Geld & Recht alle pijlers

sparen en uitgeven

30-05-2012 11:22 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
=
zoekend......
Hmmmm, neehoor. Of je moet het niet erg vinden om je hele huishouden en de opvoeding van je kinderen aan je wederhelft over te laten. En dan heb ik het nog niet over de verantwoordelijkheden die bij zo'n baan horen.
emmeline schreef op 30 mei 2012 @ 12:29:

Bij ons komt 1 salaris binnen. Echt sparen voor een doel doen we al jaren niet meer maar er gaat minimaal de helft van het salaris naar een spaarrekening. Wel sparen we voor elk kind 1000,- per maand. Verder hebben we een hypotheek van iets minder dan 4000,- per maand en aan boodschappen zijn we ongeveer 600,- kwijt voor een gezin met 3 kinderen.
Mijn god wat voor salaris hebben jullie ????
Kan ik nog solliciteren daar?
emmeline schreef op 30 mei 2012 @ 12:29:

Bij ons komt 1 salaris binnen. Echt sparen voor een doel doen we al jaren niet meer maar er gaat minimaal de helft van het salaris naar een spaarrekening. Wel sparen we voor elk kind 1000,- per maand. Verder hebben we een hypotheek van iets minder dan 4000,- per maand en aan boodschappen zijn we ongeveer 600,- kwijt voor een gezin met 3 kinderen.

1000 euro sparen elke maand voor 3 kinderen dus 3000 euro?

Belachelijke salarissen van dus ruim boven de balkenendenorm.

Ik hoop serieus dat er dan ook zo een soort bedrag naar goede doelen gaat en er ook wordt gedacht aan al dien mensen die amper te eten hebben.

Dus als ik het goed begrijp gaat het hier om een salaris van 20000 euro per maand?

Als de helft al naar een spaarrekening gaat en daarnaast nog 3000 euro naar die van de kinderen en een hypotheek van 4000 euro?

Waarom een hypotheek bij zo een salaris?

Oja dan kan je het niet meer van de belasting aftrekken?

Nee sorry je moet het zelf weten maar ik ben tegen salarissen van boven de balkenendenorm.
nikki_28 schreef op 30 mei 2012 @ 18:22:

[...]

Ik hoop serieus dat er dan ook zo een soort bedrag naar goede doelen gaat en er ook wordt gedacht aan al dien mensen die amper te eten hebben.

Dus als ik het goed begrijp gaat het hier om een salaris van 20000 euro per maand?

Als de helft al naar een spaarrekening gaat en daarnaast nog 3000 euro naar die van de kinderen en een hypotheek van 4000 euro?

Nee sorry je moet het zelf weten maar ik ben tegen salarissen van boven de balkenendenorm.
Jeetje Nikkie, wat een zure en cynische posting.. :-|
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Als je zelf zo'n riant salaris had zouden we je vast niet zo horen boeh-roepen Nikki............
Nikki is gewoon een beetje jaloers omdat ze zelf nooit zulke bedragen zal verdienen.
Dat denk ik ook Nellaaa.

[...]

Beetje vreemde redenatie. Alsof mensen met een ruimer inkomen niet aan de medemens denkt die het minder heeft. Persoonlijk ben ik van mening dat ongeacht wat je inkomen is denk/doneer je ook aan mensen in arme landen of doe je dit via een andere organisatie. En wij schenken zeker meer dan voldoende aan diverse instanties en zijn blij dat we dit kunnen doen.

Ben eerlijk gezegd wel benieuwd of jij een baan zou weigeren als het salaris boven de Balkenendenorm zou liggen. Kan me niet voorstellen dat je dan zegt "ik ben tegen salarissen boven de Balkenendenorm dus als u daaronder gaat zitten dan accepteer ik de functie" :-]
hoe meer men verdiend, hoe meer belasting men betaald dus snap niet dat er zo moeilijk over wordt gedaan, mensen die veel verdienen zijn wel degene die de economie draaiende houden...en steunen vaak goede doelen etc.
Inderdaad!

Ik zou wel eens een maandje willen ruilen, haha! :P

[...]

Lekker zure reactie zeg! Zoveel geld lijkt misschien heel mooi, maar vaak moet je er ook veel voor laten. Zij ziet misschien haar man bijna niet, staat er met de kinderen veelal alleen voor, hij is op zijn 50e/60e misschien wel opgebrand. Misschien ook niet, maar veel mensen zien vaak alleen het salaris en wat mensen ermee kunnen doen, maar niet wat ze ervoor moeten laten. Dat zij bijvoorbeeld niet (altijd) om 5 uur de deur dicht kunnen trekken of zorgeloos kunnen werken. Dat soort salarissen worden écht niet weggegeven, dus reken maar dat er, op wat voor manier dan ook, een heftig prijskaartje aan hangt.

En ik zou hard 'ja' roepen als iemand me het bood, maar ik denk dat ik dan wel binnen no time mijn hypotheek ging aflossen en daarna het werk weer terug ging schroeven ;-)
http://www.lekkerlevenmetminder.nl

Over sparen, besparen, consuminderen en financiële vrijheid
=
zoekend......
ik verdien 1800 euro per maand voor 32 uur, daar spaar ik rond de 250 euro van, dan heb ik nog 700 euro om te besteden aan boodschappen, sigaretten, kleding en uitgaan. Soms spaar ik meer, in maanden dat mijn studie al mijn tijd opslokt heb ik geen tijd om mijn geld op te maken.

Mijn hypotheek is na hypotheekrenteaftrek 380 euro, heb dus weinig lasten, ik kan makkelijk sparen, eigenlijk zou ik een stuk meer moeten sparen dan 250 euro.. Maar onvoorziene uitgave (reparatie auto e.d.) doe ik van mijn salaris. Daar gebruik ik mijn spaarrekening niet voor. Dus ik zie de noodzaak van sparen niet echt in momenteel..
Van mijn basisloon kan ik helaas niet sparen op dit moment. Van mijn overuren gelukkig wel. Alleen is het altijd onzeker hoeveel dat er zijn.
Hier ook bovenmodaal met een salaris. Ik noem bijna nooit bedragen. Mensen worden jaloers of gunnen het een ander niet. we sparen ook fors.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven