Lijf & Lijn alle pijlers

Obesitas epidemie verklaard

31-05-2012 16:31 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.volkskrant.nl/ ... -omdat-wij-dik-zijn.dhtml

Atkins had dus toch gelijk.

Door verkeerde dieetadviezen zijn mensen dikker geworden en niet slanker.
*
wynette schreef op 31 mei 2012 @ 17:31:

[...]

Open zelf eens een topic.

Wat moet je hier als je niets te zeggen hebt?

Galbakken inderdaad.

Ik ga geen topic openen, om maar een topic te openen.

Dat laat ik lekker aan jou over.
Ksenija schreef op 31 mei 2012 @ 17:25:

[...]

iemand gaf me gelijk, dus geen gezeik.

Je hoeft maar te scrollen en je zit jouw naam allerlei topics openen, puur uit tijdsoverschot.

Mensen reageren serieus en dat vind ik zonde..

Het is voor jou tijdverdrijf, je springt van de hak op de tak.

Ik ben het niet altijd eens met je stijl van reageren, maar ik kan niet ontkennen dat ik je reactie helemaal waar vind :worship:

:rofl:
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
redband schreef op 31 mei 2012 @ 17:23:

[...]

Ik kan heel goed lezen. Ook het artikel zelf en bijgevoegde link heb ik gelezen.

Maar het is niet goed genoeg blijkbaar.
haha en dat terwijl je er zelf iets over verzint :rofl:
piratorart schreef op 31 mei 2012 @ 17:36:

[...]

Ik ben het niet altijd eens met je stijl van reageren, maar ik kan niet ontkennen dat ik je reactie helemaal waar vind :worship:

:rofl:

Snap ik en het gaat om de boodschap X-D

Hier zeker, netjes uitgelegd.
piratorart schreef op 31 mei 2012 @ 17:33:

Wynette, je bent onnodig onbeschoft, ook tegen de mensen die serieus de moeite nemen om op je bagger in te gaan.

Ik herhaal: wat heb je toch weer een prachtige stelling, goed onderbouwde argumenten en een tegenwerping alvorens tot je conclusie te komen.

Dat valt wel mee schat, ik had het tegen ksenja.

Je komt hier om te zeggen dat mensen in opstelvorm moeten reageren.

Doe ff normaal.
wynette schreef op 31 mei 2012 @ 16:31:

http://www.volkskrant.nl/ ... -omdat-wij-dik-zijn.dhtml

Atkins had dus toch gelijk.

Door verkeerde dieetadviezen zijn mensen dikker geworden en niet slanker.

Dit artikel mag geen wetenschap heten.

De auteur verwijst naar een boek, dat boek bevat niet "de" waarheid.

De topictitel die zegt dat de obesitas-epidemie nu verklaard zou zijn is dus niet terecht.
wynette schreef op 31 mei 2012 @ 17:40:

[...]

Dat valt wel mee schat, ik had het tegen ksenja.

Je komt hier om te zeggen dat mensen in opstelvorm moeten reageren.

Doe ff normaal.
Je kunt wel tegen iedereen in verweer gaan. Ik denk dat je er meer aan hebt om een inhoudelijke discussie te starten dan een gevalletje `topicincontinentie´ te tonen.
piratorart schreef op 31 mei 2012 @ 17:42:

[...]

Je kunt wel tegen iedereen in verweer gaan. Ik denk dat je er meer aan hebt om een inhoudelijke discussie te starten dan een gevalletje van topicincontinentie te tonen.

Dit bedoelt die rooie poes dus..

Ook weer katten en je had het eerst tegen Redband (daar dacht die poes aan) dus doe niet alsof je het niet meer weet.

in willem wc-pot topic ben je ook al aangesproken door een derde persoon en die heb ik even ge-upt.
robo schreef op 31 mei 2012 @ 17:42:

[...]

Dit artikel mag geen wetenschap heten.

De auteur verwijst naar een boek, dat boek bevat niet "de" waarheid.

De topictitel die zegt dat de obesitas-epidemie nu verklaard zou zijn is dus niet terecht.
Dit dus. Eén van de zoveel onderzoeken...
Ksenija schreef op 31 mei 2012 @ 17:43:

[...]

Dit bedoelt die rooie poes dus..

Ook weer katten en je had het eerst tegen Redband (daar dacht die poes aan) dus doe niet alsof je het niet meer weet.
Rooie poes, katten, Redband :rofl:
=
piratorart schreef op 31 mei 2012 @ 17:45:

[...]

Rooie poes, katten, Redband :rofl:
X-D
Gezellig is het weer.
Inderdaad. Leuk dat je het daarmee eens bent!
Ah het Atkins dieet, mijn moeder volgde dat dieet vroeger en haar man en ik moesten dus ook mee doen. Geen probleem want het was lekker, alleen toen de kilo´s eraf waren, kwamen ze na het Atkins dieet weer zo snel mogelijk aan. Gewoon omdat ze weer op normaal eten overging en het Atkins dieet ging van het omgekeerde uit.

Ik heb in mijn omgeving veel mensen zien Montignaccen of een ander dieet volgen, wat in de mode was. Prachtig allemaal, maar nadat de kilootjes eraf gingen, en het fanatieke eraf kwamen de kilo´s weer.

Het gezeik over obsitas moet ophouden, want laten we er maar vanuit gaan dat de mens nu eenmaal van een leuk leven houdt, met veel eten. En alle informatie, diëtisten ten spijt, het komt pas aan als het echt nodig is, niet eerder.
piratorart schreef op 31 mei 2012 @ 17:48:

[...]

Inderdaad. Leuk dat je het daarmee eens bent!
die durft niks meer 8-P
SjakieAfhakie schreef op 31 mei 2012 @ 17:45:

Gezellig hier...

Dit artikel gaat over mensen die om gezondheidsredenen moeten afvallen, niet over mensen die al een gezond eetpatroon hebben, die goed kunnen luisteren naar hun eigen hongergevoel (zoals ik hier ergens las).

Hier de wetenschappelijke onderbouwing:

http://jama.jamanetwork.c ... lume=297&issue=9&page=969

Ik kan uit eigen ervaring wel zeggen dat een koolhydraatbeperkt dieet heel goed werkt. Ik vind het goed vol te houden, ik heb een verzadigd gevoel, en ik eet lekkere dingen. Veel koolhydraatarme groenten, maar inderdaad ook veel vlees, vis, kaas, eieren, zuivel en noten. Wat Atkins ook beschrijft; je lichaam gaat in plaats van de stand glucose-verbranding, over in de stand lypolise (vetverbranding). De hoge dosis insuline die wordt niet meer aangemaakt, en dit merk ik echt in drank naar suiker.

Daarnaast heb je een stofwisselingsvoordeel: als je lichaam in de "lipolyse-stand" staat, dan kost het meer energie om de stofwisseling draaiend te houden, alleen hierdoor val je al af, ten opzichte van glucoseverbranding. De regel, je moet niet meer eten dan dat je verbruikt, gaat dus niet helemaal op (hoewel natuurlijk wel voor 90 procent ofzo).

Dit dieet is druist alleen zo in tegen alle voedingsadviezen die we ooit gekregen hebben, dat het voor mij in het begin nogal onnatuurlijk voelde. En misschien ook wel ongezond. Maar nu, na een paar maanden, kan ik zeggen dat ik ook echt gezonder ben (lagere hartslag, bloeddruk, veel meer energie). Maar dat ik wel vaak discussie's als deze moet voeren met mensen om me heen.
Dit dus.
Ach, ik heb honger, dus kan nu even lekker happen.
Eet smakelijk!

Ik ben benieuwd wat voor artikel Wynette morgen weer heeft om zich druk over te maken.
Eh, ik denk dat er tot morgen nog 3 topics bijkomen....
piratorart schreef op 31 mei 2012 @ 17:53:

Eet smakelijk!

Ik ben benieuwd wat voor artikel Wynette morgen weer heeft om zich druk over te maken.

Ben benieuwd wat je morgen weer te zeiken hebt.

Misschien kan je beter je eigen proefschriftforum beginnen als het nivo te laag voor je is.
wynette schreef op 31 mei 2012 @ 17:55:

[...]

Ben benieuwd wat je morgen weer te zeiken hebt.

Misschien kan je beter je eigen proefschriftforum beginnen als het nivo te laag voor je is.
maar ga jij dan op Nederlandse les?
duistercontinent schreef op 31 mei 2012 @ 17:49:

Het gezeik over obsitas moet ophouden, want laten we er maar vanuit gaan dat de mens nu eenmaal van een leuk leven houdt, met veel eten. En alle informatie, diëtisten ten spijt, het komt pas aan als het echt nodig is, niet eerder.
:worship:
Dit is al allemaal bekend. Maar misschien niet bij jou.

En het zijn geen dieetadviezen, misschien bedoel je voedingsadviezen die iedereen kan geven, ook je kaasboer, je buurman of je sporttrainer etc.

Geloof jij altijd alles wat een ander zegt? Ook de fabeltjes..?

Dieetadviezen dus een dieetadvies op medische basis i.v.m. bijv. diabetes mag alleen worden gegeven door een diëtist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven