scooterdrama - toet toet poing poing

29-05-2012 19:41 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Peppi en Kokkie wetgevingland, Die twee heren die in 2010 met een scooter een 50 jarige doodreden komen mooi weg. Die lopen nu weer lachend op vrije voeten.
Je bent lekker bezig he.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Last van topic-diarree?
:rolling:
Maar ze heeft wel gelijk. Schandalig dat twee criminelen wegkomen met het doodrijden van een onschuldige man omdat niet bewezen kan orden wie reed en beiden met de beschuldigende vinger naar elkaar blijven wijzen. Dat is belonen van intens slecht en laag gedrag.
Ja, bizar hè? Omdat ze niet kunnen bewijzen wie reed?! Om loei pissig van te worden!!!
Er komt hoger beroep, ze lopen nog niet lachend weg.

Ze moeten wel stoppen met liegen, maar ik zie dat helaas niet gebeuren.
Liegen loont. Bah :puke:
Ik denk dat jij last hebt van een ander soort diarree :-|
Jarek03 schreef op 29 mei 2012 @ 19:50:

Maar ze heeft wel gelijk. Schandalig dat twee criminelen wegkomen met het doodrijden van een onschuldige man omdat niet bewezen kan orden wie reed en beiden met de beschuldigende vinger naar elkaar blijven wijzen. Dat is belonen van intens slecht en laag gedrag.

Schandalig indeed. Ik zat ook met stijgende verbazing, en vooral met veel boosheid te kijken naar het nieuws-item. Denk je eens in hoe de nabestaanden van die doodgereden man zich nu voelen, en die 2 daders nu feest aan het vieren zijn, omdat ze al op vrije voeten zijn.

Dan berecht je ze toch gewoon allebei? Allebei liegen en draaikonten, allebei de cel in, voor een jaar of 20, minimaal!. Lik op stuk beleid! Ik snap die uitspraak niet.
Ook een fijne vriend heb je dan als hij zegt dat je gereden hebt terwijl hij het zelf was.

Maar beide heren waren wel betrokken bij een voorgenomen overval en het vluchten van de politie. Laat ze daar dan gewoon 18 jaar voor zitten. Maar nee hoor in NL kom je er gewoon makkelijk mee weg.
Fame schreef op 29 mei 2012 @ 19:46:

Je bent lekker bezig he.
Jij keurt dit dus goed ? :-|
galadriel schreef op 29 mei 2012 @ 19:50:

Er komt hoger beroep, ze lopen nog niet lachend weg.

Ze moeten wel stoppen met liegen, maar ik zie dat helaas niet gebeuren.

Volgens mij is dit een uitspraak in hoger beroep.

In eerste instantie was er één veroordeeld als bestuurder. Tot 8 jaar als ik het goed gehoord heb op de radio. Maar in hoger beroep luidt de uitspraak dat het bewijs dat hij de bestuurder was, niet sterk genoeg is.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Hoe zie jij het voor je dan? Jij zit achterop de scooter en je vriendin rijdt iemand dood. Geen getuigen. Jij weet dat zij het gedaan heeft en beschuldigt haar. Zij wil de bak niet in, dus zij beschuldigt jou. Dus dan? Ga jij de bak maar in omdat zij jou aanwijst? Ja je kan jou en je vriendin toch niet zomaar laten wegkomen! Want dan wordt liegen beloond...

Het komt heus niet zo vaak voor dat het een team van 2 misdadigers is (als je er drie hebt, dan wijzen twee gegarandeerd in de richting van de derde namelijk), waarbij ze elkaar beschuldigen en waarbij er geen ander bewijs is of getuigen zijn.

Het alternatief (mogelijk onschuldige mensen opsluiten) is gewoon geen optie. En ook als die gozer achterop wegrent voor de politie, dan wil dat nog niet zeggen dat hij moet zitten voor doodslag ofzo.
Zag dat de rechtbank er zelf ook niet zo gelukkig mee was, maar helaas, zo zijn de regels. Alhoewel ik nog wel brood zou zien in een hoger beroep, wat bij hooligans wordt toegepast, moet toch ook kunnen gelden voor dit soort kakkerlakken. Mocht het niet werken, hoop ik oprecht dat ze hun leven lang last zullen hebben van hun geweten. Triest voor de nabestaanden van die man die doodgereden werd, vreselijk hard nieuws lijkt me dit...
Dus die scooter reed vanzelf en dat wordt gewoon geloofd.

Vrijlaten dus.

En de nabestaanden zullen wel een vette rekening krijgen voor het schoonmaken van de scooter.
Lex dura, sed lex.

In dit geval is de uitspraak bijzonder wrang. Er is recht gesproken maar gevoelsmatig is er geen recht gedaan.

Maar de rechter kon niet anders als de bewijzen en getuigenissen tegenstrijdig waren.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
madille schreef op 29 mei 2012 @ 19:57:

Hoe zie jij het voor je dan? Jij zit achterop de scooter en je vriendin rijdt iemand dood. Geen getuigen. Jij weet dat zij het gedaan heeft en beschuldigt haar. Zij wil de bak niet in, dus zij beschuldigt jou. Dus dan? Ga jij de bak maar in omdat zij jou aanwijst? Ja je kan jou en je vriendin toch niet zomaar laten wegkomen! Want dan wordt liegen beloond...

Het komt heus niet zo vaak voor dat het een team van 2 misdadigers is (als je er drie hebt, dan wijzen twee gegarandeerd in de richting van de derde namelijk), waarbij ze elkaar beschuldigen en waarbij er geen ander bewijs is of getuigen zijn.

Het alternatief (mogelijk onschuldige mensen opsluiten) is gewoon geen optie. En ook als die gozer achterop wegrent voor de politie, dan wil dat nog niet zeggen dat hij moet zitten voor doodslag ofzo.

Het is wel wat anders dat als je vriendin per ongeluk iemand dood rijdt.

In dit geval waren ze bezeig met het voorbereiden van een overval. Dan ben je al fout bezig. Vervolgens springen ze beide op de scooter om aan de politie te ontkomen. Ben je alweer fout bezig.

En dan rijden ze ook nog iemand dood en komen ze ermee weg omdat niet vast staat wie er daadwerkelijk aan het rijden was. Beide waren gewoon fout bezig. Geef ze dan allebei iets van betrokkenheid bij moord of zo iets. Maar goed weer blijkt dat in dit land misdaad loont en je overal mee kan wegkomen.
boarder schreef op 29 mei 2012 @ 20:09:

[...]

Het is wel wat anders dat als je vriendin per ongeluk iemand dood rijdt.

In dit geval waren ze bezeig met het voorbereiden van een overval. Dan ben je al fout bezig. Vervolgens springen ze beide op de scooter om aan de politie te ontkomen. Ben je alweer fout bezig.

En dan rijden ze ook nog iemand dood en komen ze ermee weg omdat niet vast staat wie er daadwerkelijk aan het rijden was. Beide waren gewoon fout bezig. Geef ze dan allebei iets van betrokkenheid bij moord of zo iets. Maar goed weer blijkt dat in dit land misdaad loont en je overal mee kan wegkomen.
Nou dan klopt het toch? Er heeft er maar 1 die scooter gereden en iemand doordgereden. Wat heeft het aanrijden er nu mee te maken dat ze met een overval bezig waren? Ik zie in het AD staan dat ze daar ook voor veroordeeld zijn (en nog wat andere vergrijpen). Ik zie je punt niet. Als je iemand wilt veroordelen voor doodslag of moord, moet je daar wel het bewijs voor hebben. Er is in deze zaak schijnbaar wel bewijs dat ze beiden een overval wilden gaan plegen, maar schijnbaar is er geen bewijs dat aantoont wie de persoon heeft doodgereden.
Beide zijn gewoon verantwoordelijk voor het hele voorval. Het maakt niet uit wie er gereden heeft. Helaas juridisch gezien wel maar feitenlijk hebben beide bloed aan hun handen en komen ze er mee weg.

En de straffen voor de andere vergrijpen stellen niets voor.
@madille: strikt juridisch heb je gelijk, maar daar gaat de discussie nu niet over. Moreel is dit zeer verwerpelijk. Daar gaat de discussie over. Ratio versus emotie.
Ik vind het moreel niet verwerpelijk. En wij als maatschappij schijnbaar ook niet, want dan had de wet er namelijk anders uitgezien. Dan was er wel bepaald: De rechter luistert naar het gevoel op de straat. Er zijn geen eisen aan bewijsvoering. Als het volk zegt 'lynchen!' dan wordt er gelyncht.

Voor mij persoonlijk zou het moreel verwerpelijk zijn als iemand zonder afdoende bewijs zou worden opgesloten, met als enige doel om het volk of de nabestaanden gerust te stellen.
De een is dader, de ander is medeplichtig en ze liegen allebei.

Dat onbestraft laten is gewoon falen en heeft niets te maken met lynchen omdat een ongewassen meute"kop eraf" roept.
wynette schreef op 29 mei 2012 @ 20:33:

Dat onbestraft laten is gewoon falen en heeft niets te maken met lynchen omdat een ongewassen meute"kop eraf" roept.

Jij spreekt wel over een dader en medeplichtige, maar je weet dus niet wie wat is.

En trouwens, hoe is de ander (de niet-dader) precies medeplichtig aan het doodrijden van de man? De ander rijdt het voertuig niet, hij heeft degene die het echt gedaan heeft bij de politie en rechter aangegeven als dader. Wat kan die persoon nog meer doen dan?

Dit heeft niets te maken met die overval hè, daar is de persoon in kwestie (de niet-dader) al voor veroordeeld schijnbaar.
wynette schreef op 29 mei 2012 @ 20:33:

Eens. Die gasten wisten ook dondersgoed dat zolang ze hun kaken stevig op elkaar zouden houden, ze er op deze manier vanaf konden komen. Ik zie het als een voorop gezet plan om een zo laag mogelijke straf te krijgen. En het is duidelijk gelukt ook.

Leg dit maar eens uit aan de nabestaanden .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven