auto kopen
donderdag 24 mei 2012 om 12:24
beste iedereen,
Ik ga binnenkort mijn eerste auto kopen, maar ik weet niet goed waar ik op moet letten.
Ik ben 21 jaar en dit is mijn eerste auto.
het probleem is dat ik hem niet geheel kan betalen (rond 8000) dus dat ik een manier moet vinden om hem te financieren. ik hoor de weer van mensen dat ik daar voor niet in aanmerking zou komen door leeftijd ofzo of ook door opstaande studieschuld.
mijn vraag is nu, weet iemand waar ik op moet letten als ik een auto koop? wat moet ik allemaal regelen? en weet iemand iets over financiering.?
alvast heel erg bedankt
Ik ga binnenkort mijn eerste auto kopen, maar ik weet niet goed waar ik op moet letten.
Ik ben 21 jaar en dit is mijn eerste auto.
het probleem is dat ik hem niet geheel kan betalen (rond 8000) dus dat ik een manier moet vinden om hem te financieren. ik hoor de weer van mensen dat ik daar voor niet in aanmerking zou komen door leeftijd ofzo of ook door opstaande studieschuld.
mijn vraag is nu, weet iemand waar ik op moet letten als ik een auto koop? wat moet ik allemaal regelen? en weet iemand iets over financiering.?
alvast heel erg bedankt
donderdag 24 mei 2012 om 12:41
Als je wel eens mensen mee gaat nemen achterin, kun je een Ford wel vergeten. Zelf ik met mijn 1m67 zit opgevouwen met mijn knieën schuin.
In mijn twingo heb ik wel eens mensen van 2m achterin gehad. Ik kan zelf achterin met volledig gestrekte knieën zitten. Ik ben erin verhuisd, het interieur van de twingo is supergoed op te klappen en de verschuiven.
Maargoed volgens mij maak ik reclame haha ben gewoon zo blij met de mijne.
Zelf zou ik nooit zo'n nieuwe auto kopen, zodra je m hebt keldert de waarde en wat te denken van alle dingen die nog ingereden/vervangen moeten worden. Bij mijn auto met 90.000 km toen ik m kocht, was alles al gedaan, incl schokdempers etc.
In mijn twingo heb ik wel eens mensen van 2m achterin gehad. Ik kan zelf achterin met volledig gestrekte knieën zitten. Ik ben erin verhuisd, het interieur van de twingo is supergoed op te klappen en de verschuiven.
Maargoed volgens mij maak ik reclame haha ben gewoon zo blij met de mijne.
Zelf zou ik nooit zo'n nieuwe auto kopen, zodra je m hebt keldert de waarde en wat te denken van alle dingen die nog ingereden/vervangen moeten worden. Bij mijn auto met 90.000 km toen ik m kocht, was alles al gedaan, incl schokdempers etc.

donderdag 24 mei 2012 om 12:43
Ik ben zelf ook 21 en heb in januari mijn eerste auto gekocht. Mijn voorkeur ging uit naar een Citroen C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo. (2dehands)
Ik ben samen met mijn ouders gaan kijken naar de verschillen tussen de auto's.
Verder gekeken naar:
- Hoeveel km staat erop?
- Hoe oud is hij?
- Hoe zuinig is hij?
- Verder beetje gekeken naar welke faciliteiten er in de auto zaten dus denk aan airco, radio etc.
En ik heb naar de kleur gekeken
Toen kwam ik uit op een leuke Toyota Aygo van rond de 8000 euro.
Ik heb dan wel de mazzel gehad dat ik de helft van het geld kreeg, en de andere helft heb ik betaald van een rekening die hiervoor bedoeld was. Toen bleef er nog een kleine 500 euro over en die heb ik zelf betaald.
Dus ik zou als ik jou was iemand meenemen die er verstand van heeft, kijken naar een 2de hands auto, en de aller zuinigste auto kopen. Dat scheelt ook geld (voor benzine en wegenbelasting).
En wat je ook sowieso moet regelen is een verzekering! Dat je niet onverzekerd de weg op gaat.
Ik ben samen met mijn ouders gaan kijken naar de verschillen tussen de auto's.
Verder gekeken naar:
- Hoeveel km staat erop?
- Hoe oud is hij?
- Hoe zuinig is hij?
- Verder beetje gekeken naar welke faciliteiten er in de auto zaten dus denk aan airco, radio etc.
En ik heb naar de kleur gekeken

Toen kwam ik uit op een leuke Toyota Aygo van rond de 8000 euro.
Ik heb dan wel de mazzel gehad dat ik de helft van het geld kreeg, en de andere helft heb ik betaald van een rekening die hiervoor bedoeld was. Toen bleef er nog een kleine 500 euro over en die heb ik zelf betaald.
Dus ik zou als ik jou was iemand meenemen die er verstand van heeft, kijken naar een 2de hands auto, en de aller zuinigste auto kopen. Dat scheelt ook geld (voor benzine en wegenbelasting).
En wat je ook sowieso moet regelen is een verzekering! Dat je niet onverzekerd de weg op gaat.

donderdag 24 mei 2012 om 12:47

Haha, dan zijn we het gewoon hartstikke eens 
Vraag jezelf trouwens ook af, TO, wat je er precies mee wilt. Wil je er veel lange afstanden mee rijden op de snelweg of is het meer voor in en om de stad? Voor lange afstanden op de snelweg vind ik een Ka bijvoorbeeld niet zo geschikt (evenals de aygo/c1/107). Dan zou ik kiezen voor een iets grotere, iets stevigere en iets veiligere auto.

Vraag jezelf trouwens ook af, TO, wat je er precies mee wilt. Wil je er veel lange afstanden mee rijden op de snelweg of is het meer voor in en om de stad? Voor lange afstanden op de snelweg vind ik een Ka bijvoorbeeld niet zo geschikt (evenals de aygo/c1/107). Dan zou ik kiezen voor een iets grotere, iets stevigere en iets veiligere auto.

donderdag 24 mei 2012 om 12:50
Hangt er van af.
4000 euro, voor je het weet zit je in het segment van auto's ouder dan 5 jaar. Dan wordt het een persoonlijke keuze of je liever goedkoop uit bent met een auto die gegarandeerd kuren gaat vertonen, of wat meer geld investeert in een auto met fabrieksgarantie bij wijze van spreken.
Voor 8000 euro kun je een nieuwe kleine auto kopen, met fabrieksgarantie, met de 'peace of mind' dat de koppaking er niet elk moment van af kan vliegen etc.
Voor 8000 euro kan je ook een wat grotere tweedehands auto kopen, maar dan begeef je je weer in een schemergebied. Hoe heeft de eigenaar erin gereden, wat gaat er volgende maand stuk etc.
Het is maar wat je wil en wat je je kan veroorloven.
donderdag 24 mei 2012 om 12:50
Meeste mensen die ik ken met een nieuwe auto, doen het inderdaad ook zo.
Maar ik bedoel ook, dat ik gewoon 'de Nederlander' slimmer in schat, want een financiering op een auto is niet niks en er zitten een hoop risico`s en kleine lettertjes aan vast.
Maar misschien heb ik een te hoge pet op van 'ons volk'.