Lekker buiten in het zonnetje hangen met een flutroman, de hele dag in bed series kijken met voldoende snaai, lekker winkelen, dagje strand, terrassen met goed gezelschap, wandeling in het bos..
yoga, een leuk tijdschrift of boek kopen en lezen, tekenen of schilderen, een stukje wandelen in het bos, leuke muziek opzetten en gewoon niks doen of dansen...
*sorry algemene irritatie aan deze taal en spreekfout *
Maar euh ja, alles wat je afleid van de gedachten waardoor je gestresst bent. Dus concentreer je op iets wat je leuk vind!
Biosje werkt bij mij altijd goed, even in het donker in een heel andere wereld. En als je eruit komt heb je minstens 2 uur niet aan je problemen gedacht.
Enne, btw vind ik het wel een beetje raar als je niet weet hoe je je moet ontspannen want dan ontspan je blijkbaar nooit?
Nou, Sanna, in deze context is het geen taalvaut, maar bedoel ik het precies als hoe ik het breng, noodgedwongen ontspannen doen. Dat vat juist precies hoe ik dat als activiteit ervaar.
*sorry algemene irritatie aan deze taal en spreekfout *
Maar euh ja, alles wat je afleid van de gedachten waardoor je gestresst bent. Dus concentreer je op iets wat je leuk vind!
Biosje werkt bij mij altijd goed, even in het donker in een heel andere wereld. En als je eruit komt heb je minstens 2 uur niet aan je problemen gedacht.
Enne, btw vind ik het wel een beetje raar als je niet weet hoe je je moet ontspannen want dan ontspan je blijkbaar nooit?
Waar voel jij je lekker bij?
BTW is Belasting Toegevoegde Waarde. Wat jij bedoelt is een woord als "trouwens".
*sorry algemene irritatie aan over deze taal- en spreekfout *
Ik ga altijd uitgebreid koken of bakken. Meestal heb ik daar geen zin in, maar het helpt echt altijd. Ik pak gewoon een pak bloem of een tomaat en begin ergens. Dat is heerlijk, gewoon 2 uur lang bakken en koken.
Als mijn stress komt van 'teveel op mijn bordje' dan probeer ik het bordje leeg te maken. Oftewel zoveel mogelijk TD-punten - voor de liefhebbers onder ons: dat zijn "to do-punten" - af te werken.
Het liefst begin ik met een hoofdpijndossier... dat geeft energie.
De laatste tijd lukt het me niet te ontspannen zonder dat.
Want stel ik zou de dingen laten liggen, dan slaat de stress weer toe zodra ik... uit de sauna kom, het boek dichtklap, de TV uitzet.
Wat wel altijd helpt in alle gevallen is hardlopen, maar alleen als ik het op regelmatige basis doe.
Hardlopen. Omdat ik dan teveel moet zwoegen om nog aan iets anders te denken. En eenvoudige klusjes, nu ben ik bijvoorbeeld helemaal in to de tuin sproeien. Heerlijk niet bij nadenken.
Toevallig komt dat mooi uit nu, want we hebben een nieuw gazon. Toen we net een nieuw terras hadden was ik helemaal verslaafd aan vegen. Heerlijk simpel en o zo rustgevend. Heb je geen klusprojectje ofzo liggen?
Anoniem_66403
vrijdag 25 mei 2012 om 19:45
Lezen, het liefst een bekend boek. Lekker in bed. Heerlijk.