Dilemma, gaan of niet?

18-04-2012 08:03 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zet dit even onder relaties:



Een dierbare vriendin van mij zit in een zeer slechte relatie. Het woord scheiding is al gevallen, maar er lijkt niet echt actie op ondernomen te worden. Nu wil ik heel snel een weekje met vakantie, maar op de een of andere manier houd bovenstaande me tegen om iets te boeken, omdat ik er graag voor haar wil zijn, mocht de bom écht barsten. Ik zit dus met een dilemma hierin. Wat zouden jullie doen, bedenkende dat:



* Ik dit dilemma niet met haar wil overleggen, wil haar hier ook nog iet eens mee lastig vallen;

* Ik dit ook niet met anderen kan bespreken, want niemand weet hier vanaf;

* Mijn reisgenoot zich ook op deze vakantie verheugt.



Wat nu?? Ik voel me echt bezwaard.....
Alle reacties Link kopieren
Gaan!
De reis boeken.

Het heeft geen zin om jouw leven stil te zetten voor een eventuele scheiding van een vriendin.
Jammer dat je al 'n reisgenoot hebt, anders zou ik de beste optie vinden om samen met je vriendin op vakantie te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja gewoon gaan!
Prrrr, mauw miawwwww.
Verder is het maar 'n weekje en neem aan dat ze jou gewoon dag en nacht mag bellen als het 'n echt goeie vriendin is, dus gewoon lekker gaan!
Gewoon gaan, je had al geboekt, ondersteuning kan na die week ook nog.
quote:elninjoo schreef op 18 april 2012 @ 08:08:

Jammer dat je al 'n reisgenoot hebt, anders zou ik de beste optie vinden om samen met je vriendin op vakantie te gaan.Dat kan altijd misschien nog wel een keertje. Ze heeft genoeg aan dr hoofd.
Vakantie is om uit te rusten, niet om de problemen van vriendin op vakantie mee te nemen.
Ik zou mij juist erg bezwaard voelen als mijn vriendin haar vakantieplannen zou schrappen omdat ik relatieproblemen heb.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan. Als de bom echt barst heeft ze ook na die week nog wel behoefte aan je steun en hulp. Je kunt inderdaad niet je hele leven on hold zetten voor relatieperikelen van een ander.
Alle reacties Link kopieren
Toch zou ik het van te voren met die vriendin overleggen. Dan weet zij dat jij weggaat maar dat je er ook voor haar wil zijn. Dan zal zij heus wel zeggen dat je kan gaan, maar dan is er geen gedoe achteraf.



Fijne vakantie trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet overleggen maar gewoon gaan.

Je zou evt jouw huissleutel aan haar kunnen geven zodat ze onderdak heeft op het moment dat de bom barst en jij er niet bent.



Neem zomaar aan dat jij niet de enige bent waar ze terecht kan. En het is maar een weekje!
Alle reacties Link kopieren
Gaan.

Er wordt nog geen actie ondernomen om echt te gaan scheiden. Hoe lang had je dan je vakantie uit willen stellen?



En je gaat een week weg, dus ook niet naar het andere eind van de wereld. Je bent zo thuis.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Gaan.
Goeie tip lelytjevandalen! Als vriendin je huissleutel nog niet heeft, om die dan aan haar te geven zodat ze weg kan. Verder neem ik niet aan dat je voor 'n week ergens zit waar je onbereikbaar bent, dus ze kan altijd bellen, mailen of sms-en als ze haar hart wil luchten.
Alle reacties Link kopieren
quote:lelytjevandalen schreef op 18 april 2012 @ 08:29:

Ik zou niet overleggen maar gewoon gaan.

Je zou evt jouw huissleutel aan haar kunnen geven zodat ze onderdak heeft op het moment dat de bom barst en jij er niet bent.



Neem zomaar aan dat jij niet de enige bent waar ze terecht kan. En het is maar een weekje!Mee eens. En tegen haar zeggen dat als er wat is dat ze kan bellen of in jouw huis verblijft.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ohh, dank allemaal.



Ja, ik heb ook de neiging om te gaan. Het is natuurlijk maar een weekje, da's waar en ik zit niet aan de andere kant van de wereld.



Het geven van de sleutel vind ik eigenlijk een ontzettend goed plan!



Ik voel me bezwaard, omdat ik zelf ook een aantal jaar geleden gescheiden ben. Zij is er toen zo voor mij geweest. Misschien dat ik ook wel een beetje haar pijn voel, pffff....
Alle reacties Link kopieren
Het is mooi dat je er voor haar wil zijn, maar om je vakantie er nou voor uit te stellen...Voor hetzelfde geld komt er geen schot in de zaak in de week dat je weg bent, dan blijf je voor niets thuis. En mocht het wel gebeuren als je er niet bent, dan kan ze je bellen en ben je zo weer thuis.
Alle reacties Link kopieren
Gaan en bereikbaar blijven. Goed plan van de huissleutel!
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Gaan, ook voor je reisgezel. Beetje sneu voor die persoon als het niet doorgaat. Dat van die sleutel is zeker een goed plan... en laat weten dat ze echt altijd kan bellen en smssen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nummerzoveel schreef op 18 april 2012 @ 08:21:

Ik zou mij juist erg bezwaard voelen als mijn vriendin haar vakantieplannen zou schrappen omdat ik relatieproblemen heb.Dat dus. Gewoon gaan TO!
Alle reacties Link kopieren
Gaan! Wie weet is ze over 1 jaar nog wel bij hem! En als het uitgaat zal ze het meeste toch zelf moeten doen, daarbij hebben we telefoons.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je met de relatie van je vriendin niks te maken hebt. Ik zou dus gewoon op vakantie gaan en je er niet mee bemoeien.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
quote:rionyriony schreef op 18 april 2012 @ 10:36:

Ik denk dat je met de relatie van je vriendin niks te maken hebt. Ik zou dus gewoon op vakantie gaan en je er niet mee bemoeien.Ik wil me nergens mee bemoeien, doe ik ook niet. Wil er gewoon voor haar zijn, dat is alles. Jullie hebben gelijk, het kan nog wel lang duren. Ik ga lekker :-).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven