Kinderen
alle pijlers
Onterecht jaloers
maandag 17 maart 2008 om 11:39
Mijn allerallerliefste vriendin is vrijdag moeder geworden. Helemaal leuk en ik gun het haar uit het diepst van m'n tenen, maar.........ik ben zo vreselijk jaloers.... Haar zwangerschap was er een uit het boekje en de bevalling idem: geen hechting, geen schrammetje in een paar uurtjes gepiept. Ze gaat zo voor nummer 2, riep ze zaterdag alweer!
Totaal tegengesteld aan mijn verhaal (Mijn zwangerschap eindigde in een pre-eclampsie en na 20 uur een vacuumverlossing). Ik kan er niks aan doen, maar ik zie er gewoon tegenop om op bezoek te gaan.
Herkent iemand dit? Ik schaam me helemaal suf ervoor....
Totaal tegengesteld aan mijn verhaal (Mijn zwangerschap eindigde in een pre-eclampsie en na 20 uur een vacuumverlossing). Ik kan er niks aan doen, maar ik zie er gewoon tegenop om op bezoek te gaan.
Herkent iemand dit? Ik schaam me helemaal suf ervoor....
maandag 17 maart 2008 om 11:43
Waarom zou je niet op bezoek gaan? Ik vind het nogal raar dat je daar jaloers op bent eerlijk gezegd.Als het ,zoals jij zegt, je beste en liefste vriendin is gun je haar toch ook geen bevalling als die van jezelf??
Jaloezie kan ik begrijpen wanneer je zelf geen kinderen kan krijgen en de ander wel. In dit geval zou ik alleen maar denken dat ze mazzel heeft gehad en blij voor haar zijn..
Jaloezie kan ik begrijpen wanneer je zelf geen kinderen kan krijgen en de ander wel. In dit geval zou ik alleen maar denken dat ze mazzel heeft gehad en blij voor haar zijn..
maandag 17 maart 2008 om 11:47
Ik snap het ook niet helemaal. Oke je had een rot bevalling maar je hebt er toch een gezond kind aan over gehouden?
Wat moeders ook zegt ben ik het ook mee eens. Je mag het misschien niet vergelijken maar ik ken situaties waar ik jaloezie terechter zou vinden.
Wees blij voor haar. Volgende keer is het misschien andersom. That's life.
Wat moeders ook zegt ben ik het ook mee eens. Je mag het misschien niet vergelijken maar ik ken situaties waar ik jaloezie terechter zou vinden.
Wees blij voor haar. Volgende keer is het misschien andersom. That's life.
maandag 17 maart 2008 om 11:53
Goh Aruba, en dat uit jouw mond, terwijl jij een apart topic opende omdat de mensen uit het andere topic te snel zwanger waren naar jouw smaak en je zei toen over zwanger vrouwen iets in de trant van: 'leuk hoor, zo snel zwanger worden, maar móeten zei het daar de hele tijd over hebben....'
Pot, ketel...
Pot, ketel...
maandag 17 maart 2008 om 11:54
Ik kan het me ergens wel voorstellen hoor, je had het graag anders gezien en nu zie je bij haar alles 'perfect' gaan. Dat steekt. Er zijn echt wel ergere dingen om jaloers om te worden maar dat wil niet zeggen dat je je niet zo mag voelen. Misschien is het een volgende keer omgedraaid, wie weet. Maar daar schiet jij nu niks mee op natuurlijk Probeer het van je af te zetten, en bedenk: bij anderen lijkt het altijd beter te gaan. Dat relativeert het een beetje misschien
maandag 17 maart 2008 om 12:04
Goed lezen Eowynn. Er staat dan ook dat ik het in andere situaties terechter zou vinden...
Topic heb ik niet geopend omdat anderen sneller zwanger waren. Want daar was ik er ook één van maar dat is in een mk uitgelopen. Ik wilde graag een nieuwe start.
Daarnaast gun ik iedereen het beste. Zeker vriendinnen. Ik zou dus wel gewoon op bezoek gaan en ervan genieten. Maar dat betekend niet dat ik ook mijn ongenoegen mag uitten om het moment dat het hier (op mijn werk) continu over kinderen gaat terwijl ik 2 uur geleden heb verteld dat ik een mk heb gehad .
Topic heb ik niet geopend omdat anderen sneller zwanger waren. Want daar was ik er ook één van maar dat is in een mk uitgelopen. Ik wilde graag een nieuwe start.
Daarnaast gun ik iedereen het beste. Zeker vriendinnen. Ik zou dus wel gewoon op bezoek gaan en ervan genieten. Maar dat betekend niet dat ik ook mijn ongenoegen mag uitten om het moment dat het hier (op mijn werk) continu over kinderen gaat terwijl ik 2 uur geleden heb verteld dat ik een mk heb gehad .
maandag 17 maart 2008 om 12:08
Misschien dat ik het wel een beetje begrijp. Wellicht is jaloers niet helemaal het goede woord Floep? Zijn het niet gewoon de emoties die je nog kan hebben als je terugdenkt aan je eigen bevalling? Zeker als die niet goed is verlopen kun je daar lang last van hebben. Het is dan meer het oude verdriet wat boven komt, dan dat je het je vriendin niet gunt dat het bij haar zo goed is gegaan. De confrontatie met dat verdriet kan voor jou reden zijn om op te zien tegen de kraamvisite.
Toch denk ik dat je moet gaan. De confrontatie met je eigen emoties zal je ook laten zien dat het voorbij is. Je hebt het achter de rug en het hoeft geen blijvende wond te zijn. Als jij in tranen uitbarst bij je vriendin denk ik dat je rustig kan zeggen dat haar nieuwe kindje en bevalling bij jou veel emoties terugbrengt. En dan hoef je echt niet in te gaan op wat die emoties dan precies zijn, dat komt allemaal later wel weer eens als je vriendin uit gekraamt is en er weer ruimte is om over andere dingen te praten.
Succes!
Toch denk ik dat je moet gaan. De confrontatie met je eigen emoties zal je ook laten zien dat het voorbij is. Je hebt het achter de rug en het hoeft geen blijvende wond te zijn. Als jij in tranen uitbarst bij je vriendin denk ik dat je rustig kan zeggen dat haar nieuwe kindje en bevalling bij jou veel emoties terugbrengt. En dan hoef je echt niet in te gaan op wat die emoties dan precies zijn, dat komt allemaal later wel weer eens als je vriendin uit gekraamt is en er weer ruimte is om over andere dingen te praten.
Succes!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
maandag 17 maart 2008 om 12:11
Heb ook al heel hard tegen mezelf gezegd dat ik me niet moet aanstellen. Ik zei ook al dat ik het haar zeker gunde (en ik gun inderdaad mijn ergste vijand mijn bevalling en het verhaal eromheen niet) En ik ga ook zeker. Heb al een kado voor de kleine man in huis en we gaan komend weekend. Wilde alleen weten of mensen dit herkenden. Misschien is jaloers een groot woord. Zoals schravelvot (off topic: hé jij komt vast uit Limburg) al zei: het steekt gewoon....
maandag 17 maart 2008 om 12:20
maandag 17 maart 2008 om 12:30
Ik snap de gevoelens die je hebt niet helemaal, maar je hebt ze nu eenmaal dus zou goed bij jezelf te rade gaan waarom je die gevoelens eigenlijk hebt...
Elke bevalling is trouwens anders. Bij de 2e zou jij bv een modelbevalling kunnen hebben (bestaan die eigenlijk?) en je vriendin een traumatische ervaring. Hoe voel je je dan??
Bovendien, prijs jezelf gelukkig dat je een gezond kind hebt en je vriendin ook. Ik kan je een heeeeel ander verhaal vertellen als je dat wilt...en vele anderen hier ook
Op je tanden bijten en gewoon lekker op kraamvisite gaan en blij voor haar zijn... N4B
Elke bevalling is trouwens anders. Bij de 2e zou jij bv een modelbevalling kunnen hebben (bestaan die eigenlijk?) en je vriendin een traumatische ervaring. Hoe voel je je dan??
Bovendien, prijs jezelf gelukkig dat je een gezond kind hebt en je vriendin ook. Ik kan je een heeeeel ander verhaal vertellen als je dat wilt...en vele anderen hier ook
Op je tanden bijten en gewoon lekker op kraamvisite gaan en blij voor haar zijn... N4B
maandag 17 maart 2008 om 12:31
Mmmm, mijn bevalling was net zoals die van jouw vriendin.
Hij duurde 4 uurtjes, heb maar 10 minuten geperst en er geen hechting of iets aan overgehouden.
Ook ik zet er op die manier nog tig op de wereld.
Maar onze dochter is wel een zorgenkindje, ze was een dysmatuurbaby die krap 2 kilo woog, heeft een hartafwijking waaraan ze nog geopereerd moet worden, een heupafwijking waar ze al wel aan geholpen is (spreidbroek), ze heeft een joekel van een aardbeienvlek onder haar kin, ooievaarsbeten boven haar ogen en op de neusvleugel, en dan ben jij jaloers op iemand met een makkelijke bevalling??
Ik verwacht in september de 2e en voor mijn part doe ik dit keer 72 uur over de bevalling en scheur ik van voor tot achter uit, maar ik heb alles over voor een gezond kindje!!
Hij duurde 4 uurtjes, heb maar 10 minuten geperst en er geen hechting of iets aan overgehouden.
Ook ik zet er op die manier nog tig op de wereld.
Maar onze dochter is wel een zorgenkindje, ze was een dysmatuurbaby die krap 2 kilo woog, heeft een hartafwijking waaraan ze nog geopereerd moet worden, een heupafwijking waar ze al wel aan geholpen is (spreidbroek), ze heeft een joekel van een aardbeienvlek onder haar kin, ooievaarsbeten boven haar ogen en op de neusvleugel, en dan ben jij jaloers op iemand met een makkelijke bevalling??
Ik verwacht in september de 2e en voor mijn part doe ik dit keer 72 uur over de bevalling en scheur ik van voor tot achter uit, maar ik heb alles over voor een gezond kindje!!
maandag 17 maart 2008 om 12:32
Het klinkt alsof je zelf in het reine moet komen met je gevoelens over je eigen bevalling. Probeer ook niet teveel te kijken naar anderen.
Ik las onlangs in een stukje over gelukkig zijn. Het blijkt dat mensen die zich niet teveel meten aan anderen toch echt het gelukkigst zijn. Maar dat wisten we ergens als wel.
Kijk naar je kindje, die maakt je toch zielsgelukkig?
Groetjes,
Rien
Ik las onlangs in een stukje over gelukkig zijn. Het blijkt dat mensen die zich niet teveel meten aan anderen toch echt het gelukkigst zijn. Maar dat wisten we ergens als wel.
Kijk naar je kindje, die maakt je toch zielsgelukkig?
Groetjes,
Rien
maandag 17 maart 2008 om 12:38
ik snap het eerlijk gezegd echt niet, wel dat je het moeilijk hebt met je eigen zwangerschap, maar niet dat je deze gevoelens hebt tov je beste vriendin. En dat je opziet tegen het bezoek snap ik al helemaal niet. Zou dit bezoek dan makkelijker voor je zijn als haar bevalling moeilijk was geweest? als zij een rot zwangerschap gehad zou hebben? Nee toch, dat kan ik niet geloven, je hebt het gewoon nog moeilijk met je eigen ervaring, en als beste vriendin zijnde moet je daar ook gewoon over kunnen praten met haar, net zoals jij ook blij zou moeten zijn voor haar.