Actueel
alle pijlers
Het horeca rookverbod topic.
vrijdag 28 maart 2008 om 18:26
bron: www.nu.nl
Ja, ja, ik heb op mijn werk zo nu en dan tijd het nieuws te volgen Ik vond dit wel een mooi bericht na zoveel gekrakeel over de leeglopende horeca zodra het rookverbod doorgevoerd wordt.
zondag 13 april 2008 om 20:26
Pom, wij zouden ongetwijfeld een geweldige avond hebben in de kroeg. En als jij graag de hele avond in een niet-roken kroeg zou willen zitten, dan deed ik gezellig met je mee, maar ging danaf en toe even naar buiten of even naar een rokerskroegje. Niet lang, hoor, want we zouden veel teveel lol hebben.
En ik vind het nog steeds jammer dat Zamirah niet rookt.
En ik vind het nog steeds jammer dat Zamirah niet rookt.
maandag 14 april 2008 om 01:49
Ik heb irl ook bijna nooit gezeik met nietrokers, mij maken ze de pis niet zo snel lauw.
Rokers en nietrokers kunnen op zich prima samen gaan met wat rekening houden van beide kanten.
Zo, ik heb net mijn laatste peuk uitgedrukt en ga de mand in, de hoogste tijd.
Ik moet nml een half uur eerder opstaan om het nicotinepeil op een acceptabel niveau te krijgen alvorens een paar uurtjes rookvrij op mijn werk door te noeten brengen.
Rokers en nietrokers kunnen op zich prima samen gaan met wat rekening houden van beide kanten.
Zo, ik heb net mijn laatste peuk uitgedrukt en ga de mand in, de hoogste tijd.
Ik moet nml een half uur eerder opstaan om het nicotinepeil op een acceptabel niveau te krijgen alvorens een paar uurtjes rookvrij op mijn werk door te noeten brengen.
maandag 14 april 2008 om 12:06
De keuze om ergens niet te gaan werken bedoel je? Lekkere keuze is dat dan. Óf ergens niet gaan werken (terwijl je misschien graag dat werk zou doen op die plek) óf er wel gaan werken maar andermans rook moeten inademen....
Nou ja, waar lullen we over: iedereen heeft tegenwoordig recht op een rookvrije werkplek, horeca medewerkers dus ook gelukkig. (per 1 juli)
Nou ja, waar lullen we over: iedereen heeft tegenwoordig recht op een rookvrije werkplek, horeca medewerkers dus ook gelukkig. (per 1 juli)
maandag 14 april 2008 om 13:07
Ik heb veel vrienden die in de horeca werken waarvan zeker meer dan de helft niet roken.Zij hebben geen probleem met rokers en zeggen zelf dat roken gewoon erbij hoort in de horeca. ze vinden het rookverbod zelf ook onzin. ik snap dat mensen recht hebben op een rookvrije werkplek!
Maar wist je niet al van te voren dat je in de horeca te maken krijgt met rokende mensen (voor 1 juli dan)
dus als je echt heel erg anti rook bent, had je dan niet beter een ander beroep kunnen kiezen??
Maar wist je niet al van te voren dat je in de horeca te maken krijgt met rokende mensen (voor 1 juli dan)
dus als je echt heel erg anti rook bent, had je dan niet beter een ander beroep kunnen kiezen??
maandag 14 april 2008 om 13:15
Is die laatste zin voor mij, Lucy? Dan is ie niet van toepassing hoor! Ik ben namelijk helemaal niet heel erg anti rook en ik werk ook al niet in de horeca
Dat jouw vrienden er geen last van hebben betekent nog niet dat er geen mensen zijn die er wél last van hebben. Bovendien vind ik het persoonlijk absurd dat je bij je beroepskeuze rekening moet gaan houden met de rookgewoontes van een ander. Ik vind dat die ander maar rekening moet houden met alle mensen die níet roken. Is gewoon veel logischer (en doen de meeste rokers ook, althans dat beweert zo'n beetje iedere roker hier), want met roken heb je niet alleen invloed op je eigen gezondheid (dat moet iedereen zelf weten) maar óók op de gezondheid van een ander.
Om nog maar te zwijgen over mensen met astma of andere long aandoeningen.....
Dat jouw vrienden er geen last van hebben betekent nog niet dat er geen mensen zijn die er wél last van hebben. Bovendien vind ik het persoonlijk absurd dat je bij je beroepskeuze rekening moet gaan houden met de rookgewoontes van een ander. Ik vind dat die ander maar rekening moet houden met alle mensen die níet roken. Is gewoon veel logischer (en doen de meeste rokers ook, althans dat beweert zo'n beetje iedere roker hier), want met roken heb je niet alleen invloed op je eigen gezondheid (dat moet iedereen zelf weten) maar óók op de gezondheid van een ander.
Om nog maar te zwijgen over mensen met astma of andere long aandoeningen.....
maandag 14 april 2008 om 20:18
Zin was niet voor jou bedoeld hoor!! Was gewoon ff in het algemeen!
En je hebt helemaal gelijk hoor daar niet van.
Alleen ik ben zo gewend om in de kroeg te komen, drankje te bestellen en sigaretje op te steken...
En ik ga trouwen in december en op de feestlocatie mag dan natuurlijk ook niet meer worden gerookt, en vind het toch wel absurd dat ik op mijn eigen bruiloft, waar ik de zaal huur, en alles betaal,niet mag roken
En je hebt helemaal gelijk hoor daar niet van.
Alleen ik ben zo gewend om in de kroeg te komen, drankje te bestellen en sigaretje op te steken...
En ik ga trouwen in december en op de feestlocatie mag dan natuurlijk ook niet meer worden gerookt, en vind het toch wel absurd dat ik op mijn eigen bruiloft, waar ik de zaal huur, en alles betaal,niet mag roken
maandag 14 april 2008 om 20:56
maandag 14 april 2008 om 22:36
Lucy, ben benieuwd of je vrienden het later ook nog 'zo'n onzin' vinden als ze zelf longkanker hebben ontwikkeld door het meeroken.
Superstar, ik hoor denk ik ook bij die hele nare niet-rokers, maar ik ben dan geen ex-roker
(Of je moet mijn jeugdzonde als 'weekendroker' meetellen, in dat geval ben ik een ex-jeugdzonde-weekendroker)
Superstar, ik hoor denk ik ook bij die hele nare niet-rokers, maar ik ben dan geen ex-roker
(Of je moet mijn jeugdzonde als 'weekendroker' meetellen, in dat geval ben ik een ex-jeugdzonde-weekendroker)
maandag 14 april 2008 om 22:55
Als je uitgaat van het logische en gezonde idee dat er per gemeente een kroeg een ontheffing kan krijgen, kun je dus als sollicitant vooraf bepalen of je daar wel of niet zou willen werken. Een heel acceptabele keuze, dunkt mij.
Verder vind ik het heel goed dat iedere werknemer récht heeft op een rookvrije werkplek, maar is het dan weer jammer dat dit in Nederland niet het geval is. Daar is hij verplícht op een rookvrije werkplek zijn centjes te verdienen. Een niet al te subtiel verschil.
maandag 14 april 2008 om 23:07
Zal ik je nog wat ergers vertellen superstar?
Ik ben eigenlijk gaan weekendroken omdat ik gestopt ben met blowen. Ben op m'n 16e gaan blowen in de weekends, bedacht toen op mijn 18e dat het mijn lichaam ontzettend in de weg zat (slechter evenwichtsgevoel en zo, en dat kon ik niet hebben met al dat sporten) en ben dus maar helemaal gestopt met blowen. Maar ik mistte het gevoel 'wat te doen te hebben' bij het stappen dus toen ben ik maar gaan roken in de weekends. Een korte tijd, want ik heb het altijd al ontzéttend smerig gevonden. Dus toen ik weer eens een sigaret naar binnen stond te werken dacht ik 'dit is eigenlijk écht ontzéttend ránzig' en sindsdien heb ik nooit meer een sigaret aangeraakt. Ik ben geloof ik zeer weinig verslavingsgevoelig. Heb ook 0,0 moeite hoeven doen om niet meer te blowen. (Ik blowde trouwens vaak wel met een pijpje o.i.d., niet altijd, maar wel geregeld om maar zo min mogelijk nicotine binnen te krijgen. Waarom ik ooit ben gaan weekendroken, shoot me)
Ik ben eigenlijk gaan weekendroken omdat ik gestopt ben met blowen. Ben op m'n 16e gaan blowen in de weekends, bedacht toen op mijn 18e dat het mijn lichaam ontzettend in de weg zat (slechter evenwichtsgevoel en zo, en dat kon ik niet hebben met al dat sporten) en ben dus maar helemaal gestopt met blowen. Maar ik mistte het gevoel 'wat te doen te hebben' bij het stappen dus toen ben ik maar gaan roken in de weekends. Een korte tijd, want ik heb het altijd al ontzéttend smerig gevonden. Dus toen ik weer eens een sigaret naar binnen stond te werken dacht ik 'dit is eigenlijk écht ontzéttend ránzig' en sindsdien heb ik nooit meer een sigaret aangeraakt. Ik ben geloof ik zeer weinig verslavingsgevoelig. Heb ook 0,0 moeite hoeven doen om niet meer te blowen. (Ik blowde trouwens vaak wel met een pijpje o.i.d., niet altijd, maar wel geregeld om maar zo min mogelijk nicotine binnen te krijgen. Waarom ik ooit ben gaan weekendroken, shoot me)