Woordvoerder Sharia4Holland gearresteerd

27-05-2012 22:03 202 berichten
Hoe gek moet je het in Nederland maken om te worden opgepakt? Dat hangt er een beetje van af. Op internet circuleerde deze week een filmpje van een Italiaanse toerist die voor Amsterdam CS door 6 agenten en handhaverstypes tegen de grond wordt gewerkt wegens tegen het verkeer in fietsen.

In de media verschenen ook berichten over een demonstratie van Sharia4Holland naast het monument op de dam, toch een soort symbool van onze vrijheid. De Sharia-mensen hadden hun gebruikelijke haatpraatjes en riepen kennelijk ook weer op om Wilders te vermoorden. De politie deed niks. Oh wacht, dat is niet waar... een voorbijganger die het te gortig werd en in discussie ging met de islamfundi's werd aangehouden en afgevoerd.

Meer hier:

http://www.geenstijl.nl/m ... landhaatbaard_gearre.html
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef op 29 mei 2012 @ 20:39:

Nu ik zit op het puntje van mijn stoel, door welke publieke haatdragende toespraken zijn deze 2 geexecuteerd?

En vraag 2 Door het voorkomen van welke toespraak had dit verijdeld kunnen worden?
We weten natuurlijk niet of er niet ergens in een moskee hiertoe opgeroepen is in het geval van Van Gogh.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Hassan Bahara, columnist van NRC, belde met Aby Qasim voor hij op de Dam zijn toespraak hield, waarover hier, en in de Telegraaf-zone, zoveel commotie is ontstaan. Nadat Qasim was aangehouden, belde Bahara met Abu Imran, van de Belgische club. Die hield Bahara, die belde als vertegenwoordiger van de pers, voor: "Zeg eerlijk: is dit niet een geweldige PR-stunt van ons? U bent van de media, u kunt hier eerlijk over oordelen; is dit niet PR op zijn best?"

Ik zei het al eerder: Net Wilders.
shahla schreef op 30 mei 2012 @ 08:30:

[...]

We weten natuurlijk niet of er niet ergens in een moskee hiertoe opgeroepen is in het geval van Van Gogh.

Dat is een veronderstelling, dat weten we niet, maar dat was mijn vraag aan Twinkle1001 niet, die stelt dat:

"De dood van Fortuyn en Van Gogh te wijten is aan een publieke, haatdragende toespraak waarbij de politie niet ingreep"

Nu dan verneem ik graag welke dat zijn geweest.

Datum: Tijdstip: Spreker: Bron:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef op 30 mei 2012 @ 09:29:

[...]

Dat is een veronderstelling, dat weten we niet, maar dat was mijn vraag aan Twinkle1001 niet, die stelt dat:

Het maakt (me) niet uit dat het je vraag niet was.

Het was gewoon mijn reactie op wat jij schreef.
jaap schreef op 30 mei 2012 @ 09:22:

Hassan Bahara, columnist van NRC, belde met Aby Qasim voor hij op de Dam zijn toespraak hield, waarover hier, en in de Telegraaf-zone, zoveel commotie is ontstaan. Nadat Qasim was aangehouden, belde hij met Abu Imran, van de Belgische club. Die hield Bahara, die belde als vertegenwoordiger van de pers, voor: "Zeg eerlijk: is dit niet een geweldige PR-stunt van ons? U bent van de media, u kunt hier eerlijk over oordelen; is dit niet PR op zijn best?"

Ik zei het al eerder: Net Wilders.

Precies. Gewoon negeren en doodzwijgen dus maar, die lui.

Net als Wilders.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
De altijd briljante Van der Laan gaat kijken of een demoverbod op de Dam mogelijk is.

Demoverbod Nationaal Monument onderzocht.

AMSTERDAM - Amsterdam gaat een verbod op manifestaties in de directe nabijheid van het Nationaal Monument op de Dam onderzoeken. Gemeente, politie en justitie kijken naar de mogelijkheden hiervoor. Aanleiding is een recente manifestatie van de groep Shariah4Holland, zo schrijft burgemeester Eberhard van der Laan in een brief aan de gemeenteraad.
http://www.telegraaf.nl/b ... overbod_onderzocht__.html

Ja dat is heel slim bedacht van der Laan, niet het haatzaaien verbieden, maar de locatie. Dat zal ze leren!

En dat geldt dan gelijk voor iedereen. Wel zo eerlijk natuurlijk.

Dit staat ook nog in het artikel:

Uit een brief van de politie blijkt dat er meerdere agenten bij de bijeenkomst waren die moesten optreden wanneer Shariah4Holland-aanhangers iets strafbaars deden of zeiden. Dat bleek lastig te beoordelen, mede door „hun niet eenvoudig te begrijpen zinsopbouw en woordgebruik”. De politie filmde de bijeenkomst wel en justitie oordeelde later op basis van de gemaakte beelden dat er sprake was van een strafbare tekst. Daarom werd de verdachte pas enkele dagen later opgepakt.

De politie had dus opdracht om in te grijpen. Maar ze verstonden het niet zo goed.

Gelukkig maar dat de omstander wél keurig Nederlands sprak. Daar kun je tenminste wat mee, als agent.

Laat dat een les zijn: fatsoenlijk haatzaaien doe je in verstaanbaar Nederlands.
2x
Wat ik dus niet begrijp is dat mensen hier (mannen vooral denk ik) die enge, kortzichtige Wilders blijven omarmen, wanneer hij zich keer op keer toont als een armoedige opportunist.

Eerst was Wilders een erg rechtse en conservatieve VVD-er, 'Islam' bashing was zijn agenda, maar verder was er weinig verschil met de gemiddelde VVD-er. Mensen met lagere inkomens, gehandicapten en ouderen konden hem gestolen worden, het was hun eigen schuld volgens hem.

Toen hij zijn eigen partij begon, bleef hij zeiken over de 'islamic boogymen', en tegelijkertijd bleef hij erg rechts: if you can't join society, its your own fault.

Maar nu hij ziet dat hij stemmen kan trekken bij arbeiders, en bij tokkies, is hij 180 graden omgedraaid: het is allemaal de schuld van de 'elite', van 'links' (terwijl zijn eigen sociaal-economische programma linkser is dan dat van de PVDA waar hij voortdurend op afgeeft).

En kijk eens naar de keuze van zijn onderwerpen: eerst waren het de moslims, toen de Oost-Europeanen, en nu is Europa het grote kwaad.

Wilders is een hypocriet van de eerste orde, en mensen lijken dat maar niet door te hebben: Hij geeft niet om Nederland, om mannen of vrouwen, hij geeft ook niet om homo's (Uit onderzoek bleek dat de PVV-aanhang het meest homophobisch is).

Its easy to support populists.. it takes more efforts ang guts to use your brain.
.
-susv- schreef op 31 mei 2012 @ 22:04:

[...]

Kan je daar de bron van geven?
Ja, en 'het meest homofobisch' nog wel... maar eh, van wie of wat?
Jammer dat zo een gek überhaupt in het nieuws komt met zijn gekke bek.
riverman schreef op 31 mei 2012 @ 21:52:

Its easy to support populists.. it takes more efforts ang guts to use your brain.
En zo is het maar net.
goldi schreef op 31 mei 2012 @ 17:25:

Laat dat een les zijn: fatsoenlijk haatzaaien doe je in verstaanbaar Nederlands.[/b]
De les lijkt eerder te zijn: doe het in zeer gebrekkig Nederlands en je hebt daarna nog een paar dagen de tijd je uit te voeten te maken voor je wordt opgepakt. X-D
-susv- schreef op 31 mei 2012 @ 22:04:

[...]

Kan je daar de bron van geven?
http://www.volkskrant.nl/ ... atiefst-over-homo-s.dhtml

Overigens vraag ik me af of het sociaal-cultureel planbureau (die dit 'onderzocht' heeft) niet wat beters te doen heeft dan met dit soort statistieken op de proppen te komen en zodoende weer polarisatie aan te slingeren?

Ik vraag me bijvoorbeeld af of ze voldoende rekening hebben gehouden met de 'sociale wenselijkheid' van antwoorden van respondenten.

Zo zal een GroenLinksers of PvdA'er bij dit soort vragen in geen geval zeggen 'iets' tegen homo's te hebben.

Maar of dit dan ook echt representatief is?
jukebox schreef op 01 juni 2012 @ 13:12:

[...]

http://www.volkskrant.nl/ ... atiefst-over-homo-s.dhtml

Overigens vraag ik me af of het sociaal-cultureel planbureau (die dit 'onderzocht' heeft) niet wat beters te doen heeft dan met dit soort statistieken op de proppen te komen en zodoende weer polarisatie aan te slingeren?

Ik vraag me bijvoorbeeld af of ze voldoende rekening hebben gehouden met de 'sociale wenselijkheid' van antwoorden van respondenten.

Zo zal een GroenLinksers of PvdA'er bij dit soort vragen in geen geval zeggen 'iets' tegen homo's te hebben.

Maar of dit dan ook echt representatief is?
Dit zouden ze in grote steden moeten doen, waar meer dan 50% allochtoon is. Dan krijg je wel een ander beeld. Een beeld wat meer met de werkelijkheid te maken heeft.
-susv- schreef op 01 juni 2012 @ 13:17:

[...]

Dit zouden ze in grote steden moeten doen, waar meer dan 50% allochtoon is. Dan krijg je wel een ander beeld. Een beeld wat meer met de werkelijkheid te maken heeft.

Zou best wel eens kunnen, Susv. En homofobie is een breed en groot probleem. Komt bij alle partijen en in alle kringen voor.

Dat het toevallig wat komt boven drijven bij PVV-stemmers omdat die wars zijn van politiek correcte antwoorden zegt niets over de omvang van het probleem op landelijk niveau.
Al stem ik op een andere partij, lijkt het me vrij duidelijk waarom mensen op Geert Wilders stemmen. Wilders onderkent hun problemen als enige. Verder kijken ze waarschijnlijk niet.
pomodori schreef op 01 juni 2012 @ 14:03:

Al stem ik op een andere partij, lijkt het me vrij duidelijk waarom mensen op Geert Wilders stemmen. Wilders onderkent hun problemen als enige. Verder kijken ze waarschijnlijk niet.
Onderkennen zoals in 'naar de mond praten, ten behoeve van een extra zetel'.
jaap schreef op 01 juni 2012 @ 22:25:

[...]

Dat is je mening, maar geen feit.
-susv- schreef op 01 juni 2012 @ 22:37:

[...]

Dat is je mening, maar geen feit.
?????
pomodori schreef op 01 juni 2012 @ 14:03:

:smile:
Welke problemen onderkent Wilders als enige?
quote:goldi schreef op 03 juni 2012 @ 03:34:

[afbeelding]Interessante WEBSITE!
quote:jaap schreef op 01 juni 2012 @ 22:25:

[...]

Naar de mond praten zoals elke politici doet om zieltjes te winnen!

Dus waarom Wilders hier nu weer hierover moet worden aangevallen vind ik een beetje zwak.

Straks is alles nog zijn schuld, de files, het weer, de vele scheidingen in Nederland etc.

Ben geen Wilders fan maar vind het een zwaktebod om steeds op hem af te geven zodra daar weer de kans voor is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven