Geld & Recht alle pijlers

Vakantiegeld komt eraan.

22-05-2012 19:47 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: A.s vrijdag is het zover...dan wordt er naast het salaris nog een bom duiten gestort in de vorm van vakantiegeld.

Het is dit jaar bij mij nog nooit zo welkom geweest.

Wat gaan jullie ervan/ermee doen? En krijgen jullie het ook einde van deze maand of in juni of....anders.

Ik trap af:

Mijn roodstand opheffen.

Nieuwe kleding kopen (pas nagenoeg niets meer na mijn dieet)

Mijn auto een grote beurt laten geven.

Geld apart zetten om daadwerkelijk op vakantie te gaan in september.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik krijg het eind deze week en mijn man pas in juni. Mijn vakantiegeld gaat volledig op aan klussen in de tuin, en mijn mans vakantie geld voor een deel aan een rekening van de auto en voor een deel op de spaar.
Wij gaan ervan met vakantie. We hadden nog een meevallertje van dezelfde grootte als het vakantiegeld ongeveer en daar kopen we een nieuw bed voor.
Vakantie (we gaan over zes weken, laatste deel moet betaald worden :jump: )

Spaarrekening

Nieuwe kleding en schoenen (voor mij en man)

Nieuwe sandalen voor dochter

Loopfietsje voor dochter

(Al moet ik eerlijk zeggen dat die laatste drie er ook hadden gekomen als het geen mei was geweest, maar nu voelt het extra leuk X-D )
Auto voor de keuring doen.

Als er dan nog geld over is dan twijfel ik tussen: sparen, een nieuwe droger of eindelijk een vaatwasser aanschaffen.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
sprokkelientje schreef op 22 mei 2012 @ 19:47:

:cheer: A.s vrijdag is het zover...dan wordt er naast het salaris nog een bom duiten gestort in de vorm van vakantiegeld.

Het is dit jaar bij mij nog nooit zo welkom geweest.

Wat gaan jullie ervan/ermee doen? En krijgen jullie het ook einde van deze maand of in juni of....anders.

Ik trap af:

Mijn roodstand opheffen.

Nieuwe kleding kopen (pas nagenoeg niets meer na mijn dieet)

Mijn auto een grote beurt laten geven.

Geld apart zetten om daadwerkelijk op vakantie te gaan in september.

Ik vind dat je nogal veel kan doen met je vakantiegeld zo op het eerste gezicht. Maar ik kan natuurlijk niet in je knip kijken:)

Ook vind ik dat er velen zijn die hun roodstand gaan opheffen.. schrok ik wel een beetje van. Wij redden het steeds net aan gelukkig, moet dan geen gekke dingen doen....

Maar wij besteden het vakantiegeld aan het afmaken/verbouwen van de zolder en de kinderkamers. En we gaan met de kinderen naar Artis(dekazegels) en naar de efteling(ahzegels). En dat is onze 'vakantie' dan meteen. Dus eigenlijk voor we het hebben is het al weer uitgegeven.
Ik heb mijn vakantiegeld 2 weken terug gekregen en wij hebben er een nieuwe auto ervan gekocht. Ondank dat ik mijn rijbewijs (nog) niet heb, vind ik het wel besteed. Vakantie zit er niet in dit jaar doordat ik en mijn vriend beide een nieuwe baan hebben.
Ik spaar normaal iedere maand van me salaris. Deze maand spaar ik alleen me vakantie geld
Wij zijn nu 3 weken op vakantie (lekker weer!) en hadden dat geld bij elkaar gespaard. Het vakantiegeld dat eind deze maand komt gaat op de spaarrekening.
En de belastingteruggaaf komt ook nog...
Oa. voor een kleuranalyse en nieuwe kleren.
minniemouse86 schreef op 22 mei 2012 @ 21:02:

Ik spaar normaal iedere maand van me salaris. Deze maand spaar ik alleen me vakantie geld

Mijn.

Sorry, kan het niet laten!
A.s. vrijdag wordt het overgemaakt...ik ga de rest van mijn vakantie betalen (rondreis Cuba).
zammm schreef op 22 mei 2012 @ 21:09:

Nou, daar zitten wij ook met smart op te wachten...

Wat wij gaan doen van vakantiegeld en belastinggeld:

Weer terugbetalen aan de belasting ivm teveel teruggekregen

Boete betalen (voor een brommer die niet was verzekerd, lang verhaal)

Borg voor verhuur huis weer apart zetten

Vakantie boeken

Dan zal het wel een heel eind op zijn vermoed ik...
lizard schreef op 22 mei 2012 @ 21:01:

[...]

Ik vind dat je nogal veel kan doen met je vakantiegeld zo op het eerste gezicht. Maar ik kan natuurlijk niet in je knip kijken:)

Ook vind ik dat er velen zijn die hun roodstand gaan opheffen.. schrok ik wel een beetje van. Wij redden het steeds net aan gelukkig, moet dan geen gekke dingen doen....

Maar wij besteden het vakantiegeld aan het afmaken/verbouwen van de zolder en de kinderkamers. En we gaan met de kinderen naar Artis(dekazegels) en naar de efteling(ahzegels). En dat is onze 'vakantie' dan meteen. Dus eigenlijk voor we het hebben is het al weer uitgegeven.

Ik verdien best goed (werk 32 uur) en krijg ORT dus dat scheelt enorm. Bovendien heb ik een partner waarmee ik samenwoon dus hoef ik een niet zo'n groot bedrag opzij te zetten voor de vakantie omdat hij de rest betaalt.

Met kleding kopen wacht ik tot de sale.

Wat ik aan de auto kwijt ben weet ik ongeveer al.

Mijn roodstand is ontstaan na mijn scheiding en de verkoop van het huis met verlies. De helft van mijn roodstand heb ik al opgeheven met de 13e maand van afgelopen december.

Maar ik vind nog steeds dat ik van geluk mag spreken dat mijn huis verkocht is binnen een jaar, ik nu een nieuw dak boven mijn hoofd heb, nog steeds een (vaste) baan heb en ik er verder zonder al teveel financiele kleerscheuren vanaf gekomen ben.
Nammma schreef op 22 mei 2012 @ 21:14:

A.s. vrijdag wordt het overgemaakt...ik ga de rest van mijn vakantie betalen (rondreis Cuba).
Gaaf, zal vast geweldig worden!!!
Essent betalen. 450 euro bijbetalen voor gas en elektriciteit.

Geen wonder, na die koude winter. We stoken alleen de woonkamer, maar die is zes meter hoog.

:-(
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Vakantiegeld gaat op de spaarrekening voor de vakantie van volgend jaar zomer. Doen we ieder jaar zo, dan kunnen we in januari ofzo al boeken (vroegboekkorting) en dat zonder problemen betalen.

Wel nog een maandje wachten man krijgt het pas eind juni en ik werk freelance en krijg geen vakantiegeld.
sprokkelientje schreef op 22 mei 2012 @ 21:16:

[...]

Ik verdien best goed (werk 32 uur) en krijg ORT dus dat scheelt enorm. Bovendien heb ik een partner waarmee ik samenwoon dus hoef ik een niet zo'n groot bedrag opzij te zetten voor de vakantie omdat hij de rest betaalt.

Met kleding kopen wacht ik tot de sale.

Wat ik aan de auto kwijt ben weet ik ongeveer al.

Mijn roodstand is ontstaan na mijn scheiding en de verkoop van het huis met verlies. De helft van mijn roodstand heb ik al opgeheven met de 13e maand van afgelopen december.

Maar ik vind nog steeds dat ik van geluk mag spreken dat mijn huis verkocht is binnen een jaar, ik nu een nieuw dak boven mijn hoofd heb, nog steeds een (vaste) baan heb en ik er verder zonder al teveel financiele kleerscheuren vanaf gekomen ben.

Netjes van je dat je het zo uitlegt. Je bent immers aan mij geen verantwoording schuldig.

Maar lekker voor je dat je je oude woning snel(voor deze tijd dan) verkocht heb. En het is zeker zo dat je in je handen mag knijpen met een vaste baan, koophuis en geen/weinig financiele problemen. Doe ik ook namelijk:)
Sparen zodat ik mijn streefspaarbedrag bijna ga halen, zodat ik na het behalen daarvan mijn ouders met dubbele snelheid kan afbetalen (lening voor noodzakelijke verbouwing thuis). Ben al goed op weg en dat voelt erg fijn moet ik zeggen. Helaas verwacht ik wel dat mn auto dit jaar aan vervanging toe is...
zammm schreef op 22 mei 2012 @ 21:09:

Oh ja. Ruim 1100 euro gestort vorige week. Hij gaat lekker zo!
lizard schreef op 22 mei 2012 @ 21:28:

[...]

Netjes van je dat je het zo uitlegt. Je bent immers aan mij geen verantwoording schuldig.

Maar lekker voor je dat je je oude woning snel(voor deze tijd dan) verkocht heb. En het is zeker zo dat je in je handen mag knijpen met een vaste baan, koophuis en geen/weinig financiele problemen. Doe ik ook namelijk:)

Daarom legde ik het ook even uit :smile:

Ik hoor om mij heen ook veel verhalen over (problematische) schulden en structureel rood staan en ik vind dat ook een zorgwekkende ontwikkeling alleen is het natuurlijk ook zo dat de redenen hiervan per persoon schelen.
Wij krijgen allebei vakantiegeld. We hebben onlangs al een vakantie gehad, naar EuroDisney. Die hadden we bij elkaar gespaard van ons maandbudget. Komende zomer gaan we ook nog twee weekjes weg, maar het grootste deel daarvan is al betaald. Wij gebruiken het vakantiegeld om dat laatste deeltje te betalen en verder gaat het lekker op de spaarrekening!

(Vroeger, in een ver en grijs verleden, telden mijn ex en ik elk jaar de dagen áf tot het vakantiegeld. Dan konden eindelijk de rekeningen betaald worden die waren blijven liggen! Het voelt zo luxe dat dat niet meer hoeft, maar ik weet nog zó goed hoe dat voelde en leef met de mensen mee die dat nu hebben...)
vakantie betaald en de rest naar de spaarrekening
Dat gaat naar mijn spaarrekening.

Uiteindelijk ga ik er mijn vakantie naar Indonesië (ticket heb ik al) en een nieuwe eethoek van kopen. Niet specifiek van vakantiegeld, maar van spaargeld ;-)
hai,

mijn vakantiegeld gaat naar het volgende:

- gezelligheid in huis (denk aan plantjes en assosoires op tafel)

- hobbykamer oppimpen

- weekend weg met lief

- rekeningen betalen

- sparen

Tergelijkertijd heb ik mijn overuren uitbetaald gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven