Stoppen met de pil.......vraagje...?!

14-04-2008 10:07 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Van het weekend met mijn lief besloten dat we er voor gaan !

Ben helemaal in jubelstemming...wil het al zo lang, en na een paar mislukte relaties heb ik nu dan eindelijk de ware met wie ik het dan ook helemaal zie zitten.

Maar ff to the point....

We hebben een datum in ons hoofd om te stoppen met de pil.

Misschien is dit wel een hele domme vraag hoor maar die datum valt dus halverwege een strip. Als ik vanaf die datum dus stop met slikken wordt ik toch ongesteld, ook al ben ik het dan in prinicipe net anderhalve week geleden geweest ? Niet dat dan zo'n drama zou zijn maar ben hier gewoon ff benieuwd naar...

Groetjes Cuore !!!
DAt klopt niet van die vruchtbare dag Cuore. Je vruchtbaarste dag is de dag voor je eisprong. De marge voor vruchtbare dagen is ongeveer drie dagen voor je eisprong tot 1 dag erna, omdat je niet zeker weet wanneer je eisprong is.

Je eisprong is twee weken voor de volgende menstruatie, de duur van de menstruatie-eisprong kan dus meer verschillen dan de eisprong-menstruatie.

Van t internet:

De menstruele cyclus wordt ingedeeld in 2 fasen: de folliculaire fase vanaf dag 1 van de menstruatie tot aan de eisprong, en de luteale fase vanaf de eisprong tot het begin van de volgende menstruatie.

Schommelingen in de duur van de cyclus situeert zich vooral in de folliculaire fase; de luteale fase heeft een tamelijk constante duur (11-14 dagen).
Als je nu stopt heb je kans op een eisprong in deze cyclus.

Persoonlijk geloof ik er niet zo in dat halverwege stoppen met de pil je lichaam meer ontregelt dan na een hele strip. Met de pil heb je geen normale menstruatie en je lichaam reset zichzelf op het moment dat je stopt, wanneer dat ook is. Je krijgt een onttrekkingsbloeding, en je cyclus begint opnieuw. Behalve misschien aan het begin van de eerste week.

Als je lang aan de pil bent geweest heb je altijd kans dat het even duurt voordat je lichaam zijn normale gang weer gaat, of je nou halverwege stopt of aan het eind van een strip. Wat dat betreft zou het in mijn optiek dus niks uitmaken wanneer je stopt.

Ik kan me wel voorstellen dat je even geen hormonen gehad zou willen hebben voor je zwanger wordt, maar aan de andere kant: onderzoek naar direct zwanger worden na de pil heeft geen nadelige gevolgen gevonden voor het kind.

Ik kan me ook voorstellen dat het beter voelt om een strip af te maken: het kan als een soort afronding voelen. Maar als je nu nog maar drie pillen hebt gehad? Daar zou ik me niet door laten tegenhouden.
Jeetje wat weet jij er veel van zeg...

Moet zeggen dat ik het nog wel een beetje weet van mijn eerste relatie. Zijn toen ook aan het tobben geweest met temperatuurlijsten e.d. (voordat we wisten dat hij onvruchtbaar was natuurlijk) maar ik had toen wel een beetje een onregelmatige cylus wat het dus alleen maar moeilijker maakt om je eisprong uit te rekenen...

Hopelijk is ie nu wat regelmatiger...

Hebben jullie ook kinderen? Heeft het lang geduurd voor je zwanger was?
Je legt het heel duidelijk uit Onderdezon...

Ga er maar eens goed over nadenken wat ik nu moet doen, persoonlijk kan ik me ook niet voorstellen dat het veel uitmaakt of je nu wel of niet je strip afmaakt.

Menstruatie als je aan de pil bent is tenslotte geen echte menstruatie...dus heb je ook geen echte natuurlijke cyclus...

Zal het (jullie expertises) vanavond ook eens bij mijn liefde in de groep gooien...

Thanxx
Dat valt wel mee hoor, als je mij bedoelde. Alleen wat ik her en der heb gelezen.

Ik ben niet aan de pil meer, maar doe aan periodieke onthouding. Omdat ik nog even niet zwanger wil worden, is het handig om te weten wanneer je wèl zwanger kunt worden ;-). Overigens heb ik ook een onregelmatige cyclus (33-39 dagen), dus mijn 'onveilige' periode neem ik altijd ruim. En mocht ik wel zwanger raken is het ook geen probleem.

Je hebt best kans dat je cyclus nu weer onregelmatig is, als je stopt met de pil. Dan is het lastig schatten wanneer je eisprong is, maar temperaturen of ovulatietesten kunnen wel helpen. Overigens kun je ook gewoon seks hebben, hoor, dat lijkt me veel ontspannender ;-).
Cuore je hoort even vaak dat een cyclus van de rel is na het stoppen met de pil. Even zo vaak hoor je, en dat was bij mij ook zo, dat de cyclus gewoon doorloopt na het stoppen met de pil. Bij mij was mijn cyclus meteen 28 dagen. Zowel bij mijn zoon, als de afgelopen keer in december dat ik stopte om zwanger te raken van de tweede. Tot ik een miskraam kreeg in januari. Toen was mn lijf van de rel, en de cyclus korter. Het is me toen uitgelegd als dat als je jarenlang die eisprong onderdrukt hebt dat het lichaam wat opstartprobleempjes kan hebben als het zelf het werk weer moet gaan doen. En als je dan halverwege de pil stopt kan ik me zo voorstellen dat je lijf even in de war is wat het nu precies wanneer moet gaan. Maar dat is maar mijn visie erop hoor.

Maar goed, je moet doen waar je je goed bij voelt. :-)
Tja.....

Moet zeggen ik heb wel stof om over na te denken...

Toch denk ik dat ik maar gewoon de strip afmaak, gewoon, voor het geval dat.

Wat maakt mij die anderhalve week extra nou eigenlijk uit...

Wat betreft sexen met de eisprong...dat komt wel goed...we doen het laten we zeggen met grote regelmaat dus de kans dat we het op van de vruchtbare dagen doen is wel groot...

Verder is het een kwestie van afwachten....en hopen dat het ooit mag lukken..

Meiden bedankt voor jullie informatie hoor !

Groetjes Cuore X
In ieder geval heel veel plezier! (en geluk, dat speelt ook wel een beetje mee ;-)) Ik hoop voor je dat het zo snel mogelijk raak is.
Count your blessings...
He Cuore,

Je verhaal had de mijne kunnen zijn :)

Ik ben net gestopt met de pil, halverwege een strip. Ik zie wel wanneer mijn eerste menstruatie komt. Sowieso slik ik sinds mijn 15e (ben nu 23) de pil en lastte ik maar om de 3 maanden een stopweek in. Dus heb nog geen idee hoe (on)regelmatig mijn cyclus zal gaan verlopen.

Naar mijn weten kun je al zwanger worden als je al 1 dag gestopt bent met de pil en je dan seks hebt.

Voor wat betreft die ovulatietesten; daar zie ik ook wel wat in. Is het dan raadzaam om een kleine twee weken na je menstruatie te gaan testen wanneer je het vruchtbaarst bent? Wordt anders ook een duur geintje als ik de hele maand dagelijks moet testen hoe het ervoor staat.

Cuore, hoop dat je snel zwanger raakt! Ik kan zelf ook niet wachten, kijk hier al lang naar uit!
37 weken zwanger!
Fennah schreef op 14 april 2008 @ 15:53:

He Cuore,

Je verhaal had de mijne kunnen zijn :)

Ik ben net gestopt met de pil, halverwege een strip. Ik zie wel wanneer mijn eerste menstruatie komt. Sowieso slik ik sinds mijn 15e (ben nu 23) de pil en lastte ik maar om de 3 maanden een stopweek in. Dus heb nog geen idee hoe (on)regelmatig mijn cyclus zal gaan verlopen.

Naar mijn weten kun je al zwanger worden als je al 1 dag gestopt bent met de pil en je dan seks hebt.

Voor wat betreft die ovulatietesten; daar zie ik ook wel wat in. Is het dan raadzaam om een kleine twee weken na je menstruatie te gaan testen wanneer je het vruchtbaarst bent? Wordt anders ook een duur geintje als ik de hele maand dagelijks moet testen hoe het ervoor staat.

Cuore, hoop dat je snel zwanger raakt! Ik kan zelf ook niet wachten, kijk hier al lang naar uit!

Waarom niet eerst een paar maandjes gewoon proberen en genieten van de spanning elke maand of het wel of niet raak is.

Je bent 23 en hebt werkelijk nog alle tijd van de wereld. Ik zou er niet te obsessief/calculatief mee bezig gaan in het begin!
josephine69 schreef op 14 april 2008 @ 15:59:

[...]

Waarom niet eerst een paar maandjes gewoon proberen en genieten van de spanning elke maand of het wel of niet raak is.

Je bent 23 en hebt werkelijk nog alle tijd van de wereld. Ik zou er niet te obsessief/calculatief mee bezig gaan in het begin!
Helemaal mee eens, maar heb me een beetje gek laten maken door alle verhalen over ovulatietesten! Maak me misschien onnodig bang dat ik door bepaalde omstandigheden moeilijker kinderen zal krijgen, ongeacht mijn jonge leeftijd. Vandaar dat ik geneigd ben om nu al alles aan te pakken wat de boel kan helpen.
37 weken zwanger!
Hoi Cuore,

je schrijft dat jullie het dit weekend besloten hebben, en dat je nu al wilt gaan stoppen met de pil. Denk je er wel aan dat je tenminste 4 weken foliumzuur moet slikken voor je zwanger wordt?

http://www.slikeerstfoliu...gebruik_je_foliumzuur.php

Dus als je dat nog niet doet, kun je misschien nog beter even niet stoppen met de pil, of met condoom doen.
Hee Fennah,

Leuk, is idd een vergelijkbaar verhaal behalve dan dat ik 34 ben en jij 23 ;)

Sinds wanneer ben je gestopt dan? Ik slikte ook grotendeels de pil 3 maanden door...

Persoonlijk begin ik niet meteen aan ovulatietesten hoor, ik ga proberen om zelf een beetje aan te kijken of ik kan merken door het slijm en de baarmoedermond of het zover is...

Ik ga toch best wel twijfelen nu of ik gewoon halverwege maar stop of toch nog heel eventjes verder slik....

Wil geen stomme dingen doen maar als het toch niks uitmaakt stop ik het liefs halverwege de strip.

hmmmmm moeilijk moeilijk....

Hoop voor jou ook dat het heel snel raak is, je hebt gelukkig je leeftijd wel mee...
Hoi Herfst,

Bedankt voor de tip maar daar was ik al van op de hoogte.

Heb de website even aangeklikt en er staat in het stukje verderop ook dat het geen ramp is als je hier iets later mee begint... ik vind het dus geen reden om hiervoor nog langer te wachten met "stoppen met de pil"... Maar natuurlijk ga ik hier wel heel snel mee beginnen, wil uiteraard ook zo min mogelijk risico lopen op eventuele aandoeningen.
josephine69 schreef op 14 april 2008 @ 15:59:

[...]

Dat hangt er maar net vanaf hoe graag je zwanger wilt worden en hoe je dat ervaart. Ik wil zwanger worden dus dan ook zo snel mogelijk. Ik vind het dus echt he-le-maal niet genieten van die spanning of je wel of niet zwanger bent. Ik vind het echt verschrikkelijk vreselijk en kan er werkelijk niks leuks aan vinden.
sunlight schreef op 14 april 2008 @ 17:02:

[...]

Dat hangt er maar net vanaf hoe graag je zwanger wilt worden en hoe je dat ervaart. Ik wil zwanger worden dus dan ook zo snel mogelijk. Ik vind het dus echt he-le-maal niet genieten van die spanning of je wel of niet zwanger bent. Ik vind het echt verschrikkelijk vreselijk en kan er werkelijk niks leuks aan vinden.

Sunlight, dat kan ik wel begrijpen hoor. Ik snap alleen niet zo goed dat zoveel mensen meteen aan de ovulatietesten etc. gaan zonder eerst gewoon de natuur zijn gang te laten gaan.

Als het na een half jaar nog steeds (en dat is nog ver onder het gemiddelde waarbinnen vrouwen over het algemeen zwanger worden) nog niet gelukt is kan je misschien eens wat meer doen. Natuurlijk kijk je wanneer he ongeveer vruchtbaar bent, dat doet denk ik bijna iedereen. Ik vraag me alleen af waarom mensen niet gewoon plezier hebben in sex en de fantasie dat er een kind komt.

Ik was direct zwanger, maar dat was bijzonder, aangezien er lichamelijke omstandigheden waren waardoor het wel eens lang kon duren en ik had een redelijk onregelmatige cyclus. Maar zelfs met dat gegeven heb ik me er op ingesteld dat het gemiddeld een jaar duurt en dat ik dat jaar me nog niet druk ging maken. Ik weet uiteraard niet hoe ik me gevoeld zou hebben als het na 7 maanden nog niet gelukt was, maar ik denk dat instelling een belangrijk iets is.

Succes met zwanger worden trouwens, ik hoop voor je dat het snel zo mag zijn. Ben je al lang bezig?
sunlight schreef op 14 april 2008 @ 17:02:

[...]

Heel erg graag dus! Ik ga er niet vanuit dat ik binnen een maand zwanger ben, maar ik zou het wel erg vinden als ik heel erg lang bezig ben voordat het lukt. Mijn vriend vind het prima, die ovulatietesten, hij vind het eigenlijk alleen maar spannender dat hij dan weet dat de kans dan nog groter is. Als het aan hem lag hadden we allang een kind haha. Maar hij is dan ook 6 jaar ouder en heeft al jaren een kinderwens.
37 weken zwanger!
Cuore schreef op 14 april 2008 @ 16:46:

Hee Fennah,

Leuk, is idd een vergelijkbaar verhaal behalve dan dat ik 34 ben en jij 23 ;)

Sinds wanneer ben je gestopt dan? Ik slikte ook grotendeels de pil 3 maanden door...

Persoonlijk begin ik niet meteen aan ovulatietesten hoor, ik ga proberen om zelf een beetje aan te kijken of ik kan merken door het slijm en de baarmoedermond of het zover is...

Ik ga toch best wel twijfelen nu of ik gewoon halverwege maar stop of toch nog heel eventjes verder slik....

Wil geen stomme dingen doen maar als het toch niks uitmaakt stop ik het liefs halverwege de strip.

hmmmmm moeilijk moeilijk....

Hoop voor jou ook dat het heel snel raak is, je hebt gelukkig je leeftijd wel mee...

Ik heb het gisteravond met mijn vriend besloten. Moest nog 10 dagen van de strip afmaken, maar ik denk dat de consequenties wel mee zullen vallen voor wat betreft onregelmatige cyclus.

Ik volg gewoon mijn gevoel en ik wil nu met de pil stoppen. Kan niet wachten namelijk :)
37 weken zwanger!
Josephine, ik snap wel wat je zegt hoor. Ik snap het alleen zo goed als iemand zo ongeduldig is :) Ik ben zelf vreselijk ongeduldig en als ik iets wil dan wil ik het gisteren ;-) en ik kan me zo voorstellen dat meer mensen dat hebben. Ik vind dat de wachtweek best een week korter had gekund toen ze het verzonnen 8-P

Ik vind wel net als jij, dat seks gewoon leuk moet zijn, als je plichtmatig seks hebt en er niet veel meer aanvindt daardoor, dan moet je je afvragen of je dat dan wel zo moet doen.

Ik vind seks gewoon leuk en seks met doel nog veel leuker, dus in de vruchtbare dagen doen we t iedere dag, en de rest van de maand zo ongeveer om de dag.

OM antwoord te geven op je vraag, (ik ben overigens verwend want met zoon was ik in 1 keer zwanger en dat ging ook goed) Kan ik nu helaas niet zeggen, ik ben nu vanaf december bezig, 1e maand zwanger, miskraam, toen 2e maand niet zwanger en maand 3 wel weer zwanger maar hele vroege miskraam.

Dus nu de poging voor vier op een rij, en ik ga vandaag mn tweede wachtweek in ;-)
Ook ik ben vorige week half in de strip gestopt met de pil. Na het verwijderen van mijn spiraal heb ik 6 maanden de pil geslikt. Ook wij besloten dat het "tijd" ging worden :)

Ben bijna 37 en heb al twee kinderen.

Dus.... als het goed is ben ik net voor mijn eisprong gestopt en is er een klein kansje!! Blijft spannend.

Gr,
Lieselotje, spannend hoor !

Was je de andere keren snel zwanger of heeft het wel even geduurd?

Zou wat zijn als het nu meteen raak was zeg...

Ben je expres vlak voor je eisprong gestopt?

Ik ben gestopt na 7 dagen pil slikken van de strip en kreeg prompt op die dag een lichte bloeding van enkele dagen...Kan dus nooit de menstruatie zijn van na het stoppen met de pil (die menstruatie begint ongeveer 3 dagen daarna)

Wacht het maar af...kan weinig anders doen.
He Cuore,

De eerste duurde een jaar. De tweede zelfde verhaal als nu. Was toen gelijk zwanger. Ook half in de strip gestopt.

Dus..... Is nu een dag of 3, vier na mijn eisprong en ik heb een beetje buikpijn en verlies was bruine afscheiding. Zelfde verhaal als toen ik zwanger was van mijn dochter. Maar goed... misschien zie ik wel dingen die ik wil zien hahahahahaha.

En nee.. niet bewust gestopt. We hadden het er al langer over maar ineens was daar dat gevoel dat het nu "moest".

Dus ik wacht gezellig met jou mee. Wanneer zou jij ongesteld moeten worden? Ik volgende week zondag. En dan zit ik in het buitenland. Heerlijk in het zonnetje. Ben benieuwd.

Hoe oud ben jij? Ik heb het ergens gelezen maar zou even terug moeten kijken dan.

xx
Nou ...dat is dus maar de vraag...heb werkelijk geen idee wanneer ik ongesteld moet worden.

Heb dus wel een beetje gemenstrueerd van het weekend maar ja...toen wist mijn lichaam in principe nog niet dat ik ging stoppen met de pil.. (kan je het nog volgen?)

Ik dacht dus...ik stop zaterdags met de pil dan zou ik zo ongeveer dinsdag/woensdag ongesteld moeten worden...maar zaterdag begon ik al een beetje te menstrueren terwijl dat eigenlijk mijn eerste dag was dat ik zou stoppen met slikken.

Het is natuurlijk ook wel zo dat ik maar 7 dagen geslikt heb, daarvoor ben ik "gewoon"ongesteld geweest....

Maar das wel een verschil dan zeg....van de eerste een jaar en van de tweede meteen raak !!! Wauw !
Even rekenen: Je had 7 dagen de pil geslikt. Zou heel goed je eisprong kunnen zijn. ZIjn heel veel vrouwen die dan een lichte bloeding krijgen. Heeft waarschijnlijk helemaal niets te maken met het stoppen van de pil.

Ikzelf verlies meestal bruine afscheiding. 1 dag ofzo.

Bij mij zou die bruine afscheiding nu kunnen betekenen: of een innesteling of inderdaad gewoon ongesteld omdat ik gestopt ben met de pil. ff afwachten maar.

ALs je dan "geoefend" hebt net voor die bloeding of tijdens?? Dan zou het zo kunnen zijn dat er een heel klein kansje is......

En ja... ik dacht dat het bij de 2e ook wat langer zou duren. Maar goed.. liep anders :)
Hmm nou dat hebben we wel gedaan zeg maar...geoefend tijdens die dagen, mijn menstruatie was zo weinig dat we daar niks van gemerkt hebben...

''T was eigenlijk net als jij zaterdag wat bruinige afscheiding/slijm en daarna wat druppels bloed, that's it.

Na/tijdens (7 dagen) pil slikken kan je natuurlijk ook een eisprong hebben....duh...!

Heb nu alleen geen idee wanneer ik ongesteld zou moeten worden....weet niet vanaf wanneer ik moet rekenen...

Mocht het bij jou je menstratie zijn dan merk je dat snel genoeg...zou wel mooi zijn als het weer meteen raak is voor je.

Ben heeeel benieuwd hoor !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven