Dunne benen, smalle heupen. kledingtips gezocht..
dinsdag 4 december 2007 om 11:29
Hoi,
Ik heb een "probleem" wat misschien niet veel vrouwen/meiden zullen herkennen maar ik zit er mee en voel me daardoor soms niet fijn in mijn vel.
Ik ben heel slank, op zich ben ik niet ontevreden met mijn figuur maar ik heb moeite met mijn benen en heupen. Die zijn namelijk zo dun en smal.. Ik durf dus echt geen rokje aan en ook een strakkere broek vind ik gewoon niet staan. Tja, en dan blijft er niet veel over waar je je een beetje vrouwelijk in kan voelen.
Ik draag vaak maar wat wijde broeken en ik accentueel mijn positieve punten, ik heb mooi volle borsten bv. Ook heb ik geen platte billen maar wel hele smalle heupen en dunne benen.
Ik ben trouwens 30 en heb 2 kids..
Mijn vraag is eigenlijk; heeft iemand een kleding tip voor mij om me wat zelfverzekerder te voelen in kleding?
Zo ben ik bv al jaren op zoek naar een spijkerbroek die dikker maakt
Laarzen kom ik trouwens ook niet aan omdat ik veelste dunne kuiten heb..
Iemand tips?
Ik heb een "probleem" wat misschien niet veel vrouwen/meiden zullen herkennen maar ik zit er mee en voel me daardoor soms niet fijn in mijn vel.
Ik ben heel slank, op zich ben ik niet ontevreden met mijn figuur maar ik heb moeite met mijn benen en heupen. Die zijn namelijk zo dun en smal.. Ik durf dus echt geen rokje aan en ook een strakkere broek vind ik gewoon niet staan. Tja, en dan blijft er niet veel over waar je je een beetje vrouwelijk in kan voelen.
Ik draag vaak maar wat wijde broeken en ik accentueel mijn positieve punten, ik heb mooi volle borsten bv. Ook heb ik geen platte billen maar wel hele smalle heupen en dunne benen.
Ik ben trouwens 30 en heb 2 kids..
Mijn vraag is eigenlijk; heeft iemand een kleding tip voor mij om me wat zelfverzekerder te voelen in kleding?
Zo ben ik bv al jaren op zoek naar een spijkerbroek die dikker maakt
Laarzen kom ik trouwens ook niet aan omdat ik veelste dunne kuiten heb..
Iemand tips?
donderdag 24 mei 2012 om 15:40
donderdag 24 mei 2012 om 15:42
Ach joh, niet zo druk om maken. Ik heb het tegenovergestelde probleem, ben vrij slank, maar dikke kuiten, benen en heupen. Met heupen bedoel ik dan de zadeltassen en niet het brede bot. Normale laarzen pas ik niet en ook veel broeken passen niet om mijn kuiten. Vind het ook niet zo mooi, maar ik ga ze niet verbergen hoor. Ik draag kleding die mijn goede punten accentueren, waardoor mijm slechte punten minder opvallen (maar wel te zien zijn). Als ik jou was zou ik ook gewoon de leuke jurkjes aantrekken die je mooi vindt en die bijv. je mooie borsten/taille/buik accentueren.
Ik vind trouwens dunne benen helemaal niet lelijk hoor
Ik vind trouwens dunne benen helemaal niet lelijk hoor

donderdag 24 mei 2012 om 16:27
Vergeleken met henzelf zeker. Als ik mijn benen vergelijk met de jouwe zijn de jouwe dunner dan die van mij. En andersom zijn de mijne dikker dan die van jou. Ik zoek een korte broek waar ik geen dikke kont in krijg en jij eentje waarin je er wat meer de nadruk op legt. Zo heeft iedereen wel wat.
Schaam je niet voor jezelf en laat je door niemand wat aanpraten.
donderdag 24 mei 2012 om 16:30
Op je foto viel het me niet op (perspectief van de foto ?). Misschien zijn je benen in het echt dunner.
Toch zou ik me het commentaar van anderen niet te zwaar aantrekken.
Hoe vaak ik wel niet heb gehoord dat ik mager ben (nee, niet slank), en meestal werd dit gezegd door vrouwen die graag wilden afvallen. Zelf heb ik een gezond BMI en ik sport en eet gezond.
Maar als je werkelijk iets aan die 'dunne' benen wilt doen kun je je kleding erop aanpassen en aan krachttraining gaan doen. Maar acceptatie lijkt me de beste weg, je hoeft tenslotte niet perfect te zijn.
Toch zou ik me het commentaar van anderen niet te zwaar aantrekken.
Hoe vaak ik wel niet heb gehoord dat ik mager ben (nee, niet slank), en meestal werd dit gezegd door vrouwen die graag wilden afvallen. Zelf heb ik een gezond BMI en ik sport en eet gezond.
Maar als je werkelijk iets aan die 'dunne' benen wilt doen kun je je kleding erop aanpassen en aan krachttraining gaan doen. Maar acceptatie lijkt me de beste weg, je hoeft tenslotte niet perfect te zijn.
donderdag 24 mei 2012 om 18:07
Je hebt gelijk. Maar toch is dat (voor mij) makkelijker gezegd dan gedaan. Om jezelf niets te laten aanpraten bedoel ik.
Het is mij altijd al opgevallen dat mensen nu eenmaal snel wat zeggen over wat dunnere mensen. Soms onder het mom van "bezorgdheid" maar ondertussen beledig je wel iemand. Zo is het voor veel mensen normaal om maar te roepen; zo, jij hebt dunne benen.. Terwijl niemand roept; zo, jij hebt dikke benen.
Dus ja ik ben wat bang geworden van de opmerkingen en vandaar dat ik niet graag over straat ga ik korte broek.

donderdag 24 mei 2012 om 18:18
Mijn dochter is ook zo smal. Alleen pas 12, dus ze wacht nog op borsten
.
Enfin, een korte korte broek (zo eentje tot net onder de billen) is niet mooi. Maar een lange korte broek (tot net boven de knieen) is perfect. Paar ballerina´s eronder en klaar. Verder draagt ze veel jurkjes, tunieken en rokjes met een legging eronder, leggings en glanspanty´s laten je benen dikker lijken. In de winter draagt ze veel skinny´s, juist met een smal figuur kun je dat goed hebben.
En koop eens een glossy-tijdschrift. Daarin staan modellen die over het algemeen ook niet echt te dik zijn, je kunt dan fijn afkijken wat zij aanhebben.
En ik heb het tegenovergestelde probleem. Zucht.

Enfin, een korte korte broek (zo eentje tot net onder de billen) is niet mooi. Maar een lange korte broek (tot net boven de knieen) is perfect. Paar ballerina´s eronder en klaar. Verder draagt ze veel jurkjes, tunieken en rokjes met een legging eronder, leggings en glanspanty´s laten je benen dikker lijken. In de winter draagt ze veel skinny´s, juist met een smal figuur kun je dat goed hebben.
En koop eens een glossy-tijdschrift. Daarin staan modellen die over het algemeen ook niet echt te dik zijn, je kunt dan fijn afkijken wat zij aanhebben.
En ik heb het tegenovergestelde probleem. Zucht.

donderdag 24 mei 2012 om 22:00
Waar ik veel tips uitgehaald heb, zijn de boeken van Trinny en Susannah. Ze verdelen vrouwenlichamen in 12 types. In de link zie je wat ze bedoelen. De boeken zijn ook te vinden op de meeste bibliotheken. Compleet met allerlei stijltips per model.
http://www.dressesonly.nl ... amsvormen-trinny-Susannah
Ik zou trouwens echt proberen die opmerkingen naast je neer te leggen. Ik heb een familielid dat zelf te zwaar is en regelmatig dit soort, zogenaamd begripvolle, opmerkingen maakt tegen slanke vrouwen. Het is gewoon een manier van trappen naar een ander om het eigen gevoel te overschreeuwen.
http://www.dressesonly.nl ... amsvormen-trinny-Susannah
Ik zou trouwens echt proberen die opmerkingen naast je neer te leggen. Ik heb een familielid dat zelf te zwaar is en regelmatig dit soort, zogenaamd begripvolle, opmerkingen maakt tegen slanke vrouwen. Het is gewoon een manier van trappen naar een ander om het eigen gevoel te overschreeuwen.

donderdag 24 mei 2012 om 23:14
Heel leuk al die lichaamsvormen maar als ik die modellen bekijk zou ik echt niet weten welke bij mij past.
Ga er maar vanuit dat het jaloezie is to. Ik hoor en zie het zo vaak en bovendien wat zijn dunnen benen. Er zijn hier vrouwen die jouw foto hebben gezien en de meesten schrijven dat ze normaal zijn.
Je bent nog jong dus geniet van het feit dat je benen normaal, tegen smal aan zitten en laat de anderen maar lekker l*llen.
Ga er maar vanuit dat het jaloezie is to. Ik hoor en zie het zo vaak en bovendien wat zijn dunnen benen. Er zijn hier vrouwen die jouw foto hebben gezien en de meesten schrijven dat ze normaal zijn.
Je bent nog jong dus geniet van het feit dat je benen normaal, tegen smal aan zitten en laat de anderen maar lekker l*llen.