Werk & Studie alle pijlers

Wie verdient hier 1800 Bruto en wat doe je?

20-03-2008 20:53 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toevallig iemand ?:)
Jee, Shera waar werk jij?

Ga ik daar ook solliciteren, hahahaha.

Nee hoor, maar dat heb je wel erg goed gedaan (stiekum toch een beetje jaloers)
Ik heb ook commercieel medewerker binnendienst gedaan tot 2006 en daar kreeg ik 2200 bruto. Maar misschien heeft het ook met het gedeelte van nederland waar je werkt te maken en met leeftijd. Ik ben 31 en werk in Noord-Holland
twompie schreef op 21 maart 2008 @ 12:01:

vind het niet zoveel.

ik werk in de gezondheidszorg waar de salarissen niet geweldig hoog zijn en mijn aanvang salaris bij post HBO functie/diploma is 2200,- bruto
De gezondheidszorg verdient niet zo slecht hoor, zeker niet voor HBO-ers. OK, rijk zal je er niet van worden, maar andere overheidsdiensten betalen vaak een stuk minder.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Shera ik ben 32 en woon in het noorden van nederland dus Groningen.

Ik ben dan ook wel weer van mening dat de lonen hier toch weer net iets lager liggen dan in de rest van het land maar ik vind het verschil van 1750 euro naar 2200 euro per maand toch wel erg groot!
En ik vind de verschillen tussen een huis van 2.5 ton en een huis van 1.5 ton eigenlijk nog veel groter terwijl dat huis van 1.5 ton dan vaak nog veel groter is ook nog ;-)
Nou inderdaad zeg, de prijzen van huizen (en verzekeringen trouwens ook) liggen wel wat lager in de minder drukbevolkte gebieden van Nederland. Dus da's niet helemaal te vergelijken.
Ja, Kiks dat is natuurlijk ook zo maar zelfs in Groningen kan ik geen huis kopen maar goed dat is weer een heel ander onderwerp! Hahahaha
Ik verdien 1900 bruto als

HBO-Verpleegkundige, afgelopen januari afgestudeerd, 36 uur per week.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Nou Ma Ta Stima Bo, dan moet je toch maar verhuizen :smile: . Ik heb zelfs een klein appartement kunnen kopen met die 2200 euro bruto.
Mi ta, en ik vind de huurprijzen in grunn ook niet heel betaalbaar ;-)

(Huizenprijzen zijn lager, maar als ik hoor wat familie in Den Haag moest betalen voor het huren van een appartementje en wat ik als studente in Grunn betaalde... dan ben je in Den Haag beter af..... :-S )
Ik ben na mn afstuderen in 2005 begonnen met 1900 obv 40 uur, via zo'n detacheerbureau in de juridische nonprofit wereld, WO niveau. Intussen zit ik op 2600 obv 36 uur.

Mn vriend is HBO afgestudeerd, gestart in 2005 met 2239 obv 36 uur (hbo-baan) en zit nu al op de 2875 obv 36 uur. Hij zit in t bedrijfsleven. Je start kan dus laag zijn, maar starters stijgen vaak nog best veel.
2140 bpm, secretaresse, 3 jr werkervaring, mbo-diploma
Hahaaha, nee Tangerine dat klopt ik vind de huurprijzen ook niet echt je van het.

Wat dat betreft kun je nog beter gaan kopen dan zit je vaak lager, maar goed moet je wel een hypotheek kunnen krijgen natuurlijk.

En ja verhuizen Shera dat zie ik mezelf nog niet zo snel doen, ben net verhuisd en heb ongeveer 10 jaar op dit huis gewacht dus voorloping ben ik wel dik tevreden met mijn woonomgeving!!!!!
twompie wat voor functie heb jij dan in de gezondheidszorg als ik vragen mag? want 2250 euro bruto is wel ff 300 euro bruto meer dan een beginnend verpleegkundige bijvoorbeeld krijgt met een HBO diploma op zak.

Toen ik als verpleegkundige begon(nu 10 jaar geleden) verdiende ik ongeveer 2100 gulden bruto bij een dienstverband van 36 of 40 uur(weet het niet meer exact).

Een fulltime baan nu zou mij 2480 euro bruto opleveren. Ik werk echter parttime en weet mijn bruto salaris niet exact uit mijn hoofd.

Groetjes, josje
ingelke_kepringelke schreef op 21 maart 2008 @ 18:59:

Ik verdien 1900 bruto als

HBO-Verpleegkundige, afgelopen januari afgestudeerd, 36 uur per week.

Ik ga september starten als HBO-ver in dienst van een ziekenhuis en mijn startsalaris wordt 2200 euro bruto (36 urige werkweek). Ik ben dus nog niet gediplomeerd maar stroom door vanuit een andere medisch beroep, MBO diploma, werkzaam in hetzelfde ziekenhuis.

Ik heb wel geluk zo te horen. Ik mocht mijn poli salaris meenemen.
Dan heb je inderdaad mooi mazzel theempress!!! Welke salarisschaal zat je in? Goed geregeld!

Josje
Ik kan helaas geen hypotheek krijgen Mi Sta :)

Maar inderdaad, ideaal als dat wel kan!!
Ik verdien 1800 netto in het onderwijs, voor drie en een halve dag werken.
Ik verdien ca. 1900 euro bruto op basis van 36 uur als communicatiemedewerker in een non profit-branche. Ik heb een WO-opleiding die niet zo heel erg relevant is voor de werkzaamheden en de functie is een juniorfunctie op HBO-niveau. Ik heb 3 jaar min of meer relevante werkervaring (maar 2 jaar daarvan zijn slechts bijbaantjes geweest).
Just hand over the chocolate and nobody will get hurt.
Josje75 schreef op 24 maart 2008 @ 19:53:

Dan heb je inderdaad mooi mazzel theempress!!! Welke salarisschaal zat je in? Goed geregeld!

Josje

Bekend met de CAO ziekenhuizen? Ik zit op de poli in 30-10 (Dokersassistente) en schuif nu over naar 45-3. Er staat in de CAO dat als je binnen het ziekenhuis je 2e medische opleiding gaat doen je dan je huidige salaris mee mag nemen. (Ik heb al 2 medische MBO niv 4 opleidingen gedaan) Ik kreeg daarbij nog 1 periodiek 'cadeau' vanwege mijn moed om een HBO studie op te pakken en omdat ik al 2 jaar aan het plafond zat in 30-10.

Ik was ook echt in de 7e hemel toen ik dat allemaal hoorde, ik had verwacht dat ik terug zou gaan naar een leerlingsalaris, dat is dus niet zo!! Maar dan had ik het ook gedaan, omdat ik het zo graag wil.
Ik vind 1800 euro bruto ook een laag startsalaris voor een HBO-functie. Volgens mij beginnen de meeste HBO-startsalarissen (niet in de zorg, maar wel bij banken, wat grotere commerciële bedrijven enz.) bij zo'n 2100 euro bruto?

Ik werk zelf alweer een aantal jaren (ongeveer 7). Momenteel ben ik werkzaam als directiesecretaresse bij een bank. Ik ben 27 en ik verdien ¤ 2.575,- op basis van 36 uur. Daar komt dan nog een 13e maand en extra bonus op basis van je beoordeling bij.

Ik heb geen HBO-opleiding afgerond.

Ik vind het trouwens knap van de mensen die van een dergelijk bedrag elke maand in hun eentje rond kunnen komen. Ik vind dat nu al moeilijk...

Hoeveel houd je netto over van ¤ 1.800,-?
Just Julie schreef op 25 maart 2008 @ 21:08:

Ik vind 1800 euro bruto ook een laag startsalaris voor een HBO-functie. Volgens mij beginnen de meeste HBO-startsalarissen (niet in de zorg, maar wel bij banken, wat grotere commerciële bedrijven enz.) bij zo'n 2100 euro bruto?

Tsja, dat wordt (in mijn geval) nu eenmaal in de CAO bepaald. Overigens zijn de doorgroeimogelijkheden en secundaire arbeidsvoorwaarden prima en heb ik lekker veel vakantie, dus dat is ook wat waard :-P

Just Julie schreef op 25 maart 2008 @ 21:08:

Ik vind het trouwens knap van de mensen die van een dergelijk bedrag elke maand in hun eentje rond kunnen komen. Ik vind dat nu al moeilijk...
Omdat ik parttime werk i.v.m. een deeltijdstudie, hou ik ca. 1100 netto over. Kan ik prima van leven hoor! Ik vind het eerlijk gezegd een beetje verbazingwekkend dat je met jouw salaris moeite hebt om rond te komen. Je moet gewoon niet meer uitgeven dan er binnenkomt en niet 'boven je stand leven'.
Just hand over the chocolate and nobody will get hurt.
Ik snap het ook niet justjulie. Wij komen met z'n 2-en prima rond van een fulltimesalaris en een klein beetje extra van mijn bijbaan. Sterker nog, we houden iedere maand geld "over".
Ik val in dit topic aardig buiten de boot. Ik verdien nu 1600 bruto voor een 40-urige werkweek en ben daar wel aardig tevreden mee! De meeste mensen in mijn vriendenkring zitten rond dit bedrag of iets erboven.... (ben nu administratief medewerker, in 2003 afgestudeerd DTP-er)

Wat ik trouwens vreemd vind (dit is dan op basis van mijn eigen ervaring natuurlijk) is dat toen ik een baan in de randstad had, de mensen méér verdiende dan de mensen in bijv. Gelderland of Friesland, heel apart.
Vrouwtje83 schreef op 26 maart 2008 @ 13:12:

Wat ik trouwens vreemd vind (dit is dan op basis van mijn eigen ervaring natuurlijk) is dat toen ik een baan in de randstad had, de mensen méér verdiende dan de mensen in bijv. Gelderland of Friesland, heel apart.
Nou, dat is niet zo vreemd hoor. Dat heeft er vooral mee te maken dat de kosten voor levensonderhoud in de Randstad gemiddeld ook (veel) hoger liggen dan in bijv. Friesland. Woningen zijn duurder, boodschappen zijn duurder, verzekeringen zijn duurder, enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven