Foto van je pasgeboren baby op geboortekaartje?

17-04-2008 21:42 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
x

Ik vind Tjarda's gemaakte foto's..;

Totaal aantal stemmen: 27

Geschikt voor op een geboortekaartje te plaatsen. Helaas ben (22%)
Absoluut erg mooi! Ik ben zwanger en zou aan haar denken voo (4%)
Niet mijn stijl foto's. (74%)
Als je bij de verloskundige door de geboortekaartjes bladert, zie je wel errúg veel 'fotokaartjes'

Persoonlijk is het zeker, sommige foto's misschien wel iets té persoonlijk. Ik zou niet de behoefte hebben mijn emoties van vlak na de geboorte op deze manier te delen met buren, collega's e.d.
Om iets professioneler over te komen, zou ik wel de spelfouten uit de tekst halen:

Hallo lieve mensen (een komma, géén punt)

Ben je in verwachting en zou je zo graag een mooie foto van je prachtige pasgeboren babytje (baby'tje) op je geboortekaartje willen zetten?

Ik ben Tjarda Jansen en maak kinderfoto's. Ik kan snel ter plaatsen (plaatse) zijn, in omgeving Amsterdam, en je hebt binnen 12 uur een prachtig mooie foto dat (die) je voor het zeer persoonlijke geboortekaartje kunt gebruiken.
Mooie foto's. Je site is inderdaad nog wel erg eenvoudig en ook ik vind die foto met dat voetje een beetje 'eng'. Verder zit er nog een aantal taalkundige fouten in je tekst, bijv. je begint met het aanspreken van de mensen met 'je' en later met 'u'. Ook is het een foto DIE je kunt gebruiken, i.p.v. DAT je kunt gebruiken. Maar ik ben een taalfreak, sorry daarvoor ;-) ...
O, oké, ik had niet alle voorgaande reacties gelezen en nu wel ;-)
Roos4 schreef op 17 april 2008 @ 22:41:

Om iets professioneler over te komen, zou ik wel de spelfouten uit de tekst halen:

Hallo lieve mensen (een komma, géén punt)

Ben je in verwachting en zou je zo graag een mooie foto van je prachtige pasgeboren babytje (baby'tje) op je geboortekaartje willen zetten?

Ik ben Tjarda Jansen en ik maak kinderfoto's. Ik kan snel ter plaatsen (plaatse) zijn, in omgeving Amsterdam, en je hebt binnen 12 uur een prachtig mooie foto dat (die) je voor het zeer persoonlijke geboortekaartje kunt gebruiken.

Dan geef ik ook een taalkundige aanvulling: het staat netter om twee keer 'ik' in de onderstreepte zin te schrijven, omdat het om een ander werkwoord gaat.

Ik heb in de poll gezet dat je foto's niet mijn stijl zijn. Dat dacht ik tot ik naar je site ging. Daar zag ik dat er een paar práchtige foto's tussen zitten. Dat kindje met die tranen, die vader met het kindje en die moeder met kindje vind ik echt erg mooi.

De rest is dan weer wat minder mijn stijl. Iets te gezocht of nét niet.

Kortom: het kan mijn smaak zijn die wispelturig is want mijn mening over je foto's loopt erg uiteen. Ik denk wel dat je talent hebt.
Als ik heel eerlijk ben... ik vind ze volgens mij als enige níet mooi.. Standpunten zijn niet interessant, de emotie is niet gevangen, ze zijn zo 'standaard' allemaal, dertien in een dozijn. En ze zijn het ook 'net niet'. Dus helaas, totaal niet mijn stijl.

~oke, die linksonderin, dat liggende meisje: díe vind ik dan wel weer mooi.
Ik vind ze ook standaard.Niks bijzonders.
Mooie foto's. Ik kan niet zo foto's maken. Ik zou dat voetje van je homepage halen. Het lijkt net een voetje van een overleden kindje. Krijg net als sommigen anderen een niet prettig gevoel bij dat voetje. De foto van dat meisje, rechtsonderin, vind ik erg mooi. Ik zou misschien ook met meer kleurenfoto's werken. O,ja... en goed kijken naar je spelling en grammatica.
heb net eventjes op de site gekeken.

Ben het wel eens met de vorige posters hier dat die foto van het voetje onprettig overkomt.

Als ik hem goed bekijkt denk ik dat het komt door het beentje dat je erachter ziet.

Een foto van een voetje alleen vind ik vaak juist mooi maar helaas vond ik dat niet van jouw foto.

Je site zou ik wat meer aandacht geven in de toekomst en idd voortaan laten lezen aan derden voor je het plaatst want er zitten nogal wat taalfouten in.

Maar je bent nog maar net begonnen dus slecht vind ik het niet hoor!

Je moet dus duidelijk nog groeien maar daar was dit topic ook voor dus ik zou zeggen lekker doorgaan en probeer iets te doen met de aanwijzigen die je al kreeg

succes !
Vind dat je hele mooie foto's maakt, mooie sfeer, beetje tijdloos, mooi. Foto van het voetje roept idd associatie met een overleden kindje op, wel mooi overigens. Misschien dat het in kleur anders was uitgepakt. Ik denk sowieso dat het bij zwart-wit foto's van kinderen vooral om de sprekende blik moet gaan die juist door dat effect extra word versterkt.

Je site zelf mist enigzins wat inspiratie en creativiteit die je bij andere fotograven wel ziet. Het mag wel wat strakker zeg maar of juist uitbundiger, nu is het saai.

Heel veel succes in ieder geval!
150 euro voor een foto :O zelf de digitale camera er bij pakken en naar de hema gaan om t af te drukken. heb je ook een mooie foto en ben je een paar euro kwijt.

ik vind de foto's overigens niet bijzonder mooi ook, en ik weet waar ik over praat heb namelijk een fotograven opleiding gevolgd.
of je iets mooi vindt of niet heeft toch niks te maken met of je een opleiding hebt gevolgd? dan kan je er misschien anders naar kijken, maar mooi is toch een kwestie van smaak? ik vind heel veel fotograven die een opleiding hebben gevolgd echt afschuwelijke fotoos maken met mandjes en beertjes en kussentjes brrrrrrrrrrrrrrr.
Best leuk, maar waarom zou je je alleen richten op geboortekaartjes? Iedereen vindt het toch leuk om foto's van zijn kind(eren) te hebben?
Zijn het niet de mensen die foto's laten maken bij een fotograaf die aangeven dat ze beertjes mandjes en de hele heisa willen? Volgens mij heb je daar wel een keuze in.

Een opleiding in die richting doet je wel anders naar de foto's kijken misschien, maar het blijft een feit (althans, dat is mijn mening ;-) ) dat ze weinig origineel zijn. Mooi of niet mooi, dat is inderdaad een ieder zijn smaak.
das waar schravelvot, maar ik vind bijv anne geddes ook echt niks. Maar goed, we dwalen af. Het is trouwens best lastig om origineel te zijn als je een verse ouder met kind fotografeert denk ik, het gaat juist om emotie neer te zetten op een foto en dat vind ik dan goed gelukt hier.
Gigaluilak; ben benieuwd waar jij die fotograven opleiding heb gedaan. Waar moest je naar die foto graven dan?
:rofl:
Ik vind ze niet zo mooi.

En daarnaast vind ik de info op de site wel erg minimaal. Kosten +/- 150 euro? Wat krijg je daarvoor? Is dat inclusief bewerken van de foto? Werk je zwart? Inclusief of exclusief btw? Kan je de foto ook afdrukken? Reiskosten? Tot waar in het land ben jij bereid langs te komen? Alle dagen in de week? etc. etc.
He Tjarda,

Mooie foto's hoor, misschien leuk om eens bij een wenskaarten uitgeverij te informeren of ze niet wat foto's van je willen kopen.

Vind ze wel mooi dus!
Ik vind je foto's idd heel mooi. Alleen de site is wat minder mooi. Komt niet heel professioneel over. Vooral al die reclame. Stond o.a. geboortekaartjes bij. Denk ik voorbeelden te krijgen van jouw foto's op geboortekaartje krijg ik een google overzicht. Ik zou een echte site maken waar niet van die reclame op staat. Via een hosting hoeft het niet veel te kosten zo'n 30 euro per jaar en je hebt een hele professionele site. Ik zou zelf ook willen weten hoe ik de foto op een kaartje moet bewerken. Of doe je dat ook. En anders een link naar een site waar je een kaartje kan bestellen waar ze jouw foto's op afdrukken. Maar wat je doet is echt heel mooi.
Die foto van dat voetje vind ik ook afschuwelijk...

Nu even de rest bekijken.
Ik vind een aantal foto's te frontaal, alsof je de baby stoort en uit haar/zijn intieme wereld haalt. Lastig uit te leggen zo, maar zelf zou ik meer afscherming willen en niet zo hoppakee direct, alsof het kind het zelf eigenlijk niet zo wil. De voet is eng idd, door het perspectief te groot en in een rare knik.

De foto's van ouder en kind samen vind ik beter en meer in evenwicht. Al zou ik die huilende-troost foto zelf niet op een geboortekaartje willen, daarvoor te persoonlijk. En bij de oudere kinderen vind ik de frontale foto's wel mooi, ook omdat zij met hun blik goed tegengas geven.

Misschien vaag zo, maar wie weet kan je er wat mee...
En, het lijkt alsof je nog zoekende bent en er nog niet uit bent wat voor soort foto's je wilt maken. Intiem of kunstzinnig of alledaags. Of laat je dat aan de ouders over? Als dat zo is, zou ik dat melden op je site, zodat dat duidelijk is.
-
Ik vind het prachtige foto's die je maakt. Laat het niet varen. Je hebt talent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven