Terug naar de negentiende eeuw met de Kunduzcoalitie

25-05-2012 11:13 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.geldenrecht.nl ... -dossier-ontslagen-worden

Werknemers worden gebruiksvoorwerpen met dank aan de Kontneukcoalitie.

NL als bananenrepubliek.
Zoals ik het lees wordt de ontslagvergoeding met 75% verlaagd. Leuk als je 5 jaar gewerkt hebt voor dezelfde werkgever.
Cateautje schreef op 25 mei 2012 @ 12:56:

[...]

Maar die ontslagvergoeding wordt toch ook wegverandert of heb ik dat verkeerd begrepen?
De ontslagvegoeding wordt lager en mag je niet meer vrij besteden. Je moet dit geld steken in het jezelf aantrekkelijker maken voor de arbeidsmarkt. Ben wel benieuwd wie die ontslagvergoeding dan beheert, hoe de bestedingen verantwoord moeten worden, etc. Dat kost natuurlijk wel weer een hoop....
Vl43inder schreef op 25 mei 2012 @ 13:01:

[...]

De ontslagvegoeding wordt lager en mag je niet meer vrij besteden. Je moet dit geld steken in het jezelf aantrekkelijker maken voor de arbeidsmarkt. Ben wel benieuwd wie die ontslagvergoeding dan beheert, hoe de bestedingen verantwoord moeten worden, etc. Dat kost natuurlijk wel weer een hoop....

Hier staat van alles.

http://financieel.infonu. ... agvergoedingen-lager.html
De ontslagvergoeding is met 75 % verminderd en de WW duur minimaal.

Dus eerst 70 % van je salaris, geen mogelijkheid tot bijspijkeren met de ontslagvergoeding.

Dan bijstand, zeker voor 50 plussers.

Hoe die Pechtold dit denkt te kunnen verkopen is mij een raadsel.

Vanaf 2014 probleemloos oudere(duurdere) werknemers dumpen en alles wat je hebt opgebouwd kwijtraken.

Ontslagbescherming is er niet voor niets.

Daar veranderen de fantasietjes van de Kunduzcoalitie niets aan.
Cateautje schreef op 25 mei 2012 @ 12:58:

Zoals ik het lees wordt de ontslagvergoeding met 75% verlaagd. Leuk als je 5 jaar gewerkt hebt voor dezelfde werkgever.
Ja, dat suckt dan natuurlijk. Maar eigenlijk is het toch ook wel een beetje raar dat bijvoorbeeld mijn man 22 maandsalarissen meekrijgt als zijn werkgever van hem af wil. En dan moet zijn werkgever ook nog eenhalf jaar ww betalen. Met 22 maandsalarissen op zak hoeft ie natuurlijk niet gelijk een andere baan, jaartje vakantie erbij is wel handig om dat allemaal op te maken.
Vl43inder schreef op 25 mei 2012 @ 13:04:

[...]

Ja, dat suckt dan natuurlijk. Maar eigenlijk is het toch ook wel een beetje raar dat bijvoorbeeld mijn man 22 maandsalarissen meekrijgt als zijn werkgever van hem af wil. En dan moet zijn werkgever ook nog eenhalf jaar ww betalen. Met 22 maandsalarissen op zak hoeft ie natuurlijk niet gelijk een andere baan, jaartje vakantie erbij is wel handig om dat allemaal op te maken.
Jawel, maar dat wordt dus 75% minder en ik vraag me af of daar een jaar vakantie mee gevierd kan worden.
Nou, ja, ik bedoel dit niet persoonlijk. Dat zijn mijn zaken natuurlijk niet. :)
Cateautje schreef op 25 mei 2012 @ 13:09:

[...]

Jawel, maar dat wordt dus 75% minder en ik vraag me af of daar een jaar vakantie mee gevierd kan worden.

Ik bedoelde met mijn voorbeeld te stellen dat de huidige regeling wel heel erg riant is voor werknemers. Als je het mij vraagt een beetje te, ten opzichte van werkgevers dan.

Je kunt in de toekomst trouwens ook niet meer met die 25% vakantie vieren, dat moet je besteden aan bij-/omscholen. Maar ik vraag me dus af hoe die bestedingen zullen worden geregeld.
22 maandsalarissen en dan nog 6 maandsalarissen -30%, wees eerlijk dat is toch absurd? Er is altijd arbeid verricht tegen een afgesproken loon zodat beide paetijen profiteerden, waarom zou bij beeindiging 1 partij dan een megabonus moeten ophoesten voor de andere partij terwijl daar niks tegenover staat?
Vl43inder schreef op 25 mei 2012 @ 13:15:

[...]

Ik bedoelde met mijn voorbeeld te stellen dat de huidige regeling wel heel erg riant is voor werknemers. Als je het mij vraagt een beetje te, ten opzichte van werkgevers dan.

Je kunt in de toekomst trouwens ook niet meer met die 25% vakantie vieren, dat moet je besteden aan bij-/omscholen. Maar ik vraag me dus af hoe die bestedingen zullen worden geregeld.

Ik neem aan dat daar een gebouw voor geregeld moet worden en personeel en dat dat allemaal wordt betaald uit het geld dat de werknemers daar uit hebben staan. Net zoiets als de pensioenfondsen dus.

Ik denk niet dat het een cadeautje wordt.
Cateautje schreef op 25 mei 2012 @ 13:19:

[...]

Ik neem aan dat daar een gebouw voor geregeld moet worden en personeel en dat dat allemaal wordt betaald uit het geld dat de werknemers daar uit hebben staan. Net zoiets als de pensioenfondsen dus.

Ik denk niet dat het een cadeautje wordt.
Nah, het schept wel werkgelegenheid ;-)
-joost- schreef op 25 mei 2012 @ 13:16:

22 maandsalarissen en dan nog 6 maandsalarissen -30%, wees eerlijk dat is toch absurd? Er is altijd arbeid verricht tegen een afgesproken loon zodat beide paetijen profiteerden, waarom zou bij beeindiging 1 partij dan een megabonus moeten ophoesten voor de andere partij terwijl daar niks tegenover staat?
Dat bedoel ik, dat is toch idioot. Als ik werkgever zou zijn dan zou ik ook met zo weinig mogelijk vaste contracten willen werken.
Vl43inder schreef op 25 mei 2012 @ 13:21:

[...]

Nah, het schept wel werkgelegenheid ;-)
X-D Ja, bezigheidstherapie.
Het Kunduzakkoord is net in de definitieve versie gepresenteerd.

Ik hoop van harte dat de gemiddelde werknemer wakker wordt en dat duidelijk laat blijken bij de verkiezingen in september.
Ik ook.
Inderdaad, belachelijk hoe je straks wat minder beschermd bent. Laat die werkgevers lekker overal risico voor nemen en overal 100% voor opdraaien! [/sarcasme]
Ja, die werkgevers hebben we echt niet nodig om de economie weer op poten te krijgen! Poeh!
Scholing is een goed plan. Volgens mijn man is er in de metaalsector redelijk veel vraag naar goede vaklieden. Het is natuurlijk wel even wennen als je je maatpak ineens moet verruilen voor een overall, je mooie schoenen voor zware laarzen en je goedzittende haren worden verborgen onder een zware veiligeheidshelm. Tja, het leven is wel eens hard, maar soms rechtvaardig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven