ben ik nu verliefd of is mijn huwelijk saai.

20-02-2008 23:32 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben dus 20 jaar samen met mijn man, sex altijd goed geweest.

alleen laatste jaar zit ik slecht in mijn vel.

sinds een half jaar ben ik gek op mijn buurman van als we met de buurt wat ondernemen, dan zijn we veel bijelkaar. (dit was eigelijk al 2 jaar zo)

sinds een aantal maand weten we het van elkaar, en we hebben het er moeilijk mee. 1 keer wou hij me kussen en ik zei dat we het beter niet konden doen. (maar ik wil het zo graag, maar ik ben te braaf)

ben net een puber, maar ik denk er niet over om met hem verder te willen, terwijl ik wel weer een hele dag samen met hem wil zijn.

nu kom ik er pas achter dat het leven soms heel ingewikkeld kan zijn. (ziekten en kinderen enz niet meegerekend hoor, want ik ben me er wel degelijk van bewust)

tja een vraag heb ik dus eigelijk niet, alleen nu gaat mijn huwelijk er onder lijden. terwijl ik nog niks verkeerds heb gedaan.
#
Hallo Graspolletje,

Wat ik nu zeg is mijn mening, meer niet, u ben verliefd op uw buurman en hij op U. Aan dit soort gevoelens kunt u het beste toegeven. Een mutuele verliefdheid is geluk.Geluk is niet iets dat onbeperkt is. Verhoudingen 'voor de kinderen' zijn geen garantie voor het beste van de kinderen, om van de ongelukkige ouders maar te zwijgen. Het is uw plicht aan uw eigen welzijn toe te geven aan uw gevoelens. Slechts dan kunt u gelukkig en vrij zijn en als gelukkig mens kunt u meer beteken voor andere mensen. Succes.
JohnHolland schreef op 16 maart 2008 @ 13:36:

Hallo Graspolletje,

Wat ik nu zeg is mijn mening, meer niet, u ben verliefd op uw buurman en hij op U. Aan dit soort gevoelens kunt u het beste toegeven. Een mutuele verliefdheid is geluk.Geluk is niet iets dat onbeperkt is. Verhoudingen 'voor de kinderen' zijn geen garantie voor het beste van de kinderen, om van de ongelukkige ouders maar te zwijgen. Het is uw plicht aan uw eigen welzijn toe te geven aan uw gevoelens. Slechts dan kunt u gelukkig en vrij zijn en als gelukkig mens kunt u meer beteken voor andere mensen. Succes.
En de kinderen dan? En je verantwoordelijkheid van je trouwbelofte? Klinkt als: wees egoistisch advies, en leer leven met de brokken.
ben er weer, we hebben elkaar nu 2 keer gezien met 20 man erbij, een paar opmerkingen naar elkaar.

maar vorige week kreeg ik een sms dat hij onder curatele staat, dus hij is betrapt.

aangezien we echt niks gedaan hebben. is zijn vrouw denk ik achter gekomen dat er wat speelt.

vandaag kwam ik haar tegen en wilde een praatje maken zij in tranen en zei dat het nu niet uit kwam.

weet niet dat het hierdoor is maar ik dacht er wel aan, en voor het eerst voel ik me een bitch.

ik bedoel ik wil geen relatie maar aandacht is leuk, en nu is zijn vrouw verdrietig.

zet me wel aan het denken.
Oh jeetje graspolletje. Bij de buurman is het hoge woord er waarschijnlijk dus uit.... Lijkt me echt vreselijk om nu de buurvrouw tegen te komen, maar ook de buurman.

Overigens wel goed (en helemaal niet vreemd) dat het je aan het denken zet. Zet het je aan het denken over de gedachten die je hebt of hebt gehad? Of meer over de toekomst? En hoe is het nu? Sterkte ermee iig.
Hoi graspolletje, het is eigenlijk wel een goede ontwikkeling denk ik, want anders waren jullie toch verder gegaan. Want het lijkt allemaal zo onschuldig. Het is alleen te hopen, dat de relatie met de buren goed blijft, maar dat is geen garantie denk ik. Want wat is de basis voor de buurvrouw om jullie nu te vertrouwen?

Het beste om dat vertrouwen terug te winnen, is denk ik om die spanning weer in je eigen huwelijk terug te vinden. Want hoe gelukkiger je bent, hoe kleiner de bedreiging is die je vormt voor de buurman. Heb je al aan je eigen relatie gewerkt?
ik weet het niet zeker hoor dat zij het weet, alleen moest ze gisteren huilen dus ik vermoed dat zei het weet.

misschien weet ze niks maar heeft haar man gezegd dat hij het huwelijk (leven) saai vind, misschien is hij wel met iemand vreemdgegaan weet ik veel.

dus ik weet eigelijk nog niet zo veel.

alleen weet ik zeker dat ik heel blij ben dat ik me niet heb laten zoenen.

hoop vanavond ff aan mijn huwelijk te werken ha ha.
graspolletje schreef op 28 maart 2008 @ 21:50:

hoop vanavond ff aan mijn huwelijk te werken ha ha.
:applause:
ik heb het verteld aan mijn man, er was gelukkig nog niks gebeurd.

maar nu van beide kanten veel verdriet.

als ik tijd heb vertel ik meer.
Maar Graspolletje, hier komen jullie alleen maar sterker uit!

En hopelijk de buurman en zn vrouw ook.

Sterkte de komende weken en hou het balletje aan het rollen, kan altijd ergens goed voor zijn. Misschien dat het iets is voor jullie om SAMEN spannende dingen te gaan ondernemen.

Geweldig hoor als die onderste steen eindelijk boven mag komen.....
Belgenmoppie schreef op 21 februari 2008 @ 14:05:

Even gewoon praktisch en objectief : jullie wonen te dicht bij elkaar, daar komt gezever van, afstand houden.

Emotioneel en subjectief gezien : jij zit in een dip, mensen worden dikwijls verliefd in een zwak moment, als je emotioneel afstand kunt houden, zouden jullie veel pret kunnen beleven. Anderzijds, een huwelijk van 20 jaar op spel zetten, heeft wel een zeer grote risicofactor.
Mee eens.
ok ff alles op een rij.

mijn buurman en ik sms elkaar wel8 keer per week, puur hoe is het lange dagen enz.

zondag hebben we elkaar voor het eerst echt bewust ontmoet.

uur gelopen en over alles gehad en veel gelachen.

oplaatst toch nog over onze situatie gehad, hij wou me wel blijven zien en ik hem ook, dus zei ik ook dat kan maar we moeten nooit over die ene grens heen. (hij had er met zijn vrouw alleen over gehad dat zijn gevoelens voor haar weg zijn , vertelde hij snikkend en dat hij daar eveneens van baalde, want hij weet dat hij mij niet kan krijgen.)

ok wij zouden niet over de grens gaan, en verder vriendschappelijk door gaan.

bij het afscheid pakte hij mijn hoofd tussen zijn handen en drukte een kus op mijn mond.

later dacht ik bij mezelf, wat kan een mens toch goed in zijn straatje lullen (ik vertel we moeten gewoon nooit over de grens gaan) maar als hij me echt had gezoend had ik gewoon meegedaan.

en toen wist ik dat ik het aan mijn man moest vertellen.

hij is nu zeer verdrietig, maar wel blij dat er nog niks gebeurd is.(pff stel dat het wel zo was geweest dan had ik me nog erger gevoeld)

alleen moet nu nog mijn verliefdheid over gaan (morgen een gesprek met buurman, mijn man weet ervan, buurman weet ook dat mijn man het weet,)

pfffffff wat een vakantie. :cry:
Graspolletje, dapper hoor, maar ik denk wel het enige juiste besluit, om je relatie op de lange duur te redden. Het zal niet meevallen de komende tijd, maar als je veel met elkaar praat, kan het jullie ook weer dichter bij elkaar brengen. Sterkte!
Waarover moet je een gesprek hebben met de buurman ? Je buurman weet al dat je man het weet...lijkt mij genoeg toch ? En hoe moet dat met de buurvrouw ; weet die het ook , of moet hij een smoes verzinen om met jou een gesprek te gaan hebben ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ik heb het overleeft, gesprek goed gegaan.

en niks verkeerds gedaan, vertel later wel verder.
met het gesprek met buurman, hij wou natuurlijk weten waarom ik het nu ineens aan mijn man had verteld.

nou omdat we die zondag bewust met elkaar hadden afgesproken, daar ga je al je grens over.

laatste jaar kon ik mij nog voorstellen dat het gewoon voor de fun was.

verder was hij verdrietig maar was hij het natuurlijk wel met me eens dat ik voor mijn gezin kies.

hij heeft diepere gevoelens voor mij (ik hoop dat ik dat niet voor hem heb maar vind het wel heftig)

we waren samen in het bos, en mijn man zij nog ik heb ff op de kaart gekeken maar daar is veel bos.

dit zegt heel veel over mijn man, of over ons huwelijk want ik mocht met hem praten, verder vind ik het heel erg dat buurman verdrietig is maar kan ik het met mijn man bespreken.

valt niet mee, maar ik wil dit wel even met jullie delen, omdat tegenwoordig het zo gewoon is om je gevoelens achterna te gaan om daarna op de blaren te zitten.

als je al kan zien hoe verdrietig mijn man was en nog steeds is omdat mijn gevoel voor buurman niet direct weg is.

ben ik toch heel blij met mijn beslissing. (soms ook niet hoor)

misschien dat iemand nog opbeurende woorden voor mij heeft.

want verder voel ik en mijn man zich heel shit.
Ik vraag me af : was dit "goed" gesprek wel nodig ?

Nu zit je met 4 onzekere en verdrietige mensen die dan nog allemaal eens op elkanders neus wonen...
Ging het hier alleen maar om verliefdheid? Dan had ik toch echt niets gezegd aan de echtelieden, laat staan dat gesprek. Net als BM al zegt, nu zit je met 4 verdrietige mensen. Waren er anders maar 2 geweest....
Filosofisch gezien was de eerste mens ter wereld die online was... een koorddanser.
Ja, geef jullie gedeeltelijk gelijk BM en Roland, maar als, als het goed uitpakt kan dat ook heel goed voor hun relaties werken. Door dingen tegen elkaar uit te spreken kun je soms een heel stuk dieper in je relatie komen. Of het is dat die relatie al behoorlijk aangeslagen is, dan kan dit de druppel zijn, maar dan was het toch uiteindelijk missgegaan.

Well graspolletje, ik vindt het knap dat jij open kaart hebt durven spelen. Zeker niet makkelijk, maar ik denk, dat het soms de redding van een relatie kan zijn. Als jij en je man nu tenminste de moeite voor elkaar gaan nemen. Soms is een schrikeffect so gek nog niet.......

Dus knuffel van mij. Sterkte
ik geef jammer genoeg wel om die buurman al langer dan dat ik zelf dacht.

maar ik heb mijn vader een paar jaar geleden verloren, geen vriendinnen waar je over deze dingen praat, heb altijd al beter met mannen kunnen omgaan dan vrouwen.

met mijn moeder kan ik het er niet over hebben.

dus ik denk dat het daarom het zo ver heeft kunnen komen.

zijn vrouw weet het niet van mij, maar wel dat haar man zich niet prettig voelt.

verder zijn mijn man en ik de hele dag en nacht samen aan het praten. want echt er was dus geen aanleiding waarom het zo had kunnen gebeuren.

libby zoiets dus, en ik wil dus mensen ook laten weten, dat je dus zonder overspel ook al behoorlijk in de nesten kan werken.
Graspolletje, ondanks dat je het nu moeilijk hebt, kan het wel zorgen voor een extra verdieping in je relatie. Samen overleven van een storm heeft ook zijn waarde. Sterkte kreeft
mijn man en ik hebben nu goede gesprekken, en de (sex) gaat gelukkig ook nog goed. (kan me voorstellen dat hij ff geen zin in me had)

hij is natuurlijk geschrokken en geeft niet alleen mij de schuld.

we hadden het altijd al goed en daarom denk je dat er niks mis is met je relatie.

waarom een gesprek met buurman ( hij heeft het ook aan zijn vrouw verteld) waarna we weer met elkaar gesproken hebben. omdat hij er anders alleen mee zat, met zijn verdriet.

ahum dacht ik.

heb deze keer hem vaak aangekeken en bij mezelf te rade gegaan wat ik voel voor hem, (zeker vriendschap, want ook nu had ik lol, en hij iets meer van verdriet)

hij zij dat ik iets leuks kapot heb gemaakt want hij vond het nu goed zo.

ik heb gezegd zolang (al gaan we niet fysiek vreemd) jij aan mij denk dan ben je niet met je vrouw bezig en daarom hebben jullie samen ook geen lol meer.

daar kreeg ik ook wel een beetje last van.

we doen veel op de buurt samen en ik wil geen goede vriend missen, vandaar deze gesprekken.

alleen was ik echt bang als ik het mijn man niet had verteld dat het een keer mis ging.

als ik niks om mijn man had gegeven dan had ik het niet verteld want dan zag ik wel waar het schip strand.

ik mis hem nu wel en zijn sms jes.

maar vertel het mijn man.

weten jullie dat dit heel zwaar is (en liegen makkelijker lijkt)

en dat ik een kei van een man heb.

:smile:

ik
Graspolletje, ik kan me helemaal voorstellen dat het flirten met de buurman leuk was. En natuurlijk die spanning, maar vroeg of laat moet je daar iets mee. En dan denk ik dat je toch de wijste oplossing hebt gekozen.

Blijft de buurman leuk doen, dan is hij vast een leuke vent. Begint hij nu lullig te doen, dan is het vast goed dat je de roze wolk hebt doorgeprikt.

En last but not least, ik denk dat dit toch een verdieping geeft in je relatie met je man. En liegen is inderdaad makkelijker, maar op den duur wordt dat toch een loden last. Dus alleen maar hulde voor hoe je het hebt aangepakt.
er is ondertussen veel gebeurd, zijn vrouw zet hem voor blok, dus contact is nu uitgesloten, dit hadden we nog wel met medeweten van mijn man, juist omdat die sms nooit gerelateerd waren met gevoelens en al helemaal nooit sexgetint.

vanaf de laatste post lukte het niet om sms vrij te blijven (zie hierboven) ik had met mijn man afgesproken om erachter te komen dat het echt vriendschappelijk kan wezen.

maar daar denkt zijn vrouw anders over (wat ik wel kan voorstellen als ik die situatie omkeer als mijn man dat had)

dus is het nu helemaal gebeurd. (sinds een paar weken)

wat me nu zeer tegenvalt, ik mis hem nu echt.

ik wil nu heel graag weer met hem praten om de laatste maand door te spreken, en alles weer op een rijtje te krijgen.

zal dit echt wezen omdat ik verliefd op hem ben? of omdat ik de vriendschap mis (ik heb echt niemand anders dan mijn man, en een aantal kennissen. dus geen echte vriendschappen.)

moet er zeker niet aan denken om een relatie met die man aan te gaan want mijn relatie is gewoon goed te noemen en kan mijn man zeker niet missen. dus er zit niks anders op en hem ook te laten gaan. maar het doet zeker zeer. omdat zoals mijn man het zei dat het voor hem ook niet eerlijk zal zijn als hij wel degelijk gevoelens heeft voor mij, dan kan hij ook niet verder.

snappen jullie het nog?

verder gaat het in ons gezin prima.
hoi hoi ja lastig! maar ik geloof dat geen mens er onder uit komt ooit verliefd te worden , een relatie is nu eenmaal nooit een rechte lijn en heeft altijd ups en downs

tel daarbij op dat de mens nou niet bepaald het meest trouwe wezen op aarde is en aan alle voorwaarden is voldaan. Vreemdgaan is denk ik niet de oplossing maar zou het wel aankaarten met mijn partner en wellicht heeft hij er ook weleens aan gedacht om anderen in het spel te betrekken

dan kan het zomaar een verrijking worden ipv een probleem

succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven