wie is verantwoordelijk voor het vreemdgaan?
woensdag 23 mei 2012 om 21:25
Ik lees vaak hier op het forum dat vrouwen worden afgemaakt omdat ze met een gebonden man 'vreemd gaan' ( zelf geen partner). Maar waarom vinden zoveel mensen dat de vrouw in dit geval ook fout is? De vrouw is toch niet gebonden? En de man is toch eigenlijk een l*l? Als mijn man ooit vreemd zou gaan, zal ik nooit boos worden op de vrouw. Ik vind namelijk niet dat de vrouw schuld heeft, maar mijn man wel, en ik spreek uit ervaring. ( niet met huidige partner trouwens)
Wat vinden jullie?
Wat vinden jullie?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
woensdag 23 mei 2012 om 21:51
Ik heb meestal wel solidariteit met mensen in het algemeen. Maar bewust naar vrouwen omdat we het zwakke geslacht zijn? Nee. Waarom naar vrouwen m.b.t. vreemdgaan? Ook vrouwen gaan vreemd. Heb het overigens wel bij onderdrukking, vrouwenbesnijdenis, recht op eigen partner kiezen etc. Maar dat is algemeen niet individueel.
Merk weinig van solidariteit van andere vrouwen naar mij toe. Zo verbreken ze zonder problemen vriendschappen als ze denken dat hun vent teveel naar mij kijkt of als ik weer single ben want dan zou ik een gevaar zijn.
Dat ik dan alsnog achter hun vent bewust aan ga zitten? Nee. Maar meer voor mijzelf dan voor hen. Ze zitten sowieso al in een foute relatie verder. Het gaat niet om het feit dat zo'n vent het doet maar dat hij het wil doen als hij de kans krijgt.
En ja, ik snap dat het pijn doet om bedrogen te worden, maar ik ben meer van je kan het maar beter weten en het uitmaken dan oneindig bij elkaar blijven en leven in een leugen.
Ik wijs ze verder notabene wel zelf vaak op. Van die flirtende mannen waarbij ik ze aanspreek op het feit dat als ze verder met me willen ze hun vrouw pijn doen en ik daar niets mee te maken wil hebben.
Maar ik vind het niet mijn verantwoordelijkheid om mijzelf allerlei fijne dingen te ontzeggen die ik jarenlang tekort kom om een huwelijk in stand te houden wat toch al niet goed zit.
woensdag 23 mei 2012 om 21:52
woensdag 23 mei 2012 om 21:53
Heb ik ook. Daarbij, als je zelf eens bedrogen bent (dat geldt voor mij dan) is het ook anders, denk ik. Ik snap heus wel dat niets menselijks ons vreemd is maar bespreek het dan in je relatie. Probeer een compromis te vinden.
En andersom zou ik denk ik niet met het idee kunnen leven dat een man al gebonden is. Dat is net zoiets als dat iemand een casual insteek heeft terwijl je dacht dat hij serieus met je was, gewoon niet fijn en levert scheve verhoudingen op. Ik geloof best dat soms mensen meerdere mensen leuk kunnen vinden en misschien zelfs van meerdere mensen houden zoals van een partner. Maar als je dat hebt kun je beter een partner zoeken die daar open voor staat.
woensdag 23 mei 2012 om 21:53
woensdag 23 mei 2012 om 21:58
@ Missy Acy. Vind ik niet hoor.. Zo lang je als vrouw niet gaat zitten stoken, geen verwachting hebt dat er uiteindelijk meer uit de affaire gaat groeien. Ervoor zorgt dat de balans niet uit de verhouding gaat en hier altijd eerlijk over bent naar de man. Wat maakt het dan uit hoe hij zijn priveleven heeft ingedeeld?
woensdag 23 mei 2012 om 22:01
Nee hoor, allereerst zoek ik overigens ook een partner. Een trouwe partner.
Maar ten tweede als ik dan toch iemand naast me in bed zoek, zijn single mannen die rondlopen meestal waardeloos in bed zoals ik ze zoek. Zij willen vaak geen condoom, weten niet wat ik lekker vind en zijn ook niet bereid dat te leren, de meeste mannen vind ik ook voor casual seks toch echt niet leuk genoeg.
Ook daarvoor moet het klikken.
woensdag 23 mei 2012 om 22:01
Ja, maar Jamaica. Dan kies jij er dus als minnares voor om hem te helpen besodemieteren. Dus ja, dan ben je ook mede verantwoordelijk. En dat was de vraag.
Verder mag mijn man best seks met een ander hebben. Net als ik. Hij is niet mijn bezit. Maar we liegen er niet over.
En dat liegen, verzwijgen en stiekeme, dat staat mij erin tegen.
Verder mag mijn man best seks met een ander hebben. Net als ik. Hij is niet mijn bezit. Maar we liegen er niet over.
En dat liegen, verzwijgen en stiekeme, dat staat mij erin tegen.