Werk & Studie alle pijlers

bruto/netto loon?

18-04-2008 22:11 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of iemand dit misschien weet?

Als je als 20 jarige in de kinderopvang 10.65 verdient per uur (bruto)

hoeveel is dat dan netto per uur??
is afhankelijk van het aantal uur wat er wordt gewerkt.

afdracht heffingen. premie's wn verzekeringen.
http://www.loonwijzer.nl/main/brutonetto/

check het maar even op deze link...
oh oke. Rond de 28/30 uur per week...

heffing enzo weet ik niet...
heb niet de tabellen bij de hand, maar hou het rond de 7,50 ongeveer
dan zou ik rond de 900 netto zitten... vind ik wel weinig, aangezien de rest rond de 1100 euro zitten (ook mijn leeftijd en zelfde salaris)

maar ik hoor altijd dat er zo veel vanaf gaat, de een heeft het over 32% , de ander over 42%:s ik snap het niet echt.
Misschien een idee om even op de site van de Belastingdienst te kijken, dan kun je meteen zien hoe de belastingschijven precies lopen.
Of even een (pro forma) bruto/netto berekening te vragen bij je werkgever.

Waarschijnlijk gaat er niet zoveel belasting af, gezien de hoogte van je loon en je aantal uren. Ik denk dat het best kan dat je rond de 1100 euro zit.
-
je hebtniet alleen met de belastingschijven te maken, maar ook met de afdracht van de premies wn verzekeringen.

maar wat ik al zei, heb de tabellen niet bij de hand, dus is een berekening uit de vrije hand.

Lijkt mij alleen als de anderen hetzelfde aantal uren werken,hetzelfde salaris krijgen, net zo oud zijn en geen extra vergoedingen krijgen zoals bv reiskosten je dat wel aan kan houden.
AngeliqueX19 schreef op 18 april 2008 @ 22:26:

dan zou ik rond de 900 netto zitten... vind ik wel weinig, aangezien de rest rond de 1100 euro zitten (ook mijn leeftijd en zelfde salaris)

maar ik hoor altijd dat er zo veel vanaf gaat, de een heeft het over 32% , de ander over 42%:s ik snap het niet echt.
ik kwam trouwens op bijna 1000 euro uit met mijn berekening
hoe kwam jij dan op 1000? ik heb 30 uur per week, x 4 weken, x 7,50 = 900

Maar ik loop nu nog stage, ik begin pas bij die werkgever wanneer ik mijn diploma heb en dan komen die gesprekken ook over salaris enzo.. er staat wel, 1565 (volgensmij, iig in de 1500) bruto bij 36 urige werkweek..
Een maand is langer dan 4 weken. Bij 7,50 kom je uit op:

7,50 * 30 * 12/52 = 975 per maand

Invullen op de loonwijzer (http://www.loonwijzer.nl/main/brutonetto , die tip gaf Tientje ook al) met één van de kinderopvang-CAO's komt uit op iets meer dan 1100 euro. Dat had je natuurlijk ook zelf even kunnen doen ;-)
-
anemoon schreef op 18 april 2008 @ 22:38:

Of even een (pro forma) bruto/netto berekening te vragen bij je werkgever.
Dit zou ik zeker doen, de salarisadministratie heeft het zo voor je uitgerekend. Wij weten niet wat jij nog aan pensioenpremie enz. moet betalen.
Just hand over the chocolate and nobody will get hurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven