Werk & Studie
alle pijlers
Wie verdient hier 1800 Bruto en wat doe je?
vrijdag 21 maart 2008 om 15:27
zaterdag 22 maart 2008 om 11:45
zaterdag 22 maart 2008 om 11:45
Ik ben na mn afstuderen in 2005 begonnen met 1900 obv 40 uur, via zo'n detacheerbureau in de juridische nonprofit wereld, WO niveau. Intussen zit ik op 2600 obv 36 uur.
Mn vriend is HBO afgestudeerd, gestart in 2005 met 2239 obv 36 uur (hbo-baan) en zit nu al op de 2875 obv 36 uur. Hij zit in t bedrijfsleven. Je start kan dus laag zijn, maar starters stijgen vaak nog best veel.
Mn vriend is HBO afgestudeerd, gestart in 2005 met 2239 obv 36 uur (hbo-baan) en zit nu al op de 2875 obv 36 uur. Hij zit in t bedrijfsleven. Je start kan dus laag zijn, maar starters stijgen vaak nog best veel.
zaterdag 22 maart 2008 om 14:48
Hahaaha, nee Tangerine dat klopt ik vind de huurprijzen ook niet echt je van het.
Wat dat betreft kun je nog beter gaan kopen dan zit je vaak lager, maar goed moet je wel een hypotheek kunnen krijgen natuurlijk.
En ja verhuizen Shera dat zie ik mezelf nog niet zo snel doen, ben net verhuisd en heb ongeveer 10 jaar op dit huis gewacht dus voorloping ben ik wel dik tevreden met mijn woonomgeving!!!!!
Wat dat betreft kun je nog beter gaan kopen dan zit je vaak lager, maar goed moet je wel een hypotheek kunnen krijgen natuurlijk.
En ja verhuizen Shera dat zie ik mezelf nog niet zo snel doen, ben net verhuisd en heb ongeveer 10 jaar op dit huis gewacht dus voorloping ben ik wel dik tevreden met mijn woonomgeving!!!!!
zaterdag 22 maart 2008 om 19:00
twompie wat voor functie heb jij dan in de gezondheidszorg als ik vragen mag? want 2250 euro bruto is wel ff 300 euro bruto meer dan een beginnend verpleegkundige bijvoorbeeld krijgt met een HBO diploma op zak.
Toen ik als verpleegkundige begon(nu 10 jaar geleden) verdiende ik ongeveer 2100 gulden bruto bij een dienstverband van 36 of 40 uur(weet het niet meer exact).
Een fulltime baan nu zou mij 2480 euro bruto opleveren. Ik werk echter parttime en weet mijn bruto salaris niet exact uit mijn hoofd.
Groetjes, josje
Toen ik als verpleegkundige begon(nu 10 jaar geleden) verdiende ik ongeveer 2100 gulden bruto bij een dienstverband van 36 of 40 uur(weet het niet meer exact).
Een fulltime baan nu zou mij 2480 euro bruto opleveren. Ik werk echter parttime en weet mijn bruto salaris niet exact uit mijn hoofd.
Groetjes, josje
zondag 23 maart 2008 om 19:27
Ik ga september starten als HBO-ver in dienst van een ziekenhuis en mijn startsalaris wordt 2200 euro bruto (36 urige werkweek). Ik ben dus nog niet gediplomeerd maar stroom door vanuit een andere medisch beroep, MBO diploma, werkzaam in hetzelfde ziekenhuis.
Ik heb wel geluk zo te horen. Ik mocht mijn poli salaris meenemen.
dinsdag 25 maart 2008 om 19:41
Ik verdien ca. 1900 euro bruto op basis van 36 uur als communicatiemedewerker in een non profit-branche. Ik heb een WO-opleiding die niet zo heel erg relevant is voor de werkzaamheden en de functie is een juniorfunctie op HBO-niveau. Ik heb 3 jaar min of meer relevante werkervaring (maar 2 jaar daarvan zijn slechts bijbaantjes geweest).
Just hand over the chocolate and nobody will get hurt.
dinsdag 25 maart 2008 om 20:47
Bekend met de CAO ziekenhuizen? Ik zit op de poli in 30-10 (Dokersassistente) en schuif nu over naar 45-3. Er staat in de CAO dat als je binnen het ziekenhuis je 2e medische opleiding gaat doen je dan je huidige salaris mee mag nemen. (Ik heb al 2 medische MBO niv 4 opleidingen gedaan) Ik kreeg daarbij nog 1 periodiek 'cadeau' vanwege mijn moed om een HBO studie op te pakken en omdat ik al 2 jaar aan het plafond zat in 30-10.
Ik was ook echt in de 7e hemel toen ik dat allemaal hoorde, ik had verwacht dat ik terug zou gaan naar een leerlingsalaris, dat is dus niet zo!! Maar dan had ik het ook gedaan, omdat ik het zo graag wil.
dinsdag 25 maart 2008 om 21:08
Ik vind 1800 euro bruto ook een laag startsalaris voor een HBO-functie. Volgens mij beginnen de meeste HBO-startsalarissen (niet in de zorg, maar wel bij banken, wat grotere commerciële bedrijven enz.) bij zo'n 2100 euro bruto?
Ik werk zelf alweer een aantal jaren (ongeveer 7). Momenteel ben ik werkzaam als directiesecretaresse bij een bank. Ik ben 27 en ik verdien ¤ 2.575,- op basis van 36 uur. Daar komt dan nog een 13e maand en extra bonus op basis van je beoordeling bij.
Ik heb geen HBO-opleiding afgerond.
Ik vind het trouwens knap van de mensen die van een dergelijk bedrag elke maand in hun eentje rond kunnen komen. Ik vind dat nu al moeilijk...
Hoeveel houd je netto over van ¤ 1.800,-?
Ik werk zelf alweer een aantal jaren (ongeveer 7). Momenteel ben ik werkzaam als directiesecretaresse bij een bank. Ik ben 27 en ik verdien ¤ 2.575,- op basis van 36 uur. Daar komt dan nog een 13e maand en extra bonus op basis van je beoordeling bij.
Ik heb geen HBO-opleiding afgerond.
Ik vind het trouwens knap van de mensen die van een dergelijk bedrag elke maand in hun eentje rond kunnen komen. Ik vind dat nu al moeilijk...
Hoeveel houd je netto over van ¤ 1.800,-?
woensdag 26 maart 2008 om 09:58
Tsja, dat wordt (in mijn geval) nu eenmaal in de CAO bepaald. Overigens zijn de doorgroeimogelijkheden en secundaire arbeidsvoorwaarden prima en heb ik lekker veel vakantie, dus dat is ook wat waard
Omdat ik parttime werk i.v.m. een deeltijdstudie, hou ik ca. 1100 netto over. Kan ik prima van leven hoor! Ik vind het eerlijk gezegd een beetje verbazingwekkend dat je met jouw salaris moeite hebt om rond te komen. Je moet gewoon niet meer uitgeven dan er binnenkomt en niet 'boven je stand leven'.
Just hand over the chocolate and nobody will get hurt.
woensdag 26 maart 2008 om 13:12
Ik val in dit topic aardig buiten de boot. Ik verdien nu 1600 bruto voor een 40-urige werkweek en ben daar wel aardig tevreden mee! De meeste mensen in mijn vriendenkring zitten rond dit bedrag of iets erboven.... (ben nu administratief medewerker, in 2003 afgestudeerd DTP-er)
Wat ik trouwens vreemd vind (dit is dan op basis van mijn eigen ervaring natuurlijk) is dat toen ik een baan in de randstad had, de mensen méér verdiende dan de mensen in bijv. Gelderland of Friesland, heel apart.
Wat ik trouwens vreemd vind (dit is dan op basis van mijn eigen ervaring natuurlijk) is dat toen ik een baan in de randstad had, de mensen méér verdiende dan de mensen in bijv. Gelderland of Friesland, heel apart.