voorbeeldbrief oversluiten (opzeggen) hypotheek
dinsdag 22 mei 2012 om 16:42
Ja, zo simpel werkt dat ja. Als er iets nodig is of nog niet juist is afgehandeld dan hoor je dat wel. Die schriftelijke opzegging is alleen maar nodig voor de handtekening en dus het juridische indekken.
Maar de tip van het door de nieuwe geldverstrekker laten doen vind ik een prima tip. Want daar zijn inderdaad standaardbrieven voor.

dinsdag 22 mei 2012 om 17:27
Mis ik nu wat? Het lijkt mij toch dat de nieuwe hypotheekverstrekker je dit soort dingen uit handen neemt? Dat je hooguit een juridisch documentje moet schrijven, zoals Aruuba zegt? maar dat de feitelijke afhandeling bij de nieuwe hypotheekverstrekker ligt?
Anders stuur ik ook even een briefje naar westland-utrecht, dat ik mijn hypotheek opzeg.
Anders stuur ik ook even een briefje naar westland-utrecht, dat ik mijn hypotheek opzeg.

dinsdag 22 mei 2012 om 19:06
dinsdag 22 mei 2012 om 19:48
Het opzeggen middels een brief (en dat vroeg ze!) hoeft allemaal niet mooi of ingewikkeld te zijn. Het gaat er hier dan ook alleen maar om dat je aangeeft dat je je hypotheek gaat opzeggen en dat je met je handtekening toestemming geeft dat je nieuwe geldverstrekker en oude geldverstrekker een en ander in gang gaan zetten.
(soms vraagt een geldverstrekker hier niet naar, soms wel en daar ging ik dus door het verhaal van TO vanuit.)
De officiële afhandeling gaat natuurlijk veel verder dan alleen een briefje. Maar nogmaals, dat vroeg ze volgens mij niet...
dinsdag 22 mei 2012 om 19:48
Zo raar vond ik je vraag niet. Als je een hypotheek hebt die nog 5 jaar vaststaat en je wil overswitchen, dan zul je toch echt boeterente moeten betalen. Kan aardig oplopen.
En moet dit niet via een notaris? De hypotheekverstrekker is tenslotte 'de eigenaar' van het huis. Die hebben het geld verstrekt met het huis als onderpand tenslotte.
dinsdag 22 mei 2012 om 20:34