Werk & Studie
alle pijlers
Ontbinding van mijn vast arbeidscontract?
donderdag 17 april 2008 om 09:18
Graag zou ik jullie meningen over het volgende horen;
Sinds 2 maanden zit ik overspannen thuis omdat ik op mijn werk word gepest.
Ik heb al heel vaak bij mijn chef aangegeven dat het voor mij niet werkt maar deze zegt dat 'we allemaal volwassen zijn, en dit dan ook zelf kunnen oplossen.'
Idd, mijn chef is iemand die geen leiding wil geven en altijd de makkelijkste weg kiest.
Door omstandigheden is dit allemaal veel te laat opgepakt door de Arbo-dienst, maar mijn huidige bedrijfsarts is niks te verwijten.
Ik heb gisteren mijn 1e bezoek gehad bij hem en hij heeft zelf gevraagd wat ik denk dat ik het beste kan doen.
Nu ben ik natuurlijk overspannen en voor het argument dat hij mijn baas in de sloot moet gaan dumpen, was 'ie niet te vinden.
Hij kwam met het volgende voorstel:
1. Eerst proberen of we met een arbeidspsycholoog (mediator) nog tot samenwerking kunnen komen.
Omdat ik van frustratie al eens een rel heb geschopt op mijn afdeling en dit daarna is opgelost met 'we gaan gewoon volwassen met elkaar om', en dit niet is gelukt, heb ik daar een zwaar hoofd in.
2. Overplaatsing. Dit lijkt me de meest vriendelijke oplossing voor mij, alleen moet er wel ergens plaats zijn en moet het bedrijf hiermee akkoord gaan. Echter is het zo dat de middeleeuwse bedrijfscultuur mij zo slecht ligt, dat ik waarschijnlijk binnen niet al te lange termijn toch weg wil...
3. Ontbinding van mijn vaste contract. Dit is wel een erg radicale oplossing. Schijnbaar kunnen ze dit zo regelen dat ik dan niet verwijtbaar werkloos ben en wel een WW-uitkering krijg. (Weet iemand of dat zo is?) Er wordt dan een soort convenant opgesteld waarin precies staat wat mijn rechten (oprotpremie, getuigschrift, opleiding misschien...) en plichten staan.
Kunnen jullie me helpen denken, want in mijn overspannen toestand zie ik dit allemaal niet zo helder...
Sinds 2 maanden zit ik overspannen thuis omdat ik op mijn werk word gepest.
Ik heb al heel vaak bij mijn chef aangegeven dat het voor mij niet werkt maar deze zegt dat 'we allemaal volwassen zijn, en dit dan ook zelf kunnen oplossen.'
Idd, mijn chef is iemand die geen leiding wil geven en altijd de makkelijkste weg kiest.
Door omstandigheden is dit allemaal veel te laat opgepakt door de Arbo-dienst, maar mijn huidige bedrijfsarts is niks te verwijten.
Ik heb gisteren mijn 1e bezoek gehad bij hem en hij heeft zelf gevraagd wat ik denk dat ik het beste kan doen.
Nu ben ik natuurlijk overspannen en voor het argument dat hij mijn baas in de sloot moet gaan dumpen, was 'ie niet te vinden.
Hij kwam met het volgende voorstel:
1. Eerst proberen of we met een arbeidspsycholoog (mediator) nog tot samenwerking kunnen komen.
Omdat ik van frustratie al eens een rel heb geschopt op mijn afdeling en dit daarna is opgelost met 'we gaan gewoon volwassen met elkaar om', en dit niet is gelukt, heb ik daar een zwaar hoofd in.
2. Overplaatsing. Dit lijkt me de meest vriendelijke oplossing voor mij, alleen moet er wel ergens plaats zijn en moet het bedrijf hiermee akkoord gaan. Echter is het zo dat de middeleeuwse bedrijfscultuur mij zo slecht ligt, dat ik waarschijnlijk binnen niet al te lange termijn toch weg wil...
3. Ontbinding van mijn vaste contract. Dit is wel een erg radicale oplossing. Schijnbaar kunnen ze dit zo regelen dat ik dan niet verwijtbaar werkloos ben en wel een WW-uitkering krijg. (Weet iemand of dat zo is?) Er wordt dan een soort convenant opgesteld waarin precies staat wat mijn rechten (oprotpremie, getuigschrift, opleiding misschien...) en plichten staan.
Kunnen jullie me helpen denken, want in mijn overspannen toestand zie ik dit allemaal niet zo helder...
donderdag 17 april 2008 om 09:52
Hou de eer aan jezelf en zoek een andere baan. Werk te over momenteel, en het scheelt je een hele hoop frustratie bij je huidige werkgever. Geen van de trajecten die je noemt klinkt namelijk erg verkwikkend.
Optie 1 lijkt me in je huidige toestand uitgesloten. Optie 2 lijkt me gezien je gevoelens ten opzichte van je bedrijf niet bijzonder aantrekkelijk, want je houd dezelfde wrokgevoelens. Optie 3 is een enorme bureaucratische rompslomp en staat slecht op je CV.
Als ik jou was zou ik dus direct op zoek gaan naar een andere baan, met een betere bedrijfscultuur en gezellige collega's. OP de huidige arbeidsmarkt moet dat best kunnen, denk ik zo.
Optie 1 lijkt me in je huidige toestand uitgesloten. Optie 2 lijkt me gezien je gevoelens ten opzichte van je bedrijf niet bijzonder aantrekkelijk, want je houd dezelfde wrokgevoelens. Optie 3 is een enorme bureaucratische rompslomp en staat slecht op je CV.
Als ik jou was zou ik dus direct op zoek gaan naar een andere baan, met een betere bedrijfscultuur en gezellige collega's. OP de huidige arbeidsmarkt moet dat best kunnen, denk ik zo.
donderdag 17 april 2008 om 10:05
Hoi Pienie,
Wat een waardeloze situatie waar je in zit. Helaas heb ik dit (in de stoel van werkgever) ook wel eens ervaren en wat ik in die situatie heb gedaan is inderdaad eerst kijken of er uitgekomen kan worden (optie1+2) maar als ik jou zo hoor is dat station al gepasseerd. Wat ik dan vaak bespreek met de betrokken medewerker is eindigen van de arbeidsovereenkomst met wederzijds goedvinden. hierbij stellen de werkgever en de werknemer samen een overeenkomst op waarbij de rechten en plichten van beide partijen opgenomen worden.
Hierin kun je (ik zou zeggen moet je) op laten nemen dat het eindigen van de overeenkomst niet aan jou te wijten is (inderdaad ben je bij ontslag nemen niet automatisch verwijtbaar werkloos, maar mijn ervaring is dat het CWI en UWV die beslissing niet altijd makkelijk nemen en er dan meer gezeur aan vooraf gaat). Daarnaast kun je ook een ontslagvergoeding laten opnemen, opleiding en eventueel gebruik van een outplacement bureau dat jou begeleidt naar een nieuwe baan.
Echt heel vervelend allemaal, maar ik hoop dat je tot een goede oplossing komt. Heel veel succes!
Wat een waardeloze situatie waar je in zit. Helaas heb ik dit (in de stoel van werkgever) ook wel eens ervaren en wat ik in die situatie heb gedaan is inderdaad eerst kijken of er uitgekomen kan worden (optie1+2) maar als ik jou zo hoor is dat station al gepasseerd. Wat ik dan vaak bespreek met de betrokken medewerker is eindigen van de arbeidsovereenkomst met wederzijds goedvinden. hierbij stellen de werkgever en de werknemer samen een overeenkomst op waarbij de rechten en plichten van beide partijen opgenomen worden.
Hierin kun je (ik zou zeggen moet je) op laten nemen dat het eindigen van de overeenkomst niet aan jou te wijten is (inderdaad ben je bij ontslag nemen niet automatisch verwijtbaar werkloos, maar mijn ervaring is dat het CWI en UWV die beslissing niet altijd makkelijk nemen en er dan meer gezeur aan vooraf gaat). Daarnaast kun je ook een ontslagvergoeding laten opnemen, opleiding en eventueel gebruik van een outplacement bureau dat jou begeleidt naar een nieuwe baan.
Echt heel vervelend allemaal, maar ik hoop dat je tot een goede oplossing komt. Heel veel succes!
donderdag 17 april 2008 om 10:09
Ik haal deze informatie van de site van het UWV:
'U bent verwijtbaar werkloos als uw werkgever u om een dringende reden ontslaat, bijvoorbeeld bij diefstal. U bent ook verwijtbaar werkloos als u zelf uw baan opzegt zonder een dringende noodzaak.
Bent u verwijtbaar werkloos, dan krijgt u geen uitkering. U moet daarna minimaal 26 weken werken voordat u opnieuw recht heeft op WW'
Toch wel anders dan wat Aruba zegt.
Ik zou bij optie 3 heel voorzichtig zijn en juridisch advies inwinnen. Je kunt bij het juridisch loket om advies vragen. Je moet zeker weten dat je recht hebt op een WW-uitkering en hoelang. Ga niet zomaar af op wat de bedrijfsarts en de werkgever zeggen. Anders trek jij straks aan het kortste eind.
'U bent verwijtbaar werkloos als uw werkgever u om een dringende reden ontslaat, bijvoorbeeld bij diefstal. U bent ook verwijtbaar werkloos als u zelf uw baan opzegt zonder een dringende noodzaak.
Bent u verwijtbaar werkloos, dan krijgt u geen uitkering. U moet daarna minimaal 26 weken werken voordat u opnieuw recht heeft op WW'
Toch wel anders dan wat Aruba zegt.
Ik zou bij optie 3 heel voorzichtig zijn en juridisch advies inwinnen. Je kunt bij het juridisch loket om advies vragen. Je moet zeker weten dat je recht hebt op een WW-uitkering en hoelang. Ga niet zomaar af op wat de bedrijfsarts en de werkgever zeggen. Anders trek jij straks aan het kortste eind.
donderdag 17 april 2008 om 10:13
Ja ik had ook wat uitgebreider moeten zijn. In dit geval is er een dringende noodzaak. En dan krijg je dus bieteltjes verdere uitleg over het wederzijds goedvinden.
Ik heb zelf bij het uwv gewerkt. En geen dringende noodzaak. Was bijvoorbeeld je baan opzeggen omdat je geen zin had om te werken.
Mijn uwv tijd is al eventjes geleden. Er kan natuurlijk van alles gewijzigt zijn. Daar zijn ze goed in.
Ik heb zelf bij het uwv gewerkt. En geen dringende noodzaak. Was bijvoorbeeld je baan opzeggen omdat je geen zin had om te werken.
Mijn uwv tijd is al eventjes geleden. Er kan natuurlijk van alles gewijzigt zijn. Daar zijn ze goed in.
donderdag 17 april 2008 om 10:34
Sorry, deze dame zit nu gestresst thuis, en dat zal moeten bezinken. Ik vind optie 3 dus niet zo gek, ook omdat als ze op zoek gaat naar een andere baan, ze met jullie advies wel eens zonder geld kan komen te zitten. Dan is het dus niet omzien naar een andere baan in alle rust overwogen. En ik vind de zak geld mee niet zo gek.
donderdag 17 april 2008 om 10:57
Hoi,
Wat zit je in een akelige situatie zeg. Bah. Ik zou je optie 3 aanraden. Ik zit zelf op een P&O-afdeling en een dergelijke ontbinding komt "veel" voor bij ons, bij ons is dit een vaststellingsovereenkomst. Belangrijk is is dat vermeld staat dat het ontslag je niet verwijtbaar is, anders krijg je geen uitkering. Je kunt natuurlijk altijd proberen nog iets van een bedrag mee te krijgen, onder het mom van arbeidsbemiddeling of iets dergelijks. Heel veel succes ermee!!
Groetjes,
Cappy
Wat zit je in een akelige situatie zeg. Bah. Ik zou je optie 3 aanraden. Ik zit zelf op een P&O-afdeling en een dergelijke ontbinding komt "veel" voor bij ons, bij ons is dit een vaststellingsovereenkomst. Belangrijk is is dat vermeld staat dat het ontslag je niet verwijtbaar is, anders krijg je geen uitkering. Je kunt natuurlijk altijd proberen nog iets van een bedrag mee te krijgen, onder het mom van arbeidsbemiddeling of iets dergelijks. Heel veel succes ermee!!
Groetjes,
Cappy
donderdag 17 april 2008 om 11:03
Ten eerste, zij zit nu niet thuis! Ze is ziek, geen goede basis om iets anders te zoeken zonder jezelf eerst goed te beraden.
Ten tweede zal zij geen uitkering gaan trekken, maar aanspraak gaan maken op werkloosheidsverzekering waar zijzelf al jaren via haar loon premie voor betaald. Ze heeft dus alle recht!
Ten derde, wanneer de werkgever haar nu goed zou hebben begeleidt en geholpen, zou ik misschien nog gelijk kunnen geven. Maar aangezien dit niet het geval is, zou ik niet weten waarom alleen TO moet inleveren en de werkgever er allermakkelijkst vanaf komt!
Ik zou ook optie drie adviseren! Kies niet zomaar voor het korste eind. Je werkgever ik jou OOK wat verschuldigd!
donderdag 17 april 2008 om 11:38
Optie 3, maar laat het dan pro forma verlopen (via kantonrechter) als je een uitspraak hebt van de kantonrechter dan ben je wel zeker(der) van je zaak. En laat je werkgever voor deze kosten opdraaien! Ze willen dit pro forma proces gaan afschaffen, maar voor nu lijkt het me een veilige optie. En het woord zegt het al, pro forma... het is een formele procedure waarbij de reden van ontslag wordt opgegeven en jij pro forma bezwaar maakt. De papieren zijn zo opgesteld dat de rechter tot ontbinding zal overgaan. Er zit geen heel ingewikkeld verhaal achter, dat kan je nu niet gebruiken lijkt me! Op deze wijze heb je je dus wel antoonbaar verzet tegen je ontslag, waardoor je recht hebt op WW.
donderdag 17 april 2008 om 11:42
donderdag 17 april 2008 om 11:57
Ik heb hetzelfde aan de hand gehad, tenminste ik kon totaal niet met mijn baas overweg (niemand trouwens) en de situatie was echt onwerkbaar geworden. We hebben het juridisch netjes afgesloten, ik heb één en ander regelmatig laten nakijken door een jurist voordat ik mijn handtekening zette, en wel WW gekeken. De regels zijn veranderd sinds oktober 2006. Ik had ook een vast contract wat toen ontbonden is.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
donderdag 17 april 2008 om 13:27
Pas ook op met de genoemde optie 3! De baas van TO moet wel de geldende in het arbeidscontract opgenomen afgesproken opzegtermijn in acht nemen, want anders krijgt TO een aantal maanden geen uitkering. Wederzijds goedvinden of geen wederzijds goedvinden.
Ik weet het helaas uit eigen ervaring. Mijn man is er op die manier ingeluisd door zijn ex-werkgever na veel gepest en getreiter. Tot onze vreugde hoorden we net afgelopen week dat zijn vervanger het nog geen 3 maanden heeft volgehouden en ook alweer is opgestapt! Nu zit dat stelletje treiteraars weer zonder logistieke kracht.
Mijn man heeft trouwens in overleg met het CWI eerst een rustperiode van 1,5 maand gehad, waarin hij niet hoefde te solliciteren. En dat geeft je even de rust om je hoofd weer te richten op positieve dingen en om klaar te worden voor het zoeken naar een nieuwe baan.
Een pro forma procedure hoeft niet meer trouwens. De ontslag procedure is versoepeld. Dat hoeft niet meer via de kantonrechter. En de werknemer hoeft ook geen bezwaar meer te maken tegen het voorgenomen ontslag om recht te houden op een uitkering.
TO kan in de gegeven omstandigheden een ww uitkering aanvragen! Ga er maar aan staan om jezelf goed te verkopen in een sollicitatiegesprek, als je van ellende en overspannenheid aan de kalmeringsmiddelen zit! Dat is dus onmogelijk. Optie 3 geeft haar de rust om tot zichzelf te komen en daarna opnieuw werk te zoeken.
donderdag 17 april 2008 om 13:44
Ondanks de soepelere regels die tot doel hadden het aantal pf ontbindingen terug te dringen, ben ik nog steeds voor het toepassen voor deze procedure. Redenen:
Voordeel werkgever:
- Geen mogelijke problemen met Ragetlieregeling
- De zaak is steviger in geval werknemer zich achteraf op misbruik van omstandigheden of ontbreken van de wil beroept.
Voordeel werknemer:
- executoriale titel ontbindingsvergoeding
- psychologisch effect: het heeft een officieler karakter hetgeen helpt de boel een plek te geven (als er een lastig conflict is)
In geval van TO zou ik uiteindelijk voor optie 3 kiezen. Problemen met de WW zijn niet te voorzien als de juiste weg wordt bewandeld en de bedrijfsarts bovendien verklaart dat terugkeer binnen het bedrijf niet meer tot de mogelijkheden behoort.
Houd er wel rekening mee dat je waarschijnlijk niet alleen situatief arbeidsongeschikt bent, maar ook nog enige tijd moet herstellen van de overspannenheid. Het is over het algemeen niet aan te raden nog ziek te zijn op het moment van de ontbinding/beëindiging met wederzijds goedvinden middels vaststellingovereenkomst.
Je zou dan namelijk niet in de WW vallen maar in de Zw ('vangnet') en beticht kunnen worden van een benadelingshandeling die er uit bestaat dat je je aanspraak op loondoorbetaling (max. 2 jaar) hebt opgegeven.
Bouw dus een tijdspanne in waarbinnen je kunt herstellen en zorg dat er pas ontbonden/beëindigd wordt op het moment dat je hersteld bent (de werkgever zal dit in de onderhandelingen ook aandragen).
Laat je sowieso bijstaan door een gemachtigde/advocaat. Als je geen rechtsbijstandverzekering hebt, kun je kijken of je in aanmerking komt voor een pro deo advocaat op www.rvr.org Ook is het niet ongebruikelijk dat de werkgever in een geval als het jouwe de kosten van rechtsbijstand betaalt.
Succes!
BW.
donderdag 17 april 2008 om 13:49
Hoi,
Je hoeft nu nog helemaal niets te beslissen want je bent nog arbeidsongeschikt. Optie drie is denk ik het beste maar dat kan ook over twee of drie maanden inwerking gezet worden hoor. Je bent overspannen, denk je dat je bij een andere werkgever wel in staat bent om "gewoon" weer te functioneren?
Denk dat je het beste nu goed voor jezelf kunt gaan zorgen, energie gaan opdoen. Als je er al aan toe bent alvast in de krant gaan kijken wat voor werk je leuk lijkt en als je denkt ja nu kan ik weer dan stem je in met optie drie. Ondertussen gaan solliciteren en het mooist zou zijn dat je bij een nieuwe baas begint zodra de overeenkomst is ontbonden. Heb je je "oprot"premie voor jezelf (uwv kan hiermee mogelijk nog gaan rekenen ivm fictieve opzegtermijn) hoef je niet met het cwi en uwv in zee en heb je de eer aan jezelf gehouden.
Succes!
Je hoeft nu nog helemaal niets te beslissen want je bent nog arbeidsongeschikt. Optie drie is denk ik het beste maar dat kan ook over twee of drie maanden inwerking gezet worden hoor. Je bent overspannen, denk je dat je bij een andere werkgever wel in staat bent om "gewoon" weer te functioneren?
Denk dat je het beste nu goed voor jezelf kunt gaan zorgen, energie gaan opdoen. Als je er al aan toe bent alvast in de krant gaan kijken wat voor werk je leuk lijkt en als je denkt ja nu kan ik weer dan stem je in met optie drie. Ondertussen gaan solliciteren en het mooist zou zijn dat je bij een nieuwe baas begint zodra de overeenkomst is ontbonden. Heb je je "oprot"premie voor jezelf (uwv kan hiermee mogelijk nog gaan rekenen ivm fictieve opzegtermijn) hoef je niet met het cwi en uwv in zee en heb je de eer aan jezelf gehouden.
Succes!
donderdag 17 april 2008 om 13:52
N.B. @ Carlice: dat 'aantoonbaar verzetten' in een pro forma procedure hoeft dus juist niet meer. Voor de WW is de procedure niet meer nodig en is een vaststellingsovereenkomst voldoende.
Zie art 24 lid 6 WW:
Het niet voeren van verweer door de werknemer tegen of het instemmen van de werknemer met een beëindiging van de dienstbetrekking door of op verzoek van de werkgever leidt niet tot overtreding van de verplichtingen, bedoeld in het eerste lid, aanhef en onderdeel a, of het vijfde lid.
Aansluitend lid 1:
1. De werknemer voorkomt dat hij:
a. verwijtbaar werkloos wordt;
b. werkloos is of blijft, doordat hij:
1°. in onvoldoende mate tracht passende arbeid te verkrijgen;
2°. nalaat aangeboden passende arbeid te aanvaarden of door eigen toedoen geen passende arbeid verkrijgt;
3°. door eigen toedoen geen passende arbeid behoudt; of
4°. in verband met door hem te verrichten arbeid eisen stelt die het aanvaarden of verkrijgen van passende arbeid belemmeren.
@ Aruba: inderdaad, de regels zijn in die zin versoepeld dat ze nu als volgt luiden:
Art. 24 lid 2 WW:
De werknemer is verwijtbaar werkloos geworden indien:
a. aan de werkloosheid een dringende reden ten grondslag ligt in de zin van artikel 678 van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek en de werknemer terzake een verwijt kan worden gemaakt;
b. de dienstbetrekking is beëindigd door of op verzoek van de werknemer zonder dat aan de voortzetting ervan zodanige bezwaren waren verbonden, dat deze voortzetting redelijkerwijs niet van hem kon worden gevergd.
BW.
Zie art 24 lid 6 WW:
Het niet voeren van verweer door de werknemer tegen of het instemmen van de werknemer met een beëindiging van de dienstbetrekking door of op verzoek van de werkgever leidt niet tot overtreding van de verplichtingen, bedoeld in het eerste lid, aanhef en onderdeel a, of het vijfde lid.
Aansluitend lid 1:
1. De werknemer voorkomt dat hij:
a. verwijtbaar werkloos wordt;
b. werkloos is of blijft, doordat hij:
1°. in onvoldoende mate tracht passende arbeid te verkrijgen;
2°. nalaat aangeboden passende arbeid te aanvaarden of door eigen toedoen geen passende arbeid verkrijgt;
3°. door eigen toedoen geen passende arbeid behoudt; of
4°. in verband met door hem te verrichten arbeid eisen stelt die het aanvaarden of verkrijgen van passende arbeid belemmeren.
@ Aruba: inderdaad, de regels zijn in die zin versoepeld dat ze nu als volgt luiden:
Art. 24 lid 2 WW:
De werknemer is verwijtbaar werkloos geworden indien:
a. aan de werkloosheid een dringende reden ten grondslag ligt in de zin van artikel 678 van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek en de werknemer terzake een verwijt kan worden gemaakt;
b. de dienstbetrekking is beëindigd door of op verzoek van de werknemer zonder dat aan de voortzetting ervan zodanige bezwaren waren verbonden, dat deze voortzetting redelijkerwijs niet van hem kon worden gevergd.
BW.
donderdag 17 april 2008 om 14:07
Wat ben ik blij met jullie reacties!
Ook met jullie medeleven! Het is voor mij namelijk heel moeilijk om te aanvaarden dat ik ziek bén.
Ik ben altijd een type geweest dat tegen zichzelf zei 'Ach, kop op! Stel je niet aan en ga gewoon door waar je gebleven bent!'
Tot je dan ineens lichamelijk niet meer in staat bent om door te gaan en alleen maar kan huilen en het liefste dood wil....
Volgens testen ben ik zelfs bijna BurnOut.
Anderen zullen dit ook wel herkennen net als het feit dat je je schuldig voelt tegenover je collega's dat je hun met het werk laat zitten.
Ik had het zo mooi uitgestippeld voor mezelf: Ik zou 'gewoon' doen alsof er niks aan de hand is, op zoek gaan naar ander werk (dat zoek ik nl. al 2 jaar, helaas woon ik in een uithoek van Nederland waar mijn werk nogal moeilijk te vinden is....)
werk vinden en weggaan bij mijn oude werkgever.
Gooit dat lichaam roet in het eten...
Ik zie hier in ieder geval al veel bruikbare tips staan, vanmiddag moet ik naar mijn psycholoog, dus het gespreksonderwerp heb ik al.
Waar ik vooral ook moeite mee heb is hoe je het aan een volgende werkgever moet verkopen dat je na meer dan 3 jaar (dus duidelijk met een vast contract!) werk bij een bedrijf, in de WW terecht komt...
Ook met jullie medeleven! Het is voor mij namelijk heel moeilijk om te aanvaarden dat ik ziek bén.
Ik ben altijd een type geweest dat tegen zichzelf zei 'Ach, kop op! Stel je niet aan en ga gewoon door waar je gebleven bent!'
Tot je dan ineens lichamelijk niet meer in staat bent om door te gaan en alleen maar kan huilen en het liefste dood wil....
Volgens testen ben ik zelfs bijna BurnOut.
Anderen zullen dit ook wel herkennen net als het feit dat je je schuldig voelt tegenover je collega's dat je hun met het werk laat zitten.
Ik had het zo mooi uitgestippeld voor mezelf: Ik zou 'gewoon' doen alsof er niks aan de hand is, op zoek gaan naar ander werk (dat zoek ik nl. al 2 jaar, helaas woon ik in een uithoek van Nederland waar mijn werk nogal moeilijk te vinden is....)
werk vinden en weggaan bij mijn oude werkgever.
Gooit dat lichaam roet in het eten...
Ik zie hier in ieder geval al veel bruikbare tips staan, vanmiddag moet ik naar mijn psycholoog, dus het gespreksonderwerp heb ik al.
Waar ik vooral ook moeite mee heb is hoe je het aan een volgende werkgever moet verkopen dat je na meer dan 3 jaar (dus duidelijk met een vast contract!) werk bij een bedrijf, in de WW terecht komt...
donderdag 17 april 2008 om 14:38
In welke regio woon je? Dat komt mij namelijk ook bekend voor. Ik heb trouwens wel weer een baan gevonden, maar ik had het 'geluk' dat het bedrijf kort na mijn vertrek helemaal opgedoekt werd, dus dat kon ik makkelijk als rede aanvoeren bij sollicitatie gesprekken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin