Fitna The Movie - online

27-03-2008 19:06 853 berichten
Zie site rtlnieuws.nl

N.b. Link naar de film: http://www.liveleak.com/view?i=ee4_1206625795
Alle reacties Link kopieren
lichtbron schreef op 27 maart 2008 @ 23:29:

ik hoorde net bij shownieuws -volgens mij- dat de eerste rechtszaak al in beraad is genomen, het schijnt dat hij in plaats van volkert van der G. een of andere rapper in de film heeft neergezet{met foto geloof ik }

Volkert van der G.???

*slikt opmerking maar weer in*
Am Yisrael Chai!
lichtbron schreef op 27 maart 2008 @ 23:29:

ik hoorde net bij shownieuws -volgens mij- dat de eerste rechtszaak al in beraad is genomen, het schijnt dat hij in plaats van volkert van der G. een of andere rapper in de film heeft neergezet{met foto geloof ik }

En terecht!

En de Deense cartonist gaat morgen met een advocaat van kranten praten..............Dat zijn er twee
Hoewel de monniken in tibet daar nu anders over denken, maar is weer andere discussie
De foto moest van mohammed B zijn maar was dus de verkeerde foto!
Pechtold en die ene jongen van Groen Links maken trouwens gehakt van Wilders, die Tariq zegt net "een vriend van me zei: Fitna is geen fatwa waard".

Maar goed, ze laten geen spaan van Wilders heel.

Oh, en Balkenende heeft idd een officieel statement uitgedaan, dat de regering zich inderdaad distantieert van de film.
Am Yisrael Chai!
bengewoonpetra schreef op 27 maart 2008 @ 23:31:

Als het nou echt met een sisser afloopt allemaal, dan heeft wilders zijn portie aandacht wel weer gehad de afgelopen tijd en kunnen we weer over tot de orde van de dag.

Ons druk maken over hoe we gewoon op vredelievende manier met elkaar samen kunnen leven in dit kleine drukke landje.

misschien kan JP dan eens gewoon gaan regeren, en deze man eens een poosje negeren.

(Dat werkte bij Janmaat overigens ook erg goed in de jaren 80, misschien werkt het nog steeds.Is trouwens meer boeddhistisch, dan christelijk of moslim om dat wat negatieve energie kost, geen aandacht te geven en je te richten op het positieve.)

Jammer genoeg heeft Wilders teveel aanhangers om te doen alsof er niets aan de hand is. Ik hou sowieso niet van die houding. De manier waarop Wilders de discussie voert is beneden de maat, maar de manier waarop de overige partijen ermee om gaan is ook geen goed voorbeeld.

Ik blijf geloven in de kracht van het argument en debat. Doen alsof er niets aan de hand is terwijl er blijkbaar mensen zijn die wel een probleem ervaren lijkt me niet bevorderlijk voor de vrede.

Op deze manier (verzwijgen, ridiculiseren, negeren) blijft het een ongekanaliseerde en ongenuanceerde onvrede.
fashionvictim schreef op 27 maart 2008 @ 23:28:

Nou, als je gewoon even googlet dan zie je dat dat gewoon niet waar is. Net zoals het vanavond niet waar is dat moslimorganisaties niet reageren, het is for crying out loud de grote moslimshow op alle netten die zich - as we speak - zitten te verdedigen voor het gebrek aan reactie. Daar is uitzendinggemist morgen goed voor. Ik ben benieuwd! Ik zeg niet; ik geloof er geen bal van. Voel je me?

Ook op de site die je net zelf citeert is dat 1 reactie tussen vele andere reacties die die bewering tegenspreken. Nouja, het was ongeveer het eerste wat er stond, en nog wel van de auteur van het hele artikel, naar ik begreep. Maar ik ben een slordige lezer hoor, dat geef ik toe.

Maar zoals Mamzelle al zei, het is kennelijk nooit genoeg. Nee, zo werkt het nou eenmaal. Daar mag je moe van worden. Maar dat is geen reden om het maar te laten zitten en over te gaan tot de orde van de dag.

Op deze site trouwens ook weer een mooi overzicht van uitermate inhoudelijke reacties - your favourite! - op de aanslagen van 9/11. http://findarticles.com/p...2001_Oct/ai_79628785/pg_3

Jammer trouwens dat je zelf nergens inhoudelijk op ingaat, maar alleen maar een beetje loopt te quoten.
Ja, ik weet dat het iritant is dat ik veel quote. Dat is gewoon gemakzucht; als een ander precies zegt wat ik bedoel, dan ga ik het niet nog een keer met mijn eigen, eveneens inhoudelijke, woorden zeggen. Kost me teveel tijd. Ik zeg dan liever: Amen to that. :-)
Ik zal niet quoten dit keer maar ik ben het dus met Soundpost eens.
En nu kap ik er verdorie echt mee en ja ik boekjes voorlezen!

:-d
ik zit nu met een oog naar Pauw Wittenman te kijken

Ondanks dat ik niet achter dat film gedoe sta, vind ik het van die huichelige mannetjes Brrrrrrr

geil van sensatie net zoals meerdere : ja jammerrrrrr hè de film valt voor jullie ietwat tegen

ook met peter r de vries visten ze achter het net

Trouwens die hele Hilversum TV kliek is een linkse kerk

blijf objctief en neutraal
Je kan lullen wat je wil, Aboutaleb wordt vaak verketterd, maar ik vind hem een hele welbespraakte, en trouwens ook mooie, man. Goed gesproken net in P & W.
Am Yisrael Chai!
ja welbespraakt maar problemen oplossen nee net als Job Cohen ook zo eentje Brrrrr
enorm slecht gespeeld in die film
Hij was ook wat kort en ik snapte de clou niet
Soundpost schreef op 27 maart 2008 @ 23:46:

[...]

Jammer genoeg heeft Wilders teveel aanhangers om te doen alsof er niets aan de hand is. Ik hou sowieso niet van die houding. De manier waarop Wilders de discussie voert is beneden de maat, maar de manier waarop de overige partijen ermee om gaan is ook geen goed voorbeeld.

Ik blijf geloven in de kracht van het argument en debat. Doen alsof er niets aan de hand is terwijl er blijkbaar mensen zijn die wel een probleem ervaren lijkt me niet bevorderlijk voor de vrede.

Op deze manier (verzwijgen, ridiculiseren, negeren) blijft het een ongekanaliseerde en ongenuanceerde onvrede.

Maar niemand doet dat. Jezusmina, luisteren jullie dan echt niet? Pechtold zit net nog te verkondigen dat de kamer al 1,5 jaar probeert een debat te voeren met Wilders en dat ie blij is dat die nu zelf aangeeft dat ie een debat wil (zijn letterlijke woorden: ik daag hem uit zich daaraan te houden), Aboutaleb houdt net een fantastisch betoog over het feit dat erkenning van gevoelens misschien nog wel belangrijker is dan oplossingen en steekt volledig de hand in eigen boezem dat Wilders alleen maar zoveel aanhang heeft gekregen omdat de gevestigde partijen daarin jaren hebben gefaald, de Samenwerkende Moslim Organisaties sluiten net bij monde van hun woordvoerder af met : de 600.000 mensen die op Wilders gestemd hebben verdienen het om van ons te horen dat ze echt niet bang voor moslims hoeven te zijn en daar gaan we alles aan doen.

En toch blijven jij en Nijn en ongetwijfeld een heleboel anderen met poep in hun oren roepen dat er niet gereageerd wordt, dat zaken gebagatelliseerd worden, en ga zo maar door. Dat is een grove misrepresentatie van de werkelijkheid.

(Nijn, voor iemand die tientallen postings om een reactie van moslims dreint, is het excuus `ja sorry, ik lees slecht` echt uitermate zwak. Valt me vies tegen.)
Am Yisrael Chai!
Ha FV ben het niet vaak met je eens maar nu wel
dat wordt geen gouden kalf
ook in de normale gang van zaken kom je kleine dingen tegen

ik had een moslim collega

we zaten met zn allen aan de koffie

we waren bezig met een rot klus en voor de gein zei ik

Pfff als ik thuiskom hang ik me op in de kelderkast

de moslim zei later tegen mij dat dat tegen zijn geloof druist en dat dat ophangen van jezelf niet gezegd mocht worden volgens de koran

Ik antwoordde dat het mezelf betrof en ik zeg wat ik zelf wil
de film van wilders

IK KIJK M NIET ben M niet van plan te kijken ook

ik heb geen zin in dat opruierige gedoe

Net zoals er ook kutboeken zijn die ik ook niet lees
hey meds
Nou ik heb de film gekeken(zal wel mosterd zijn met mijn mening).

Tsja wat vond ik ervan?

Als je alle beelden achter elkaar ziet krijg ik toch een naar gevoel.

Niet over de islam,want daar word naar mijn mening weinig inhoudelijks over gezegd.Maar waar indoctrinatie,godsdienstwaanzin,tunnelvisie,het heilig maken van een religie, mensen toe kan drijven.En de verschikkelijke gevolgen daarvan.

Ik kon de moslim in Nederland er niet in herkennen.

Het heeft bij mij alleen walging opgewekt bij de beelden die de mensenrechten schenden. Deze beelden kun je echter in alle hoeken vinden.En is in al deze hoeken verschikkelijk en verdient geen goedkeuring door wat voor een motivatie dan ook.

Ik ben niet anders gaan denken,Ik ben wijs genoeg om te weten dat dit een subjectieve reflectie van de denkbeelden van Wilders is.

Wij weten allemaal wat zijn doel is en daar ben ik het niet mee eens.

Ik doorzie wat hij bij mensen wil losmaken met de film.

De film wekt een emotie op.Een emotie beinvloed je mening.

Ik vind de film best gevaarlijk. De insinuaties op het eind,de emotie die het los maakt.Het kan mensen angstig maken,onrustig en afkeer opwekken tegen de Nederlandse moslim(ik beperk mij even tot deze groep,omdat wilders een volksvertegenwoordiger en het dus over onze samenleving gaat)

Dat vind ik geen goede invloed op onze multiculturele samenleving,en daarnaast ook niet op de gemoedstoestand van de individu.

Ik hoop dat de Nederlander verder kijkt,denkt en luistert dan alleen Wilders woord.

Ik heb vast nog veel meer erover te zeggen. Maar na het kijken van de film vanavond,het nieuws,de discussie programma's,internet heb ik een beetje veel input te plaatsen. Tot zover mijn eerste mening en gevoel erbij (voor diegene die dat interessant vinden)
Hey Chop, kom je hier ook je spierballen laten zien?

Ik heb in mijn werk heel erg te maken met gereformeerde extremisten. Die zijn pas gevaarlijk, want ze doen net alsof ze geen t.v. kijken maar dan doe ze wel. Leugenaars zijn het
Gut, ik zie nu eindelijk op het journaal het deel met die foto van die Salah, maar die jongen lijkt niet eens op Mohammed B.! Wat een kapitale blunder, als je nog niet wist dat die Wilders gewoon knettergek was, dan weet je het na het zien van die foto wel.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef op 28 maart 2008 @ 00:01:

[...]

Maar niemand doet dat. Jezusmina, luisteren jullie dan echt niet? Pechtold zit net nog te verkondigen dat de kamer al 1,5 jaar probeert een debat te voeren met Wilders en dat ie blij is dat die nu zelf aangeeft dat ie een debat wil (zijn letterlijke woorden: ik daag hem uit zich daaraan te houden), Aboutaleb houdt net een fantastisch betoog over het feit dat erkenning van gevoelens misschien nog wel belangrijker is dan oplossingen en steekt volledig de hand in eigen boezem dat Wilders alleen maar zoveel aanhang heeft gekregen omdat de gevestigde partijen daarin jaren hebben gefaald, de Samenwerkende Moslim Organisaties sluiten net bij monde van hun woordvoerder af met : de 600.000 mensen die op Wilders gestemd hebben verdienen het om van ons te horen dat ze echt niet bang voor moslims hoeven te zijn en daar gaan we alles aan doen.

En toch blijven jij en Nijn en ongetwijfeld een heleboel anderen met poep in hun oren roepen dat er niet gereageerd wordt, dat zaken gebagatelliseerd worden, en ga zo maar door. Dat is een grove misrepresentatie van de werkelijkheid.

(Nijn, voor iemand die tientallen postings om een reactie van moslims dreint, is het excuus `ja sorry, ik lees slecht` echt uitermate zwak. Valt me vies tegen.)

Nu heb ik echt het idee dat je perse niet wil lezen of je op wil winden.

Ten eerste reageerde ik op BlijfgewoonPetra die begon over 'gewoon verder gaan alsof er niets aan de hand is' oid. En heb je de debatten (aanloop september) eind vorig jaar gevolgd?

Vond het echt schokkend hoe weinig er inhoudelijk op Wilders ingegaan werd.

En ja, nu is het gelukkig aan het veranderen, was het bv ook helemaal met Abutaleb eens en heb de tv vanavond ook gevolgd. Had het dan ook niet over vanavond, maar over de aanloop tot deze trieste vertoning.

En gelukkig dat de toon eindelijk aan het veranderen, maar ik vrees dat het niet dankzij Pechtold is. Djeez, deze man had zichzelf een paar maanden geleden moeten horen.

Nu ga jij toch niet ontkennen dat deze omslag pas zeer recent gaande is?
iry schreef op 28 maart 2008 @ 00:07:

Nou ik heb de film gekeken(zal wel mosterd zijn met mijn mening).

. Tot zover mijn eerste mening en gevoel erbij (voor diegene die dat interessant vinden)
Zeker wel. En ben het ook met je eens.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven