Reisplannen, maar wat?

15-05-2012 18:51 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal!

Ik heb de afgelopen veel gereisd, variërend van door Amerika trekken met een auto en/of OV tot stedentrips in Marokko of Hong Kong. Heerlijk!

Dit jaar wil ik weer even er tussenuit. Ben uitgenodigd in Amerika, maar ik moet echt, echt ECHT een beetje op mijn geld gaan letten

Dus ik denk dat ik dat beter niet kan doen.

En nu ben ik dus aan het denken wat dan... Ik zou weg willen en heb ongeveer de volgende 'eisen':

- goedkoop land of stad

- vertrek in september oid. Hoogseizoen mag ook als dat niet uitmaakt qua prijs

- land waar je als vrouw lekker alleen kunt reizen

- vervoer ter plekke afhankelijk van hoe het verkeer daar is per auto of OV

- lekker weer

- fotogeniek

- een week of 2

- ik ben niet zo'n hosteliemand.... Heb graag privacy...

Klinkt wel verwend als ik het zo lees...

Hebben jullie tips waar het leuk en relatief goedkoop reizen is?

Ik vind zoveel leuk...

Benieuwd!

Vinyl
Vind net ook een leuk prijsje voor Istanbul, retour 89,95! Heen op 4 oktober ( errug vroeg,...;-(,..) retour op de 11de. Wel leuk om naar Istanbul te gaan en dan een stukje af te zakken naar het zuiden. Lukt goed binnen budget met OV en er is een hoop moois te zien!

Heen op de 30ste september is handiger,...15.25 hour. Kijk voor deze leuke deals op www.jetairfly.com
Ja die tickets zijn goedkoop hè? Ben me nu de hele avond aan het verdiepen in Israël. Ticket voor 285!

Vlucht + 12 à 13 nachten in (goedkope) hotels en busvervoer ter plekke kom ik in totaal uit op zo 1.100 euro.

Dat komt in de buurt!

Maar Jordanië... Zucht.... Wil ik ook zo graag!
Istanbul! Daar wil ik met een vriendin nog eens heen!

(ik wil teveel maar mijn bankrekening wil niet)
quote:Vinyl schreef op 17 mei 2012 @ 21:39:

Ja die tickets zijn goedkoop hè? Ben me nu de hele avond aan het verdiepen in Israël. Ticket voor 285!

Vlucht + 12 à 13 nachten in (goedkope) hotels en busvervoer ter plekke kom ik in totaal uit op zo 1.100 euro.

Dat komt in de buurt!

Maar Jordanië... Zucht.... Wil ik ook zo graag!Israel is stukken duurder rondreizen dan Jordanië. De combinatie is misschien nog best wel te doen.
Wel heel gaaf, want ik wilde ook altijd bijv. Petra zien, maar kun je met OV de grens over?
Jordanie heb ik met Djoser gedaan voor 10 dagen (iets van 1100 euro voor vervoer en overnachtingen). Mooie reis met als toppers Wadi Rum en Petra.

Hoewel ik het het beschaafste moslimland vind waar ik tot nu toe ben geweest zou ik me er in mijn eentje toch niet op m'n gemak voelen. De mannen in onze groep die wel dachten gewoon naar het openbare strand te kunnen, kwamen daar ook van terug en gingen toen toch ook maar mee naar 'n duikclub waar je beschermd kon liggen.
Misschien pak ik wel gewoon alleen Petra mee vanuit Jeruzalem....
quote:Vinyl schreef op 18 mei 2012 @ 09:27:

Misschien pak ik wel gewoon alleen Petra mee vanuit Jeruzalem....Petra is makkelijk mee te pikken (neem dan ook Wadi Rum even mee tegelijkertijd,..) vanuit Eilat/Aqaba. Je kunt met openbaar vervoer de grens over. Je moet wel een visum aanschaffen. Het is wel leuk om ook de Kings Highway te zien en Karnak. Ik zou er eerlijk gezegd een rondje van maken. Tel Aviv - Jeruzalem - Dode Zee - Madaba - Karnak - Kings Highway - Petra - Wadi Rum - Aqaba - Eilat - Tel Aviv. Grove schets.
Ik wilde eerder omhoog... Eilat trekt me helemaal niet

Dus Tel Aviv, havenstadjes en opgravingen noordelijk daarvan, Nazareth, meer van Tiberias, Dode zee, Jeruzalem etc.

Juist niet naar Eilat...
Ik vindt Tsjechie erg mooi, en ook niet zo duur. Praag is echt een enorm mooie stad om eens te bezichtigen. Verder is het buiten de bekende toeristische dingen, praag, cezsky krumlov en het reuzengebergte niet zo heel erg toeristisch. We hebben heel veel campings gehad waar alleen maar wat locals stonden.

Weer is alleen niet standaard mooi weer, dat is wel een nadeel.
Praag staat ook echt op mijn lijstje, lijkt me zo mooi! Alleen kamperen in mijn eentje lijkt me niks, al ben ik gek op kamperen hoor!
Als je in Europa wil blijven: Schotland!
moet je anders hier eens op kijken: http://www.allesvergelijken.net

staan bijna alle sites tussen

persoonlijk vindt ik slovenie een heel mooi land en het is er niet duur!
quote:Vinyl schreef op 18 mei 2012 @ 23:05:

Ik wilde eerder omhoog... Eilat trekt me helemaal niet

Dus Tel Aviv, havenstadjes en opgravingen noordelijk daarvan, Nazareth, meer van Tiberias, Dode zee, Jeruzalem etc.

Juist niet naar Eilat...Maar daar steek je enkel maar de grens over met Jordanië en ben je het makkelijkste in Petra. Of je gaat op en neer over de Kings Hihgway, dat kan natuurlijk ook. Maar even de Negev woestijn meepikken in Israel is toch niet lastig?
Ik wil geen auto huren daar, gaat boven mijn budget :)

Dus zoals het er nu uitziet wil ik Petra vanuit Jerusalem doen, met een excursie oid.

Heb er zin in!!!
Vinyl schreef op 27 mei 2012 @ 15:36:

Dus zoals het er nu uitziet wil ik Petra vanuit Jerusalem doen, met een excursie oid.

Heb er zin in!!!

Ik denk dat je het voordeliger zelf kunt regelen vanuit Eilat.

In het hostel waar ik onlangs in Jeruzalem sliep, werden wel excursies naar Petra aangeboden, maar deze begonnen bij 200$ :-O exclusief vervoer van Jeruzalem naar Eilat...
altijdonderweg schreef op 27 mei 2012 @ 16:02:

[...]

Ik denk dat je het voordeliger zelf kunt regelen vanuit Eilat.

In het hostel waar ik onlangs in Jeruzalem sliep, werden wel excursies naar Petra aangeboden, maar deze begonnen bij 200$ :-O exclusief vervoer van Jeruzalem naar Eilat...
Maar ja, ik wil dus helemaal niet naar Eilat eigenlijk... X-D
Dat ga ik ook niet meer redden qua planning. Maar ik zie dat de trip erg lang is vanuit Jerusalem idd.

Nou ja, mss sla ik Petra dan toch maar over en pak ik Jordanie een keer apart...
Ik wil ook heel graag een rondreis door Oost-Europa maken. Ik heb weleens van een interrail pas gehoord waarmee je goedkoop met de trein kan reizen.

Iemand hier meer informatie over?
Corsica en Sardinië
Als je Petra vanuit Jerusalem wil doen is de reis zolang omdat je dan vrijwel altijd ook via Eilat rijdt ;). De grensovergang bij Jerusalem is namelijk een hele lastige en duurt nog veel langer dan het omrijden. Ik zou je overigens echt aanraden om wel naar Petra te gaan. Maakt niet uit hoeveel 'extra' tijd het kost, het is het waard!
Ik zou sowieso aanraden om naar Jordanie te gaan ipv Israel. Zeker als je een budget hebt wat onder druk staat. Jordanie is mooier, de mensen erg vriendelijk en er is zoveel moois te zien. En het is stukken en stukken goedkoper!

Veel plezier in het Midden Oosten, wat het ook maar mag worden.
Lees je OP nog eens na en bedenk dat je nu voor Israel hebt gekozen,... X-D ,... 2 keer het woord goedkoop,.... Israel is alles behalve goedkoop...
Vinyl schreef op 27 mei 2012 @ 15:36:

Heb er zin in!!!

Is 'n pakketreis dan niet voordeliger én veiliger?

Ook al vind ik Jordan tot nu toe het mildst qua gedrag van de moslimbevolking, zou me er in m'n eentje toch niet op m'n gemak gevoeld hebben. Was toch altijd blij dat ik met andere meiden in 'n taxi kon stappen bijv.
test

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven