Het Ware Gezicht van Rita

04-04-2008 08:26 331 berichten
Van de Volkskrant:

AMSTERDAM - Rita Verdonk speelt de nationalistische kaart. De Nederlandse cultuur en vrijheden lopen gevaar en moeten worden beschermd, zei ze donderdagavond tijdens de officiële presentatie van Trots op Nederland. Het is voor het eerst dat een politieke beweging dat nationale gevoel zo nadrukkelijk aanspreekt.

Van haar website:

Trots op Nederland is een nieuwe politieke beweging voor de 98% van Nederland die zich niet meer betrokken voelt bij de politiek. Een beweging die prioriteiten wil stellen en de problemen waar we nu al jaren mee worstelen echt wil aanpakken. Maar ook nadrukkelijk een beweging die u erbij wil betrekken.

Wij geloven namelijk dat er wel degelijk oplossingen te vinden zijn voor onze problemen. Maar die oplossingen vind je niet op het Binnenhof, die vind je in het land. Daarom willen we samen met u de problemen in kaart gaan brengen en ook gezamenlijk de oplossingen formuleren. Om dat te bereiken zal Rita Verdonk de komende tijd veel het land ingaan om met mensen zoals u van gedachten te wisselen.

Waarom heb ik het gevoel dat ze met kinderen staat te praten als ik dit lees? Is Rita een tweede Janmaat? Wie is er nog meer 'trots op Nederland'?

Damn wat ben ik blij dat ze bij de VVD weg is. Eindelijk het Ware Gezicht van deze vrouw!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een echte VVD stemmer. Maar wel op Verdonk in verleden. En heel vroeger op Terpstra. Ik denk eraan om naar TON te gaan. Ik vind dat je Verdonk niet kan vergelijken met Wilders. Wilders is one issue politiek. Verdonk niet. Wilders roept een hoop dingen om te rellen en komt niet met oplossingen. Verdonk heeft echt niet alle oplossingen, maar haar ideeën komen meer met de mijne overeen dat de rest van de partijen. En in Nederland is het nog steeds zeer populair om mensen die de problemen benoemen te demoniseren. Maar loop maar eens voor de gein door een achterstandsbuurt 's-avonds in Amsterdam. Dan zie je met eigen ogen hoe goed de PvdA het doet. Met Job pappen en nat houden. Dat linkse is onder de hand wel duidelijk dat het niet werkt. Daardoor worden alle problemen alleen maar erger. Nederland wordt er niet veiliger op en het kost klauwen met geld.
Donkeyshot schreef op 05 april 2008 @ 10:28:

Dan moeten ze de Tien Geboden er nog maar eens bijpakken.

Trouwens: zeker weten dat Jezus geen voorstander was van de doodstraf.
Dit is zo vreselijk typisch: Als het om de Islam gaat, dan staat het eenieder vrij om de meest wrede passages eruit te lichten en daarmee de kansel te betreden. Maar toon je aan dat het met de Bijbel, als je dan toch teksten letterlijk wil lezen, ook niet lekker zit, dan komt er altijd wel weer iemand aandweilen met een veto omdat Jezus zo'n topper was. En als het nou zo was dat geen Christen zich iets aantrok van die andere teksten, dan hadden die verblinde gelovigen misschien nog een punt. Maar niets is minder waar, zoals al keer op keer is aangetoond. Maar goed, dan hebben we het over argumenten, en die zijn niet besteed aan mensen die geloven.
In de krantenartikelen prominent dat ToN als ambitie heeft groot en machtig te worden. En op NU.nl prijkt al 48 uur lang 'nieuws' over ToN en wat de fanvclub van Verdonk wil bovenaan de pagina met actueel nieuws. Dat moet wat kosten! Maar goed, geld zat dus. En NU.nl zal wel blij zijn met de extra inkomsten. Want dat is natuurlijk de kracht van 'bewegingen' als ToN.

Afijn, het gaat dus om de macht. En het Grote Geld achter het fenomeen Verdonk gaat ervoor zorgen dat ze in het nieuws blijft. Ondertussen schrijft de bevolking haar agenda tot aan de verkiezingen. Willen ze de doodstraf? Dan krijgen ze de doodstraf! Willen ze brood en spelen? Dan krijgen ze brood en spelen!
maxem schreef op 05 april 2008 @ 10:53:

Ik ben een echte VVD stemmer. Maar wel op Verdonk in verleden. En heel vroeger op Terpstra. Ik denk eraan om naar TON te gaan. Ik vind dat je Verdonk niet kan vergelijken met Wilders. Wilders is one issue politiek. Verdonk niet. Wilders roept een hoop dingen om te rellen en komt niet met oplossingen. Verdonk heeft echt niet alle oplossingen, maar haar ideeën komen meer met de mijne overeen dat de rest van de partijen. En in Nederland is het nog steeds zeer populair om mensen die de problemen benoemen te demoniseren. Maar loop maar eens voor de gein door een achterstandsbuurt 's-avonds in Amsterdam. Dan zie je met eigen ogen hoe goed de PvdA het doet. Met Job pappen en nat houden. Dat linkse is onder de hand wel duidelijk dat het niet werkt. Daardoor worden alle problemen alleen maar erger. Nederland wordt er niet veiliger op en het kost klauwen met geld.

Ik heb niet het idee dat Verdonk stemmers, of Wilders stemmers for that matter, gedemoniseerd worden. Wel worden ze vaak met valide argumenten onderuit gehaald, en wordt daarvan dan gezegd dat dat demoniseren is.

Mag ik vragen waar je woont? In een achterstandsbuurt in Amsterdam toevallig?

Je zegt "Rita heeft niet alle oplossingen", maar correct me if I'm wrong, volgens mij heeft ze helemaal geen oplossingen. De ideeën die ze roept - van wat ik er tot nu toe van gelezen heb, jij kent wellicht haar ideeën beter dan ik - druisen meestal tegen onze wetten in en zijn dus geen oplossingen. Tenzij je vindt dat het merendeel van onze wetten de vuilnisbak in zou moeten, uiteraard.

Bovendien benoemt ze problemen die er helemaal niet zijn. Zoals het veel gehoorde "probleem" dat de criminaliteit stijgt en dat er te veel immigranten in ons land zijn. Beide zijn gewoon aantoonbaar onwaar, sla er het CBS maar op na.

Maar goed, kennelijk ben jij het met haar eens. Nogmaals, dat mag, maar ik zou zo graag willen weten wáár je het dan mee eens bent? Met het feit dat Job Cohen een lul is? Of dat linksen geitenwollensokken zijn? Of met het feit dat het heel slecht toeven is in achterstandsbuurten?

Wát spreekt je nu eigenlijk zo aan in Rita Verdonk? Want sorry, op reële, onderbouwde inhoud heb ik haar nog niet kunnen betrappen?
Am Yisrael Chai!
[quote]maxem schreef op 05 april 2008 @ 10:53:

Wilders is one issue politiek. Verdonk niet. Wilders roept een hoop dingen om te rellen en komt niet met oplossingen. /quote]

Verdonk is 'non-issue' politiek. Wil het volk Adriaanse als coach van het Nederlands elftal, en maken ze zich daar in meerderheid druk over? Dan hoor je Verdonk ook ineens een mening over voetbal ventileren, en is ze het met 'de Nederlandse bevolking' eens.

Zo de wind waait, waait haar petje. Het is volksverlakkerij. Eén groot media-circus met maar één doel: Rita op het pluche, waarna de macht gebruikt kan worden zoals haar geldschieters het gedacht hadden.
jaap schreef op 05 april 2008 @ 11:11:

. Eén groot media-circus met maar één doel: Rita op het pluche, .
Terwijl je, als je het consequent doorvoert, beter een computer op het pluche kan zetten. Zolang slechts de mening van 'de meeste stemmen' wordt verkondigd zonder dat er een integrale visie dient te worden uitgedragen, wat heeft het dan voor toegevoegde waarde om daar een persoon voor te laten opdraven? De computer kan beter de poll-uitslag printen. Geen gedoe met mogelijk fout oplezen van de uitslag, geen versprekingen, geen haperingen. Nee, gewoon een printje met de uitslag van poll nr 5.385 op de ToN-website.
Overigens kan ik er met de beste wil van de wereld niet bij dat iemand die in het verleden heeft laten zien lak te hebben aan de kern van onze democratie (de vertrouwensregel) nu durft te stellen dat ze trots op Nederland is. Democratisch Nederland ís die vertrouwensregel. Hoe kan je trots zijn op iets dat je bewezen veracht hebt?

En dan dat gezeur over de 'wil van het volk': op dat moment wilde "het volk" dat ze opstapte, en dat heeft ze genegeerd. Dus wat nou 'ik luister naar het volk'? Dat heeft ze dus bewezen níet gedaan.

Dat er nog mensen intuinen... Verbazingwekkend.
FV:Met het feit dat Job Cohen een lul is? Of dat linksen geitenwollensokken zijn? Of met het feit dat het heel slecht toeven is in achterstandsbuurten?

Ik zeg niet dat Job Cohen een lul is waar zie je die passage staan?

Waar zie je staan dat ik linksen geitenwollensokken vind? En ja het is heel slecht toeven in achterstandsbuurten. Heb er zelf gewoond ja. Was 's-morgens samen met vriend een van de weinigen die naar het werk gingen. Veel politie in de straat, ME. Kinderen die de taal niet machtig zijn. Veel criminaliteit. Westerse vrouwen werden beschouwd als los wild, mn in zomer/voorjaar. Mocht alles tegen gezegd worden. En dit is stelselmatig door linkse partijen genegeerd.

En stijgende criminaliteit en immigranten. Het is een feit dat allochtonen gignificant crimineler gedrag vertonen als autochtonen. Bron Heemlanden: Van de veroordeelden worden dan Marokkanen 20.405 maal veroordeeld, Turken 13.420, Antillianen 13.152, Surinamers 24.707 en de overige allochtonen 32.232 keer. Autochtonen plegen dan in totaal 96.580 misdrijven en alle allochtonen 103.915. Dus de allochtonen plegen, afgaande op de veroordelingen, in absolute zin meer delicten dan de autochtonen, hoewel ze maar 12% van de bevolking uitmaken. En al wordt de instroom minder degene die hier al eerder zijn gekomen worden niet meegrekend met de nieuwe instroom maar blijven wel voor onenigheid zorgen.
maxem schreef op 05 april 2008 @ 10:53:

Ik ben een echte VVD stemmer. Maar wel op Verdonk in verleden. Ik denk eraan om naar TON te gaan. Ik vind dat je Verdonk niet kan vergelijken met Wilders. Wilders is one issue politiek. Verdonk niet. [knip]

Verdonk heeft echt niet alle oplossingen, maar haar ideeën komen meer met de mijne overeen [knip]
Ik zou graag willen weten wat het dan precies is welke issues Verdonk aan wil pakken. Maar dan dus al die issues die niets te maken hebben met allochtonen, 'vreemdelingenbeleid', asielzoekers, etc. Welke issues ziet Verdonk nog meer en wat voor beleid wil zij op die issues uitgevoerd zien?
maxem schreef op 05 april 2008 @ 11:38:

.

En stijgende criminaliteit en immigranten. Het is een feit dat allochtonen gignificant crimineler gedrag vertonen als autochtonen. Bron Heemlanden: Van de veroordeelden worden dan Marokkanen 20.405 maal veroordeeld, Turken 13.420, Antillianen 13.152, Surinamers 24.707 en de overige allochtonen 32.232 keer. Autochtonen plegen dan in totaal 96.580 misdrijven en alle allochtonen 103.915. Dus de allochtonen plegen, afgaande op de veroordelingen, in absolute zin meer delicten dan de autochtonen, hoewel ze maar 12% van de bevolking uitmaken. En al wordt de instroom minder degene die hier al eerder zijn gekomen worden niet meegrekend met de nieuwe instroom maar blijven wel voor onenigheid zorgen.

Dat is nou precies wat ik zo gevaarlijk vind aan Wilders, Verdonk en co. Ze goochelen wat met cijfers en de achterban is niet snugger genoeg om in te zien dat er een wereld áchter de cijfers zit.

Ik heb de cijfers niet direct paraat, maar mij staat bij (vanuit wat beter bekend staande bronnen op criminologisch gebied dan "heemlanden" (???)) dat het totale aantal delicten door autochtonen echt het aantal door allochtonen verre overschrijdt. In relatieve zin pleegt 'de allochtoon' inderdaad meer delicten dan 'de autochtoon' maar dat komt mede omdat de neiging tot criminaliteit sterk wordt beïnvloed door geslacht (man) en leeftijd (jong volwassen) en sociaal-economische situatie (laag inkomen). Als je dan weet dat onder allochtonen meer jong-volwassen mannen met een laag inkomen zitten, weet je dus ook dat het logisch is dat onder die groep meer criminaliteit voorkomt.

Als je de criminaliteitscijfers verrekent, rekening houdend met díe factoren, komen er hele andere cijfers tevoorschijn. Nog steeds meer criminaliteit maar veel minder dan dat Verdonk c.s. jou laat geloven.
Omen schreef op 05 april 2008 @ 11:51:

[...]

. Welke issues ziet Verdonk nog meer en wat voor beleid wil zij op die issues uitgevoerd zien?
Die poll is nog niet geweest, dus dat weet ze nog niet ;-)
jaap schreef op 05 april 2008 @ 11:11:

Wilders is one issue politiek. Verdonk niet. Wilders roept een hoop dingen om te rellen en komt niet met oplossingen. /quote]

Verdonk is 'non-issue' politiek. Wil het volk Adriaanse als coach van het Nederlands elftal, en maken ze zich daar in meerderheid druk over? Dan hoor je Verdonk ook ineens een mening over voetbal ventileren, en is ze het met 'de Nederlandse bevolking' eens.

Zo de wind waait, waait haar petje. Het is volksverlakkerij. Eén groot media-circus met maar één doel: Rita op het pluche, waarna de macht gebruikt kan worden zoals haar geldschieters het gedacht hadden.

Maar geld dit niet voor alle politieke partijen (zoals de wind waait). Hoeveel politieke partijen blijven bij AL hun standpunten zoals ze die hebben geventileerd tijdens hun verkiezingstournee?

Hoevaak is de CDA niet van mening gewisseld? O,nee dan noemen we het compromissen sluiten.

Ik zal eerlijk zijn, tegen de tijd dat de verkiezingen weer komen dan ga ik naar de stemwijzer, vul die in, kijk naar de uitslag en denk dan nog even na en zoek meer info op. Wat de politieke partijen nu roepen is namelijk niet altijd wat ze morgen roepen en al helemaal niet wat ze volgend jaar gaan uitvoeren.
Ik ben er nogal ambivalent over. Ik vind dit kabinet het slechtste dat we in jaren gehad hebben, en toch hoop ik dat er voorlopig geen nieuwe vekiezingen komen. Want de kans dat het nog veel slechter wordt is reëel aanwezig, omdat de kiezers op dit moment naar links en naar recht wegvluchten. Dat vergroot niet bepaald de bestuurbaarheid van ons land, en het verkleint de kans dat er straks wordt geregeerd conform de wensen van de meerderheid van de bevolking.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Dhelia schreef op 05 april 2008 @ 11:55:

[...]

Die poll is nog niet geweest, dus dat weet ze nog niet ;-)

Wilde dit bericht in de andere TON-topic plaatsen omdat ik dacht dat die daar meer op zijn plaats was en dat iemand (? :s) daar had gezegd dat ze zich afvroeg wat Verdonk zou doen met tegenstrijdige poll-uitslage... maar kan dat bericht niet terugvinden in die andere thread dus denk dat dat hier was en ben te lui om te zoeken... anyway... lang verhaal kort.

Dit vond ik wel een interessant arikeltje.
fashionvictim schreef op 05 april 2008 @ 09:12:

Schokkend dat zoveel forummers die ik eerder had ingeschat als best intelligente mensen, nu zo door de mand vallen dankzij lieden als Wilders en Verdonk.

Ik snap echt niet dat weldenkende mensen, die zichzelf voorstanders van democratie noemen, achter mensen aan kunnen lopen die zo overduidelijk anti-democratisch zijn en dat ze voorstellen die nota bene tegen de universele verklaring van de rechten van de mens ingaan steunen. Un-fucking-believable en doodeng. Als dat Trots op Nederland zijn is, dan ben ik blij dat ik dat niet ben.

Hee Compli, is er nog ruimte op die berg van jullie?

Waar ageer jij nou precies tegen? Dat ik het eens ben met een aantal van Verdonks uitspraken maakt van mij gelijk een niet weldenkend individu? Jij staat snel met je oordeel klaar zeg, je lijkt wel een gelovige.

Mijn vraag aan jou; waarom zit je zo hoog op die kast over 'de politieke standpunten' van Verdonk als ze nog niet eens goed en wel bekend zijn gemaakt? Ik vind jouw reactie net zo prematuur als anderen die Rita als MP zouden willen hebben.

Het lijkt wel mode om alles wat Geert Wilders en Rita Verdonk zeggen af te doen als 'populisme'. Beetje jammer en voorbarig.

Welke partij mag op jouw stem rekenen eigenlijk? En ben je het dan met ALLE standpunten van die partij eens? Enlighten me.

Lees het volgende eens: http://www.christenunie.nl/nl/page/10893#1-6

Dat zit moemnteel in de regering en dat noem ik pas doodeng.
enigme wijzigde dit bericht op 05-04-2008 15:12
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Oh, dus jij vind Rita niet populistisch?
Channtie schreef op 05 april 2008 @ 12:38:

[...]

Maar geld dit niet voor alle politieke partijen (zoals de wind waait). Hoeveel politieke partijen blijven bij AL hun standpunten zoals ze die hebben geventileerd tijdens hun verkiezingstournee?

Hoevaak is de CDA niet van mening gewisseld? O,nee dan noemen we het compromissen sluiten.

Gevestigde partijen hebben tenminste nog een grondslag voor hun standpunten. Ze hebben een basis, een visie voor de samenleving. Op die visie zijn vervolgens hun standpunten gebaseerd, die wellicht kunnen wijzigen naar aanleiding van debat, of die vervolgens minder stellig worden uitgedragen als dat betekent dat andere standpunten wél tot beleid kunnen worden omgezet (het broodnodige compromis). Maar er is in elk geval een visie waarin de standpunten geworteld zijn.

Verdonk heeft geen visie. Heeft een losse verzameling standpunten (if that). En een standpunt zonder visie is als een boom zonder wortels. Die waait niet zozeer met alle winden mee, als wel gewoon om.

PS Als jij overigens serieus verwacht dat een partij na verkiezingen al zijn standpunten doorzet, misken je volledig het concept van democratie en coalitievorming. Dan wil je dus in feite een totalitaire staat waarin één partij (of erger nog: één beweging met een grote roerganger) de dienst uitmaakt.
Xaloy schreef op 05 april 2008 @ 15:12:

Oh, dus jij vind Rita niet populistisch?
Definieer populistisch en noem mij eens één politicus die niet populistisch is?
Enigme schreef op 05 april 2008 @ 15:06:

[...]

Waar ageer jij nou precies tegen? Dat ik het eens ben met een aantal van Verdonks uitspraken maakt van mij gelijk een niet weldenkend individu? Jij staat snel met je oordeel klaar zeg, je lijkt wel een gelovige.

Mijn vraag aan jou; waarom zit je zo hoog op die kast over 'de politieke standpunten' van Verdonk als ze nog niet eens goed en wel bekend zijn gemaakt? Ik vind jouw reactie net zo prematuur als anderen die Rita als MP zouden willen hebben.

Het lijkt wel mode om alles wat Geert Wilders en Rita Verdonk zeggen af te doen als 'populisme'. Beetje jammer en voorbarig.

Welke partij mag op jouw stem rekenen eigenlijk? En ben je het dan met ALLE standpunten van die partij eens? Enlighten me.

Dat zit momenteel in de regering en dat noem ik pas doodeng.
Dhelia schreef op 05 april 2008 @ 15:14:

[...]

Gevestigde partijen hebben tenminste nog een grondslag voor hun standpunten. Ze hebben een basis, een visie voor de samenleving. Op die visie zijn vervolgens hun standpunten gebaseerd, die wellicht kunnen wijzigen naar aanleiding van debat, of die vervolgens minder stellig worden uitgedragen als dat betekent dat andere standpunten wél tot beleid kunnen worden omgezet (het broodnodige compromis). Maar er is in elk geval een visie waarin de standpunten geworteld zijn.

Verdonk heeft geen visie. Heeft een losse verzameling standpunten (if that). En een standpunt zonder visie is als een boom zonder wortels. Die waait niet zozeer met alle winden mee, als wel gewoon om.

PS Als jij overigens serieus verwacht dat een partij na verkiezingen al zijn standpunten doorzet, misken je volledig het concept van democratie en coalitievorming. Dan wil je dus in feite een totalitaire staat waarin één partij (of erger nog: één beweging met een grote roerganger) de dienst uitmaakt.
Dit is pas populistisch. Menen dat je met een visie van honderd jaar oud alle problemen het hoofd kan bieden. Problemen hebben een eigen oorzaak die niet luistert naar visies.
Enigme schreef op 05 april 2008 @ 15:06:

Dat zit moemnteel in de regering en dat noem ik pas doodeng.

Als jij het willen beschermen van leven doodeng vind, vind ik jou eng.

Overigens neem ik aan dat je weet dat de Christenunie in het regeerakkoord expliciet heeft verklaard de regels rondom euthanasie en abortus niet te willen wijzigen?
Offtopic:

Dhelia, ik ben een groot fan van je heldere uiteenzettingen, je analyses en je prettige gevoel voor humor.
Enigme schreef op 05 april 2008 @ 15:20:

[...]

Dit is pas populistisch. Menen dat je met een visie van honderd jaar oud alle problemen het hoofd kan bieden. Problemen hebben een eigen oorzaak die niet luistert naar visies.

:) Je geeft wel een goed beeld van een Verdonkadept.

Een visie is wat anders dan een standpunt. Met een visie los je de problemen niet op, nee. Met een standpunt ook niet, overigens. Maar een standpunt dat geworteld is in een visie, staat steviger dan een standpunt dat gebaseerd is op drijfzand. Met een steviger standpunt krijg je sneller mensen overtuigd, en pas dán kom je toe aan oplossingen.
Omen schreef op 05 april 2008 @ 15:28:

Offtopic:

Dhelia, ik ben een groot fan van je heldere uiteenzettingen, je analyses en je prettige gevoel voor humor.
Oei, nou zit ik te blozen achter m'n computer :-$ Dank je!
Dhelia schreef op 05 april 2008 @ 15:25:

[...]

Als jij het willen beschermen van leven doodeng vind, vind ik jou eng.

Overigens neem ik aan dat je weet dat de Christenunie in het regeerakkoord expliciet heeft verklaard de regels rondom euthanasie en abortus niet te willen wijzigen?
Niet willen wijzigen? Of niet kunnen wijzigen? De huidige regelgeving rondom abortus/euthanasie verander je niet zomaar even. Ze bemoeien zich er echter wel mee (denk aan de verplichte bedenktijd bij abortus). Hun standpunten blijven echter staan ondanks het feit dat ze deze niet in het regeerakkoord kunnen doorvoeren. Ze zijn tegen euthenasie en tegen abortus (of het leven van een moeder moet in gevaar zijn). Of wil je dat tegenspreken?

Oh eh..ff een leuk weetje zo even tussendoor:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1253361.html#more

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven