Op wie ga je stemmen?
maandag 28 mei 2012 om 00:20
maandag 28 mei 2012 om 00:24
maandag 28 mei 2012 om 01:18
Het ontbindingsrecht van de regering zou alleen mogen worden ingezet als er tussen kabinet en parlement een onoverbrugbaar conflict ontstaat.
Bij de huidige politieke crisis is er van zo'n niet te overbruggen conflict niets gebleken.
Wat voor meerwaarde gaat de nog te vormen coalitie hebben t.o.v. de Kunduz- coalitie?
Hier is een interessant artikel m.b.t. dit onderwerp http://www.trouw.nl/tr/nl ... ntil-dan-tegenmacht.dhtml
maandag 28 mei 2012 om 01:29
Het schrappen zorgt voor een koopkrachtdaling van hetzelfde bedrag en als neveneffect dat mensen hun huis niet meer kunnen betalen, tenminste een gedeelte, resultaat gedwongen verkopen en mensen die moeten gaan huren.
De HRA schrappen per 01-01-2013 is een ondoordachte actie geen bezuiniging.
De Zweden schrapten de HRA radicaal in de jaren '90
http://www.hypohome.nl/hy ... /hypotheekrenteaftrek.htm
Op welke rekening staat het gereserveerd?
De kosten zijn uitgesmeerd over 30 jaar dus per 01-01-2012 is er ¤400 miljoen per jaar te besparen mits er niet gekozen wordt voor een ander vliegtuig.
Sorry? Die 69.000 man ontvangen salaris waarvan o.a. boodschappen gedaan worden, auto's gekocht en huizen gefinancierd.
Jouw voorstel, het afschaffen van defensie is een beperkte bezuiniging omdat die 69.000 ambtenaren een uitkering moeten ontvangen, verder gaan er diverse leveranciers van defensie failliet of moeten inkrimpen.
Nederland heeft 498.000 werklozen en hier zouden er 69.000 bij komen.
Kortom het levert niet de door jou verwachte miljarden op.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
maandag 28 mei 2012 om 08:29
Ik neem aan dat je niet enkel VVD stemt omdat je dat altijd doet, dat vind ik zo'n flutreden.
Ik vind het persoonlijk namelijk erg vreemd dat er mensen zijn die stemmen zonder te weten waar ze daadwerkelijk op stemmen. "Ik doe het altijd" of "mijn ouders stemmen dat ook". Alles verandert, ook onze politieke partijen.
Ik heb zelf geen standaard partij en ik vind het dit jaar erg moeilijk om te bepalen op wie ik ga stemmen. Maar voor de verkiezingen ga ik mij er zeker nog goed in verdiepen.
Wat ik ook erg belangrijk vind in mijn keuze is dat er altijd een coalitie gevormd wordt om een meerderheid te behalen en dat partijen compromissen moeten maken. En van bepaalde standpunten weet je gewoon dat ze van de tafel worden geveegd.
maandag 28 mei 2012 om 11:12
maandag 28 mei 2012 om 11:15
Gijs, ik ben autistisch (een neurotische handicap die je hebt of niet, shit happens) en heb daardoor soms mijn emoties niet onder controle waardoor ik volstrekt belachelijke dingen ga roepen. Waarvoor je begrip. Als ik rustig ben kan ik normaal debatteren net als ieder ander.
Die hele woningmarktkwestie is natuurlijk ontzettend lastig en je mag niet de botte bijl hanteren. Defensie afschaffen is natuurlijk ook krankjorum. Dat meen ik niet serieus. Zie het gewoon als mijn frustratie dat het niet is wat het moet zijn (en ik goede ideën heb om er wat van te maken).
Wat vind je van het idee om alle woongerelelateerde subsidies/regelingen af te schaffen om die begroting te helpen op orde te krijgen, en dat de staat zowel de koop als huurmarkt vervolgens volledig naar zich toe trekt, de prijzen naar beneden drukt en de prijzen bepaalt? Ik zie namelijk geen andere optie. Tenzij jij iets beters weet.... De boel helemaal vrijgeven en dus ontzettend laten escaleren is geen oplossing. In het marktsprookje gelooft niemand meer. Van de crisis zou je geleerd moeten hebben. En om voor eens en voor altijd je twijfels weg te nemen: ik heb wel degelijk KMA gedaan en studeer in Leiden.
maandag 28 mei 2012 om 11:21
maandag 28 mei 2012 om 12:05
maandag 28 mei 2012 om 12:26
Ben ik gedeeltelijk met je eens, ook ik ben voor het afschaffen van de HRA en woontoeslag.
Of de overheid of de markt van vraag & aanbod de prijs moet bepalen is een discussie op zich.
Het alleen maar aan "de markt" over laten betekend vermoedelijk onbetaalbare huren in de randstad en bijna voor niets wonen in de kop van Groningen.
Op zich ben ik een voorstander van het schrappen van alle toeslagen, kortingen, subsidies enz. en deze vervangen voor een belastingverlaging in alle schijven.
Nederland heeft natuurlijk tot in de jaren '80 aan inkomens nivellering gedaan een nobel streven maar niet helemaal meer van deze tijd met steeds meer beloning naar prestatie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
maandag 28 mei 2012 om 12:40
Overigens denk ik niet dat de overheid in hoeft te grijpen in de markt van koopwoningen, dat zijn private transacties en dat regelen burgers onderling.
Wel is het zaak om betaalbare huurwoningen als alternatief voor koopwoningen aan te bieden eventueel met een optie tot kopen.
Daar zou de overheid een rol in kunnen spelen.
Wel is het zaak om betaalbare huurwoningen als alternatief voor koopwoningen aan te bieden eventueel met een optie tot kopen.
Daar zou de overheid een rol in kunnen spelen.
maandag 28 mei 2012 om 12:48
Het oude huurregime is ook een private transactie waarin verhuurder en huurder al onderling akkoord zijn, daar hoef je ook niet te sleutelen. Het nieuwe huurregime is een ramp. Gestoorde prijzen waardoor je net zo goed kunt gaan kopen en misschien zelfs wel voordeliger uit bent ook. Het probleem met die HRA en ook de huurtoeslag is dat de subsidiepot juist de prijzen opdrijft. Je zei zelf ook al dat de rente in Frankrijk 2x lager is. Dus de acties van de banken hier zijn juist ingespeeld op die HRA. Ze weten dat mensen toch wel een huis willen kopen en de rente aftrekbaar is. dus maken ze het extra duur. Als je de HRA af zou schaffen dan moeten de banken wel aan de hypotheken gaan sleutelen. Daar hebben ze alle belang bij willen ze overleven. Huurtoeslag idem dito, waar hebben we die corporaties voor nodig eigenlijk? Is dat niet een soort concurrentievervalsing? De overheid moet gewoon strenge regels stellen (prijzen mogen niet stijgen, onderhoud moet gepleegd worden 'or else' etc) en het blijven monitoren. Dan is er niks aan de hand. Pas als er sprake is van notoir slecht gedrag van verhuurders zou je over kunnen gaan op beslaglegging. Wat k trouwens waardeloos vind is dat een ondernemer niet naar de huurcommissie kan. D66 en SP willen dat mogelijk maken, VVD niet.... I'm telling you: de ondernemer is echt veel beter af bij D66. Vergelijk de programma's van VVD en D66 maar eens. D66 rules, VVD drools.