Reisplannen, maar wat?
dinsdag 15 mei 2012 om 18:51
Dag allemaal!
Ik heb de afgelopen veel gereisd, variërend van door Amerika trekken met een auto en/of OV tot stedentrips in Marokko of Hong Kong. Heerlijk!
Dit jaar wil ik weer even er tussenuit. Ben uitgenodigd in Amerika, maar ik moet echt, echt ECHT een beetje op mijn geld gaan letten
Dus ik denk dat ik dat beter niet kan doen.
En nu ben ik dus aan het denken wat dan... Ik zou weg willen en heb ongeveer de volgende 'eisen':
- goedkoop land of stad
- vertrek in september oid. Hoogseizoen mag ook als dat niet uitmaakt qua prijs
- land waar je als vrouw lekker alleen kunt reizen
- vervoer ter plekke afhankelijk van hoe het verkeer daar is per auto of OV
- lekker weer
- fotogeniek
- een week of 2
- ik ben niet zo'n hosteliemand.... Heb graag privacy...
Klinkt wel verwend als ik het zo lees...
Hebben jullie tips waar het leuk en relatief goedkoop reizen is?
Ik vind zoveel leuk...
Benieuwd!
Vinyl
Ik heb de afgelopen veel gereisd, variërend van door Amerika trekken met een auto en/of OV tot stedentrips in Marokko of Hong Kong. Heerlijk!
Dit jaar wil ik weer even er tussenuit. Ben uitgenodigd in Amerika, maar ik moet echt, echt ECHT een beetje op mijn geld gaan letten
Dus ik denk dat ik dat beter niet kan doen.
En nu ben ik dus aan het denken wat dan... Ik zou weg willen en heb ongeveer de volgende 'eisen':
- goedkoop land of stad
- vertrek in september oid. Hoogseizoen mag ook als dat niet uitmaakt qua prijs
- land waar je als vrouw lekker alleen kunt reizen
- vervoer ter plekke afhankelijk van hoe het verkeer daar is per auto of OV
- lekker weer
- fotogeniek
- een week of 2
- ik ben niet zo'n hosteliemand.... Heb graag privacy...
Klinkt wel verwend als ik het zo lees...
Hebben jullie tips waar het leuk en relatief goedkoop reizen is?
Ik vind zoveel leuk...
Benieuwd!
Vinyl
donderdag 17 mei 2012 om 21:23
Vind net ook een leuk prijsje voor Istanbul, retour 89,95! Heen op 4 oktober ( errug vroeg,...;-(,..) retour op de 11de. Wel leuk om naar Istanbul te gaan en dan een stukje af te zakken naar het zuiden. Lukt goed binnen budget met OV en er is een hoop moois te zien!
Heen op de 30ste september is handiger,...15.25 hour. Kijk voor deze leuke deals op www.jetairfly.com
Heen op de 30ste september is handiger,...15.25 hour. Kijk voor deze leuke deals op www.jetairfly.com
donderdag 17 mei 2012 om 21:39
donderdag 17 mei 2012 om 21:44
quote:Vinyl schreef op 17 mei 2012 @ 21:39:
Ja die tickets zijn goedkoop hè? Ben me nu de hele avond aan het verdiepen in Israël. Ticket voor 285!
Vlucht + 12 à 13 nachten in (goedkope) hotels en busvervoer ter plekke kom ik in totaal uit op zo 1.100 euro.
Dat komt in de buurt!
Maar Jordanië... Zucht.... Wil ik ook zo graag!Israel is stukken duurder rondreizen dan Jordanië. De combinatie is misschien nog best wel te doen.
Ja die tickets zijn goedkoop hè? Ben me nu de hele avond aan het verdiepen in Israël. Ticket voor 285!
Vlucht + 12 à 13 nachten in (goedkope) hotels en busvervoer ter plekke kom ik in totaal uit op zo 1.100 euro.
Dat komt in de buurt!
Maar Jordanië... Zucht.... Wil ik ook zo graag!Israel is stukken duurder rondreizen dan Jordanië. De combinatie is misschien nog best wel te doen.
vrijdag 18 mei 2012 om 08:40
Jordanie heb ik met Djoser gedaan voor 10 dagen (iets van 1100 euro voor vervoer en overnachtingen). Mooie reis met als toppers Wadi Rum en Petra.
Hoewel ik het het beschaafste moslimland vind waar ik tot nu toe ben geweest zou ik me er in mijn eentje toch niet op m'n gemak voelen. De mannen in onze groep die wel dachten gewoon naar het openbare strand te kunnen, kwamen daar ook van terug en gingen toen toch ook maar mee naar 'n duikclub waar je beschermd kon liggen.
Hoewel ik het het beschaafste moslimland vind waar ik tot nu toe ben geweest zou ik me er in mijn eentje toch niet op m'n gemak voelen. De mannen in onze groep die wel dachten gewoon naar het openbare strand te kunnen, kwamen daar ook van terug en gingen toen toch ook maar mee naar 'n duikclub waar je beschermd kon liggen.
vrijdag 18 mei 2012 om 21:14
quote:Vinyl schreef op 18 mei 2012 @ 09:27:
Misschien pak ik wel gewoon alleen Petra mee vanuit Jeruzalem....Petra is makkelijk mee te pikken (neem dan ook Wadi Rum even mee tegelijkertijd,..) vanuit Eilat/Aqaba. Je kunt met openbaar vervoer de grens over. Je moet wel een visum aanschaffen. Het is wel leuk om ook de Kings Highway te zien en Karnak. Ik zou er eerlijk gezegd een rondje van maken. Tel Aviv - Jeruzalem - Dode Zee - Madaba - Karnak - Kings Highway - Petra - Wadi Rum - Aqaba - Eilat - Tel Aviv. Grove schets.
Misschien pak ik wel gewoon alleen Petra mee vanuit Jeruzalem....Petra is makkelijk mee te pikken (neem dan ook Wadi Rum even mee tegelijkertijd,..) vanuit Eilat/Aqaba. Je kunt met openbaar vervoer de grens over. Je moet wel een visum aanschaffen. Het is wel leuk om ook de Kings Highway te zien en Karnak. Ik zou er eerlijk gezegd een rondje van maken. Tel Aviv - Jeruzalem - Dode Zee - Madaba - Karnak - Kings Highway - Petra - Wadi Rum - Aqaba - Eilat - Tel Aviv. Grove schets.
vrijdag 18 mei 2012 om 23:07
Ik vindt Tsjechie erg mooi, en ook niet zo duur. Praag is echt een enorm mooie stad om eens te bezichtigen. Verder is het buiten de bekende toeristische dingen, praag, cezsky krumlov en het reuzengebergte niet zo heel erg toeristisch. We hebben heel veel campings gehad waar alleen maar wat locals stonden.
Weer is alleen niet standaard mooi weer, dat is wel een nadeel.
Weer is alleen niet standaard mooi weer, dat is wel een nadeel.
zondag 20 mei 2012 om 01:37
moet je anders hier eens op kijken: http://www.allesvergelijken.net
staan bijna alle sites tussen
persoonlijk vindt ik slovenie een heel mooi land en het is er niet duur!
staan bijna alle sites tussen
persoonlijk vindt ik slovenie een heel mooi land en het is er niet duur!
zondag 20 mei 2012 om 22:06
quote:Vinyl schreef op 18 mei 2012 @ 23:05:
Ik wilde eerder omhoog... Eilat trekt me helemaal niet
Dus Tel Aviv, havenstadjes en opgravingen noordelijk daarvan, Nazareth, meer van Tiberias, Dode zee, Jeruzalem etc.
Juist niet naar Eilat...Maar daar steek je enkel maar de grens over met Jordanië en ben je het makkelijkste in Petra. Of je gaat op en neer over de Kings Hihgway, dat kan natuurlijk ook. Maar even de Negev woestijn meepikken in Israel is toch niet lastig?
Ik wilde eerder omhoog... Eilat trekt me helemaal niet
Dus Tel Aviv, havenstadjes en opgravingen noordelijk daarvan, Nazareth, meer van Tiberias, Dode zee, Jeruzalem etc.
Juist niet naar Eilat...Maar daar steek je enkel maar de grens over met Jordanië en ben je het makkelijkste in Petra. Of je gaat op en neer over de Kings Hihgway, dat kan natuurlijk ook. Maar even de Negev woestijn meepikken in Israel is toch niet lastig?
maandag 28 mei 2012 om 02:22
Als je Petra vanuit Jerusalem wil doen is de reis zolang omdat je dan vrijwel altijd ook via Eilat rijdt ;). De grensovergang bij Jerusalem is namelijk een hele lastige en duurt nog veel langer dan het omrijden. Ik zou je overigens echt aanraden om wel naar Petra te gaan. Maakt niet uit hoeveel 'extra' tijd het kost, het is het waard!
maandag 28 mei 2012 om 10:29