Bilderberg

02-06-2012 11:40 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Veel mensen zien in de 'Bilderberg-conferentie' een overkoepelende 'wereldregering', met teveel macht.

Op dit moment wordt er weer zo'n bijeenkomst georganiseerd in Chantilly, Virginia. De Infowars-website staat vol met uiterst kritische verslagen van die bijeenkomst.

De conferentie kreeg zijn naam doordat de eerste conferentie, met als thema het groeiende anti-Amerikanisme in de wereld, in Arnhem werd gehouden in het Bilderberg-hotel. De belangrijkste promotor van die conferentie was Prins Bernhard.

Het idee achter de conferentie is in feite het vormen van een 'Atlantische' 'think-tank', waar politici en vooraanstaande mensen uit de financiële wereld, onderwijs, het zakenleven en de media, elkaar treffen om te bespreken hoe men bepaalde problemen het best het hoofd kan bieden. Omdat er geen verslagen van de bijeenkomsten worden gemaakt, en journalisten op afstand worden gehouden, zijn velen er niet gerust op dat de bedoelingen van de deelnemers gericht zijn op het bevorderen van hun belangen, als burgers.

'Bilderberg' is echter allang niet meer de enige bijeenkomst met deze insteek. Maar de andere 'forums' zijn doorgaans minder gehecht aan geheimhouding (zoals het WEF), of meer gericht op 'informeel samenzijn', zoals Bohemian Grove'. Of ze hebben het karakter van een semi-permanente 'think tank' (zoals de 'Atlantic Council').

Aan 'Geheime Organisaties' geen gebrek in de wereld. Maar 'Bilderberg' spreekt tot de verbeelding. Iets om bang voor te zijn? Of juist goed dat dat soort organisaties er zijn?
Japie, misschien toch eens verder gaan kijken naar een ander forum dan dit vrouwenforum? Volgens mij kom jij op een andere plek veel beter aan je trekken.
Ja en wie zijn er ook op deze jaarlijkse Bilderberg bijeenkomst in de USA?

PECHTOLD, RUTTE en BEATRIX!

En Paul Polman, de baas van Unilever.
Let op : Arrogander Pechtold is de volgende trekpop van Bilderberg.

Dat Rutte gaat is voor mij een definitieve afknapper.
Waarom is het een afknapper wynette? Je weet niet eens wat ze daar allemaal doen.

Van mij mag er wel wat meer openheid komen over wat er allemaal gebeurt, maar ik wil ook niet gelijk m'n aluhoedje uit de kast halen.
Waarom noem je Pechthold arrogander, en trekpop? Wynette?
wynette schreef op 02 juni 2012 @ 11:56:

Dat Rutte daar is dat verbaast je?

Balkenende is ook al een aantal keren aanwezig geweest,sowieso in 2008.

En Verhagen ook.
De vraag die ik stelde, komt niet echt tot zijn recht in de reacties.

Iets om bang voor te zijn? Of juist goed dat dat soort organisaties er zijn?
Als ik zie wat van sukkels onze politici zijn, denk ik niet dat ze in staat zijn ooit een echte wereldregering te vormen. Dus nee, ik ben niet bang voor de Bilderberggroep. De situatie is zo al erg genoeg.
Alles is liefde
SeptemberGirl schreef op 02 juni 2012 @ 11:42:

Japie, misschien toch eens verder gaan kijken naar een ander forum dan dit vrouwenforum? Volgens mij kom jij op een andere plek veel beter aan je trekken.
In mijn beleving zijn de meningen van vrouwen niet minder interessant dan die van niet-vrouwen. En deze pijler gaat over 'Actuele' thema's. Deze conferentie is actueel. En velen hebben er een mening over.
charlene1984 schreef op 02 juni 2012 @ 12:25:

Als ik zie wat van sukkels onze politici zijn, denk ik niet dat ze in staat zijn ooit een echte wereldregering te vormen. Dus nee, ik ben niet bang voor de Bilderberggroep. De situatie is zo al erg genoeg.
Is een 'wereldregering' onder alle omstandigheden iets wat we zouden moeten verafschuwen?
wynette schreef op 02 juni 2012 @ 11:56:

Volledig afgeschermd praten, eten, drinken en 'rusten' zij daar allen! Hoe on-democratisch. Bea komt er overigens al jaren.
Wat is het leven toch mooi!
jaap schreef op 02 juni 2012 @ 12:28:

[...]

Is een 'wereldregering' onder alle omstandigheden iets wat we zouden moeten verafschuwen?
Ja
Waarom?
teardrop-viva schreef op 02 juni 2012 @ 12:17:

[...]

Dat Rutte daar is dat verbaast je?

Balkenende is ook al een aantal keren aanwezig geweest,sowieso in 2008.

En Verhagen ook.

Meestal verschijnen ze op het Bilderberg toneel en even later zijn ze patsboem aan de macht.

Met Rutte was dat niet zo.
charlene1984 schreef op 02 juni 2012 @ 12:25:

Dus inmiddels sta jij op de kieslijst?
racheltje321 schreef op 02 juni 2012 @ 12:32:

Volledig afgeschermd praten, eten, drinken en 'rusten' zij daar allen! Hoe on-democratisch. Bea komt er overigens al jaren.

Complete lijst Nederlandse deelnemers, naast Beatrix, die het stokje van haar vader, die het initiatief nam, over heeft genomen:

Mark Rutte, Neelie Kroes, de hoogleraren Victor Halberstadt en Paul Scheffer, Unilever baasPaul Polman en Alexander Pechtold.
wynette schreef op 02 juni 2012 @ 12:57:

[...]

Meestal verschijnen ze op het Bilderberg toneel en even later zijn ze patsboem aan de macht.

Met Rutte was dat niet zo.
Onderonsjes in het geheim dat op zich is al iets waar je vraagtekens bij kunt plaatsen.
juliaaana schreef op 02 juni 2012 @ 13:11:

[...] Dus inmiddels sta jij op de kieslijst?
Ik zou sommige dingen een stuk beter doen dan de huidige generatie politici, denk ik. Ik zou Irak niet naar een democratie hebben gebombardeerd.
Alles is liefde
charlene1984 schreef op 02 juni 2012 @ 13:24:

[...]

Ik zou sommige dingen een stuk beter doen dan de huidige generatie politici, denk ik. Ik zou Irak niet naar een democratie hebben gebombardeerd.

Lekker makkelijk praten. Naïef ook.

Afzonderlijk zijn er honderden dingen die een ieder anders zou doen, ook de politici zelf. Maar als politicus kun je niet alleen de dingen doen die je zelf zou willen of vindt.

Maar ik ben verder niet in de gelegenheid hier verder over te discussiëren, dus laten we dit zijspoor maar staken.

Ik vond het een storende uitspraak.
racheltje321 schreef op 02 juni 2012 @ 13:19:

Onderonsjes in het geheim dat op zich is al iets waar je vraagtekens bij kunt plaatsen.
Het zijn geen onderonsjes in het geheim. Als Rutte bij Obama op bezoek gaat, staat er ook geen tv-camera die het hele gesprek integraal uitzendt, toch?
Door de eeuwen heen hebben al zovelen geprobeerd om tot deze vorm van ‘ultieme macht’ te komen. En door de eeuwen heen heeft dit streven altijd steeds weer bizar grote gelijkenis met wat George Orwell in zijn ‘Animal Farm’ al zo beeldend verwoordde. De kern is steeds weer hetzelfde; een paar ‘bovengestelden’ beslissen voor de massa ‘ondergestelden’ , mensen worden tot ‘slaven’ gedegradeerd van een ‘systeem’ dat (uiteraard) ‘het goede met de massa voorheeft’. Maar het blijft een streven naar dictatuur. Het blijft een poging de menselijke waardigheid, uniciteit, potentie, levenskracht en vindingrijkheid te knechten ten behoeve van ‘a happy few’. Zolang ze in een afgezonderd hotel onderling met elkaar wat causeren, borrelen, filosoferen en dromen, heb ik er geen probleem mee. Zodra men meent dat ze in het bezit zijn van die enkele ring ‘to rule them all’, wordt het tijd om de wapens op te pakken en dit monster te stoppen.
Officiële Bilderbergsite. Nul contactinfo, niet eens een mailadres:

http://www.bilderbergmeetings.org/participants2012.html
IlikeFormentera schreef op 02 juni 2012 @ 13:39:

Door de eeuwen heen hebben al zovelen geprobeerd om tot deze vorm van ‘ultieme macht’ te komen. En door de eeuwen heen heeft dit streven altijd steeds weer bizar grote gelijkenis met wat George Orwell in zijn ‘Animal Farm’ al zo beeldend verwoordde. De kern is steeds weer hetzelfde; een paar ‘bovengestelden’ beslissen voor de massa ‘ondergestelden’ , mensen worden tot ‘slaven’ gedegradeerd van een ‘systeem’ dat (uiteraard) ‘het goede met de massa voorheeft’. Maar het blijft een streven naar dictatuur. Het blijft een poging de menselijke waardigheid, uniciteit, potentie, levenskracht en vindingrijkheid te knechten ten behoeve van ‘a happy few’. Zolang ze in een afgezonderd hotel onderling met elkaar wat causeren, borrelen, filosoferen en dromen, heb ik er geen probleem mee. Zodra men meent dat ze in het bezit zijn van die enkele ring ‘to rule them all’, wordt het tijd om de wapens op te pakken en dit monster te stoppen.
Er is idd.weinig tot niets over het inhoudelijke gebeuren bekend, hoogstens misschien de menu's. Ganzenlever op een bedje van Europese sla.
goldi schreef op 02 juni 2012 @ 13:40:

Officiële Bilderbergsite. Nul contactinfo, niet eens een mailadres:

http://www.bilderbergmeetings.org/participants2012.html
Probeer het eens via "wat eten we vandaag" en dan "Bilderberg" je weet het niet!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven