Belastingteruggave 2011
donderdag 3 mei 2012 om 14:16
donderdag 31 mei 2012 om 12:52
Hier ook nog niets gehad. Ook niet bijgeschreven (ik krijg een smsje voor iedere bijschrijving boven de 500 euro, handig! Hoef ik niet steeds te checken.).
Maar ik krijg ook een behoorlijk bedrag terug, dus misschien dat het daarom inderdaad wat langer duurt... Balen, ik zit er met smart op te wachten!
Maar ik krijg ook een behoorlijk bedrag terug, dus misschien dat het daarom inderdaad wat langer duurt... Balen, ik zit er met smart op te wachten!
donderdag 31 mei 2012 om 12:59
@Desiep: combinatiekorting kun je krijgen als je:
- meer dan ¤ 4.706 loon of winst kreeg (bedrag uit 2010, heb zo geen actuelere bedragen)
- kind jonger dan 12 jaar is
- geen partner hebt, of als je wel een partner hebt, moet je minder verdienen dan je partner.
Oftewel: als jij de combinatiekorting hebt gehad, kan je partner die niet meer krijgen!

donderdag 31 mei 2012 om 13:20
donderdag 31 mei 2012 om 14:14
donderdag 31 mei 2012 om 14:27

donderdag 31 mei 2012 om 15:20
Je hoeft je niet te verbazen, maar indien op tijd ingediend zul je zeker voor 1-7 iets horen. De voorlopige aanslag (en daarbij uitbetaling of moeten terugbetalen) gaat namelijk blind op wat je zelf opgegeven hebt. Pas daarna gaat men eventueel controleren alvorens de definitieve aanslag (je weet wel, degene die soms jaren op zich kan laten wachten).
Als er controle volgt, dan zul je daarvan een brief ontvangen. Ontvang je op een gegeven moment de definitieve aanslag 2011, dan volgt er geen extra controle meer.
Om je een voorbeeldje te geven; mijn aanslag over 2010 heeft dusdanig wijzigende aftrekposten dat we voor 99% zeker wisten dat controle getriggerd zou worden. En inderdaad, half april 2012 lag er een brief bij mijn accountant met het verzoek van de inspecteur om bepaalde bonnen, bewijslast etc. De voorlopige aanslag is gewoon in mei 2011 uitgekeerd naar de door ons opgevoerde gegevens. Na controle van inspecteur en afhandeling daarcan volgt de definitieve aanslag 2011. Stel ik zou iets opgevoerd hebben wat niet mocht, dan wordt het dus terug betalen.
In de afgelopen jaren hebben mijn aangiftes 3 keer 'getriggerd' en alle 3 keren die we konden voorspellen. Niets aan het handje, gewoon netjes afhandeling voorlopige aanslag zoals opgevoerd afgehandeld voor 1-7 van desbetreffend jaar, ruime tijd later brief met verzoek, laten controleren en definitieve aanslag. Dat verzoek van de inspecteur kan erg verschillen wanneer het op de mat ligt/lag hier. De eerste keer was die al in augustus van hetzelfde jaar binnen, nu dus ruim een jaar na indienen en de 2e keer pas 1,5 jaar na indienen.
when you wish upon a star...
donderdag 31 mei 2012 om 17:13
Vraag:
ik heb vorig jaar te veel toeslag ontvangen zie ik nu. Dit jaar krijg ik ook nog toeslag (maar minder). Ik krijg ook geld terug van de belasting.
Waarmee gaan ze nou de te veel ontvangen toeslag verrekenen? Met de nog te ontvangen toeslag voor dit jaar, of met de teruggave over 2011?
ik heb vorig jaar te veel toeslag ontvangen zie ik nu. Dit jaar krijg ik ook nog toeslag (maar minder). Ik krijg ook geld terug van de belasting.
Waarmee gaan ze nou de te veel ontvangen toeslag verrekenen? Met de nog te ontvangen toeslag voor dit jaar, of met de teruggave over 2011?
Zeg maar Spijker.

vrijdag 1 juni 2012 om 10:15
Hallo,
Even een vraagje, ik heb mijn aanslag via ons finaciele mannetje van 2010 en 2011 laten invullen, krijg een hoop geld terug maar het is de eerste week van mei verstuurd! Weet iemand wanneer je het dan ongeveer terug krijgt? Het is natuurlijk ook 2 jaren dus zal wel langer duren, wel heb ik al een brief gehad voor me rekeningnummer maar waa dezelfde week al dat de papieren opgestuurd waren!
Even een vraagje, ik heb mijn aanslag via ons finaciele mannetje van 2010 en 2011 laten invullen, krijg een hoop geld terug maar het is de eerste week van mei verstuurd! Weet iemand wanneer je het dan ongeveer terug krijgt? Het is natuurlijk ook 2 jaren dus zal wel langer duren, wel heb ik al een brief gehad voor me rekeningnummer maar waa dezelfde week al dat de papieren opgestuurd waren!