Is kinderfeestje in Binnenspeeltuin echt zo 'fout'?

11-08-2012 23:19 117 berichten
Mijn dochter wordt binnenkort 8, en wil dan naar Ballorig in Zoetermeer. Ik vind het prima, we hebben haar 5e, 6e en 7e verjaardag thuis gevierd. Dat was heel geslaagd, maar al die meiden bij elkaar pfft, je moet echt contant de sfeer in de gaten houden. En elk jaar vond ik dat pittiger worden.

dus buiten de deur vind ik wel ok :-)

Maar op diverse fora worden dit soort feestjes echt afgebrand, "niet origineel" enzo. "Ga toch de natuur in" etc.

Tja, van mij hoeft het niet persé origineel hoor, het is háár feestje en Ballorig is te betalen. Wat vinden jullie van "binnenspeeltuin-feestjes"?
Alle reacties Link kopieren
Het is haar feestje, het is belangrijker dat zij het leuk vindt dan dat jij als moeder kunt laten zien hoe origineel, verantwoord of chic je bent. Ik zou dus lekker naar Ballorig gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Naar aanleiding van de discussie ontstaan door de OP vraag ik mij af stel dat Ballorig echt niet kan wat dan?



Wat zijn de alternatieven buitenshuis?
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar kom ik ook niet onder ballorig uit..zoon van 7 vind het namelijk geweldig. Andere verjaardagsfeestjes waren speurtochten, disco in de tuin compleet met rookmachine en een dj, en een bbq in het bos nabij een grote speeltuin, allemaal zeer geslaagde feestjes, Maar ja ballorig blijft hij toch het leukste vinden, en ik stiekem voor een keer wel zo makkelijk haha.

En om even over het snoepen terug te komen, mijn kinderen mogen thuis snoep pakken wanneer ze willen, heb namelijk een grote pot vol heerlijks binnen hun handbereik staan. En zal ik je vertellen dat ze dat noooooit pakken, en dat moeders meestal in de pot zit te graaien!!
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 12 augustus 2012 @ 06:05:

Dit jaar kom ik ook niet onder ballorig uit..zoon van 7 vind het namelijk geweldig. Andere verjaardagsfeestjes waren speurtochten, disco in de tuin compleet met rookmachine en een dj, en een bbq in het bos nabij een grote speeltuin, allemaal zeer geslaagde feestjes, Maar ja ballorig blijft hij toch het leukste vinden, en ik stiekem voor een keer wel zo makkelijk haha.

En om even over het snoepen terug te komen, mijn kinderen mogen thuis snoep pakken wanneer ze willen, heb namelijk een grote pot vol heerlijks binnen hun handbereik staan. En zal ik je vertellen dat ze dat noooooit pakken, en dat moeders meestal in de pot zit te graaien!!



Haha hier ook! Kinderen vragen bijna nooit om snoep, en ik zit de hele dag in die pot te graaien haha.



Wij zijn vorig jaar met verjaardag van mijn oudste ook naar zo'n speelparadijs gegaan. Hij wilde dat zo graag, was al een keer met een ander feestje daarheen gegaan. Dan ga ik echt niet moeilijk doen om zelf iets te bedenken hoor. Dat deden we het jaar daarvoor, heel het huis vol met jongetjes. Hele middag opletten of er geen ruzie kwam, of de spelletjes wel leuk genoeg waren..aan het eind van de dag kon je me opvegen.



Nee hoor, er is niks tokkie-achtigs aan vind ik. Misschien makkelijk, maar wie zegt dat een kinderfeestje altijd compleet zelfbedacht en origineel moet zijn? Heb altijd een beetje medelijden als ik hier in het park weer een moeder sporen voor een speurtocht zie uitzetten. Dan denk ik: die heeft een zware dag voor de boeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oh, hoe heette dat meiske ook al weer, van wie haar moeder hier verhaal kwam halen ? Met zo'n pamperbaby verkiezing, of sky-radio verkiezing.

Was echt iets van only-you-make-the-world-go-round. Chicky sola? Grappig kind is dat geworden.
Alle reacties Link kopieren
TO, lekker belangrijk wat andere moeders er van vinden. Het is een kinder feestje. Geen mama feestje.
Langleve internet, het is jouw dochter die jarig is, en jullie bepalen waar het feestje wordt gegeven. Mijn god, het zal toch gebeuren dat er door fora op internet bepaald hoe je een verjaardagsfeestje anno 2012 moet worden gegeven. Vele laten zich écht te veel beinvloeden door dit soort fora.
Alle reacties Link kopieren
Als er maar Knacks zijn..
quote:GiB schreef op 12 augustus 2012 @ 08:01:

Als er maar Knacks zijn..
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat kinderen (die van mij in ieder geval ) het altijd heel leuk vinden als ze op een feestje mogen komen. En dan maakt het eigenlijk niet eens uit of ze thuisblijven met speurtocht, naar een binnenspeeltuin gaan, Mc Donalds, of gaan boomklimmen in het bos.

En ik vind het zelf heel leuk om kinderfeestjes in een thema te bedenken, inclusief themauitnodiging, aankleding thuis, raamschildering, prijsjes voor de spelletjes. Vind ik zelf gewoon leuk om te doen, ben ik nou dan ook kak? (In dat geval voor mijn verdeding: dit jaar wil mijn dochter een paardenfeestje op de manege en dat mag ze ook kiezen. En dan krijgt het paard voor de zekerheid een niet-biologische wortel, ik ga natuurlijk niet het risico lopen dat ik een linkse geitenwollensok word).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ballorig is toch prima als zij dat graag wil. Persoonlijk vind ik het nog best aan de prijs, je bent zo 100 euro kwijt als ze daar ook nog wat drinken enzo. Als je bedenkt wat een verjaardag met cadeau en 'volwassenenfeestje' dan gaat kosten vind ik het vaak echt buiten proportie. Als mijn kinderen ij de zomer jarig zouden zijn zou ik zelf dus echt iets anders doen. Ok, thuis wordt steeds minder ideaal, maar wij zijn bijvoorbeeld dit voorjaar (mazzel met het weer) met een gevulde picknickmand naar een wat grotere speeltuin in de buurt gegaan. Zoon en zijn vriendjes (ook 8) vonden het helemaal geweldig. In zoetermeer heb je ook die grote buitenspeeltuin (westerpark?) En op veel plaatsen tegenwoordig van die natuur speeltuinen. Bij mooi weer zou ik zeker iets buiten zoeken, goedkoper en ben je bij warm weer weleens bij ballorig zoetermeer geweest? Juk, benauwde bende.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ballorig is toch prima als zij dat graag wil. Persoonlijk vind ik het nog best aan de prijs, je bent zo 100 euro kwijt als ze daar ook nog wat drinken enzo. Als je bedenkt wat een verjaardag met cadeau en 'volwassenenfeestje' dan gaat kosten vind ik het vaak echt buiten proportie. Als mijn kinderen ij de zomer jarig zouden zijn zou ik zelf dus echt iets anders doen. Ok, thuis wordt steeds minder ideaal, maar wij zijn bijvoorbeeld dit voorjaar (mazzel met het weer) met een gevulde picknickmand naar een wat grotere speeltuin in de buurt gegaan. Zoon en zijn vriendjes (ook 8) vonden het helemaal geweldig. In zoetermeer heb je ook die grote buitenspeeltuin (westerpark?) En op veel plaatsen tegenwoordig van die natuur speeltuinen. Bij mooi weer zou ik zeker iets buiten zoeken, goedkoper en ben je bij warm weer weleens bij ballorig zoetermeer geweest? Juk, benauwde bende. Anyway, maak uiteraard je eigen keuze!
Alle reacties Link kopieren
En is Megan een tokkie naam? :0
Hou volgende maand ook een tokkiefeest voor mijn jongste die 6 wordt.



bij allebei de eerste 2 keer feestje thuis gehouden maar dan ben ik tegen het eind in een moorddadige bui.



Dus zoeken we het buitenshuis. Met de oudste begin dit jaar naar madscience geweest om proefjes te doen. Maar hallo wil echt niet 2 x per jaar zo'n 200 euro voor een feestje neerleggen.



Dus wat zijn goedkope alternatieven buitenshuis?
Alle reacties Link kopieren
Welke regio, cupcakegirl?
Naar de speeltuinvereniging. Die heb je overal wel. Vaak kan je voor een kleine prijs een kinderfeestje veiren daar, inc limonade en wat lekkers.
Nooi geweten dat ballorig tokkie is. Toen ik klein was kwam ik er ook weleens met vriendinnetjes en we vonden het geweldig. En inderdaad, je rent en vliegt zoveel, lijkt mij juist wel verantwoord.

Voor jou is het wel minder leuk, benauwd, herrie en duur... En de patat was altijd erg vies en duur, dus dan zou ik thuis na afloop lekker friet bakken of broodjes knakworst, ook altijd lekker.

Macdonalds feestjes vond ik ook altijd geweldig! Niets tokkies aan, wat een onzin.



Las hier ook een reactie dat iemand het onverantwoord vond als een kind zich volvrat met troep en dan 'het avondeten niet meer lust...' Nou en.....? Dat gebeurt nou eenmaal met kinderfeestjes.



Mijn moeder organiseerde vaak samen met een vriendin mijn kinderfeestjes: meestal in onze grote tuin maakten ze een heel parcours (ook blikkengooien en touwtje trekken etc) en dan kon je prijsjes winnen, was zo leuk. Ook een keer een clown ingehuurd (waarbij ik nu pas op de video ervan zie hoe schunnig hij eigenlijk was tegen mijn moeder en haar vriendin hahahaha ) en een keer aerobicslesje en daarna lekker maccen. Ook een keer wezen bowlen en op mijn 11e voordelig een zaaltje afgehuurd voor een 'disco'. Iedereen deed dat in groep 7, waren elke week discootjes voor de hele klas. Vonden we geweldig!!

Heb ieder jr een feestje gehad maar ben wel een hoop vergeten, het was iig altijd leuk. Leukste vond ik persoonlijk wel thuis in de tuin met dat parcours en het lekkere ONGEZONDE eten, en de mac!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven