Hoeveel mb is genoeg

23-05-2012 12:41 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon gaat straks naar Bo en krijgt van ons een basic smartphone met sim only abbo. We kijken dan naar simpel etc.

Maar hoeveel mb is dan genoeg? Thuis kan hij op de wiki maar op zijn toekomstige school is de wifi niet,beschikbaar voor,leerlingen..

Hij zal voornamelijk gebruik gaan maken van wats ap en mail. Op school moet toestel in kluis , dus alleen in pauzes even aan zetten en checken,,

. Hij weet al dat YouTube off limits is buitenshuis straks en dat hij niets moet downloaden buitenshuis

Zelf dacht ik aan 200 mb..

Zelf heb ik "onbeperkt " en kan tot 1 gb gaan, dus heb ik geen benul wat ik verbruik..ik kom iig niet aan limiet.

O en wel of geen smartphone is geen discussiepunt...
300 mb zal vast wel genoeg zijn lijkt mij.

Je kunt simpel je eigen verbruik opvragen bij de provider.. Dan weet je ook wat gebruikt!
Ik heb net mijn abbo verlengt. Ik heb en nu 200 MB en dat is voldoende. Ik verbruikte volgens de mevrouw aan de telefoon gem. 75 MB per maand.

Wat ik vooral doe is, whats app, mail, forum lezen, apps gebruiken. Maar ik moet wel zeggen dat wanneer ik thuis ben ik de meeste tijd op de Wifi zit.

Denk alleen wel goed na over de provider. Bij ons is bijvoorbeeld Simpel heel slecht.. Mijn zusje had speciaal een abbo afgesloten zodat ze haar man altijd kon bellen (ze is hoogzwanger) maar soms heeft hij haar 3 keer proberen te bellen en heeft zij niet eens een gemiste oproep.
Oh ja, bij je eigen telefoon kun je het zien bij instellingen en verbruik. (kan ik tenminste wel)
200 mb is genoeg voor whatsapp en mail, alleen opletten met het versturen van (grotere) foto's.
Om dat weet komen maar ik hoef er niet op te letten dus internet me suf.. Maar doe van alles.. En hij zal stukken minder gaan doen..
Jill: simpel slecht ? Welk netwerk gaat simpel eigenlijk over. Is hier een van de voordeligste meen ik
O en idd thuis zal hij op wifi gaan
what's app en email verbruikt haast niets. zou klein beginnen en een datacounter op zijn telefoon zetten, je kan bij simpel achteraf toch ook weer verhogen?
Ik gebruik nog geen 100mb in de maand, maar zit op werk en thuis op wifi. Zet anders op je eigen telefoon een tijdje een datacounter, als 3g watchdog bijvoorbeeld, dan weet je hoeveel je zelf verbruikt en is het misschien wat makkelijker in te schatten.
poldervrouw schreef op 23 mei 2012 @ 12:54:

Jill: simpel slecht ? Welk netwerk gaat simpel eigenlijk over. Is hier een van de voordeligste meen ik
Simpel gaat via het T-Mobile netwerk.
Oei.. Tmobile. Dat is hier idd niet zo best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven