Entertainment alle pijlers

Mijn tent is top!

31-01-2008 08:27 632 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de eerste succesvolle reeks van ‘Mijn Tent Is Top’, komt RTL 4 vanaf dinsdag 5 februari met een nieuwe editie: vier nieuwe koppels, vier nieuwe horecadromen en een nieuwe strijd.

In de vier verschillende steden gaan de koppels aan de slag. Allemaal hebben ze een origineel concept voor hun onderneming en de taak hier een succes van te maken.

In Den Haag gaan Jacqueline en Stephan aan de slag. Dit jonge stel, met een dochter van anderhalf, verhuist voor dit avontuur van Tilburg naar de Hofstad waar zij hun droom willen gaan verwezenlijken. Oorspronkelijk afkomstig uit Zoetermeer en Wassenaar, voelt het voor dit koppel als terug naar de kust gaan en thuiskomen. Hun tent wordt een restaurant met een open keuken waar dagvers wordt gekookt. Dat wat die dag op de kaart staat is wat die dag vers in huis is gehaald. Is er op de visafslag een mooie partij vis, dan is het vis wat de pot schaft. Hun tent moet voor eerlijk, ambachtelijk en goed komen te staan.

Max en Gina strijken neer in Enschede. Nadat zij vijf jaar op wereldreis zijn geweest, zijn ze klaar voor een nieuw avontuur. Tijdens hun reis en hun verblijf op de Dominicaanse Republiek hebben ze gewerkt in een restaurant waar Gina in de keuken stond. De typische gerechten van daar werden door haar verwesterd en komen nu op de kaart te staan van hun tent. Enschede wordt een restaurant rijker met tropische invloeden en live-muziek. Max en Gina hebben veel affiniteit met het oosten van ons land. Zij leerden elkaar daar kennen en hebben in Almelo en Twello gewoond.

‘Een restaurant voor tweeverdieners met kinderen in Groningen’ is het concept van Sandra en Bart Willem. De boerendochter en de typische student leerden elkaar kennen tijdens hun studententijd in de noordelijke provinciestad en werkten samen in de horeca. Het pasgetrouwde stel met twee dochters denkt dat de studentenstad klaar is voor een restaurant waar je met je kinderen naartoe kunt gaan en vervolgens goed kunt eten.

Jasper en Rene bundelen hun ervaring in de horeca voor hun avontuur in Breda. Als journalist is Jasper iemand die goed in concepten kan denken en Rene is de kok. Het restaurant van de vrienden past zich aan aan de gemoedstoestand van de gasten: het licht en de muziek veranderen naarmate de avond vordert.

Of Breda, Groningen, Enschede en Den Haag klaar zijn voor deze horecaondernemingen is te zien vanaf dinsdag 5 februari bij RTL 4 (21.30). Worden deze tenten een succes en hoe verloopt de weg daarnaartoe. Wie wint uiteindelijk zijn tent?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Heb net even de filmpjes gekeken van de deelnemers van vorig jaar.Amsterdam viel me het meest op,hij stond eerst in de keuken maar nu staat hij achter de bar met zijn vrouw?
Was ook zo'n naarling die van Amsterdam. Ik heb een paar jaar geleden ernaast gewerkt, toen lunchde we daar geregeld, feestjes, eten als we moesten overwerken. Maar sinds zij het hebben overgenomen heb ik niet meer de behoefte gehad om nog eens te kijken hoe het geworden is, wat een kwijlebal. Je hebt het toch over Cafe Suisse?
Kijkers zagen stress, paniek, slechte bedrijfsvoering en ijdelheid. Gasten zien plezier, passie, liefde en een toptent", beginnen Max en Gina hun reactie. Ze vervolgen: "We pretenderen niet het beste restaurant te hebben. Maar we zijn zeker meer dan een eetgelegenheid. Het programma geeft uitsluitend de keuken en het restaurant weer. De geschoten beelden laten voor zo’n 90% de keuken en de restaurantgasten zien en geven het idee dat er constante werkstress heerst. Dat is geen weerspiegeling van de realiteit, waar onze gasten juist blijven terugkomen voor de cocktails, het loungen, de hapjes tijdens de borrel en de warme sfeer die geleidelijk overgaat van lounge naar club. We onderscheiden ons juist in het feit dat we meer zijn dan een restaurant."

"Als de jury de eindbeoordeling heeft gebaseerd op de tv-beelden, is het volkomen logisch dat we eruit moesten. Nieuwe gasten zijn verbijsterd dat we zo’n leuke tent hebben. Er zijn weinig positieve punten die de uitzending gehaald hebben. De unieke Mangú sfeer is niet belicht. Op TV zijn we bijna een parodie op onszelf: Max is een bal die uitsluitend met zijn haar bezig is en Gina is een onzekere kattenkop. Door minpunten sterk uit te vergroten definieer je niet wie iemand is. Ook de beelden van het openingsfeest zijn selectief weergegeven. In de uitzending op TV was het een flop, terwijl de internetbeelden van dezelfde dag het tegenovergestelde lieten zien. Met het argument dat het zo ver terugrijden is naar Amsterdam, vertrekken de camerateams om 8 uur ’s avonds. Dat is het moment waarop de meeste van onze gasten binnenkomen en Mangú echt begint."

Max en Gina: "Natuurlijk hebben we fouten gemaakt, hebben we veel pas na de opening geleerd en is er elke dag ruimte voor verbetering. We hebben non-stop keihard gewerkt en zijn daarbij keihard op onze bek gegaan, opgestaan en doorgegaan. (...) We zijn “Mijn Tent Is Top” dankbaar voor een geweldige start en we worden alleen maar beter. We hebben met veel plezier meegedaan en gaan met veel plezier verder. Onze tent is top. En onze tent blijft top."
mylenevalerie schreef op 26 maart 2008 @ 11:16:

Was ook zo'n naarling die van Amsterdam. Ik heb een paar jaar geleden ernaast gewerkt, toen lunchde we daar geregeld, feestjes, eten als we moesten overwerken. Maar sinds zij het hebben overgenomen heb ik niet meer de behoefte gehad om nog eens te kijken hoe het geworden is, wat een kwijlebal. Je hebt het toch over Cafe Suisse?
Ja,in het filmpje kwamen ze veel sympathieker over,het is net wat Max en Gina zeggen,het is maar net hoe alles gemonteerd word.
Dat een selectieve weergave kan leiden tot misinterpretatie bleek ook uit de beoordelingen van de jury. Twee keer kregen we een negatieve evaluatie op gastheerschap en leiding in de keuken. De kritiek was absoluut terecht en we hebben de verbeterpunten direct opgepakt door een zeer professionele gastvrouw en twee koks met ruime ervaring en een schat aan kennis aan te nemen. Alle drie helpen ze Mangú iedere dag een hoger niveau te laten bereiken. De rust is terug, al twee weken draait de keuken op topniveau en de service is in slechts 14 dagen gegroeid van onvoldoende naar ruim voldoende tot goed. Helaas hebben we het niet kunnen laten zien. Tot twee keer toe heeft de jury nagelaten de nieuwe resultaten te komen beoordelen. Dat we eruit liggen is een enorme teleurstelling, maar de argumentatie maakt het onrechtvaardig. We zijn beoordeeld op punten van kritiek die niet meer van toepassing zijn. Financiën en bedrijfsvoering kunnen geen argument zijn. Van alle koppels hebben we één van de hoogste percentage netto winst en de laagste personeelskosten. De zogenaamde “keldering”van onze cijfers zijn te verklaren door een enorme voorraad.Met oog voor de toekomst.
Gelukkig zit ik niet in de jury. Maar wat ze schrijven is ook niet helemaal waar. Op het andere forum hebben ze de meeste forummers die reageren, maar veelal negatief. Bij de Poll daar stond ook dat ze dachten dat Enschede eruit ging.

En m.i. worden er ook veel negatieve dingen van de rest getoond. Die Bart kan je na alles wat je hebt gezien toch niet meer sympathiek vinden?

Breda, wat een zooitje hadden ze, maar kijk eens wat ze met al die kritieken en advies doen. Ik zeg eerlijk dat Mangu er niet voor groningen eruit had gemogen. Maar Max heeft ook een bord voor zijn kop voor kritiek en advies, ze doen er niets mee. Herman vond in het begin Gina volgens mij wel leuk, ging er eens eten om met haar verbeteringen/adviezen te geven over het koken, nou niets ervan terug gezien.

En ja, verliezen is altijd hard, hard en medogeloos. Naar. Verdrietig voor hun. Maar goed, als ze geloven in hun zaak is er toch niets verloren? Ze gaan gewoon door. Wonden likken en doorgaan.
Ik ben een beetje te lui om op het andere forum te schrijven. Vind het daar niet echt leuk. Als ze willen komen ze hier maar naar toe.

Dit las ik net nog even. In het filmpje zeggen ze zelf dat ze een brasserie zijn geworden, voor de camera. Dit zeggen ze op het forum; Quote van Bart-Kwal;

Brasserie?

Wij zijn GEEN brasserie

Wij zijn GEEN eetcafe

Wij ambieren geen michelin ster

Wij zijn BIJ JANSEN!

Onze 'kracht' zit hem in het feit dat wij 2 'tenten' combineren nl een restaurant en cafe, allebei geheel gescheiden van elkaar en allebei een geheel eigen stijl.

Ook het restaurant is weer in 2 ruimtes verdeeld, 1 met kinder hoek en familie tafels de andere ruimte is hipper en meer voor kleine gezelschappen bedoeld.

Het cafe is ook in 2 ruimtes verdeeld, de een echt authentiek cafe, de ander een ruimte waar je ook kan eten en 's avonds weer heerlijk rustig kan gaan borrelen.

Om het nog moeilijker te maken hebben wij ook 2 binnenterrassen, de een wordt hip de ander nostalgisch. En voor de deur komt ook nog een terras.

Ik begrijp dat het een beetje verwarrend is dus kom svp langs en kijk zelf even rond.

Ik lees het forum regelmatig en dank eenieder voor hun positieve maar zeerzeker ook voor jullie negatieve kritieken, wij trekken het ons weldegenlijk aan!!

Kortom,

Onze 'kracht' zit hem juist in de diversiteit van onze tent, voor elk wat wils zou je bijna kunnen zeggen. Eten/lekker van de zon genieten/aan de bar hangen/middagborrel/met je kinderen gaan eten/met zijn tweeen eten en lekker naborrelen in het cafe/bbq met een stel vrienden enz enz enz groeten bart
Wat een sof. Enschede had de hoogste winst ( niet de hoogste omzet ), heeft de mooiste tent ( bevestigd door de jury ) en heeft nog een aantal verbeterpunten waar ze goed mee aan de slag konden. En toch moesten ze eruit.

Er werden verschillende dingen gezegd, en zoals ik hier lees nogal verschillend geinterpreteerd. Ik heb begrepen dat Gina als kok door de mand is gevallen en dat de keuken het dus niet redt met haar aan het roer. Maar met een goede souschef ernaast zou dat opgelost kunnen worden. En volgens mij is het voor hun hele concept ook niet belangrijk dat er een tópkok staat. Ik vond het rare lui, maar ik snap hun verklaring over misinterpretatie en keuze van uitzending heel goed. Als je focust op winst, uitstraling, PR en behoud van concept hadden ze zeker moeten blijven.

En dan Groningen. Zucht. Alhoewel ik me de frustratie van BJ kan voorstellen als er zo'n figuur van de brandweer langskomt en ik daar dus ook niet over viel, vind ik het gewoon een vreselijke man. Zo'n brallerig eeuwigstudenttypje. Brrr. En zij maar hyperopgewekt doen. In de veredelde broodjeszaak. Waar ik nog steeds geen kip of kind gezien heb.

Den Haag wordt met de dag saaier wat mij aangaat, en dus ga ik nog steeds voor Breda!

Ik vond de uitzending overigens weer ruk. Dat we nu al, terwijl we nog maar op de helft zijn, al die terugblikken weer moesten zien. Ik ben niet seniel. Netto nieuw resultaat van de uitzending die de moeite waard was om te kijken is een minuut of tien. Ik hoor veel liever een wat beter onderbouwd jury commentaar dan die suffe controles en eeuwige terug- en vooruitblikken.
Ik heb wel 2 kippen in de ren buiten gezien!

Maar niet rondrennend door de zaak zoals het volgens concept had moeten zijn ;-))
ik was wel blij, dat ik niet dat reclamebord was die door Max bijna omver gereden werd
Oja, nou noem dat maar bijna, hij raakte hem wel!
Max en Gina waren net bij RTL Boulevard ;-)

En inderdaad Max raakte het reclamebord!
He shit gemist. Wat zeiden ze daar Elle?
Zelfde ongeveer wat ze op het forum schreven.Dat ze alleen de slechte dingen hadden gemonteerd.Op vrijdag/zaterdag/zondag hadden ze disk-jockey's maar dat was nooit op tv geweest ed

Herman was aan de telefoon,was nu in Zwitserland,maar hij kon wel begrijpen dat ze teleurgesteld waren maar de jury beslistte.
Ik heb nog niet gekeken maar net wel boulevard gezien, dus ik weet de uitslag al. Beetje vreemde reacties in boulevard. Dat ze kakkineus waren neergezet enzo. Ik snap best dat ze bepaalde trekjes van personen wat zwaarder zullen uitbelichten, waardoor je iemand als een bepaald type kunt gaan zien, maar kiezen zij zelf niet voor die sjaaltjes en die 3 aardappelen in hun keel?

Ik heb het dus over M en G. ;-)
Ik ben kennelijk de enige, maar ik vind het wél terecht dat Enschede eruit ligt. Ik vind dat het niet alleen draait om het uiterlijk van een zaak of om de hoogte van je winst. Horeca is veel meer, horeca zit in je. En bij Max en Gina zit het er wat mij betreft gewoon niet in. Neemt trouwens niet weg dat ik dat van Groningen ook wel vind, maar die hebben nog net iets meer goodwill bij me, al zijn ze dat rap aan het verspelen.
Draaiorgel, ik vind ook dat ze eruit konden gaan, maar Groningen zat wel in dezelfde zone. Ik vind het vooral jammer, omdat Max en Gina ook wel weer een bepaalde twist gaven aan het programma. Al was het alleen al om te kijken of de kleding weer op elkaar was afgestemd en wat er weer mis ging in het restaurant. Oftwel, de irritatiefactor, die vorige jaar bij deComo jongens aanwezig was. (ook wel bij Suisse, maar Como was net wat erger)
Gisteren ook gekeken en was toch ook wel verbaasd dat Enschede eruit moest en had plaatsvervangende zenuwen voor Den Haag..kon gewoon bijna niet geloven dat hun op de een-na-laatste plaats terecht waren gekomen.

Volgende keer moet groningen eruit!!

Iemand hierboven beschreef dat de terugblikken zo debiel overkomen...ben ik het helemaal mee eens. Voel me ook redelijk in de zeik genomen dan. Kan ook wel geloven dat TV een verknipt beeld kan geven, maar ja..je hoeft niet mee te doen en als het goed is weet je wel een beetje waar je aan begint. De non-reactie van Max & Gina aan het eind vd aflevering vond ik ook echt belachelijk..en dan nu wel in de media reageren..

Wordt spannend volgende week!!
Draaiorgel, ik reageer vanaf dag 1. Vanaf die tijd heb ik het ook over de slechte reacties die ik lees/las op het forum mijntentistop. Dus ik ben het niet eens dat ze zomaar doormoeten. Als je mijn reacties hebt gelezen weet je dat ik gruwel van die Max. Maar Groningen was deze week en vorige week nog slechter in mijn ogen. En dan kijk ik naar hun houding, concept, reacties van mensen die er geweest zijn, wat je op tv ziet enz.

Maar ik denk zelf, van hun allemaal worden rot momenten en top momenten uitgezonden. Ja als die er zijn natuurlijk. Top dingen heb ik dacht ik niet echt gezien bij Groningen. Ja Mangu had helaas een nare avond toen er een "keuring"/ test was. Maar ja, de andere konden ook geen dag kiezen wanneer er iemand kwam. Dus alles is om het even.

En laten we wel zijn, Breda heeft de meest rotte start gemaakt die je kan bedenken. Dacht echt, goh als dat nog goed mocht komen. En zie wat ze allemaal bereikt hebben.

Wie vind jij dat er moet winnen Draaiorgel?

Volgende week gaat er nog niemand uit hoor martini, over 2 weken weer.
Mylene, ik snap je reactie niet helemaal. Ik heb alleen maar gezegd dat ik het wel terecht vond dat ze er uit zijn en nu zou ik opeens jouw reacties niet gelezen hebben?? Ik zie niet wat het een met het ander te maken heeft. Maar goed.
Okee, ik heb het verkeerd gelezen. Doe nu ook 2 dingen tegelijk maar sorry, las je bericht verkeerd.
Ik moet zeggen dat ik me puur baseer op het programma hoor, ik neem niet de moeite om de site van mijn tent is top te bezoeken. Moet ik misschien eigenlijk wel doen, heb ik een objectiever beeld natuurlijk. Wat ook mee speelt is dat ik jaren in Enschede heb gewoond, en denk dat een dergelijke zaak niet past in Enschede. En ik vind dat je daar als ondernemer onderzoek naar moet doen. Maar ik weet ook dat ze Enschede hebben toegewezen gekregen, en dat was misschien hun keus dus niet. Toch wel jammer dat ze dan zo stug volhouden aan hun concept. Ik vraag me wel of hoe dat gegaan.....moet je als koppel inschrijven bij mijn tent is top met een bepaald concept, en word je daar op uitgekozen? Dan is het natuurlijk niet hun schuld. En dan mogen de programmamakers zich dat aantrekken. Dan hebben ze eigenlijk nooit een eerlijke kans gehad.

En ik ben het eens met nogeensdan dat Max voor vermakelijke tv zorgde.

Ach, misschien mag ik mijn mening pas geven als ik bij alle restaurants gegeten heb ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=ocLWxFwQ7fE

:)
Heineken heeft de panden gekozen,Max en Gina woonden in Amsterdam ,maar ik denk dat dat te dicht bij Den Haag zaten want ze verspreiden de 4 horecazaken door Nederland en Heiniken zal Enschede wel een goede locatie hebben gevonden.Ze zitten in het mooiste pand en hebben de mooiste inrichting,hoogste NETTO winst.Ik vind wel dat de jury teveel naar de personen zelf kijkt,het gaat er in deze wedstrijd om wie de beste toptent heeft.En dan ben ik nog steeds van mening dat Breda en Enschede in de finale hadden moeten staan.Groningen heeft echt geen toptent,het restaurant heb ik eigenlijk nog niet eens goed kunnen bekijken,de kroeg was steeds in beeld en van hun concept zie ik echt niets terug.En als ik het forum lees over Groningen gaat daar ook herhaaldelijk wat mis,maar dat zagen we op tv niet.Dat vind ik dan ook niet eerlijk,eigenlijk gemanipuleer van de programmamakers.Iedereen maakt fouten en daar leer je van maar zend dan van alle koppels hun goede en slechte momenten uit.
Ik vind juist een zaak top als alles klopt, dus zowel de financiele kant als de personen in de zaak. En ik blijf er bij dat Max en Gina daarin te kort schieten. Vind het juist heel goed, dat de jury daar naar kijkt.

Maar ik ben het met jullie eens dat Groningen het ook wat dat betreft niet zo goed doet, en die had er wat mij betreft ook uit gemogen, maar Enschede net zo hard.

En Den Haag vind ik erg behoudend, dus ik ga voor Breda als winnaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven