Stress tijdens de zwangerschap

05-04-2008 21:04 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Jeetje he, ik lees nu hier je hele verhaal enne....lijkt wel alsof we het over dezelfde "ex" hebben joh!!!!!!!!!

Wat een ellende, en helaas heb ik hetzelfde mee moeten maken. Ik had ervoor gekozen alles te verbreken want stress tijdens de zwangerschap is zo erg voor jou en zeker voor je kindje, dat kan en wil je er niet bij hebben.

Maar ja, de consequenties die je loopt wanneer het kind er is, die zijn ook niet al te prettig. Daar kan ik ook weer over mee praten. Waarschijnlijk zal hij er alles aan doen om "zijn recht" op te eisen.

Ik kan je verder geen advies geven wat het beste is, want ik zit zelf in dezelfde shit situatie. Maar 1 ding wil ik je wel zeggen, probeer zo min mogelijk te stressen, denk aan je kleine wonder in je buik. Desnoods neem je ander tel.nummer, of ga je tijdje ergens anders logeren ofzo. Dat is wat ik heb moetn doen om effe rust te hebben van die vent, en tja, het is heel extreem maar heeft wel geholpen.
Hoezo doe je jezelf geweld aan als je hem de informatie geeft waar hij om vraagt? Dit kan toch ook iets eenzijdigs zijn...

Schrijf hem gewoon een brief of mail met de betreffende informatie en zet erbij dat je er (voorlopig) geen reactie op wil. Jij wordt er toch niet slechter van als je hem op de hoogte houdt van je zwangerschap....
paranoide? is hij psych. ziek?
.
En ja ik denk inderdaad dat er iets niet in orde is met hem gezien zijn paranoide gedrag.
Ukkepukkie, heb je aangifte gedaan toen dit alles was gebeurd? Want dit is mij ook overkomen zoals ik al zei, maar de politie had hem toen duidelijk gemaakt dat hij mij met rust moest laten anders zou hij opgepakt kunnen worden.
ukkepukkie schreef op 05 april 2008 @ 21:29:

En ja ik denk inderdaad dat er iets niet in orde is met hem gezien zijn paranoide gedrag.
Is dit 'ineens' ontstaan? Ik bedoel; heeft hij dit soort gedrag nooit vertoond, voordat je zwanger was?
.
Goed dat je afstand hebt genomen. Als je straks wil dat hij een rol gaat spelen in het leven van je kind, lijkt het me verstandig dat hij eerst wat aan zijn agressie gaat doen. Zou het kunnen dat deze escalatie te maken heeft met het feit dat jij (onbedoeld) zwanger bent?

Ik hoop niet dat je mijn eerste reactie verkeerd hebt opgevat. Wat ik bedoelde te zeggen is dat het jezelf misschien wat meer rust zou geven. Ik begrijp dat je hem niet 'zijn zin' wil geven. Maar als dit inhoud dat hij ophoudt met op een vervelende manier contact zoeken, is het misschien toch het overwegen waard.
.
Ukkepukkie,

Ik denk dat je niets moet doen waar jij je niet goed bij voelt. Jij hebt nu het gevoel dat je deze informatie moet inleveren in ruil voor rust en dat is niet ok. Bovendien houdt hij het gevoel dat hij macht over je kan uitoefenen als hij maar hard genoeg stennis schopt.

Het recht om betrokken worden heeft hij verspeeld door niet te verantwoordelijkheid te nemen voor zijn daden. Als hij nog steeds durft te zeggen dat hij het verdient hebt om mishandeld te worden? Lijkt me niet dat je je kind iets onthoud hoor!

Zolang hij geen verantwoordelijkheid neemt voor zijn daden en problemen zou ik heel erg oppassen met deze man. Je bent nu dus 16 weken zwanger dus het allerbelangrijkste voor je kind is dat jij goed voor jezelf zorgt.
Afstand nemen is prima. Ondanks het feit dat deze man de vader is van je kind ben jij niet verplicht om contact met hem te hebben. Jouw eerste prioriteit moet bij je kind en jezelf liggen. En als ik het zo lees ben je niet veilig bij je vriend en dus heb je daar niks te zoeken. Hou afstand. Als hij zichzelf onder controle heeft, therapie heeft gehad etc. kan je overwegen tot een bezoek regeling evt. onder toezicht.
hoi Uk, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb gelukkig geen ervaring met dit soort situaties. Maar ik denk wel dat je nu echt heel rechtlijnig moet zijn tegenover je ex. Het gaat om jou en jouw gezondheid inclusief het nieuwe leventje. En jij bent niet toe aan contact. Klaar. Dan kan hij bellen en zeuren en doen, maar dat kan dan nog niet.

Het is natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan. Dat geef ik toe.

Maar ik denk als jij nu je grenzen heel duidelijk stelt, ook voor de toekomst jij de baas over de situatie bent.

succes
Ex vriend aangeven bij de politie, zover nog niet gedaan natuurlijk. Verder zou ik naar hem toe duidelijk maken dat je best in gesprek wil, maar altijd met een (proefessionele) derde erbij.

Veel succes, en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!
Heeft hij het kindje erkend? Als hij dit niet heeft gedaan heeft hij geen poot om op te staan. Ik zou hem een brief schrijven waarin je je gevoel uitlegt. Dat je even geen behoefte hebt aan contact omdat je je op de kleine wil richten.
Ukkepukkie, wat een K*T-situatie zeg!

Is het misschien een idee om de 'woordvoering' omtrent jouw zwangerschap bij een ander te leggen. Dat je ex bijvoorbeeld contact op kan nemen met een gezamelijke vriend (-in) wanneer hij informatie wilt? Iemand die jullie beiden vertrouwen en die jij op jouw beurt dus ook goed op de hoogte houdt van alle vorderingen. Misschien kan het iemand zijn van zijn familie, bijvoorbeeld zijn moeder, een broer of zus. In dat geval is diegene misschien ook de aangewezen persoon om hem even rustig te houden en hem in te laten zien dat hij zich echt schandalig heeft gedragen. Wellicht neemt hij dat van iemand die dicht bij hem staat namelijk wel aan.

Heel veel sterkte en vooral rust toegewenst.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven