Gezondheid alle pijlers

Gezocht: Ultieme tip tegen hoofdpijn.

29-05-2012 21:22 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week heb ik echt al de hele dag last van hoofdpijn.

Als ik opsta is het er tot dat ik in slaap val.

Het is een hele vervelende en zeurende constant aanwezige hoofdpijn.

Pijnstillers werken niet tot nauwelijks, ik drink heel veel, doe rustig aan en slaap wel goed (ben wel heel moe nog), heb mijn bril maar opgedaan, gebruik toco-tholin op mijn slapen, wordt los gemasseerd.

Niets helpt!

Wie heeft de ultieme tip tegen hoofdpijn.

Als het echt nog langer aanhoud zal ik wel even langs de huisarts gaan maar het is weer niet zoo heftig dat ik dat nu meteen nodig vind.
Drink geen koffie of alcohol en rook ook niet dus stoppen/minderen zal niet helpen, haha.

Ik drink de hele dag door voldoende.

Iburo mag ik niet hebben vanwege ziekte van crohn.

Hoofdpijnpoeder nog nooit geprobeerd zal eens kijken of ik dat mag hebben en of het helpt.

Ik heb wel hooikoorts en slik daarvoor ook medicatie en heb daar nu bijna geen klachten van.
italie_meisje schreef op 29 mei 2012 @ 22:24:

@ ivetje, die dosering is bedoeld om over de dag te verspreiden, en niet om in 1x op te eten.

Ik heb wekelijks een migraineaanval, maar neem echt niet meer dan 400 in 1x.

Bovendien is het zi dat hoe vaker en hoe meer je in neemt, hoe meer je op den duur nodig hebt, je wordt er imuun voor.

Mijn vader kreeg altijd 800 voor zijn rug. Nu werkt dat niet meer, hij voelt geen verschil meer in pijn ( hebben we het wel over een paar jaar verder, om de paar weken een paar tabletten)
1 tablet innemen en 5 minuten later nog 1 is ook verspreid over 3 momenten per dag. Ik snap wel wat je bedoeld, maar het is echt niet zo dat je meteen dood gaat of een maagperforatie krijgt als je eens 800mg neemt. En in mijn geval van de migraine-aanval werkt 400mg gewoon niet voldoende en 800mg in 1 keer wel.
Misschien werkt een massage bij een sportmasseur. Het kan zijn dat er een spiertje oid zit te klieren.

En heb je al een ander hoofdkussen geprobeerd? 1x in de zoveel tijd moet ik wisselen van kussen omdat ik dan ineens last van het kussen heb.

En anders toch maar naar de huisarts om eea te laten checken.
Ivetje schreef op 29 mei 2012 @ 22:27:

[...]

1 tablet innemen en 5 minuten later nog 1 is ook verspreid over 3 momenten per dag. Ik snap wel wat je bedoeld, maar het is echt niet zo dat je meteen dood gaat of een maagperforatie krijgt als je eens 800mg neemt. En in mijn geval van de migraine-aanval werkt 400mg gewoon niet voldoende en 800mg in 1 keer wel.
Eens met Italiemeisje. Dat jij 800mg inneemt kun jij doen, maar is zonder contact met een arts niet aan te bevelen.
Wat ontzettend vervelend zeg! Heb je geprobeerd een spiegel op te bouwen met paracetamol?

Die daro hoofdpijnpoeders zijn geloof ik niet echt aan te raden bij crohn.

Edit: check de bijsluiter maar.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Een arts raadplegen
Neem een kop zwarte koffie met citroensap. Niet te z**pen maar het werkt wel. En als dat niet werkt, toch maar even langs de huisarts.
Ik ga morgen dit topic even goed lezen. Nu eerst slapen.

Ik heb in de zomer vrijwel elke dag een (knallende) hoofdpijn, waarbij geen enkele pijnstiller helpt.

1000mg ibuprofen niet.

1000mg Finimal niet.

Een oplostablet Advil niet.

Advil 400 (zo'n geel pilletje) niet.

Twee Panadolletjes niet.

En ik word er gek van. Ik drink goed, eten is wat minder goed (vergeet ik soms). Komt puur door de hitte, daar kan ik sinds een poos duidelijk niet meer tegen. :-(
Ultieme tip?

Laat alle pijnstillers staan!

Wat veel voorkomt, maar veel mensen niet weten, is medicatieafhankelijke hoofdpijn. We zagen het regelmatig in het ziekenhuis Helaas is het zo dat veel patienten niet willen stoppen met pillen en hoofdpijn blijven houden.

Je kunt het al krijgen als je vaker dan 1 x per week een pijnstiller neemt. Minstens 6 weken stoppen is vaak nodig om het kwijt te raken.
Lees nu dat je het nog maar een week hebt. Dan wel pijnstillers, RUST nemen, dus niet werken. Indien progressief of bijkomende symptomen, dan naar de huisarts.
Ik krijg hoofdpijn van pijnstillers slikken

Ook energie drankjes,chocolade en varkensvlees zijn triggers hier

Maar als ik hoofdpijn heb,zit ik zeker niet achter de pc,maar ga ik naar de dokter als het zo lang aanhoud.
O ik kreeg ook altijd hoofdpijn als ik een bepaald soort schoenen aandeed. Goede, leuke schoenen. Het duurde even voordat ik de link had gelegd en daarna heb ik ze toch, met een beetje pijn in mijn hart, weggegooid
Laat uitzoeken wat voor soort hoofdpijn het is!

Dat is heel belangrijk voor de hoofdpijn. Er is ook een website over.

Zelf had ik spierspanningshoofdpijn door stress.
@ truffelmaffia: hoofdpijn van de zon heb ik ook, sinds ik een keer in mn puberteit een migraine aanval heb gehad. Het enige wat bij mij helpt is consequent een (goede) zonnebril dragen, petje opdoen wanneer mijn schedel warm dreigt te worden en altijd wat te eten en drinken bij me hebben.

@ Adeline: Kan het zijn dat je een verkeerde slaaphouding hebt? Of geen goed kussen?

Ik doe bij hoofdpijn wel eens van A.Vogel cinuforce stoomdruppels met menthol op mijn slaap en nek druppelen op een wattenschijfje en dan uitsmeren. Het is eigenlijk om te stomen bij verkoudheid, maar het werkt heel goed bij mij.
ik gebruik bij hoofdpijn naproxen (of hoe je dat ook schrijft)

Ik gebruikte deze in eerste instantie voor mijn rugklachten, maar ze werken bij mij ook bijzonder goed tegen hoofdpijn, beter dan paracetamol
@Caro: Ik slaap hier al een lange tijd op en nooit last van gehad dus denk niet dat het direct daar aan zou liggen.

Die menthol druppels komen beetje overeen met toco-tholin druppels en dat is inderdaad wel fijn maar werkt altijd maar heel even.

Ik denk dat het bij mij toch uit mijn nek/rug komt.

Kijken of ik daar dan wat aan kan veranderen.
Probeer eens een aspirine of ibuprofen ipv paracetamol.

Bij mij helpt t ene beter dan t andere.

Yogaoefeningen doen om de spanning weg te krijgen.

En de huisarts bellen voor advies.
Maja82 schreef op 30 mei 2012 @ 12:06:

Probeer eens een aspirine of ibuprofen ipv paracetamol.

.

Zoals ik eerder al zei mag ik dat niet hebben.

Bij mij blijft het of bij paracetemol en anders zit je al gauw in de tramadol achtige dingen en dat ga ik voor dit echt niet gebruiken.
Wat bij mij helpt: Saridon.

De werkzame stoffen in Saridon zijn propyfenazon (150mg), paracetamol(250mg) en coffeïne (50mg).

Is de hoofdpijn superknallend sterretjesziend erg?

Dan neem ik er 2 samen in.

Maar verder slik ik nooit geen medicatie, dus als er dan echt een hoofdpijn van die gradatie op komt dan neem ik er ook echt 2 en daar heb ik echt meer dan genoeg aan :-]
Aleve al eens geprobeerd? Helpt bij mij vaak beter dan een paracetomol.

Ibuprofen neem ik ook niet, krijg ik uitslag van :S. en paracetamol helpt alleen bij lichte hoofdpijn en als ik er 2 neem.

Aleve is trouwens niet geschikt bij bepaalde medicijnen, weet alleen niet welke.

Sterkte en succes!
italie_meisje schreef op 29 mei 2012 @ 21:37:

800 mg ibrufen?

Sta hier echt even van te kijken. Los is max 400 te koop, en van een arts krijg je max 600.

Dan ga je toch geen 800 nemen? Of je moet er maagpijn bij willen.

Ik ga altijd lekker slapen, iets anders helpt bij mij gewoon niet.

Zou idd de ha eens bellen als het te lang duurt.

Hoifdpijn kan door verschillende dingen komen.
Ik zou je nog meer verbazen, ik heb slijtage aan mijn onderug en af en toe helse pijn, en mag dan van de dokter/arts 2 maal 800mg brufen innemen, doe ik zelde maar 800 mg brufen retard bestaat hoor.
Paracetamol met codeine helpt mij goed voor hoofdpijn.

Ook alleen op doktersrecept te verkrijgen
Hii Adeline,

Ik heb precies hetzelfde! Het begon bij mij allemaal in 2012 rond october tot december daarna bleef deze hoofdpijn weg en ik had het ook niet iedere dag. In januari/Februari 2013 is het terug gekomen en nooit meer weg gegaan. Ik loop hier dus al goed 1,5 jaar mee! Ik ben uiteindelijk nadat het 2 weken lang er was naar mijn huisarts gegaan. Of Course het werd weer stress genoemd. Het zal is een keer niet zo zijn. Een week na mijn bezoek ben ik samen met mijn moeder terug gegaan en hebben we gevraagd om een MRI. Mijn huisarts vertelde dat dit niet zomaar werd gedaan en stuurde mij door naar mijn kinderarts. Mijn kinderarts verwees mij weer door naar een KNO-arts. ( dit alles heeft ongeveer half jaar geduurd ). Voor de zomer van 2013 kwam mijn KNO-Arts erachter dat ik een bijholte ontsteking had. Ik kreeg dan ook antibiotica en tijdens mij antibiotica kuur absoluut geen hoofdpijn gehad. Na mijn vakantie konden we gelijk terecht bij me kinderarts. Hij wilde nog een scan van me holtes om te zien of het weg was. ( me hoofdpijn was trouwens terug gekomen na de antibiotica kuur en het ging van weinig pijn naar ernstige pijn.) 3 weken later kreeg ik dan ook te horen dat mijn bijholte ontsteking weg was. Ondertussen ging me Kinderarts gokken wat het was waardoor ik me vertrouwen in hem kwijt raakte.

Hij gokte deze dingen:

-Spierspannings Hoofdpijn.

-Stress

en nog meer dingen.

Hij wilde me dan ook naar fysio hebben en naar een psycholoog.

Ik ben dan ook 12 weken lang bij fysio geweest en er kwamen maar geen verbeteringen. Ik ben toen ook niet meer gekomen omdat ik de hoop hier in ook verloor. Me lichaam en hoofd gingen uiteindelijk wennen aan me ernstige hoofdpijn waardoor het aanvoelde als normale hoofdpijn. Uiteindelijk ging me ernstige hoofdpijn uit het niets weer weg en werd het normale hoofdpijn. Me hoofd en lichaam moesten hieraan wennen en het voelt dan ook aan als lichte hoofdpijn waarmee ik kan leven.

Rond oud en nieuw 2013 kwam me ernstige maar dan ook heftige hoofdpijn terug. Ik dacht dat dit kwam omdat ik toen wel stress had. Me opa lag namelijk op sterven en me vader moest geopereerd worden. Op oudjaarsdag overleed mijn opa. Ik heb hier vrede mee kunnen sluiten en ik hoopte dan ook dat mijn hoofdpijn weg zou gaan. Me hoofdpijn werd ietsjes minder maar sinds 13 januari zit ik weer thuis met deze ernstige hoofdpijn. Ik loop ondertussen nog steeds bij me kinderarts en me ouders willen nu dat er een scan komt. Ze willen me ook laten door verwijzen naar een kinderneurloog! Ik moet vanmiddag heen. Deze hoofdpijn is erg hinderlijk want me examens zijn volgende week en ik moet dan ook mazzel hebben dat me hoofdpijn weg is dan want met deze hoofdpijn kan ik niks want het kost veel energie.

Nu vraag je vast af waarom ik dit allemaal vertel maar ik las uw verhaal en herkende me hierin. Ik vraag me dan ook af of u het nog steeds heeft of dat er bij u een oplossing is gevonden! Ik zie dat deze forum uit 2012 komt dus ik hoop dat ik nog antwoord kan krijgen en dat u hier ook wat aan hebt!

=)=)
Enjoy your life before it's to late!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven