**UITGEREKEND DECEMBER 2008**

10-04-2008 11:40 1350 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKidsBijzonderhedenUitgerekende datum
Eve761e14 mei echo29 november
Spitsmuisje303e, 16/3/07 Hugo en Steijn :heart: 24 juli 20 weken echo4 december
LMK292e :heart:1 december
Patti70382e :heart: 3 december
Mama D271e :heart: 17 mei echo / 28 mei nekploometing (jarig!!)5 december
Plukkie291e :heart: 30 mei echo / 30 april t/m 27 mei Thailand5 december
Meissie80271e :heart: 1 juni echo4 december
Linda30322e :heart: 28 mei VK / nekplooimeting7 december
Pinkeltje81272e :heart: 7 december
Sweety32341e :heart: 22 mei echo11 december
Pukkie291e :heart: 14 mei echo/ 10 juni VK 9 december
JustMarried2281e16 mei VK11 december
Isabel77311e7 mei VK/21 mei echo12 december
Cherise1981261e14 mei VK,/21 mei echo12 december
Draakje261e :heart: 27 mei echo16 december
Tigra51261e13 mei VK17 december
Bregje362e13 mei echo18 december
Reeba321e :heart: 9 mei VK18 december
Snowy2291e14 mei VK/23 mei echo20 december
Jewel284e21 december
Marloussie271e13 mei VK21 december
Vlinder211e22 december
Yamuna291e :heart: ? 23 mei echo24 december
Ring1981271e13 mei echo25 december
Loekie281e7 mei echo
Merder301e :heart: Gran Canaria van 24/4 t/m 7/5
Gutje273e23 mei echo27 december
Eles2351e :heart: 29 mei intake VK/echo30 december
Sunlight302e :heart: 20 mei31 december
Pluis363311e4 juni VK31 december
Moon, wat een kutzooi :hug:
Moon :hug:
LMK super zeg! Gefeliciteerd!

Moon, ik ken je wel niet, maar ik heb je verhaal een beetje gelezen en ben er erg van onder de indruk,echt superklote.. veel sterkte!

JM2: Ik moet met 7 weken een afspraak maken. Gelukkig niet over 7 weken.. Nog zo'n anderhalve week wachten dus....
*breekt even in voor Moon*

Hier kan ik toch zo ontzettend kwaad om worden. Wat gemeen weer !!

Ik wil je heel veel sterkte toewensen. :hug:
Even een inbraak voor een onzekere zwangere....

Maar mag ik vragen of jullie allemaal kwaaltjes hebben?

Ik ben nu 6 en halve week en heb wel beetje gevoelige borsten en moe en buikpijn sinds vandaag weer een beetje ;-(

Maar echt zwanger voelen? Nee eigenlijk niet en dat maakt me zo onzeker.

Temeer omdat ik er 8 jaar op gewacht heb..

**breekt weer uit**
Moontje: nogmaals en dikke knuffel meis! Heb er werkelijk geen woorden voor.
@Moon, balen zeg! heel veel sterkte de komende tijd...

Met mij gaat het wel goed, we hebben gisteren via Marktplaats een mooie commode en een baby-klerenkast gekocht....hihiihi

Een beetje vroeg misschien, ben nu 7 weken, maar ik liep ertegenaan en het is precies wat ik zocht voor een perfecte prijs. Die mensen die het verkochten zeiden, jij bent er vroeg bij!!! maar wij ook hoor, zei hadden met 6 weken al baby kleertjes gekocht en alles!!! hahahah

Lief, had de kast boven in elkaar gezet en kreeg al helemaal de kriebels...hij verheugd zich er enorm op!

Verder voel ik me goed, af en toe krampjes en vermoeidheid. En dat emotionele herken ik wel ja, ik kan in tranen uitbarsten om de stomste dingen!

Volgende week, 22 april, heb ik mijn 1e echo!! spannend...
*wil even inbreken voor mooncatcher*

Lieve moon,

Ik ben je al die tijd blijven volgen en vind het vreselijk dat

je nu weer door al die ellende moet!

Ik wens je echt heel veel sterkte en doe rustig aan meis,

dit is echt niet eerlijk!!

Knuffel van Parel
Lieve Moon, ik had je zo gegund dat het dit keer goed was gegaan... :hug:
sweety32 schreef op 16 april 2008 @ 08:23:

Even een inbraak voor een onzekere zwangere....

Maar mag ik vragen of jullie allemaal kwaaltjes hebben?

Ik ben nu 6 en halve week en heb wel beetje gevoelige borsten en moe en buikpijn sinds vandaag weer een beetje ;-(

Maar echt zwanger voelen? Nee eigenlijk niet en dat maakt me zo onzeker.

Temeer omdat ik er 8 jaar op gewacht heb..

**breekt weer uit**

Hoi Sweety, die onzekerheid klinkt heel bekend hoor! hoe moeilijk het ook is, probeer je niet al te druk te maken, dat is niet goed voor de beeb...

Ik heb tot nu toe ook niet zoveel kwaaltjes, en voel me af en toe helemaal niet zwanger. Wel gevoelige borsten en tepels wat jij zegt, en krampjes.

Dat je je niet zwanger voelt, betekend niet dat je het niet bent. Ik heb gelezen dat maar ongeveer de helft van de zwangere vrouwen last heeft van misselijkheid.

Maak je dus niet al te druk, hoe gaat het nu met je?

En met alle andere zwangere meiden?
Moon, heel veel sterkte.. dikke :hug:

LMK, gefeliciteerd met de echo! Is toch weer een hele gerustelling he! Hoeveel weken ben je nu?

Sweety, hier ook onzekerheid hoor! Heb ook niet veel kwaaltjes, af en toe stken in mijn onderbuik/ zwaar gevoel en iets gevoeliger borsten. Misselijkheid alleen een beetje 's avonds. Dus wat Pukkie ook zegt, niet al te druk maken hoor!
Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap allemaal :)

Ook ik (net 38 geworden) ben zwanger (7 weken precies vandaag) en uitgerekend op 3/12/08.

Het zwanger worden heeft bij ons jaren geduurd (we hebben 1 dochter van bijna 12 en daarna is het nooit meer gelukt: wel positieve zwangerschapstesten maar toch steeds weer ongesteld geworden).

In januari 2006 zijn we in het z'huis terecht gekomen en na tig onderzoeken was de conclusie: onbegrepen onvruchtbaarheid (ofwel: ze konden geen oorzaak vinden) en we werden op de wachtlijst gezet voor IUI. In oct 06 begonnen we met de behandelingen en bij de 3de IUI behandeling raakten we in dec 06 zwanger maar met 5.5 weken ging het mis. Hierna hebben we nog 6 IUI behandelingen gehad, helaas zonder resultaat.

Weer op de wachtlijst, voor IVF deze keer. In januari 08 hadden we onze eerste behandeling: hormonen injecteren, een vreselijke punctie, 3 bevruchte eitjes (allemaal kwaliteit OK dus geen invriezing), 1 embryo teruggeplaatst en helaas anderhalve week later alweer ongesteld.

De tweede IVF poging was in maart 08: dezelfde hoeveelheid hormonen maar mijn lichaam reageerde heftig en mijn eierstokken raakten overgestimuleerd. Ik had 22 follikels, 17 eitjes en uiteindelijk 14 bevruchte eitjes. Hieruit kwamen 3 top embryos, er werd er op 16 maart 1 teruggeplaatst en 2 zijn ingevroren. Al anderhalve week later had ik een positieve zwangerschapstest en ook een bloedtest in het z'huis wees uit dat ik zwanger was (HCG 240).

Een week later had ik weer een bloedtest en mijn HCG was goed verdubbeld (3900 deze x). Toen ik precies 6 weken was, was ik onzeker en kreeg ik een echo. We zagen al een hartje kloppen (wel langzaam) maar het vruchtje was te klein voor de duur van de zwangerschap (slechts 1.4 mm ipv circa 6). Ik vreesde het ergste maar gisteren (met 6 weken en 6 dagen) hadden we weer een echo en was het vruchtje gegroeid naar 8 mm, de lengte die hoort bij 6 weken en 5 dagen. Perfect dus.

Tot gisteren had ik hele zere borsten en sinds gisteren voel ik niks meer dus ik maak me wederom vreselijke zorgen maar ik ga er maar vanuit dat alles goed is. Als ik het internet afspeur, lees ik dat het normaal is dat zwangerschapsklachten komen en gaan (ervaren jullie dit ook zo ???). Helaas is het voor mijn gemoedstoestand niet ideaal: de miskraam in januari vorig jaar begon ook met het volledig verdwijnen van mijn klachten. Maarja, gisteren zagen we het hartje nog kloppen en de hele groeiachterstand was ingehaald, dus het zal wel goed zijn allemaal.

Sorry voor het uitgebreide verhaal :) Succes allemaal met jullie zwangerschappen !
Patty leuk dat je komt meeschrijven!!! GA je in schema zetten...enne gefeliciteerd ook uiteraard...

Dames mochten er dingen voor schema zijn vermeld dit dan ff apart (onderaan ofzo) dikgedrukt ...houdt het voor mij beetje overzichtelijk

LMK!!!! Echt super...heb m er al ingezet...hartje. Wat een super goed nieuws.

Moon heel verdrietig...sterkte.

Hoe is het met rest? Bloedverlies nog bij aantal ?

Ik heb vandaag een door ons bedrijf georganiseerd congres en ben hier heel de dag bij...vanavond tijdens een diner ook nog acte de presennce geven.....Gelukkig overal wireless hier dus kan ik nog enigszins spijbelen ;-) Hoofd staat hier echt niet naar....

Vraag me toch wat af...hoe rekenen jullie aantal weken zwangerschap uit? Ik tel vanaf laatste dag menstruatie en dan gewoon de weken...vraag me dit af omdat ik aantal hoor en dan denk huh ik ben eerder uitgerekend...verder..maar aantal weken is gelijk =? Aan andere kant weet je pas met echo hoe ver je echt bent he? Kunnen ze redelijk goed dan zien....Ik ben dus nu 7 weken en 1 dag als ik het goed bereken? 26 feb laatste dag ongesteld...of komt dit door aantal dagen in je cyclus dat ze je dan verderschatten? Ben je dan 36 voor geworden ;-)
overigens nog even over kwaaltjes...ook ik lijk dans te ontspringen...voel soms wel wat in buik en kan lastig naar toilet maar verder weinig...borsten waren heeeeel gevoelig en is nu wat minder (eerste gedachte HELLUP het neemt af....)...

Maar volgens mij zijn er legio vrouwen die zich prima voelen en zitten we ons hier gek te maken om niets????? Laten we daar maar voor duimen.....
Snok, je rekent het uit door uit te gaan van de EERSTE dag van je laatste menstruatie, niet van de laatste dag

Ps. hier kun je het prima uitrekenen:

http://www.predictor.nl/content.asp?page=641
Lieve Moon, wat vreselijk oneerlijk dit. Na al die jaren, nu zo dichtbij en weeeeeer niet. Heel veel sterkte meis :hug:
*breekt in*

Snok: zal ik je eens iets vertellen? Man en ik hebben besloten om voor de derde te gaan..

December 2008 halen we niet meer maar we gaan ons best doen ;-P haha!

Liefs, Nurse

*breekt uit*
Meiden heel erg bedankt voor de reakties.. ;-)

Geloof dat we onszelf allemaal gek maken hahaha

Pukkie ; Het gaat op zich goed hoor maar alleen ik loop te stressen en dat is niet goed.

Hoe is het met jou dan?

Reeba: Je hebt gelijk...moet veel relaxter zijn anders zorg ik er straks zelf nog voor dat het niet goed gaat en dat moet niet he?

Patti: Zo meid ook jij hebt al heel wat achter de kiezen wat betreft de MMM he?

Kan er helaas over meepraten.

En dat van doe kwaaltjes zooooo herkenbaar.

Ineens denk je niets te voelen en schiet je in de stress he?

Laten we afspreken dat het allemaal goed gaat en dat er gaan proberen kalm en rustig te genieten....(?) ;-)

Meiden nogmaals bedankt voor de lieve reakties en sorry voor het inbreken.

xxxxxxxxxxxx

Moon: Thinking of you........

Laat het alstjeblieft nu jouw tijd zijn voor goed nieuws en een goede afloop!
*breekt nog een keer in voor Sweety*

Sweety, allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap !

Ik herken je onzekerheid. Ik heb er ook dik 8 jaar op gewacht. Ik had maar een zwangerschapskwaaltje en dat was ongesteldheidsbuikpijn (volgens de gyn. kwam dat regelmatig voor). Verder had ik de eerste maanden nergens last van.

Probeer lekker te genieten van je zwangerschap !

*breekt weer uit*
Bikki: :hug: Dank je wel! Dat doet goed :)
Hoi!

Mag ik ook meeschrijven?

Ik ben 29 en weet sinds maandag echt dat ik zwanger ben... Daarvoor had ik al vermoedens maar ik durfde niet te testen...

Bovendien ga ik morgen trouwen, dus ook daardoor wat stress.

Ik ben volgens wat calculatortjes op internet 20 december uitgerekend. Alle kwaaltjes hebben al toegeslagen, ben alleen nog niet moe! Ik ben heel de dag misselijk, in de ochtend het ergste, maar het blijft de hele dag. Ook doen mijn borsten flink pijn en ben ik ontzettend emotioneel. Ik moest gister bijna huilen toen onze hond en kat aardig tegen elkaar deden ( ze zijn normaal niet zo dol op elkaar). Leuk die hormonen!

Ik vind het allemaal wel heel spannend!
Lieve Moon, heel veel sterkte in deze rottijd!

En LMK van harte wat ontzettend fijn!!!! :cheer2: zo zie je me maar dat we ons ook te veel zorgen kunnen maken.

Snok, ik begin er wel iets voor te voelen om het topic niet zo te laten uitdijen als wij gaan doen ( :rofl: )... want kan nu al bijna niet meer bijhouden wie wie is en wat zegt. Maar ja ook weer zo wat om hem af te sluiten, vind je niet?
Haha Pukkie, goeie dat je al aan het shoppen bent geslagen! Ik wil wachten totdat ik het geslacht weet (dus dat duurt nog ruim 8 weken), maar zou het liefste al kleertjes en een voltallige babykamer aanschaffen! Voordeel dat dat nu nog niet kan is dat iedereen de zwangere moeder nu kan verwennen..! ;-)

En snok, inderdaad vanaf je eerste dag van je ongesteldheid + 40 weken en dan plus of min de dagen dat je cyclus korter of langer duurt dan 28 dagen... :) ben benieuwd of je dan tot een andere datum komt!
He Snowy, gefeliciteerd! Nog iemand die 20 december is uitgerekend... ben ik niet meer de hekkensluiter..;-)

Is het je eerste?

Heel veel plezier morgen op je trouwdag!

Patti, ook gefeliciteerd! Jeetje wat een verhaal zeg! Maar wel fijn dat je dus al een hartje hebt gezien, geeft dan toch weer veel hoop!
Jeetje, wat is het druk hier.. Gezellig hoor.

Patti; wat een verhaal zeg, heel veel succes en leuk dat je meeschrijft. Maak je niet teveel zorgen en probeer er toch een beetje van te genieten, de tijd gaat zo snel!

Snowy; leuk dat je meeschrijft, gefeliciteerd en geniet ervan morgen! Leuk zeg, trouwen met een geheimpje (neem tenminste aan dat alleen jij en as man ervan weten..)

Helaas ontspring ik de dans niet, ben sinds gisteren behoorlijk beroerd, echt mega misselijk.. Ga zo lekker vroeg naar huis. Bij iedereen is dit echter anders, altijd positief blijven! Ik ken genoeg mensen die tijdens de zwangerschap nergens last van hebben gehad en gezonde babies op de wereld hebben gezet!

Spullen kopen: ik ben geloof ik een beetje bijgelovig.. ik durf het nog niet. Raar he? Wel al twee boeken gekocht, alleen word je daar ook niet echtvrolijker van. Als je alles zou geloven wat er geschreven wordt, mag je helemaal niets meer. Je kan dan beter 9 maanden lang in je bed blijven liggen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven