels mosterd?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven