boos op Orange

21-03-2008 15:39 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moet even mijn boos-ei kwijt.

Mijn provider is Orange. Half februari werd ik gebeld door Orange met een aantrekkelijke aanbieding. Klonk aantrekkelijk, maar ik ben wel digibeet. Dus ik gaf dat nadrukkelijk aan. Verder gaf ik aan dat ik niet te lang offline wilde zijn dankzij of ondanks die fantastische aanbieding.

Volgens de knul ben ik binnen 24 uur online en ik kon een monteur bestellen, gratis.

De zooi wordt 9 april omgezet. Dus ik denk, ik ga vandaag maar eens even die monteur bestellen. Dus ik bel Orange. Vertelt die knul mij daar dat ik wel die monteur kan bestellen, maar dat kost me dan 89 euro. :-( En dat 'gratis' dan? Nee, dat is alleen als ik op 9 april eerst zelf klooi en als ik er dan niet uit kom, komt na een week (!) een monteur. Nou ja, balen, maar dan bel ik die monteur nu gelijk wel. :-|

Nou, die wilde weten of ik het modem al had. Nee. Dan mogen zij geen afspraak plannen want "Orange levert zijn pakketten zelden op tijd". :-O

Nou dat is een hele geruststellende gedachte....

Bovendien, als ik al de monteur kan bestellen, dan komt hij pas op 10 april want op 9 april - de dag van overzetten - kan hij niets uitrichten.... O_O

Aangezien ik dus al 8 april van het WWW ga, kunnen we dus stellen dat (a) de monteur niet gratis is, en (b) ik dus wel degelijk met monteur meer dan 24 uur offline zal zijn. :swear:

Ik baal en ben boos want dit is mij niet verteld in het verkooppraatje. Dan had ik gezegd: la-maar! :thunder:

Het doet al goed mijn hart te luchten. Tips, adviezen, raad uiteraard meer dan welkom. Vind het echt schandalig!

:-@
He Muis,

Afgelopen zaterdag was Orange bij tv-programma Kassa. Dat was niet al te best.

Het kwam er op neer dat meerdere mensen klachten hadden, ook over de manier waarop ze aangesloten werden (of juist heel lang moesten wachten). Orange heeft toegezegd de klantenservice op orde te brengen en boze klanten min of meer tegemoet te komen.

Misschien kun je hiervoor ook kijken op de Kassa site?

Sowieso lijkt het mij niet echt netjes dat iemand telefonisch een toezegging aan je doet en dat daar vervolgens niets mee gebeurt.

Vervelend voor je in ieder geval. Hopelijk wordt er geluisterd naar jouw klacht.
Hoi Tja2,

Goeie tip. Ga gelijk kijken. In ieder geval kan ik wellicht Kassa informeren over dit, mogelijk verzamelen ze zoiets. Punt is, heb eerder nooit problemen gehad met Orange. En baal dus ontzettend dat ik straks offline ben terwijl ik midden in een scriptie zit en ook via de mail met een vriendin in het buitenland 'spreek' die momenteel heel veel problemen heeft. Het mailen met mij geeft haar steun en helpt haar. Ik baal dus als ik haar straks niet kan mailen. Zal haar wel informeren, natuurlijk, maar toch....
O ja, als je telefonisch wordt benaderd voor een aanbieding en dit telefonisch wordt afgehandeld zijn bedrijven volgens mij verplicht (weet het niet 100% zeker) om daar een voice-log van te maken. Het gesprek wordt dan opgenomen. Bij onduidelijkheden over gemaakte afspraken/toezeggingen kan dat dus opnieuw beluisterd worden.

Het lijkt mij dat die verkoper toch toezeggingen heeft gedaan die blijkbaar niet klopten. Het lijkt mij dat jij als klant daar niet de dupe van mag worden...

Maar dat zeg ik dus als meedenker, heb geen juridische achtergrond ofzo.
No offense, maar wel een klein beetje oenig. Dit kon je toch op je klompen aanvoelen? Je moet NOOIT iets kopen uit telefonische verkoop. Aantrekkelijke aanbiedingen die je op een presenteerblaadje worden aangeboden bestaan namelijk niet, er zitten altijd addertjes onder het gras. En als je als niet precies begrijpt wat je koopt, moet je het al helemaal niet doen.
@ Tja2, het deel waarin ik toestemming geef is opgenomen. Dat heeft hij ook keuring van te voren verteld dat als ik akkoord zou gaan hij dat opnam. Maar dat betrof dus alleen het deel waarin hij mijn gegevens opsomt en dat ik op de aanbieding inga.

@onderdezon, ik vind je opmerking onnodig en kwetsend. Ik ben benaderd door mijn eigen provider. Het is een aantrekkelijke aanbieding en de knul had alleen nooit de toezegging mogen doen dat de monteur gratis is, als dat niet zo is. Ik mag aannemen dat als mij een aanbieiding wordt gedaan met voorwaarden dat die ook kloppen. Als jij een auto koopt met een jaar garantie verwacht je ook niet dat je na een maand alles zelf moet betalen (uitgaande dat het in de garantie valt, natuurlijk).

En dat ik het niet begrijp heb ik nadrukkelijk aangegeven. Daarom bood deze knul ook de gratis tegen 89 euro monteur aan.
Hoi,

Onderdezon, dat kan ik me ook voorstellen hoor. Maar feit blijft dat telefonische verkopers erg vasthoudend kunnen zijn en de zaken soms mooier kunnen voorspiegelen dan ze zijn.

Ik koop inderdaad om die reden niets telefonisch. Maar het mag volgens mij niet zo zijn dat telefonische verkopers de klant foute informatie geven om een bepaald product te verkopen.
Hey muis66,

Niet gelijk zo treuren. ;-)

Afgelopen december is bij mij keurig op tijd het orange pakket afgeleverd, en de lijn was zelfs voor de afgesproken datum al afgeleverd.

Verder is een monteur niet echt nodig. De beschrijving die bij het pakket zit is echt duidelijk!

Gewoon even rustig de tijd er voor nemen.

Enne.... wish you luck!
Waarom vind je mijn opmerking nou weer kwetsend? Je vroeg om tips, dus bij deze mijn tip: nooit iets kopen via telefonische verkoop, omdat er altijd addertjes onder het gras zitten.

En misschien vind je me nu weer kwetsend, maar dat je denkt dat verkopers je altijd de gehele waarheid vertellen vind ik wel een beetje naief. Ze willen die handel immers verkopen. Je zei zelf al dat als die verkoper had verteld dat die monteur pas gratis was nadat je zelf had lopen pielen, je zijn aanbieding niet besteld had.

En verrassing, die verkoper is natuurlijk ook niet achterlijk. Hij heeft je de waarheid verteld, alleen niet alles, zodat jij in zou gaan op zijn aanbieding. Zo gaat dat namelijk bij dit soort agressieve verkoopmethodes. Als je dat wil voorkomen moet je geen dingen meer telefonisch kopen, maar zelf de boel gaan uitzoeken op het moment dat je het nodig hebt.
Het is ook niet zo dat ik mij 'overvallen' voel door het verkooppraatje. Als ik het niet wil, wil ikhet niet. Dit wilde ik wel, maar dan wel tegen de voorwaarden zoals ik die met die knul ben overeengekomen. Ik heb het nadrukkelijk gezegd dat ik niet meer dan 24 uur offline wilde zijn en dat ik die monteur wilde, gratis. Als hij mij die 89 euro had gezegd of had gezegd dat het langer dan 24 uur zou zijn had ik bedankt.
pfff vervelend

het is misschien niet wat je wilt horen (want het is natuurlijk niet netjes gedaan, dat voorop gesteld), maar misschien kun je het wel zelf! Er zit altijd wel een redelijk duidelijke handleiding bij, met plaatjes.. en nu je nog wel online bent kun je vast wat uit gaan zoeken en printen..

en ook niet zo netjes, maar als je draadloos bent, kun je altijd tijdelijk even meeliften op iemand's draadloze verbinding die niet beveiligd is, kun je in ieder geval even een mailtje sturen

succes!
Onderdezon schreef op 21 maart 2008 @ 16:10:

Waarom vind je mijn opmerking nou weer kwetsend? Je vroeg om tips, dus bij deze mijn tip: nooit iets kopen via telefonische verkoop, omdat er altijd addertjes onder het gras zitten.

Ik heb bezwaar tegen de opmerking oenig.

En misschien vind je me nu weer kwetsend, maar dat je denkt dat verkopers je altijd de gehele waarheid vertellen vind ik wel een beetje naief. Ze willen die handel immers verkopen. Je zei zelf al dat als die verkoper had verteld dat die monteur pas gratis was nadat je zelf had lopen pielen, je zijn aanbieding niet besteld had.

Nee, die knul die mij de aanbieding verkocht, gaf aan dat de monteur gratis was. Dat was half februari. Pas vandaag (anderhalve maand later dus) hoor ik van die kosten. Als hij die kosten had gezegd, was ik gelijk afgehaakt.

En verrassing, die verkoper is natuurlijk ook niet achterlijk. Hij heeft je de waarheid verteld, alleen niet alles, zodat jij in zou gaan op zijn aanbieding. Zo gaat dat namelijk bij dit soort agressieve verkoopmethodes. Als je dat wil voorkomen moet je geen dingen meer telefonisch kopen, maar zelf de boel gaan uitzoeken op het moment dat je het nodig hebt.

Ja daar heb ik dus wel van geleerd. Maar goed, het mag dus niet dat je de boel belazerd. Ik ga het nl. wel voorleggen aan de Geschillencommissie als Orange niet met een goede oplossing komt - waartoe ik ze inmiddels op juridisch advies heb uitgenodigd.
Sterker nog; vaak zijn die telefonisch verkopers helemaal niet in dienst van het bedrijf wiens diensten ze verkopen. Er wordt idd door callcentre medewerkers wel vaker iets geroepen over service en voorwaarden ed wat achteraf helemaal niet blijkt te kloppen. Maar dat is dus niet de schuld van Orange.

Orange heeft overigens wel een schrikbarend slechte helpdesk. Ik als digitut heb al een aantal keer mijn eigen problemen met de comp na veel 5en en 6en opgelost omdat zij zeiden dat het niet op te lossen was. Jammer de pammer dag mevrouw. Als ik het zelfs kan, moeten zij het zeker kunnen. Stelletje oenen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Muis, gelijk na de geschillencommissie?? Waarom niet gewoon afwachten of het allemaal wel of niet goed gaat.

Orange heeft in de uitzending van Kassa harde uitspraken gedaan!

Alle aansluitingen enzo wilden ze voor half april helemaal klaar hebben geloof ik.

En nogmaals, ik denk dat je zelf ook prima in staat bent om jezelf weer online te krijgen met het pakket van Orange! Maximaal een uurtje werk.
Kijk, als het moet kan ik wel een vriend vragen. Die moet dan wel vrij vragen, maar dat zal hij wel willen doen. Dus ik kom er wel uit (sprak zij hoopvol), maar het gaat erom dat het inderdaad niet netjes is. Hij had moeten zeggen: als u er zelf niet uitkomt, kunt u een monteur bellen. Dat duurt een week. Wilt u de monteur op dezelfde dag dan kost dat 89 euro. Ik heb notabene gevraagd of ik die monteur op dezelfde dag kon laten komen en het antwoord was 'ja' en ook op de vraag of het echt gratis was, was het weer 'ja'.
Muis66 schreef op 21 maart 2008 @ 16:16:

[...] Ik heb bezwaar tegen de opmerking oenig.

Prima, naief dan.
hetismij2004 schreef op 21 maart 2008 @ 16:18:

Muis, gelijk na de geschillencommissie?? Waarom niet gewoon afwachten of het allemaal wel of niet goed gaat. .

Nee, nog niet hoor. Ik heb ze nu een brief geschreven waarin ik aangeef dat ik een klacht heb dat ik verkeerd ben voorgelicht. Ik heb herhaald wat mij tijdens het verkooppraatje is gezegd en dat ik nadrukkelijk aangaf digibeet te zijn. Dat de voorwaarden 'gratis monteur' en 'minder dan 24 uur offline' voor mij belangrijk zijn en als voorwaarden golden in de overeenkomst. Dat de medewerker die toezegde.

Vervolgens heb ik aangegeven dat de 24 uur niet gehaald kan worden en dat er kosten van 89 euro zijn, waar ik dus vervolgens over klaag.

Tenslotte geef ik aan dat ik graag van hen een oplossing wil of dat de omzetting wordt teruggedraaid.

Als dat niet bevredigend verloopt, en/of ik toch 89 euro kwijt ben, leg ik het pas voor aan de Geschillencommissie.

Als Orange echt haar leven wil beteren, dan komt zij wel met een oplossing.....
Maar 'n call log is wel contractueel 'n verbintenis, dus opzegbaar wanneer niet gehouden aan.. (Orange doet immers wel aan telefonisch verkopen; en dat doen ze onder eigen verantwoordelijkheid..)

& als er op voorhand onwaarheden worden verteld kun je daar ook onderuit komen klaar uit... :thunder: X-@
TOP!!!

ben benieuwd. Hoop voor je dat alles netjes geregeld is, en nog voor de afgesproken datum!
Hi Muis66,

Ik heb ook telefonisch een aanbieding geaccepteerd en volgens mij heb je niet helemaal goed alle informatie aangehoord want bij mij werd alles duidelijk uitgelegd. Na oplevering krijg je een brief met daarin de optie een monteur te bestellen, dit is een externe partij, en dus uiteraard niet gratis. Hoe kan een monteur langs komen ook gratis zijn? Dat is toch bij geen enkel bedrijf, zelfs al je er een verzekering voor af hebt gesloten moet je vaak nog voorrijkosten betalen.
merretje schreef op 21 maart 2008 @ 16:38:

Hi Muis66,

Ik heb ook telefonisch een aanbieding geaccepteerd en volgens mij heb je niet helemaal goed alle informatie aangehoord want bij mij werd alles duidelijk uitgelegd. Na oplevering krijg je een brief met daarin de optie een monteur te bestellen, dit is een externe partij, en dus uiteraard niet gratis. Hoe kan een monteur langs komen ook gratis zijn? Dat is toch bij geen enkel bedrijf, zelfs al je er een verzekering voor af hebt gesloten moet je vaak nog voorrijkosten betalen.
Bij mij dus niet. Ik heb heel duidelijk gevraagd of de monteur gratis is, en het antwoord was 'ja'. En de brief ligt hier voor mij: er wordt verwezen naar een nummer waar je een monteur kan bestellen, maar nergens dat dat geld kost. En uiteindelijk is het gratis als je er op de dag van installatie niet uitkomt, dus die theorie gaat niet op......
Muis66 schreef op 21 maart 2008 @ 16:42:

[...]

Bij mij dus niet. Ik heb heel duidelijk gevraagd of de monteur gratis is, en het antwoord was 'ja'. En de brief ligt hier voor mij: er wordt verwezen naar een nummer waar je een monteur kan bestellen, maar nergens dat dat geld kost. En uiteindelijk is het gratis als je er op de dag van installatie niet uitkomt, dus die theorie gaat niet op......
Sterker nog, ik riep in eerste instantie zelfs dat ik zo a-technisch ben dat ik al van het woord 'nieuw modem plaatsen' nerveus werd. Toen kwam die knul op de proppen met dat ik een monteur op dezelfde dag kon krijgen (niet dus) en dat dat nog gratis was ook (niet dus). Ik geloof dat ik zelfs wel drie keer mijn vraag herhaald heb of die monteur op die dag van overzetten kon komen en of het gratis is. Ja, bleef die knul roepen. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb ik het zelfs in het opnamedeel nog herhaald, maar dat weet ik dus niet zeker.....helaas.
@merretje: dat kan "wel", maar dan betaald het bedrijf dus de kosten..
ik werk bij de kwaliteitscontrole van een callcenter (niet orange maar wat anders)... klagen over verkeerde voorlichting heeft wel degelijk zin... het bedrijf stuurt de klacht door naar het callcenter die je de aanbieding heeft verkocht, als het goed is wordt de betreffende callcenter agent hierop aangesproken...

bovendien heb je een afkoelingsperiode waarbij je het telefonisch afgesloten contract kan annuleren... vaak zeggen ze dat dit een periode is van 7 werkdagen, maar wettelijk is het geloof ik 31 dagen.

er wordt ook gezegd dat die foute voorlichting niet aan orange ligt, maar ze kiezen er wel voor om via deze agressieve verkoopmanier hun diensten aan te bieden... ze zijn heus niet achterlijk en ze weten best wat callcenters doen om zoveel mogelijk sales binnen te halen...

je wil trouwens ook niet weten hoe dom mensen soms kunnen zijn (ik zeg niet dat jij het bent hoor)...en heel veel mensen luisteren niet goed... ze horen vaak datgene wat ze graag willen horen en niet wat de callcenteragent zegt...

ik luister o.a. voicelogs af... hilarisch soms :D

ok, ff ontopic... ik zou gewoon afwachten en als je dat pakketje binnenkrijgt de handleiding eens goed bestuderen.... grote kans dat je het zelf prima voor elkaar krijgt... goed lezen en plaatjes bekijken, je gezonde boerenverstand gebruiken... je hoeft echt geen whizzkid te zijn om een modem aan te sluiten...

en als het je zelf lukt dan kan je dubbeltrots en blij zijn :)
@ Lillibit,

Dank je wel voor je berichtje. Inderdaad stond er een opzegtermijn in van 7 dagen. Maar ja, die is inmiddels verstreken. Dat was eind februari geweest, die deadline. Juist het feit dat ik zo digibeet ben is dat ik altijd eindeloos 'drama' opvoer over mijn onkunde en daarom juist helderheid wil krijgen.

Toen ik vanochtend belde met de helpdesk zei die knul ook dat het simpel was. Dat er een hoop kabeltjes bij zaten, maar als ik weet waar mijn aansluiting zat enzo, was het een eitje. nou na 'al die kabeltjes' en 'aansluting' had ik hem al zitten. (O)

Toen ik 3 jaar geleden dit huis kreeg, liet ik bij de overgang van mijn telefoon (kon nummer meenemen) gelijk de PTT monteur bestellen. Kostte geloof ik 35 euro per uur ofzo. Je wilt niet weten hoe blij ik daarmee was. De man heeft zich het schompes gezocht in mijn huis want de vorige bewoners hadden alles heel kunstig verlegd.....gelukkig had ik een technische tekening vna het huis met de aansluitpunten. De vorige bewoners hadden alles bijv. naar de slaapkamer verplaatst. De PTT man heeft het naar mijn buro (beneden in mijn huis) verplaatst. Maar het was technisch wel een 'feest'. De man heeft maar 3 van de 4 uur gerekend omdat hij zo'n medelijden met mij had....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven