Op wie ga je stemmen?

26-05-2012 00:51 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Thieme
Het gaat er niet om wat de PvdD voor mij kan betekenen, het gaat om wat we met ons alleen voor de planeet -waarvan we er maar eentje hebben en waar we heel erg zuinig op moeten zijn- kunnen betekenen als we bereid zijn om met z'n allen (because it takes two to tango) bereid zijn om eens anders na te gaan denken en onze levensstijl erop aan te passen zodat de aarde en onze mede-aardebewoners ook recht kunnen hebben op een eigen leven.
Maar kijk daar heb je het al, ik ben een objectivist. Ik vind niet dat je anderen moet helpen.
Roemer of Samson. En als die twee partijen ook nog zo suf zijn om aan het lente - akkoord mee te werken zou ik zelfs op een partij stemmen die ik niet aanhang, alleen al om tegen dat akkoord te stemmen.
Popsicle, ik denk dat je even uit het oog verliest hoeveel deze rijke stinkerds voor onze economie doen.

Wie creëren al die miljoenen banen? Niet de mensen die thuis op de bank zitten, of lekker gemakkelijk 9-5 op kantoor zitten en voor de rest de boel de boel laten.

Ik vind zo'n pamperende overheid echt grote onzin. Uiteindelijk is het het bedrijfsleven dat de economie maakt. En daar mogen die mensen best voor beloond worden.
isabellajosephine schreef op 26 mei 2012 @ 03:16:

Popsicle, ik denk dat je even uit het oog verliest hoeveel deze rijke stinkerds voor onze economie doen.

Wie creëren al die miljoenen banen? Niet de mensen die thuis op de bank zitten, of lekker gemakkelijk 9-5 op kantoor zitten en voor de rest de boel de boel laten.

Ik vind zo'n pamperende overheid echt grote onzin. Uiteindelijk is het het bedrijfsleven dat de economie maakt. En daar mogen die mensen best voor beloond worden.
:worship:
Nog geen idee waar ik op ga stemmen. Vorige keer D66 gestemd maar weet nog niet wat ik nu ga doen. Hou me er helemaal niet mee bezig eerlijk gezegd. Vroeger deed ik dat wel maar nu nee, heb wel leukere dingen te doen.

Had het er met vriend over maar die stemt niet. Dus daar was ik snel mee uitgepraat.
Ik stem altijd op de partij voor de dieren :)
popsicle schreef op 26 mei 2012 @ 01:42:

[...]

Nee hoor, gewoon benieuwd naar ieders keuze en wat hen daarin beweegt. En als dat wel het geval zou zijn, so what? Er is alle reden om -met argumenten- Rutte/VVD te bashen.

Prima als jij je er beter bij voelt X-D

Voor mij ook deze keer weer VVD / Mark Rutte
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
popsicle schreef op 26 mei 2012 @ 01:27:

@Feeks en Christel: waarom stemmen jullie op een epic fail, brokkenpiloot, sociaal Darwinist en loser die volkomen incapabel is gebleken? En vinden jullie niet dat de VVD nu wel lang genoeg aan de macht is geweest? Hij loopt zelf al bovendien sinds... wat is het... 1998(?) rond in Den Haag. Ik zou zeggen ga eens een baan zoeken..... Als je enige wapenfeiten in anderhalf jaar tijd het boerkaverbod, hier en daar 130km en weer mogen roken in de kroeg zijn, dan ben je gewoon volkomen tandenloos (kan ook niet anders met dit kunstgebittenkabinet).

je vergeet nog de voornaamste rede : meneer is nog niet droog achter zn oren ;-) (dat riep mijn mams vanaf het begin dat ie ministerpresident was. ze heeft weer eens gelijk gekregen. moet er wel even bij zeggen dat zij vroeger in de 2e kamer gewerkt heeft en dus vrij veel politiek inzicht heeft)

ikzelf: zeer waarschijnlijk groen links, maar niet Sap denk ik (al vind ik haar een behoorlijk slimme tante. ze heeft denk ik een hoop kunnen 'verzachten' door mee te gaan met het kunduz-akkoord)

verder stem ik altijd een vrouw, dus het wordt ook geen Dibi...
popsicle schreef op 26 mei 2012 @ 01:37:

[...]

. Ik heb zat tegenargumenten gegeven, maar ik zou graag van een VVD kiezer willen horen wat zo iemand beweegt. Onderbouwing graag? Zou je trouwens ook wat minder kroegentaal kunnen bezigen?

Glashelder de gedoogconstructie werkt niet, gegijzeld door Wilders.

130 op de snelweg is inderdaad iets waar we niet echt op zaten te wachten.

Rutte mag opnieuw MP worden in een samenwerkingsverband met bijvoorbeeld D66 / CDA mits er een meerderheid is.

Als ik alle partijprogramma's naast elkaar leg vond ik toch de meeste raakvlakken bij de VVD
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Dat merk je 12 september wel.

Wat is nu het nut om een topic te openen met wat je gaat stemmen?

Dan kan je op een vervolg topic worden afgebrand omdat je op een ander partij stemt? En de rest er niet mee eens is.

Een hint, het wordt geen Wilders.
VVD- Rutte

En wat iemand die Partij voor de Dieren stemt daarvan vindt, zal me echt (paarden)worst zijn.
eefje1980 schreef op 26 mei 2012 @ 03:08:

Roemer of Samson. En als die twee partijen ook nog zo suf zijn om aan het lente - akkoord mee te werken zou ik zelfs op een partij stemmen die ik niet aanhang, alleen al om tegen dat akkoord te stemmen.
heb irritante bui dus kan het niet laten: SamsoMMMMMMMMMMM... niet Samson, das een hondje X-D
redband schreef op 26 mei 2012 @ 09:10:

Dat merk je 12 september wel.

Wat is nu het nut om een topic te openen met wat je gaat stemmen?

Dan kan je op een vervolg topic worden afgebrand omdat je op een ander partij stemt? En de rest er niet mee eens is.

Een hint, het wordt geen Wilders.
politieke topics zijn nooit nutteloos vanwege het welles-nietus/discussiegehalte ;-) das leuk op een forum..
Roemer.

Oprechte vraag voor mensen die op de partij voor de dieren stemmen:

Waarom op deze partij en niet bijv een partij die direnwelzijn en de planeet ook in het pakket hebben?

Ik vraag mij dat nl altijd al een beetje af, net als stemmen op een ouderenpartij.

Ik vind nl dat een partij voor alles moet staan, en dus niet alleen voor een bepaald deel.

Ik bedoel, ik wil ook graag een schone planeet en geen plofkippen meer, maar ik wil ook graag weer werk hebben en dat het beter gaat met de economie.
italie_meisje schreef op 26 mei 2012 @ 10:34:

Roemer.

Oprechte vraag voor mensen die op de partij voor de dieren stemmen:

Waarom op deze partij en niet bijv een partij die direnwelzijn en de planeet ook in het pakket hebben?

Ik vraag mij dat nl altijd al een beetje af, net als stemmen op een ouderenpartij.

Ik vind nl dat een partij voor alles moet staan, en dus niet alleen voor een bepaald deel.

Ik bedoel, ik wil ook graag een schone planeet en geen plofkippen meer, maar ik wil ook graag weer werk hebben en dat het beter gaat met de economie.

Dat gaat toch helemaal niet lukken met Roemer? Hij wil zoveel geld uitgeven, en in het huidige economische klimaat waarbij er door de wereld gekeken wordt of europese landen hun begrotingstekort wel halen is dit op dit moment niet wenselijk. Wanneer we niet proberen aan t verdrag te houden is de kans dat het veel erger wordt veel groter. Rentes stijgen en de koersen dalen wat de financiele situatie alleen maar verslechterd. Wat weer leidt tot meer overheidsschulden en begrotingstekorten.

Hoe komen we hier weer uit?

Als de berekeningen kloppen dat de economie langzaam aantrek is er niets aan de hand, zolang we proberen die 3 procent regel te volgen. Want nederland kwam slechts 4.5 procent te kort. Naja slechts die 1.5 extra zijn natuurlijk wel miljarden. Op dit moment zou de gehele politiek gezien moeten worden vanuit een economische bril en zou je daarom moeten stemmen. Als dit gebeurd en het gaat weer goed, dan kunnen we daarna weer gaan kijken hoe we het geld over de zwakkere in de samenleving (mensen niet dieren) kunnen verdelen.
@ christel, dat klopt maar daar ging het laatste stuk ook niet over.

En ikheb sowieso het idee dat het geen worst uitmaakt qwa werk op wie je stemt.

Als het er niet is, is het er niet.

Ik zit nu ook nog in de ziektewet, nog geen idee waneer ik uberhaupt weer mag werken.

En daar kan geen politicus wat aan doen.
christel2312 schreef op 26 mei 2012 @ 11:17:

[...]

Dat gaat toch helemaal niet lukken met Roemer? Hij wil zoveel geld uitgeven, en in het huidige economische klimaat waarbij er door de wereld gekeken wordt of europese landen hun begrotingstekort wel halen is dit op dit moment niet wenselijk. Wanneer we niet proberen aan t verdrag te houden is de kans dat het veel erger wordt veel groter. Rentes stijgen en de koersen dalen wat de financiele situatie alleen maar verslechterd. Wat weer leidt tot meer overheidsschulden en begrotingstekorten.

Hoe komen we hier weer uit?

Als de berekeningen kloppen dat de economie langzaam aantrek is er niets aan de hand, zolang we proberen die 3 procent regel te volgen. Want nederland kwam slechts 4.5 procent te kort. Naja slechts die 1.5 extra zijn natuurlijk wel miljarden. Op dit moment zou de gehele politiek gezien moeten worden vanuit een economische bril en zou je daarom moeten stemmen. Als dit gebeurd en het gaat weer goed, dan kunnen we daarna weer gaan kijken hoe we het geld over de zwakkere in de samenleving (mensen niet dieren) kunnen verdelen.

Juist.En Samson jaagt de rijkeren over de grens waardoor er minder geld de staatskas inkomt dus meer bezuinigingen.

Buitenlanders zoals de Polen gaan hier 6 maand werken en vragen dan een ww uitkering aan,daar moet wat aan gedaan worden.
ElleMichelle schreef op 26 mei 2012 @ 11:27:

[...]

Juist.En Samson jaagt de rijkeren over de grens waardoor er minder geld de staatskas inkomt dus meer bezuinigingen.

Buitenlanders zoals de Polen gaan hier 6 maand werken en vragen dan een ww uitkering aan,daar moet wat aan gedaan worden.
En wie heeft er voor gezorgd dat die Polen hier binnen kwamen?
De EU ,als Nederland zegt de grenzen te willen sluiten voor buitenlandse europese werrkers mag dat volgens een verdrag niet.De EU kost een hoop geld wat levert het eigenlijk op?
Het Sociaal en Cultureel Planbureau heeft alles wat er bekend is over de Polen in Nederland nu op een rijtje gezet, in een vorige week gepubliceerd rapport.

Hoeveel zijn het er nou?

Sinds 2004, toen Polen toetrad tot de Europese Unie (EU), kunnen Polen zich vrij vestigen in Nederland. Vanaf 1 mei 2007 kunnen ze hier ook werken, zonder tewerkstellingsvergunning. Die twee ontwikkelingen hebben, in combinatie met de lage werkloosheid in Nederland, bijgedragen aan de toestroom van Polen. Op 1 januari 2010 stonden ruim 77.000 Polen ingeschreven in de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA), bijna een verdubbeling sinds 2004. Het Sociaal en Cultureel Planbureau schat, op basis van verschillende onderzoeken en informatie van een onder Polen populaire telecomaanbieder, dat het werkelijke aantal bijna twee keer zo hoog ligt: rond de 150.000. Dat grote verschil wordt verklaard door seizoensmigranten: Polen die korter dan vier maanden in Nederland verblijven voor werk hoeven zich niet in te schrijven en zijn dus administratief ‘onzichtbaar’. Het is niet zo dat het hele jaar door 150.000 Polen in Nederland verblijven. De piek ligt in de oogstmaanden juli, augustus en september. Het onderzoek van het SCP richt zich overigens vooral op Polen die hier een (tijdelijk) bestaan opbouwen (zogenoemde vestigingsmigranten) en niet zozeer op seizoensmigranten, waarnaar al relatief veel onderzoek bestaat en die specifieke, vooral aan seizoensarbeid gerelateerde problemen hebben zoals slechte huisvesting en uitbuiting.

Integreren ze wel goed?

De meerderheid van de Polen heeft moeite met de Nederlandse taal, maar gezien de relatief korte periode dat ze hier wonen is dat volgens het SCP niet zo verwonderlijk. De bereidheid om de taal te leren is wel groot: ruim 40 procent van de recent gemigreerde en ingeschreven Polen heeft een taalcursus of vrijwillig een inburgeringcursus gevolgd. Polen trekken graag met andere Polen op, maar vormen geen gesloten gemeenschap. Binnen de onderzoeksgroep van het SCP (circa 600 personen) gaf slechts één op de vijf Polen aan nooit sociaal contact met autochtone Nederlanders te hebben. Polen hebben er doorgaans ook geen moeite mee als hun kinderen autochtone vrienden maken en hebben volgens het SCP „moderne opvattingen over emancipatie”. Van de uitgesproken katholieke Polen (driekwart van de onderzoeksgroep) geeft de helft aan het geloof actief te belijden, meestal in één van de vele kerken in Nederland met Poolse diensten.

Zijn het ook blijvertjes?

Van de ingeschreven Polen verblijven er 40.000 Polen al bijna zes jaar in Nederland. Dat zou je dus de harde kern kunnen noemen. Polen zijn verder uitermate dynamisch: er komen er elk jaar veel, maar er vertrekken er ook weer een heleboel. Het migratiesaldo (de aanwas van Polen na aftrek van remigranten) is echter al jaren „fors in de plus”, aldus het SCP: tussen de 5.000 en 9.000 Polen per jaar. Uit opinieonderzoek blijkt dat veel Polen zich naar eigen zeggen opmaken voor een langer verblijf in Nederland: 41 procent van de respondenten geeft aan niet meer permanent in Polen te willen wonen, de helft denkt over vijf jaar nog in Nederland te zullen wonen. Van de Polen die sinds 2000 in Nederland zijn komen wonen, woont ruim 40 procent hier nog steeds. De rest vertrok, voor het overgrote deel terug naar het vaderland.

Werken alle Polen eigenlijk?

Poolse seizoensmigranten hebben bijna allemaal betaald werk. De werkloosheid onder vestigingsmigranten is echter relatief groot: 13 procent, ruim twee keer zo veel als onder autochtone Nederlanders. Onder Poolse jongeren (15-24 jaar) is dat zelfs 19 procent. Een van de mogelijke verklaringen hiervoor, aldus het SCP, is dat hier gevestigde Polen voor werkgevers minder aantrekkelijk (lees: minder kneedbaar) zijn dan seizoenswerkers. Vestigingsmigranten die hier langer wonen slagen er doorgaans weer beter in om werk te vinden. In de groep werklozen zitten ook veel volg- en huwelijksmigranten, vrouwen die hun Poolse partner achterna zijn gereisd of die vanwege een Nederlandse partner hier zijn. In opinieonderzoek wordt de zorg voor kinderen vaak genoemd als reden voor werkloosheid. Arbeidsongeschiktheid, veel genoemd door Nederlandse werklozen, veel minder. Ook ontslag is een belangrijke reden voor werkloosheid: Polen hebben vaker verschillende dienstverbanden, die vaak ook korter duren, zo blijkt. Het SCP noemt de werkloosheid onder vestigingsmigranten een „reden tot zorg”. Ze nuanceren, aldus het planbureau, in elk geval het vaak opgeworpen beeld dat werkloosheid onder Polen weinig voorkomt.
Ik ga deze keer weer op Rutte stemmen. Vind het ook jammer dat het huidige kabinet is gevallen.
mika65 schreef op 26 mei 2012 @ 11:47:

[...]

En wie heeft er voor gezorgd dat die Polen hier binnen kwamen?

Er is nog een groot tekort aan technisch personeel, bij mij in de branche zijn we nog steeds, gedeeltelijk, afhankelijk van Polen, Duitsers uit de voormalige DDR want daar heerst nog werkeloosheid.

De tekorten op het gebied van vakmensen zal in de toekomst groter worden.

Manager hebben we genoeg maar mensen die gewoon werken, dat heeft Nederland nodig.
Ben echt verbaasd dat er nog zoveel op Rutte gaan stemmen....
Samsom denk ik. Moet me er nog wel wat meer in gaan verdiepen de komende tijd dus ik kan nog naar Roemer of Sap zweven.
boarder schreef op 26 mei 2012 @ 12:00:

Ik ga deze keer weer op Rutte stemmen. Vind het ook jammer dat het huidige kabinet is gevallen.
Idem. Ik heb nog nooit anders gestemd dan VVD.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven