ex probeert leven te beinvloeden van vriend

02-06-2012 16:48 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft een kind bij een andere vrouw. Hij is sinds dat het kindje een jaar was bij haar weggegaan omdat zij en vreemdging en veel huisleijk geweld veroorzaakte. ( hiervan zijn diverse aangiftes).

Zij is een uitgeprocedeerde asielzoeker en hun kind heeft geen vergunning omdat zij dat steeds niet toe laat. Mijn vriend is nederlands en zou dit zo kunnen regelen maar zij wil dit niet omdat anders zij zelf het land uit wordt gezet.

Nu is het dus bijna zover dat de IND echt begint te dreigen met uitzetten en nu merk ik dat zij veel toenadering zoekt tot mijn vriend.

Zelf heeft ze geen relatie momenteel, wel gehad maar bij deze man maakte ze wederom problemen.

Nu merk ik dat ze wil proberen om mijn vriend zo gek te krijgen om met haar de zogenaamde europa route te doen. Dus op papier zouden ze dan een stel moeten lijken.

Zij schetst het allemaal erg simpel maar nadat ik eens ben gaan googlen ben ik erg geschrokken want ze zouden moeten trouwen en samenwonen wan ter komt controle van de politie.

Ook moeten ze 5 jaar getrouwd blijven!

Ik woon samen met mijn vriend en we hebben gezamelijk ook een kindje van 3.

Wat moet ik hier nu mee?

Hij vind haar zielig en wil graag dat , vooral zijn kind een veilig thuis krijgt.

Hij kan zijn kind zo nederlands maken via een dna test maar zou zij illegaal worden en wordt ze het land uit gezet en dit wil hij ook niet.

Wat zouden jullie doen?
Wat een vervelende situatie. Volgens mij heeft het kind van je vriend gewoon de Nederlandse nationaliteit hoor. Tenminste als je vriend het kind heeft erkend en hij de juridische vader is. Als dat niet het geval is, er is een omweg om toch via de rechter te laten vaststellen dat je vriend de juridische vader is. Ik weet niet exact hoe deze regeling werkt maar dit zouden jullie na kunnen vragen bij een advocaat.
oow ik heb te snel gelezen. Jullie kennen die route al. Ik zou daarvoor kiezen. Het is kort gezegd haar probleem als ze wordt uitgezet. Je vriend moet voor zijn kind kiezen. Ik weet niet uit welk land zij komt? Afhankelijk daarvan is het misschien beter dat zijn kind in Nederland blijft.
Ik vind het niet zo heel raar dat die vrouw er alles aan doet om in het land te blijven waar haar kind woont.

Voor jou is het volkomen @#$& natuurlijk.
Weet hij 100% zeker dat het kind van hem is?? ( dna test)
Als EX word uitgezet, zou het kind dan bij jullie mogen wonen? Als dat het plan is denk ik dat vriend het beste een advocaat kan gaan zoeken.
Ik mis in dit verhaal de kant van je vriend. Heeft hij contact met het kind? Wil hij het kind opvoeden? Waarom heeft hij het kind nooit eerder erkend?
Afhankelijk van het gegeven of je vriend zijn kind erkend heeft, zijn er nog wel degelijk mogelijkheden, zie deze link.
Als ik jouw vriend was, zou ik uitzoeken of ik de voogdij kon krijgen het het kind hier kon houden.
bagheera91 schreef op 02 juni 2012 @ 17:00:

Als EX word uitgezet, zou het kind dan bij jullie mogen wonen? Als dat het plan is denk ik dat vriend het beste een advocaat kan gaan zoeken.
Bedoel je dan dat het kind maar zonder haar moeder op moet groeien?
vivagirl81 schreef op 02 juni 2012 @ 17:45:

[...]

Als dat het beste is voor het kind, lijkt mij wel. Het lijkt sowieso kiezen uit twee kwaden. Of het kind groeit op zonder moeder of zonder vader. Dat moeder met vader gaat trouwen lijkt mij geen optie nu vader inmiddels een kind heeft met TO en samenwoont. Het is natuurlijk ook afhankelijk van het land waar de moeder vandaan komt. Ik denk dat een advocaat bezoeken geen overbodige luxe is. Misschien dat moeder kan blijven ivm gezinsvorming?
felicia schreef op 02 juni 2012 @ 17:49:

[...]

Als dat het beste is voor het kind, lijkt mij wel. Het lijkt sowieso kiezen uit twee kwaden. Of het kind groeit op zonder moeder of zonder vader. Dat moeder met vader gaat trouwen lijkt mij geen optie nu vader inmiddels een kind heeft met TO en samenwoont. Het is natuurlijk ook afhankelijk van het land waar de moeder vandaan komt. Ik denk dat een advocaat bezoeken geen overbodige luxe is. Misschien dat moeder kan blijven ivm gezinsvorming?
dit
Jarek03 schreef op 02 juni 2012 @ 17:30:

Afhankelijk van het gegeven of je vriend zijn kind erkend heeft, zijn er nog wel degelijk mogelijkheden, zie deze link.

Als vader het kind erkend heeft en het de Nederlandse nationaliteit heeft, kan moeder zonder kind worden uitgezet. Niet erkend, betekent uitzetting. Gezinsvorming is niet aan de orde, omdat er geen gezin (alleen een vader en een moeder, zonder relatie met en tot elkaar) is. Overigens wordt uitzetting opgeschort als er nog verblijfsrelevante rechtszaken lopen.

Ik neem aan dat je vriend weet dat hij strafbaar is als hij meewerkt aan een schijnhuwelijk?
Jarek03 schreef op 02 juni 2012 @ 17:53:

[...]

Als vader het kind erkend heeft en het de Nederlandse nationaliteit heeft, kan moeder zonder kind worden uitgezet. Niet erkend, betekent uitzetting. Gezinsvorming is niet aan de orde, omdat er geen gezin (alleen een vader en een moeder, zonder relatie met en tot elkaar) is. Overigens wordt uitzetting opgeschort als er nog verblijfsrelevante rechtszaken lopen.

Ik neem aan dat je vriend weet dat hij strafbaar is als hij meewerkt aan een schijnhuwelijk?
Maar is het voor gezinsvorming perse nodig dat er een gezin in 1 huis is? Ik weet niet welke definitie hiervoor wordt gehanteerd maar het lijkt mij te beargumenteren dat er ook sprake is van een gezin wanneer de ouders niet bij elkaar zijn. Dat is toch in het belang van het kind? Ik zeg dit puur op basis van ratio want ik ben echt niet thuis in het vreemdelingenrecht.
vivagirl81 schreef op 02 juni 2012 @ 17:45:

[...]

Waarom zou een kind meer recht op een moeder dan een vader hebben?
helene31 schreef op 02 juni 2012 @ 18:15:

[...]

Waarom zou een kind meer recht op een moeder dan een vader hebben?

precies, zeker als het kind veiliger is bij de vader

Ik weet niet waar moeder vandaan komt, maar mocht dat een onveilig gebied zijn. Dan denk ik dat het kind beter af is bij haar vader.
felicia schreef op 02 juni 2012 @ 18:08:

[...]

Maar is het voor gezinsvorming perse nodig dat er een gezin in 1 huis is? Ik weet niet welke definitie hiervoor wordt gehanteerd maar het lijkt mij te beargumenteren dat er ook sprake is van een gezin wanneer de ouders niet bij elkaar zijn. Dat is toch in het belang van het kind? Ik zeg dit puur op basis van ratio want ik ben echt niet thuis in het vreemdelingenrecht.
Zo werkt het dus wel. Uitgaand van het EU-burgerschap van het kind (als kind erkend is door vader en dientengevolge NL burger is) geldt de uitzetting niet voor het kind en omdat het kind recht heeft op minimaal een ouder, wordt het kind niet in zijn rechten geschonden. Tenminste, zo lees ik de jurisprudentie van dit soort zaken. Klinkt ook wel aannemelijk, anders is het bijna verleidelijk om als vrouw van een niet EU-land die hier wil wonen, maar geen grond hiervoor kan vinden, je dan maar te laten bezwangeren door een NL-er, zodat je alsnog hier kunt blijven. Maar hoe je het ook wendt of keert: het kind wordt wel de dupe van keuzes die door zijn ouders gemaakt zijn. En dat is triest...
Heb even jullie reacties gelezen en vooral de laatse klopt.

Vriend wil al jaren zn kind erkennen maar moeder laat niet toe omdat ze bang is voor uitzetting.

Kind is welkom bij ons thuis en we zien hem nu af en toe als moeder het toelaat. Ze is niet scheutig met de bezoekjes van het kindje aan ons omdat ze bang is dat het haar procedure schaadt.

Vriend weet dat hij strafbaar is als hij een schijnhuwelijk doet maar voelt zich in het nauw gedreven door haar.

we hebben ook al een advocaat bezocht en die geeft aan dat meoder op basi van europees recht kan proberen bij haar kind te blivjen maar dan is ze eerst illegaal.

Zij komt uit afrika maar niet uit een land met oorlog. Dus ze kan terug maar omdat haar kind gedragsproblemen heeft is ze nog hier.
quote:yoehoe11 schreef op 02 juni 2012 @ 18:43:

Vriend wil al jaren zn kind erkennen maar moeder laat niet toe omdat ze bang is voor uitzetting.

Hij kan dat ook afdwingen volgens mij, dan heeft hij geen toestemming nodig.
quote:helene31 schreef op 02 juni 2012 @ 18:46:

[...]

Hij kan dat ook afdwingen volgens mij, dan heeft hij geen toestemming nodig.Klopt. Niet om je te ontmoedigen, maar dit zijn, zeker als de moeder niet meewerkt, langdurige en daarom ook kostbare procedures. Wat treurig trouwens dat moeder haar kind zo 'gebruikt'. Ik neem aan dat Jeugdzorg ook al bij deze zaak betrokken is? Zo niet, zou ik die in het belang van het kind toch om advies vragen.
Ik krijg gelijk visioenen van verstoorde hechting etc. Natuurlijk kan een kind ook goed af zijn bij vader, maar het kind groeit tot nu toe op bij moeder. En moeder is nu dan ook de vaste, veilige hechtingsfiguur/opvoeder.

(Zeg ik even zonder alle details te kennen, maar het lijkt me wel een belangrijk punt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven