Reiskosten belast: belachelijk!

25-05-2012 09:56 345 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van dit soort uitspraken gaan echt mijn haren overeind staan:

Kunduzpartner GroenLinks bestempelt forenzen als de 'happy few' en vindt het pendelen een overbodige en milieubelastende luxe. Volgens Kamerlid Ineke van Gent moeten forenzen dan ook dichter bij hun werk gaan wonen of thuiswerken.

Hoezo happy few??? Alsof mensen voor hun lol elke dag 1,5 uur in de trein zitten of in de auto stappen om op hun werk te komen.

Ik mag in deze tijden blij zijn dát ik een baan heb gevonden en ja die is in Amsterdam. En ik woon in Rotterdam

En dan vinden zij het voor mij een soort luxe dat ik die afstand elke dag moet afleggen?? Zijn ze gek geworden of zo? Wat is daar in godsnaam luxe aan?

Weet je wat luxe is: lekker op de fiets naar je werk kunnen!

Oplossing: iedereen moet maar naar zijn werk verhuizen

Oke, lekker handig....nog meer mensen richting de grote steden

Nog meer mensen richting Amsterdam waar er al woningnood is en de prijzen niet te betalen zijn.

Leegloop in de kleine dorpen en het platteland.

Dat ze auto km's gingen belasten vond ik al erg, maar dat je nu ook over je OV abonnement dat door je werkgever betaald wordt belasting moet gaan betalen, vind ik echt helemaal van de zotte.

Wat willen ze nou eigenlijk?? iedereen weer de auto in?

Ik kan hier echt zo boos van worden!!
Ik vind het van de zotte dat er idd dus hardwerkende mensen zijn die netto 1500 euro binnenbrengen, terwijl er bijstandsmoeders zijn die ook op dat bedrag uitkomen puur omdat ze overal subsidies en toeslagen voor krijgen. Dát zouden ze aan moeten pakken! Het moet weer interessanter worden om te gaan werken dan om thuis te zitten. Ik kamp daar als WW-er al mee dat veel baantjes veel minder opleveren dan m'n uitkering en dat demotiveert enorm.
Ze betalen indd meer belasting, maar ze merken er minder van omdat er einde van de maand genoeg overblijft om dingen te doen voor of met hun gezin. Mensen met een laag inkomen houden einde van de maand niets over. Dat vind ik erg want ook die groep werkt hard en die groep krijgt echt geen bijstand van de gemeente want zij werken en ontvangen geen ww of bijstand. Zij vallen ook overal buiten.
Ik had ooit (woonde in het zuiden van het land) een prachtig aanbod voor een droombaan op schiphol. Ik was letterlijk en figuurlijk in de wolken vanwege deze kantoorbaan bij een grote luchtvaartmaatschappij. Rechtstreekse treinverbinding, een uur reizen enkele reis, ik had het er absoluut voor over. Maar mijn man had ook een baan, in onze woonplaats. Wat moet ik dan doen volgens de heldere lichten van groen links? Hij zijn vaste baan opzeggen? Scheiden dan maar? Of mijn droombaan laten schieten? Soms kun je gewoon niet in je woonplaats werken, maar dat is kennelijk moeilijk te bedenken als het pluche naar je hoofd gestegen is.
momodoe schreef op 01 juni 2012 @ 07:58:

Ze betalen indd meer belasting, maar ze merken er minder van omdat er einde van de maand genoeg overblijft om dingen te doen voor of met hun gezin. Mensen met een laag inkomen houden einde van de maand niets over. Dat vind ik erg want ook die groep werkt hard en die groep krijgt echt geen bijstand van de gemeente want zij werken en ontvangen geen ww of bijstand. Zij vallen ook overal buiten.

Maar zeg nou eens eerlijk; Al meer dan de helft van je inkomen afstaan aan de belasting (52%!), vermogensbelasting betalen over je spaargeld (wat je netjes opzij zet ipv over de balk te gooien), niet in aanmerking komen voor toeslagen etc.

Dan komt er in 2013 nog een vorm van 'crisisbelasting' overheen.

Op zich heb ik daar nog niet zo veel moeite mee, want; sterkste schouders etc.

Maar dan wil je van deze groep nóg meer belasting vragen "gewoon omdat het kán' ? :no:
elninjoo schreef op 01 juni 2012 @ 07:39:

Ik vind het van de zotte dat er idd dus hardwerkende mensen zijn die netto 1500 euro binnenbrengen, terwijl er bijstandsmoeders zijn die ook op dat bedrag uitkomen puur omdat ze overal subsidies en toeslagen voor krijgen. Dát zouden ze aan moeten pakken! Het moet weer interessanter worden om te gaan werken dan om thuis te zitten. Ik kamp daar als WW-er al mee dat veel baantjes veel minder opleveren dan m'n uitkering en dat demotiveert enorm.
Eens!
girlinthefire schreef op 31 mei 2012 @ 23:56:

@zusenzo:

Voor een eerlijk vergelijk bij de lage inkomens inderdaad alle toeslagen, subsidies etc optellen.

Echter vind ik het niet correct om hier de hypotheek in te betrekken. Een (te) hoge hypotheek is wat mij betreft eigen keus, zowel voor hoge als lage inkomens. Dus iemand met een goed inkomen kan niet aankomen met het excuus dat hij/zij (automatisch, lijken sommigen te denken) hogere woonlasten heeft, dat is eigen keus.

Nou geen eigen keus hoor, geen gesubsidieerde woningen voor ons, gewoon particulier huren, dus minimaal 850,- per maan kwijt zijn aan kale huur.

Een beetje appartement kost ook gewoon 2 ton dus ook weer woonlasten van rond de 1000,- .

Bubbels, dan wordt jouw inkomen er vast bij op geteld want met 33000 heb je recht op zorgtoeslag en kindtoeslag, vul maarin bij toeslagen.nl
Ook mee eens. Schandalig dat werken hetzelfde oplevert als een uitkering.
momodoe schreef op 31 mei 2012 @ 16:57:

Ik vind 60.000 per jaar als salaris ook veel, die mensen gaan 3 x per jaar met vakantie en rijden dure auto's en wonen in een grote villa. Ik vind dat zij inderdaad wat meer belasting mogen betalen, hun kinderen hoeven dan nog steeds niet van hun sportclub af, terwijl iemand die 30.000 per jaar verdient door de regeling wel hun kinderen van sport moeten halen en vind dat onterecht.

Dit getuigt wel weer van het feit dat sommige mensen alleen getallen zien en geen idee hebben wat het werkelijk inhoudt pfffff

Of jij verdient heel weinig en denkt dat je met 60.000 euro per jaar miljonair bent, of jij verdient miljoenen en bent de weg een beetje kwijt X-D

:worship:
momodoe schreef op 01 juni 2012 @ 07:58:

Uiteraard kan je de “de rijken” verder uitpersen, geen enkel probleem zelfs, een grote groep zal dit noodgedwongen accepteren omdat ze door werk, kinderen, familie gebonden zijn aan Nederland als woonplaats.

Een andere groep is dat niet, door het wegvallen van de binnengrenzen en internet maakt de woonplaats in veel gevallen niet meer uit.

Waar ik woon is valk over de grens al een grote groep Nederlanders neergestreken, gunstige huizenprijzen, goedkoper autorijden en tanken, er is Nederlands talig onderwijs zelfs Telegraaf bezorgt er.

Verder zijn veel van deze “rijken” tweetalig opgeleid waardoor zelfs het werken in het buitenland geen probleem is.

Nederland is van een productieland een kenniseconomie geworden, deze, vaak, hoogopgeleiden de grens over jagen zal ons zeer populair maken in de buurlanden maar Nederland slacht de kip met de gouden eieren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
dus hogere inkomens niet nog meer belasten. Maar wat dan? Lagere inkomens kun je ook niet nog meer belasten.
Waar niet?

Wachtgeld afschaffen

Toeslagen op basis van verzamelinkomen afschaffen.

Kijk eens naar wat er verspild wordt in diverse gemeentes, hier is pas een kunstwerk van een meter of 2 hoog neer gezet, kosten 2 miljoen.

Een straat voor de 3 e keer in een jaar heringedeeld.

En dit zijn kleine voorbeelden, mensen met meer verstand hebben vast betere ideeën X-D

Huren naar inkomen, dus geen huurtoeslag meer.
Vind het wel schandalig dat mensen met allerlei subsidies en toeslagen 'n inkomen bij elkaar kunnen sprokkelen waar 'n ander keihard 40 uur voor moet werken. Dus ja, subsidies grotendeels afschaffen.

Ik vind het niet kunnen dat mensen met 'n bijstandsuitkering meer krijgen dan iemand die in 'n fabriek werkt bijv. Werken zou weer moeten lonen.
Eens met EN, zolang het voor sommige mensen beter is om niet te werken omdat ze anders minder krijgen dan met de toeslagen, is er ergens toch iets heel erg mis.

Aanrechtsubsidie verliezen, allerlei toeslagen verliezen zorgen er voor dat veel huisvrouwen, die best 2 dagen willen werken dat niet doen, omdat ze er anders op in moeten leveren.

Dat is echt goed mis.
Duitsland (Ostfriesland) is echt spotgoedkoop, als je een beetje overwaarde hebt op je Nederlandse huis hoef je amper een hypotheek te nemen daar.

Een kennis heeft voor 85.000 euro een vrijstaand huisje gekocht, en reist met de trein vanuit Duitsland naar zijn werk. Hij kan voor de deur van de baas uitstappen.

Benzine en drank zijn daar óók nog eens goedkoper.

Het is dat we geen zin hebben in een langere reistijd (zijn op fietsafstand van het werk gaan wonen) maar anders zouden we dit zeker overwegen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wachtgeld is voor veel ambtenaren jaren geleden al afgeschaft. Die belanden nu net als ieder ander in de WW.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
elninjoo schreef op 01 juni 2012 @ 11:55:

Vind het wel schandalig dat mensen met allerlei subsidies en toeslagen 'n inkomen bij elkaar kunnen sprokkelen waar 'n ander keihard 40 uur voor moet werken. Dus ja, subsidies grotendeels afschaffen.

Ik vind het niet kunnen dat mensen met 'n bijstandsuitkering meer krijgen dan iemand die in 'n fabriek werkt bijv. Werken zou weer moeten lonen.

Mee eens.

En je kunt wel alles gaan straffen voor hogere inkomens zodat die uiteindelijk hetzelfde over hebben als de lagere inkomens, maar is dat fair? Wat wil men, communistische verdeling?
Overigens betalen de hogere inkomens vaak de lagere inkomens. Ga de hogere inkomens harder treffen, zakt dat door naar beneden.

En dan heb ik het niet over de extreem hoge salarissen, maar het gros van de hogere inkomens.
Ik verbaas me erover dat mensen die 60.000 euro per jaar verdienen, net doen alsof ze er amper van rond kunnen komen. Het is bovenmodaal, veel mensen moeten met minder dan de helft zien rond te komen.

Het lijkt erop dat zij niet beseffen hoe goed ze het hebben.

Die gaan vast geen sp stemmen.
momodoe schreef op 01 juni 2012 @ 12:44:

Ik verbaas me erover dat mensen die 60.000 euro per jaar verdienen, net doen alsof ze er amper van rond kunnen komen. Het is bovenmodaal, veel mensen moeten met minder dan de helft zien rond te komen.

Het hele systeem is zo ziek als wat, het lijkt wel op malaria.

Je kan niet eindeloos blijven plukken van - bovenmodaal -.

Maar ook de aftrekposten zouden afgeschaft kunnen worden.
momodoe schreef op 01 juni 2012 @ 12:44:

Tja, die mensen mogen niet in huurhuizen met huursubsidie he. En ook niet zo gigantisch veel terug voor kinderopvang. Die krijgen ook geen vrijstellingen die best wel aantikken.

Het moet toch ergens van betaald worden. Oh ja, dat is door de mensen in de 52% schaal.

Ik deel met liefde mijn geld. Echter het gezeik moet wel een keer ophouden.
Wat zou het verschil zijn tussen 30000 en 60000 euro per maand? 1000 euro? Tel daar alle extra's bij op, dan wordt het verschil kleiner. Hoeveel kan je daar nog weghalen zonder communistje te spelen?

Oh écht? Ik maakte me zorgen dat ik werk op een zinkend schip, maar kan dus beter lekker thuis gaan zitten.

:no:

Ben het heel erg met je eens, ik vind het echt te belachelijk voor woorden dat een uitkering bijna nog meer loont dan hard werken!! In wat voor wereld leven we.

Had het er vandaag nog met een collega over. Alles waar op belast kan worden, wordt belast. Je houdt zo niks over. Ik ben een starter en houd nauwelijks geld over om iets op te bouwen! En sorry, maar ik werk en verdien mijn geld, en ik wil daar ook enigszins van kunnen genieten! ( af en toe uit eten, dagje weg, etc) Moet ik álles gaan laten om een béétje wat te kunnen opstarten??
Bijstands moeders verdienen echt geen 1500 euro, maar 1160 euro of zo.

Dit is overtrokken, mijn voorbeelden zijn overtrokken, echter kan men niet alleen bij de hogere inkomens vandaan gaan halen. Ook niet bij de mensen die niets meer hebben, daar ben ik mee eens.

Hoe dan wel? Idd het afschaffen van alle soorten van subsidies zodat er weer een gezondere situatie kan ontstaan en daarmee de overheid niet zoveel kwijt is.

Ik begrijp dat ik moet inleveren. En dat mijn aandeel veel groter zal zijn dan iemand met een minimum inkomen. Alleen dat schoppen op hogere inkomens begint mijn strot uit te komen. Dat is nergens voor nodig.
Je zou je bijna 'schuldig' gaan voelen dat je een goede baan hebt en een goed inkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven