Vakantiegeld komt eraan.
dinsdag 22 mei 2012 om 19:47

Het is dit jaar bij mij nog nooit zo welkom geweest.
Wat gaan jullie ervan/ermee doen? En krijgen jullie het ook einde van deze maand of in juni of....anders.
Ik trap af:
Mijn roodstand opheffen.
Nieuwe kleding kopen (pas nagenoeg niets meer na mijn dieet)
Mijn auto een grote beurt laten geven.
Geld apart zetten om daadwerkelijk op vakantie te gaan in september.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

donderdag 24 mei 2012 om 18:42
wij werken allebei en krijgen een redelijk bedrag, helaas pas volgende maand.
we hebben net ons spaartegoed weer op een redelijk niveau weten te krijgen. ons vakantie geld gaat daarom gedeeltelijk op aan een vakantie (1 of 2 weken op een camping) maar het grootste gedeelte zal gaan naar de verbouwing van de tuin. Houten schuurtje, overkapping, nieuw composiet terras, dat soort dingen
we hebben net ons spaartegoed weer op een redelijk niveau weten te krijgen. ons vakantie geld gaat daarom gedeeltelijk op aan een vakantie (1 of 2 weken op een camping) maar het grootste gedeelte zal gaan naar de verbouwing van de tuin. Houten schuurtje, overkapping, nieuw composiet terras, dat soort dingen
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
donderdag 24 mei 2012 om 19:20
Ik ontving het afgelopen maandag ik heb het verdeeld (samen met een deel salaris) in:
1) Een potje voor de tuin
2) Een deel naar de spaarrekening onvoorziene kosten ivm eigen huis.
3) Een deel voor de vakantie in juli (met de kinderen)
4) Een deel voor de vakantie in september
Ik verwacht nog een belastingteruggave en die investeer ik in aandelen (nog nader te bepalen)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

vrijdag 25 mei 2012 om 09:21
Nu ik part-time (27 uur ipv 36 uur) ben gaan werken val ik in een lagere belastingschaal. Ik ben er qua vakantiegeld echt nauwelijks op achteruit gegaan!
Een mooi voordeel, maar helaas is het toch wel al weer gereserveerd. We krijgen er in november een kindje bij en gaan van netto 400 euro per maand naar netto 600 euro per maand voor het kdv. Tel daar het hoger eigen risico zorgverzekering en de btw verhoging bij op en dan houden we per maand echt te weinig over voor tegenvallers. Dus nu maar een hogere buffer opbouwen. We hebben twee jaar geleden een huis gekocht, verbouwd en zijn met een flink feest getrouwd dus onze bestaande reserve is toen flink ingekrompen. Voor die tijd hebben we trouwens wel altijd lekker vakantie gevierd en leuke dingen gedaan van het vakantiegeld
Een mooi voordeel, maar helaas is het toch wel al weer gereserveerd. We krijgen er in november een kindje bij en gaan van netto 400 euro per maand naar netto 600 euro per maand voor het kdv. Tel daar het hoger eigen risico zorgverzekering en de btw verhoging bij op en dan houden we per maand echt te weinig over voor tegenvallers. Dus nu maar een hogere buffer opbouwen. We hebben twee jaar geleden een huis gekocht, verbouwd en zijn met een flink feest getrouwd dus onze bestaande reserve is toen flink ingekrompen. Voor die tijd hebben we trouwens wel altijd lekker vakantie gevierd en leuke dingen gedaan van het vakantiegeld

vrijdag 25 mei 2012 om 21:12
Nou, heb net alle rekeningen betaald en geld apart gezet.
Kreeg toch nog een onvoorziene rekening te betalen helaas dus ik zal de kleding die ik zou kopen toch nog enigzins op de lange baan moeten schuiven....maar ben wel lekker naar de kapper geweest en heb mijn wenkbrauwen laten epileren.
Kreeg toch nog een onvoorziene rekening te betalen helaas dus ik zal de kleding die ik zou kopen toch nog enigzins op de lange baan moeten schuiven....maar ben wel lekker naar de kapper geweest en heb mijn wenkbrauwen laten epileren.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

zaterdag 26 mei 2012 om 19:17
Ik doe mijn aangifte ook altijd te laat, geen centje pijn en nog nooit een aanmaning gehad. Maar ik krijg dan ook altijd terug, en niet zo zuinig ook, Ze zijn niet gek hoor, bij de belasting. Zodra ik onverhoopt in de positie kom dat ik juist moet betalen ligt de aanmaning vast ruim op tijd op de mat