Geld & Recht alle pijlers

Vakantiegeld komt eraan.

22-05-2012 19:47 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: A.s vrijdag is het zover...dan wordt er naast het salaris nog een bom duiten gestort in de vorm van vakantiegeld.

Het is dit jaar bij mij nog nooit zo welkom geweest.

Wat gaan jullie ervan/ermee doen? En krijgen jullie het ook einde van deze maand of in juni of....anders.

Ik trap af:

Mijn roodstand opheffen.

Nieuwe kleding kopen (pas nagenoeg niets meer na mijn dieet)

Mijn auto een grote beurt laten geven.

Geld apart zetten om daadwerkelijk op vakantie te gaan in september.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Van mijn vakantiegeld betalen we de APK van mijn autootje, het bedrag daarvoor viel toch wel tegen (ca. 500 euro). Het restje gaat naar een vakantie/familiebezoek van mijn man. In juni krijgen we vakantiegeld van mijn man, dat gaat grotendeels naar 'grote vakantie': kampeervakantie in Frankrijk. Wat overblijft gaat op de spaarrekening.
Hier geen vakantiegeld......

Wel als het goed is achterstallige loonbetalingen, gaat naar de extra aflossing van de hypotheek
Ik krijg het vandaag!! En dan naar de garage om de rekening (grote beurt en wat kleine dingetjes vervangen) te betalen en vanavond een nieuwe laptop kopen. Wat overblijft gaat naar de spaarrekening.
Hier maandag vakantiegeld ontvangen. Gaat naar een nieuwe garderobe voor mij en voor een midweek weg in dr zomer dan is het alweer op. Gelukkig krijgt man ook vakantiegeld :) dat gaat naar de spaarrekening en inlopen roodstand
Ik zit met smart op mijn salaris te wachten. We zijn bezig met de babykamer en hebben ongemerkt al heel wat geld uitgegeven aan materialen om hem op te knappen (nieuwe radiatoren op de bovenverdieping, wand isoleren, nieuw stroom aanleggen etc. ). Wij gaan het volgende doen:

- Waterschap betalen

- Een bedrag opzij voor de kinderwagen

- Positiekleding kopen (ik dan ;), pas met 4,5 maand nog een hoop eigen kleding)

- Familycar een grote beurt laten geven

- de rest proberen te sparen.

En natuurlijk zit hier ook de belastingteruggaaf bij, anders zouden we al deze doelen niet halen...

Veel plezier allemaal!
Op zich leuk want we krijgen het hier waar we wonen (bijna) netto, dus er gaat niet de helft af naar de Staat. ;-) Maar het gaat gewoon op een aparte rekening, grote uitgaven doen we gewoon van de lopende rekeningen.
Ben dit jaar op 1 mei geswitched van werkgever, bij mijn vorige werkgever gebruik ik het vakantiegeld om een cursus te betalen die voor eigen rekening komt nu ik vertrokken ben. Het restant komt deze week binnen en gaat naar mijn spaarrekening en zal dan vrij snel weer terug worden geboekt voor een weekendje weg dit weekend en treinkaartjes naar parijs later deze zomer.

Bij mijn nieuwe werkgever blijk ik mijn vakantiegeld voor de rest van dit jaar vooruit te krijgen, dat zou ik dus moeten terugbetalen als ik ik voortijdig vertrek. Nu dus op mijn "calamiteiten" rekening gezet. Waarschijnlijk gebruik ik een gedeelte van het geld om in oktober een vakantie voor mij EN mijn lief te kunnen betalen voor zover dat van de leuke dingen spaarrekening niet kan.
Ik krijg waarschijnlijk vandaag mijn loon en vakantiegeld. iets meer als de helft gaat op de spaarrekening voor de vakantie naar Zuid-Frankrijk, op de bonnefooi, net als vorig jaar. Hierbij komen nog de overuren die ik ga maken tot september.

Verder nog;

Wat kleine rekeningen betalen die zijn blijven liggen vorige maand

Nieuwe kleren

Castratie hond

Adoptie pleegsiamees

wat decoratie en drank etc voor verjaardagsfeest dit weekend (samen met vriend en een goede vriend dus we delen de kosten)
Op zij zetten voor de eigen risico voor volgend jaar. 2x 300 euro is een hoop geld voor eigen risico.

Ik weet dat ik het elk jaar keurig op maak, en geen cent terug krijg.

Het wordt dus niet besteed aan vakantie.
Sunemom schreef op 22 mei 2012 @ 21:23:

Vakantiegeld gaat op de spaarrekening voor de vakantie van volgend jaar zomer. Doen we ieder jaar zo, dan kunnen we in januari ofzo al boeken (vroegboekkorting) en dat zonder problemen betalen.

Wel nog een maandje wachten man krijgt het pas eind juni en ik werk freelance en krijg geen vakantiegeld.

Dat vind ik eigenlijk wel slim om het te reserveren voor de vakantie van volgend jaar.

Vakantiegeld komt hier midden juni (man) en eind juni (ik). Deel naar de spaar, deel bij wijze van spending money voor de vakantie ( Indonesië eind juli). Vluchten en een deel van de hotels zijn wel al betaald.
Heel gewoon we gaan er van op vakantie.
Ik denk dat er weer een flinke auto-rekening aan zit te komen: de airco is voor de zoveelste keer kapot. :-(

De rest gaat naar de spaarrekening, en van daaruit uiteindelijk naar de hypotheekaflossing.
Bij ons gaat het grootste deel naar de spaarrekening.

Voor de zomervakantie en de rest gaat aan het einde van het jaar weer naar de hypotheekaflossing. Ivm aflossingsvrije hypotheek lossen we ieder jaar zelf een bedrag af.
mijn vakantiegeld is al op (maarja zoveel is dat ook niet als je 7 uur per week werkt), mijn man krijgt het half juni, eerst maar eens kijken of de auto door de keuring komt anders andere auto......
Ik krijg niks, mijn man krijgt het in juni en dat gaat naar de vakantie in het najaar. Onze zomervakantie wordt van ander geld betaald.
Ik heb het vakantiegeld al ontvangen en op de spaarrekening gezet + van martinimate komt volgende maand en dan hopelijk ook nog wat belastingteruggave.

Komt wel goed uit want afgelopen maand het huis laten stuccen en schilderen en nieuwe meubels besteld die van de week binnenkomen en we willen idd toch ook wel op vakantie.. na de vakantie gaan we ook maar een aparte spaarrekening maken voor alvast een nieuwe auto - verwacht dat martini mate over een paar jaar wel toe is aan een nieuwe en dan staat dat geld iig vast.
Dit jaar hebben wij voor het eerst het vakantiegeld echt 'nodig' voor de vakantie. Deels omdat onze maandelijkse lasten met de komst van een kind zo gestegen zijn, dat we niet genoeg over houden om te sparen voor vakantie, deels omdat we dit jaar iets te veel weekendjes en vakantie gepland hebben (drie vriendinnen in het buitenland die een kind kregen, betekent 3x kraambezoek in het buitenland... wat een luxeprobleem! :-) ).

Volgend jaar gaan we dus iets zuiniger doen, zodat een deel van het vakantiegeld weer gespaard kan worden.
Man heeft het al gehad en staat al op de spaarrekening.

Ik krijg het vandaag of morgen, en binnenkort ook nog belastinggeld. Gaan in september op vakantie, last minute en wat klussen in huis van betalen.
oja, het is vakantiegeldmaand. Ik krijg het morgen.

Wat ga ik ermee doen?

- roodstand opheffen

- een openstaande boete betalen :-$

- wat leuks voor mezelf kopen

en toen was het alweer op.
Ik ben voor een heel groot deel arbeidsongeschikt en ontvang dus een uitkering. Groot was mijn verbazing dat ook ik vakantiegeld kreeg. Op vakantie kan/ga ik niet, maar het geld kan ik gied gebruiken om de WIA aan te vullen.
Waar zit de any-key?
Ik heb het vandaag binnen gekregen en ben meteen gaan shoppen want ik had echt wat nieuwe kleren nodig. Dus net een aardig bedrag aan kleding uitgegeven. En ik heb nog nog wat dingen nodig.

De rest vh vakantiegeld gaat op de spaarrekening voir motorlessen en/of wintersport.
Roodstand inlossen (stonden klein beetje rood omdat we onverwacht erg veel kosten hadden Omdat onze hond ernstig ziek werd/is.. Wij leggen wel geld maandelijks apart maar dit ging wel heel erg hard.. )

Vakantie betalen voor komende zomer

Verder wat er overblijft op spaarrekening , want de hond gaat nog wel fiks wat geld kosten..
O krijg toch vakantiegeld.. Zit bij mijn WAO in . Maar dat is heel weinig . En we krijgen nog belastinggeld (aangifte nog doen). Maar dat zal niet op tijd zijn,, eigen schuld..
Hier allebei het vakantiegeld morgen.

Bijna alles gaat direct door naar de gezamelijke spaarrekening.

Een klein gedeelte naar de spaarrekening voor onze zoon (sparen daar maandelijks op, storten zijn kinderbijslag op en af en toe als we wat extra's over hebben gaat het daar ook heen :-] )

We hebben hadden een leuke spaarrekening, maar onze spullen waren aan vervanging toe (auto(vorig jaar al)/bank/eetkamerstoelen/kast/slaapkamer zoontje) en de APK en grote beurt viel tegen van de auto dus die is aardig geplunderd en die gaan we nu weer aanvullen.

Op vakantie zijn we al geweest, misschien eind van het jaar nog wel maar van de zomer lekker thuis (nu nog hopen op mooi weer ;-) )!
tantepollewop27 schreef op 23 mei 2012 @ 07:21:

Hier maandag vakantiegeld ontvangen. Gaat naar een nieuwe garderobe voor mij en voor een midweek weg in dr zomer dan is het alweer op. Gelukkig krijgt man ook vakantiegeld :) dat gaat naar de spaarrekening en inlopen roodstand
Correctie: de midweek is een langweekend geworden slagharen via vakantieveilingen. Voordeel van 385 euro!!! Dat kan dan weer extra naar de spaarrekening!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven