Fitna The Movie - online

27-03-2008 19:06 853 berichten
Zie site rtlnieuws.nl

N.b. Link naar de film: http://www.liveleak.com/view?i=ee4_1206625795
Heb je net gekeken? ? Want ik kon hem niet meer vinden...
Alle reacties Link kopieren
misschicken schreef op 28 maart 2008 @ 07:51:

Heb je net gekeken? ? Want ik kon hem niet meer vinden...
Via de link in de openingspost is de film nog gewoon te zien..
fleurtje schreef op 28 maart 2008 @ 07:22:

[...]

Dat hoeft idd niet in Iran; de mensen daar zijn minder streng religieus dan in bv Jemen, het is de overheid. Maar inderdaad, eerwraak is niet iets islamitisch.

Als je stelt dat het komt omdat de mensen in Iran minder religieus zijn, stel je eigenlijk dat het wel een geloofskwestie is. En dan doel ik zelf niet op het geloof. Maar wel iets wat in sommige landen door een hele grote groep mensen geloofd wordt: eerwraak 'moet'.

Ik las laatst een boek over eerwraak in Nederland en dan met name over Turkse eerwraak. Vooral vanuit die groep schijnt het (hier) hoogtij te vieren. Toch een land waar de Islam en het Westen samenkomt. Uit dat boek kwam heel duidelijk naar voren dat het niet Islam gerelateerd is terwijl dat niet eens het doel was om aan te tonen. Het viel me erg op dat het alles te maken heeft met cultuur en het sociale aspect.

In Iran is het inderdaad vooral de overheid die op het rigide af mensen wil dwingen tot een zeer strenge manier van leven.

Ook interessant, al heeft het met de film fitna geen jota te maken. Iran is nummer twee op de lijst van de landen waar de meeste geslachtveranderingsoperaties plaats vinden. Niet zo gek als je bedenkt dat op homo of lesbisch zijn de doodstraf kan staan.

Voor wie het interessant vindt. Op youtube staat een film in zes delen over dit onderwerp. Het heet 'transseksual in Iran'.

Blijkbaar is dit voor de overheid het nieuwe middel om homo's te genezen van hun 'ziekte'. En daar willen ze ook nog wel aan meebetalen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
tonkje schreef op 28 maart 2008 @ 07:48:

Pff, nou ik heb me erdoorheen geworsteld. Het is toch zeker niet de bedoeling dat we die onzin serieus nemen? Zelden zoiets belachelijks gezien.

?

Wat vind je precies belachelijk eraan?

Ik zou het zelf niet zo willen betitelen. Het is nu eenmaal zo dat de dingen die hij aankaart echt hebben plaats gevonden en dat dit ook niet zomaar even op zal houden. Maar of je daar puur de Islam en de koran de schuld van moet geven? Nou nee. Iedereen kan wel zeggen: uit naam van God, Allah of Whatever zaai ik dood en verderf. Lekker makkelijk. Totaal geen eigen verantwoordelijkheid zie ik daarin. En in de bijbel schijnen ook gewelddadige passages te vinden zijn. Als je, zoals sommigen hier, stelt dat christenen geen dood en verderf meer zaaien, kun je wat mij betreft nog moeilijk een boek de schuld geven van terrorisme en extremisme. Dan denk ik dat het toch eerder ligt aan de instelling en houding van dit soort tuig.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
superstar_2 schreef op 28 maart 2008 @ 07:57:

[...]

Via de link in de openingspost is de film nog gewoon te zien..

Het leven kan soms ineens zo simpel zijn ;-] , dank je wel!

Ik had een andere link en daar vertoonden ze nu een ander filmpje.
Ik heb nog geen reacties gelezen maar wel zojuist de film bekeken. Ik vind het behoorlijk schokkend, het zijn gewoon feiten die naar voren worden gebracht. De reactie uit de moslimlanden bij alleen al de aankondiging van de film bevestigt het alleen maar.

Geert Wilders vind ik een idioot, je kunt niet serieus politiek voeren de manier waarop hij dat doet.

Zijn er nog meer mensen die bangf zijn voor een herhaling van 40-45?
fashionvictim schreef op 28 maart 2008 @ 00:09:

Gut, ik zie nu eindelijk op het journaal het deel met die foto van die Salah, maar die jongen lijkt niet eens op Mohammed B.! Wat een kapitale blunder, als je nog niet wist dat die Wilders gewoon knettergek was, dan weet je het na het zien van die foto wel.

Het was een uur na de lancering al te lezen op internet dat de verkeerde foto gebruikt was.

Maar het stelt wel Mohammed B voor, dus helemaal gek is het niet.

Als je dat het enige schokkende van de film vindt.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Wat een ophef over zo weinig weer...en nog steeds.

Lang leve Vrijheid van meningsuiting!
Nijntje schreef op 28 maart 2008 @ 02:27:

Nee Iry, wij zijn het Nijntje-stadium al voorbij hier ten huize Nijnstra. Na de kinderbijbel begin ik met ze in Het Rode Continent. Gelukkig weten ze al wie Chavez is. Namelijk die stoute meneer die ervoor zorgde dat de melk op was. :-d

Heejhallo, zo had ik het nog niet bekeken, maar idd, die krantenkop, zo heel onschuldig tussen die gruwelijke beelden. Ja, dat mag wel onder de noemer propaganda. Maargoed, dat wisten we natuurlijk al.

Ja, het komt op mij over als een berichtje over een christelijke school die geopend is ofzo en daarna of daarvoor een bericht en beelden van een Cristelijke extremist die een abortusarts heeft vermoord. Maar zo werkt propaganda inderdaad, bij alles wat moslim/islam is moeten we negatieve gevoelens krijgen.

Het is uiteraard neit zo dat ik eerwraak, vrouwenbesnijdenis e.d. niet veroordeel. Maar gewoon dat propagandistische vind ik verschrikkelijk,
shahla schreef op 28 maart 2008 @ 08:02:

[...]

Als je stelt dat het komt omdat de mensen in Iran minder religieus zijn, stel je eigenlijk dat het wel een geloofskwestie is. En dan doel ik zelf niet op het geloof. Maar wel iets wat in sommige landen door een hele grote groep mensen geloofd wordt: eerwraak 'moet'.

Ik las laatst een boek over eerwraak in Nederland en dan met name over Turkse eerwraak. Vooral vanuit die groep schijnt het (hier) hoogtij te vieren. Toch een land waar de Islam en het Westen samenkomt. Uit dat boek kwam heel duidelijk naar voren dat het niet Islam gerelateerd is terwijl dat niet eens het doel was om aan te tonen. Het viel me erg op dat het alles te maken heeft met cultuur en het sociale aspect.

In Iran is het inderdaad vooral de overheid die op het rigide af mensen wil dwingen tot een zeer strenge manier van leven.

Ook interessant, al heeft het met de film fitna geen jota te maken. Iran is nummer twee op de lijst van de landen waar de meeste geslachtveranderingsoperaties plaats vinden. Niet zo gek als je bedenkt dat op homo of lesbisch zijn de doodstraf kan staan.

Voor wie het interessant vindt. Op youtube staat een film in zes delen over dit onderwerp. Het heet 'transseksual in Iran'.

Blijkbaar is dit voor de overheid het nieuwe middel om homo's te genezen van hun 'ziekte'. En daar willen ze ook nog wel aan meebetalen.

Laat ik het dan zo zeggen: het zit niet in de cultuur van Iran, hoewel het in die regio verder heel normaal is. En ja, die regio ís vaak islamitisch.

(Overigens valt de strengheid in Iran reuze mee, het is bv niet te vergelijken met Saoudi)

Iran staat trouwens ook nr 1 voor wat betreft nose jobs.
misschicken schreef op 28 maart 2008 @ 08:11:

[...]

Het leven kan soms ineens zo simpel zijn ;-] , dank je wel!

Ik had een andere link en daar vertoonden ze nu een ander filmpje.
Bij mij opent er een ander filmpje als ik op de link klik. Gisteravond werkte die link ook heel raar bij mij: eerst dertig seconde Fitna, daarna werd het overgenomen door het filmpje dat ik NU direct te zien krijg.
jaimie schreef op 28 maart 2008 @ 08:31:

Ik niet.
Misschien handig voor iedereen die niet kan kijken: (komt overigens van de NRC-site)

Wat is er te zien in film van Wilders?

0:00: Waarschuwing. Deze film bevat zeer schokkende beelden. In het titelbeeld verschijnt een koran, en het woord Fitna (tweedracht).

0:17: De bekende Deense cartoon van Mohammed met een bom in zijn tulband verschijnt in beeld. Het ontstekingsdraad aan de bom is een kronkelige sliert, die langzaam brandt. Daarnaast een timer: 15 minuten, nul seconden. Zolang gaat de film nu nog duren.

Gedurende vrijwel de hele film klinkt op de achtergrond klassieke muziek van onder anderen Grieg en Tsjaikovski.

0:30: Soera 8 vers 60 (korangezang klinkt) ‘Maak voorbereiding tegen hen met wat gij kunt aan kracht en paardenvolk. Om daarmee te terroriseren. Te terroriseren Allahs vijand en uw vijand.’

0:55: Beelden van 9/11. Een vrouwenstem, vanuit de Twin Towers: „Ik ga dood, hè?”

1:45: Beelden van de aanslagen in Madrid, 11 maart 2004. Paniek.

1:56: Een islamitische man: „Allah is blij als alle niet-moslims worden gedood.”

2:13: Gewonden en lijken in Madrid.

2:51: Soera 4, vers 56. Over ongelovigen die ‘wij in een vuur zullen laten braden’.

3:15: een prediker over ongelovigen

3:45: Basmallah, een peuter, komt in beeld en wordt gevraagd wie joden zijn. „Zij zijn apen en zwijnen.” - Wie zegt dat dan? „Allah.” - Waar heeft hij dat gezegd? „In de Koran.”

4:23: Beelden van de aanslagen in Londen, 7 juli 2005.

4:47: Vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog. Holocaust, gemaskerde mannen met Palestijnenshawl die de Hitlergroet brengen

5:03: Soera 47, vers 4. Opnieuw over ongelovigen

5:20: Theo van Gogh in beeld. Een interviewer: „Je denkt niet dat er ooit een idioot opstaat die eh...” Van Gogh: „Dat kan ik me niet voorstellen.”

5:36: Voorpagina De Telegraaf na dood Van Gogh. Kop: Afgeslacht.

5:45: Foto met de tekst Mohammed B, moordenaar van Van Gogh. De foto is van rapper Salah Edin - kennelijk een vergissing van de filmmaker. Mohammed B. zegt: als ik het nog eens zou kunnen doen zou ik precies hetzelfde doen.

6:10: Beelden van moslims met bebloede messen.

6:16: Krantenkop De Telegraaf: ‘Hirsi Ali en Wilders ondergedoken’. DODENLIJST.

6:20: Islamitische man op Iqra TV, Saoedi Arabië. Ondertitels: Kelen moeten worden doorgesneden en schedels moeten worden verbrijzeld.

6:31: Onthoofding van westerling. Gemaskerde mannen houden zijn hoofd in de lucht.

6:50: Soera 4, vers 89, opnieuw over ongelovigen die moeten worden gedood.

7:20: Man met tulband op straat. Ondertitels: Als iemand zich bekeert tot het christendom, verdient hij de doodstraf.

7:43: Krantenknipsels: ‘ex-moslim Jami gemolesteerd’, ‘dood aan Rushdie’, etc.

7:55: vers 39 over oorlogvoeren tot ‘de godsdienst geheel aan Allah toebehoort’.

8:20: Ahmadinejad: „De boodschap van de islamitische revolutie is wereldomvattend”.

8:58: Schreeuwende moslim: „ Gij zult de VS overnemen! Gij zult het Verenigd Koninkrijk overnemen!”

9:34: Nederland in de ban van de islam

9:53: Mannenstem: ‘De moskee wordt onderdeel van het Nederlandse overheidssysteem’

9:56: Beeld van vrouw in boerka met kinderwagen, Krantenkop: ‘kabinet: geen boerkaverbod.’

10:05: Grafiek met toenemend aantal moslims in Nederland en Europa, van 54 in 1909 tot 944.000 in 2004. Beelden van satellietschotels.

10:38: Thema: eerwraak, homo’s. Moslim zegt: „Als mijn zus of moeder seks hebben met een ander dan vermoord ik ze ook.”

11:02: Ansichtkaart van moskeeën, daarover de tekst: Groeten uit Nederland. Geluid van agressieve teksten ‘uitgesproken in Nederlandse moskeeën’.

11:41: Tekst: Nederland in de toekomst!? Daaronder de tekst: homo’s. Daarbij beeld van geblinddoekte mannen die worden opgehangen. Kinderen, vrouwen.

12:25: Krantenknipsels over meisjesbesnijdenis, steniging, terreurweb, aanslagen, bedreigingen door moslims, eerwraak, jihadles op basisschool, imams, Mohammed B., antiwesterse Marokkanen, Hamas, geweld tegen homo’s, halalfonds. ‘Jihad tegen Wilders’

14:07: Hand slaat pagina Koran om. Daarna de tekst: Het geluid dat u hoorde was een pagina uit het telefoonboek’.

14:13: Verklaring Wilders. Waaronder: „De islam wil overheersen, onderwerpen en is uit op de vernietiging van onze westerse beschaving. In 1945 werd in Europa het nazisme overwonnen. In 1989 werd in Europa het communisme overwonnen. Nu moet de islamitische ideologie worden overwonnen. Stop de Islamisering. Verdedig onze vrijheid.”

15:07: Mohammed met tulband. Het lontje bijna opgebrand. De teller telt af: 3,2,1. Daarna onweer. Aftiteling.
jaimie schreef op 28 maart 2008 @ 08:31:

Nou straks tijdens het EK zullen de emoties tussen Nederland en Duitsland wel weer hoog oplopen, maar niks om je druk over te maken hoor.
Ik vind het overigens de geloofwaardigheid en overtuigingskracht van een verhaal inderdaad niet steunen als je een verkeerde foto van Mohammed B gebruikt, krantenkoppen uit de Telegraaf gebruikt en beelden van een Islamitische feestdag (Ashura) gebruikt om aan te tonen hoe crimineel en extremistisch de Islamitische kindertjes zijn.
Wilders mag Balkenende wel bedanken. Die heeft een briljante promotiecampagne voor Fitna gevoerd, het is nu wereldnieuws.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Zouden er eigenlijk ook wilders aanhangers zijn die de film te soft vonden? *Gaat meteen even op Geenstijl-achtige pagina's naar de meningen kijken*
Celeone schreef op 28 maart 2008 @ 09:08:

Ik vind het overigens de geloofwaardigheid en overtuigingskracht van een verhaal inderdaad niet steunen als je een verkeerde foto van Mohammed B gebruikt, krantenkoppen uit de Telegraaf gebruikt en beelden van een Islamitische feestdag (Ashura) gebruikt om aan te tonen hoe crimineel en extremistisch de Islamitische kindertjes zijn.

Dat van die foto is wel een blunder maar die rapper moet niet zeuren want hij heeft zichzelf uit publiciteitsgeilheid laten fotograferen als een Mohammed B.- kloon

En dat er mensen zijn die feest vieren door zichzelf tot bloedens toe te geselen is wel apart. Vanwaar die vreemde fascinatie met bloed ? Wat gaan die mensen in vredesnaam doen als ze boos worden ?
HILVERSUM - Geert Wilders zoekt met zijn film de grens van het toelaatbare op, maar hij gaat niet over de grens heen. Dat is heel subtiel van Wilders, zei Yusuf Altuntas van het Contactorgaan moslims en overheid donderdag in de televisierubriek Netwerk.

Altuntas denkt dat het gros van de moslims in Nederland kalm op de film zal reageren. „In het buitenland zal dat wellicht anders zijn.” Wat dat betreft denkt hij dat bepaalde groepen in het buitenland teleurgesteld zullen zijn in de film. „Die hadden de film misschien willen aanvatten voor protestacties, en hadden daarom wellicht meer vuurwerk willen zien.”

Wilders heeft het inderdaad slim aangepakt.De film vertoont alleen ware feiten,alles klopt,er staan geen onwaarheden in.Daarom kan men ook niet echt protesteren,want waartegen wil men protesteren?

En natuurlijk voeren alleen de extremisten de islam woordelijk uit,maar Wilders heeft ook gelijk als hij zegt dat de groep van Hitler aanhang ook maar klein is begonnen,maar die kleine sneeuwbal werd steeds groter en groter en we weten allen hoe beinvloedbaar sommige mensen kunnen zijn en hoe het is als men eenmaal de macht heeft.

Wilders wil hierover met moslims en niet moslims gaan discussieren in het land zei hij gisteren op het nieuws.

Een goede zaak want hij is wel degene die dit politiek open gooit.Ik denk dat Theo van Gogh trots op hem zou zijn....
heejhallo schreef op 28 maart 2008 @ 09:11:

Zouden er eigenlijk ook wilders aanhangers zijn die de film te soft vonden? *Gaat meteen even op Geenstijl-achtige pagina's naar de meningen kijken*

Ik ben geen Wilders aanhanger en ik vind de film niet te soft.

Wat me enigszins verbaast is dat de film geen melding maakt van de kinderprogramma's waarmee Hamas de Palestijnse kleutertjes hersenspoelt. Google maar eens op "haatmuis" enzo.
Heb em ook net bekeken en viel mij ook wel mee. Heb nauwelijks wat nieuws gezien.

Het is een opsomming van tv-uitzendingen en kranteknipsels, gelardeerd door teksten uit de Koran.
Donkeyshot schreef op 28 maart 2008 @ 09:13:

[...]

Dat van die foto is wel een blunder maar die rapper moet niet zeuren want hij heeft zichzelf uit publiciteitsgeilheid laten fotograferen als een Mohammed B.- kloon

En dat er mensen zijn die feest vieren door zichzelf tot bloedens toe te geselen is wel apart. Vanwaar die vreemde fascinatie met bloed ? Wat gaan die mensen in vredesnaam doen als ze boos worden ?
Ach, je hebt vast weleens de beelden van de Filipijnen tijdens pasen gezien.
EM, ik vind "De islam wil overheersen, onderwerpen en is uit op de vernietiging van onze westerse beschaving. In 1945 werd in Europa het nazisme overwonnen. In 1989 werd in Europa het communisme overwonnen. Nu moet de islamitische ideologie worden overwonnen. Stop de Islamisering. Verdedig onze vrijheid" anders helemaal niet zo slim en gezien het aantal advocaten dat, mede door deze zin, aangfte heeft gedaan, zal dat wellicht nog wel een staartje kunnen krijgen.
fleurtje schreef op 28 maart 2008 @ 09:18:

[...]

Ach, je hebt vast weleens de beelden van de Filipijnen tijdens pasen gezien.
Yep. Daarom heb ik het ook niet over moslims maar over mensen.
Heb hem eindelijk af kunnen kijken. Als je door deze beelden geschokt bent, dan heb je de afgelopen tien jaar echt onder een steen gezeten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven