Geld & Recht alle pijlers

Toeslagen

31-05-2012 15:13 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb mischien een hele domme vraag,de zorg en andere toeslagen die je dit jaar krijgt is dat voor het hele jaar 2012,of is dit nog van het jaar 2011.

Mijn man heeft sinds december 2011 een andere baan waar hij meer verdient dan daarvoor,als die toeslagen voor dit jaar gelden ,dan moet ik me een bult terug betalen,vandaar mijn vraag!
De toeslagen die je nu krijgt zijn toeslagen van 2012.

Gewoon even met je digiD inloggen op toeslagen.nl om jullie inkomen aan te passen.
...
Inkomenswijzigingen moet je altijd doorgeven om terugbetaling te voorkomen. De toeslagen die je nu krijgt zijn over dit jaar en worden gebaseerd op de bedragen die jij hebt doorgegeven!

Snel corrigeren dus!
Shit happens, but flowers grow on it!
Bedankt, heb het net gedaan,anders kost me dat wel een paar honderd euro.
even bellen met de belastingdienst wat je het beste kan doen, ik heb hier hetzelfde probleempje gehad, meerdere zelfs ivm verandering van baan/uitkering van partner en nu heeft hij weer een tijdelijk contract dus kortom een variabel inkomen hier....
Nu we er toch zijn...

Belasting zegt dat ik niet verzekerd ben en dus geen zorgtoeslag krijg. Maar ik ben wel verzekerd! Wat nu?
Daarom vraag ik mijn zorgtoeslag pas achteraf aan, dus begin dit jaar voor 2011. Dan heb ik mijn precieze inkomen gereed aan de hand van mijn jaaropgaaf, en zit ik niet met verrekeningen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bellen en vragen hoe je kunt bewijzen dat je wel verzekerd bent? Bijvoorbeeld dmv polisblad en afschrijvingen op te sturen.
dvdl1 schreef op 31 mei 2012 @ 15:31:

Nu we er toch zijn...

Belasting zegt dat ik niet verzekerd ben en dus geen zorgtoeslag krijg. Maar ik ben wel verzekerd! Wat nu?

Kopie van je polis opsturen naar de belastingdienst?

(en krijg je die melding digitaal, a.d.h.v. wat je invult? Dan de belastingdienst bellen).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
[quote]robast schreef op 31 mei 2012 @ 15:13:

Heb mischien een hele domme vraag

Een vraag is nooit dom, maar idd gewoon via digi d het aanpassen.
Ik kreeg een brief toen ik toeslag ging aanvragen...

Ga idd de polis kopieren en opsturen.
dvdl1 schreef op 31 mei 2012 @ 15:49:

Ik kreeg een brief toen ik toeslag ging aanvragen...

Ga idd de polis kopieren en opsturen.

Wanneer je een briefadres bij de gemeente hebt, kan het ook zijn dat er op de beschikking staat dat je geen verzekerde bent op de wet van zorgtoeslag (2012). terwijl er wel gewoon recht is..

Wanneer je dus een briefadres hebt zou ik eerst even bellen voordat je het bezwaar gaat op sturen. Dit kan handmatig aangepast worden zonder bezwaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven