LH hormoon na eisprong

24-03-2008 11:03 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, even een korte vraag maar zit er altijd een LH hormoon in lijf na een eisprong of verdwijnt dat hormoon na de eisprong? vroeg het me even af omdat ik nu al een week test met ovu testen en ik wel een streepje krijg alleen geen donkerdere streep dan de teststreep dus de test leest m als negatief, snap niet hoe dat kan. Denk nu dat ik mn ei misschien gemist heb met de testne maar kan het dan wel zo zijn dat hij nog iets aangeeft op de testen? op deze manier blijf ik nl testen omdat ik nog steeds denk dat ei komt maar het wordt wel dure business zo ;-)

ik hoor het graag.

Doeiiiiiiiiiii
Het LH verdwijnt inderdaad na de eisprong. De dag ervoor of erna zijn de streepjes vaak even dik en op de eisprong dag zelf is het streepje dikker. Wel kan het zijn dat je rond die tijd een beetje LH aanmaakt.
mmmm, wel vreemd. want heb nu al een week ong het zelfde streepje maar geen 1 keer gaf de test positief aan. Nu weet ik ook niet precies wanneer ik mn ei had moeten hebben, want mn ongie ging vorige keer beetje vreemd. Maar ja, eigenlijk moet ik m dan nog wel krijgen want waarom heb ik anders nog wel het LH hormoon in mn lijf zitten? snap er niks van, ben al 2 1/2 jaar bezig en toch verbaast het me elke keer weer dat mn lijf anders reageert!
Je hebt 2 mogelijkheden:

1) Het kan inderdaad dat je ei nog steeds komt. Het is niet gek om al een week lichte streepjes te hebben voordat hij positief is. Maar worden de streepjes wel in de loop der dagen steeds iets donkerder of blijven ze hetzelfde?

2) Je eisprong is al geweest en je bent zwanger. Als je zwanger bent blijven de ovulatietesten ook na je ovulatie een tweede streep tonen.
Hoi Goof,

Welke testen gebruik je?

Ik heb zelf eerst de testen van sensitest gebruikt, en ook altijd een vaag resultaat. Ook inderdaad een hele week wel een streepje, en ook af en toe een iets dikker streepje, maar nooit heel duidelijk een positieve test.

Ik gebruik nu de digitale testen van clear blue, en die geven een duidelijk resultaat. Een cirkeltje als er nog geen Lh-piek is, en een smiley in het cirkeltje als deze er wel is. Testen zijn wel flink duurder, maar zodra je een beetje zicht hebt op je cyclus heb je er niet zoveel meer nodig. Ik gebruik nu ongeveer 3 á 4 per cyclus. Doe dus zo'n 2 cyclussen met een doosje. Bij sensitest gebruikte ik wel 10 per cyclus omdat ze dus nooit duidelijk waren.

Het LH-hormoon is altijd in je lichaam aanwezig, maar stijgt zo'n 12-36 uur voor je eisprong. Dat is het moment waarop je een positieve test zou moeten hebben.

Succes!

Groet Vonni
Nee de streepjes zijn nu al een week zo goed als het zelfde. en ik gebruik de clearblue digitaal. krijg idd elke keer geen smils maar als je dan de strip eruit haalt kan je wel zien of er een streepje staat en die staat er dus alleen niet donker genoeg om de test positief te maken. zwanger zijn zou ineens wel heel apart zijn na 2 1/2 jaar, dus daar geloof ik eerlijk gezegd niet meer zo in. maar ik heb ook nog nooit doorgetest na een eisprong, logisch want dat had dan geen zin meer. Dus weet helemala niet wat zo'n test aangeeft als de eisprong geweest is. en als het LH hormoon altijd in je lichaam aanwezig is dan moet de test altijd een licht streepje aangeven en daarvan weet ik wel dat dat nooit zo is. Nou ja, afwachte maar dan.
Ik heb allerlei verschillende testen gebruikt, ook die digitale van CB.

Ik had ALTIJD een tweede streepje. Alleen als er wel een LH-piek was (rond de esiprong) dan was de tweede streep een stuk dikker.

Nu je dus een tweede maar lichte streep ziet, is de test negatief. Misschien te laat gesest inderdaad.

Hoe lang duurt je cyclus en op hoeveelste dag ben je begonnen en zit je nu?

Een goedkopere manier van testen is trouwens met de staafjes van de Persona. Hier heb je het computertje niet voor nodig. Om goed het verloop te zien van dag tot dag, bewaarde ik ze altijd en schreef erop van welke dag ze waren. Mijn LH-piek kon namelijk verschillen van dag 12 tot en met dag 18. Zodra ik zag dat de teststreep een stuk dikker was dan de dag ervoor, stopte ik met testen en wist ik dat de ovulatie eraan kwam.
Hoi Goof,

De streepjes op een clear blue digitaal zeggen helemaal niets. Ik heb vorige maand een miskraam gehad, en daardoor deze cyclus iets langer getest omdat het moeilijker bepalen was wanneer mijn eisprong zou zijn. Ik had al vrij snel 2 donkere streepjes op de test, maar op de dag dat ik een positieve test had waren de streepjes heel licht van kleur.

Ik heb wel eens doorgetest omdat ik wilde weten hoe lang de test positief bleef. Ik heb toen 12, 24 en 36 uur na de positieve test nogmaals getest, die van 12 en 24 uur waren nog positief, die van 36 uur niet meer. De LH-piek duurt zo'n 24 uur, dus dat klopte wel.

Op welk moment van de dag test je? De CB digitaal mag je ook gebruiken met ochtendurine. Het is belangrijk dat je 4 uur vooraf niet plast, en dan is testen met ochtendurine fijn. Althans, dat vind ik. Ik heb anders het gevoel dat ik mezelf loop uit te drogen om maar 4 uur van tevoren niet te hoeven plassen.

Groet Vonni
tja mijn cyclus is normaal tussen de 31 en 35 dagen. rare is dat bij mijn vorige ongie het begon op een dinsdag. dat rekende is als 1e ongie dag, donderdag werd t minder en op zaterdag kwam de ongie weer terug en wat heviger dan de dinsdag. rekende dus met 1e ongiedag die zaterdag. dat was afgelopen zaterdag 3 weken terug. maar als ik reken toch vanaf die dinsdag dan zit ik nu al op dag 28 en dan zou de eisprong wel erg laat zijn. Ik heb dus niet altijd een 2e streepje, dat weet ik omdat ik ook wel ns test ver voor mn ei en dan heb ik echt maar 1 streepje en nu heb ik best wel weer een donker streepje maar niet donker genoeg. snappie m nog? ;-) blijf gewoon maar testen, ze zijn nu op dus moet morgen nieuwe kopen. testen doe ik niet met ochtendurine maar met de eerst volgende plas die altjid wel wat uren ertussen heeft zitten, dus ook dit zou goed moeten zijn. zo doe ik t altijd al dus zou niet weten waarom dat nu dan ineens niet goed zou zijn. denk dat ik niet anders kan dan afwachten enkijken wat er gebeurd, maar was even benieuwd naar ervaringen enzo maar zoals verwacht zijn die bij iedereen anders ;-)
Ja het is inderdaad zo dat ieder lichaam weer net iets anders werkt. Ik heb ook een cyclus die schommelt tussen de 31 en 35 dagen, en tussen dag 16 en 19 een positieve test. Begin vaak te testen op dag 15 of 16. Meestal voel ik zo'n 12 tot 24 uur na de positieve test m'n eisprong.
goof5 schreef op 24 maart 2008 @ 11:41:en ik gebruik de clearblue digitaal. krijg idd elke keer geen smils maar als je dan de strip eruit haalt kan je wel zien of er een streepje staat en die staat er dus alleen niet donker genoeg om de test positief te maken. zwanger zijn zou ineens wel heel apart zijn na 2 1/2 jaar, dus daar geloof ik eerlijk gezegd niet meer zo in.
Oh ik wist niet dat het om digitale testen ging die je open maakte. Ik dacht dat je gewoon met van die simpele strips van Mat Care testte. Daar geldt mijn verhaaltje namelijk wèl voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven