Seks
alle pijlers
Cyclus en libido
vrijdag 21 maart 2008 om 15:39
Hier geen problemen gelukkig, maar even een nieuwsgierig vraagje aan overige vrouwelijke forummers die geen hormoonbevattende anticonceptie gebruiken:
Nu mijn man gesteriliseerd is en ik dus na jarenlang gebruik geen pil meer slik, merk ik dat mijn libido niet alleen zeer verhoogd is maar dat dit ook samenhangt met in welke fase van mijn cyclus ik mij bevind.
Als ik ongesteld ben, begint de zin in seks na een dag of 2 op te lopen. De 2 weken na mijn menstruatie is de zin in seks niet te stoppen (maakt niet uit hoe vaak deze zin bevredigd wordt) en dan in de laatste week merk ik dat de zin in seks afneemt om weer in alle hevigheid op te bloeien als ik weer ongesteld ben geworden.
Bovendien lijkt het ook wel of het libido van mijn man zich daar (automatisch) aan aanpast.
Op zich allemaal heel logisch natuurlijk, maar ik heb me nooit zo gerealiseerd dat je lichaam/geest zo automatisch op bepaalde hormonen reageert en hoeveel invloed dat kan hebben op je libido.
Ik ben benieuwd of het bij andere vrouwen ook zo werkt?
Nu mijn man gesteriliseerd is en ik dus na jarenlang gebruik geen pil meer slik, merk ik dat mijn libido niet alleen zeer verhoogd is maar dat dit ook samenhangt met in welke fase van mijn cyclus ik mij bevind.
Als ik ongesteld ben, begint de zin in seks na een dag of 2 op te lopen. De 2 weken na mijn menstruatie is de zin in seks niet te stoppen (maakt niet uit hoe vaak deze zin bevredigd wordt) en dan in de laatste week merk ik dat de zin in seks afneemt om weer in alle hevigheid op te bloeien als ik weer ongesteld ben geworden.
Bovendien lijkt het ook wel of het libido van mijn man zich daar (automatisch) aan aanpast.
Op zich allemaal heel logisch natuurlijk, maar ik heb me nooit zo gerealiseerd dat je lichaam/geest zo automatisch op bepaalde hormonen reageert en hoeveel invloed dat kan hebben op je libido.
Ik ben benieuwd of het bij andere vrouwen ook zo werkt?
vrijdag 21 maart 2008 om 16:05
vrijdag 21 maart 2008 om 16:30
Tijdens alle jaren van pilgebruik had ik ook best zin in seks, hoor! Het is niet zo dat dat pas gekomen is nadat ik met de pil gestopt ben. Toch voelt het nu "anders" in die zin dat het wat mij betreft in de dagen dat ik veel zin heb, gewoon MOET gebeuren en dat was voorheen dus niet zo. Het is nu dus veel meer instinctief (mensen zijn net beesten, nietwaar? ). En ook het verloop in samenhang met mijn cyclus was mij onbekend tijdens de jaren pilgebruik.
vrijdag 21 maart 2008 om 16:31
vrijdag 21 maart 2008 om 16:33
vrijdag 21 maart 2008 om 16:51
Dat herken ik niet, soleil, dat klaarkomen moeilijker is in die week. Misschien omdat we dan doorgaans wat minder seks hebben. Ga er na jouw opmerking eens op letten.
Natuurlijk zijn er wel meer nadelen aan het niet slikken van de pil: Ik heb nu ook last van PMS terwijl ik dat vroeger altijd als "onzin" afdeed. Ook voel ik duidelijk mijn eisprong (au!) en bloed ik veel meer en langer tijdens mijn menstruatie.
Maar dit alles weegt wat mij betreft niet op tegen de passie en dierlijke zin in seks wat ik er voor terug heb gekregen.
Natuurlijk zijn er wel meer nadelen aan het niet slikken van de pil: Ik heb nu ook last van PMS terwijl ik dat vroeger altijd als "onzin" afdeed. Ook voel ik duidelijk mijn eisprong (au!) en bloed ik veel meer en langer tijdens mijn menstruatie.
Maar dit alles weegt wat mij betreft niet op tegen de passie en dierlijke zin in seks wat ik er voor terug heb gekregen.
vrijdag 21 maart 2008 om 23:23
Nogmaals, in de tijd dat ik de pil slikte, had ik ook geen problemen met m'n libido. Alleen nu komt en gaat het met golven die samenhangen met de fase van m'n cyclus.
Wel grappig dat veel pilgebruiksters even komen melden dat ze wel zin hebben in seks.Ik had overigens dezelfde post kunnen plaatsen toen ik nog aan de pil was, ik had ook niet het idee dat ik geremd werd door de pil. Wel was m'n libido altijd gelijkmatig. Dat is nu dus niet meer zo en ja, heftiger is het ook.
Wel grappig dat veel pilgebruiksters even komen melden dat ze wel zin hebben in seks.Ik had overigens dezelfde post kunnen plaatsen toen ik nog aan de pil was, ik had ook niet het idee dat ik geremd werd door de pil. Wel was m'n libido altijd gelijkmatig. Dat is nu dus niet meer zo en ja, heftiger is het ook.
zaterdag 22 maart 2008 om 11:14
Precies Charlotte, toen ik de pil gebruikte dacht ik dat ik ook geen problemen met mijn libido had. Ik had toen ook zin in sex, alleen nu.....is het heel anders, de gevoelens zijn veel heftiger en veel duidelijker, het lijkt wel of je je lichaam veel beter voelt. En ook ik had altijd het idee dat ik door de pil geremd werd en dat blijkt nu ook wel nu ik hem niet meer slik.
dinsdag 25 maart 2008 om 12:02
Ik heb precies hetzelfde! Aan de pil ook goed libido, maar zonder pil veel dierlijker... De laatste week voor menstruatie kan ik wel zin krijgen als iemand zijn best doet, maar uit mijzelf taal ik er niet naar (heb geen relatie nu). In de week voor mijn eisprong ben ik onrustig en snel verliefd en heb ik allerlei fantasieen over collega's enzo
dinsdag 25 maart 2008 om 20:53
Dan ga ik nog een stapje verder; ik merk in de 2 weken na mijn menstruatie dat ik veel meer aandacht heb van mannen, terwijl ik daar niets voor doe (ik ben getrouwd, en gelukkig getrouwd) maar ik merk gewoon dat ik op bepaalde momenten in mijn cyclus 'iets' uitstraal dat mannen aantrekt. Hebben jullie dat ook? In de week voor mijn menstruatie is dat helemaal weg en ben ik in mezelf gekeerd, heb PMS en moet niet aan seks denken. Die zin komt terug als ik eenmaal ongesteld ben.
Ik heb de pil geslikt van mijn 15e tot mijn 24e.Te lang achteraf. Maar je moet wat als je zo jong al aan seks begint. Ik moest van mijn moeder aan de pil. Nu zou ik het niet meer willen en mijn man ook niet...
Ik heb de pil geslikt van mijn 15e tot mijn 24e.Te lang achteraf. Maar je moet wat als je zo jong al aan seks begint. Ik moest van mijn moeder aan de pil. Nu zou ik het niet meer willen en mijn man ook niet...
dinsdag 25 maart 2008 om 23:31