Entertainment alle pijlers

Griezelfilms voor kinderen 11-12 jaar

15-10-2012 14:45 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter geeft een halloween-horror-griezel-nietslapenfeestje.

Nu willen ze de hele nacht enge films kijken maar ik heb geen idee welke.

Wie heeft tips, titels, do's and don'ts?

Ik wil wel dat ze gillen griezelen maar niet dat ik midden in de nacht bange kinderen naar huis moet brengen of van angst natgepiste bedden moet verschonen.



Help!
Sagrera, ik vind het oprecht vervelend voor je dat die film toen zo verkeerd uitpakte voor jou. Maar dit ene geval is natuurlijk niet representatief... dan zou ik ook wel kunnen roepen dat je bij wijze van kinderfeestje voor een zesjarige best naar een zombiefilm kunt gaan kijken omdat mijn dochter op die leeftijd toevallig al dol was op die dingen.



Uiteindelijk komt het het toch op neer dat het heel erg afhankelijk is van het kind zelf naar welke films je haar kunt laten kijken, en ik neem aan dat bammetje en haar dochter best kunnen inschatten welke kinderen ze voor een dergelijk evenement kunnen uitnodigen. Bovendien zit er ook nog altijd een uitknop op die TV he.



En buiten dat: een 'griezelfeest' met louter 9+ films lijkt me echt heel erg oersaai voor die koters .



@Bammetje: gaan jullie ook een mooie horrortaart bakken?
Alle reacties Link kopieren
quote:killthekittens schreef op 15 oktober 2012 @ 15:48:

Zou best grappig zijn om een horror marathon te organiseren met alle vrouwen hier welke er niet goed tegen kunnen..



Wel eerst de muren goed isoleren voor het gegil.Dat weiger ik simpelweg . Echt hoor. Destijds kreeg ik op een Halloween-feestje de Exorcist voorgeschoteld als 12-jarige. Die heb ik nog uitgezeten, doodsbang met onder elke arm vriendinnen die het ook allemaal niet trokken. Daarna werd Hellraiser opgezet. Ja doeg! Toen ben ik met 5 andere meiden gaan risken in de keuken.
nessemeisje wijzigde dit bericht op 15-10-2012 15:57
Reden: Even de post erbij gezet waar ik op reageer.
% gewijzigd
Are you afraid of the dark



Dit is leuk! allemaal verhalen, Ik keek het ook toen ik 13/14 was, iedere zondag was dat bij telekids. Zit goed in elkaar, durfde zelf de kelder niet meer in
Alle reacties Link kopieren
Edward Scissorhands?
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Alle reacties Link kopieren
quote:lady-voldemort schreef op 15 oktober 2012 @ 15:54:





@Bammetje: gaan jullie ook een mooie horrortaart bakken?



Een oogballen taart ja.



Verder eten we natuurlijk muizen.

En afgehakte vingers.

En spinnen.

En bloedsoep met ogen en hersens.
Alle reacties Link kopieren
quote:somidi schreef op 15 oktober 2012 @ 15:56:

Are you afraid of the dark



Dat vindt kind
Ah! in dat geval Saw- alle reeksen, Haloween en Child's Play
Kijkwijzers aanhouden zou ik ook doen, 12+ films zouden nog wel kunnen, maar daarboven niet. 12+ is misschien ook het meest geschikt, want daaronder is het misschien te saai/niet eng, en daarboven heb je weer risico's van weken niet slapen enzo.



Ik was als kind eens op een griezelfeestje (zonder films overigens) en het was wel leuk, maar ik vond er weinig engs aan, terwijl ik écht een zacht ei ben hoor (ik heb als kind een jaar nachtmerries gehad van sneeuwwitje (of ja, van de boze heks dan hè )). Dus het moet wel eng zijn, maar wel voor iedereen te doen.



Lijkt me best lastig, want zo te horen vindt jouw kind het al snel saai/niet eng genoeg, terwijl je natuurlijk ook rekening te houden hebt met de rest van de kinderen. Geen makkelijke opgave!



Ik heb verder geen filmtips trouwens, sorry.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou the sixth sense doen, eng maar niet over de top.
Lekker dan. Dochter heeft over mijn schouders meegelezen en nou wil ze vanavond samen met haar BFF The Exorcist gaan kijken .
Misschien is cult/klassieke horror ook wel leuk? The exorcist en Alien. It is ook wel klassieke en toch leuk met een clown!
Alle reacties Link kopieren
The Exorcist is echt geen kijkmateriaal voor een kind. daarentegen is ze misschien dan wel voorlopig genezen van enge films
Hartstikke leuk!



Dus.
Alle reacties Link kopieren
Misschien staat hier wat tussen



Klikkerdeklik
Die rare film met die reusachtige vleesetende maden in dat afgelegen dorpje, hoe heette die nou toch weer? Aliens is ook leuk ja. Maar aan dat soort films zou ik niet ieder kind ongezien blootstellen .
Heb even gekeken, the Others (met Nicole Kidman) kan vanaf 12, aldus de kijkwijzer. Ik weet niet of die film een optie is?
Alle reacties Link kopieren
Nog wat ideeen:

Shaun of the dead ( zombies maar ook humor)

Arachnafobie en 8legged freaks (beide over spinnen)

Twillight? Of is dat weer te romantisch?
Alle reacties Link kopieren
Is Carrie geen optie?

Die film vind ik nog wel meevallen.



Leuk dat je dit wilt gaan doen!!
Alle reacties Link kopieren
quote:emma77emma schreef op 15 oktober 2012 @ 16:23:





Leuk dat je dit wilt gaan doen!!



Ik wil het helemaal niet doen maar ik werd gedwongen!



Bedankt voor alle filmtips trouwens, ik ga trailers kijken en een lijstje mailen naar mijn persoonlijke filmleverancier
quote:lady-voldemort schreef op 15 oktober 2012 @ 16:17:

Die rare film met die reusachtige vleesetende maden in dat afgelegen dorpje, hoe heette die nou toch weer? Aliens is ook leuk ja. Maar aan dat soort films zou ik niet ieder kind ongezien blootstellen .http://en.wikipedia.org/wiki/Squirm_(film) ?
Carrie, is idd te doen! Er komen goede dingen in: gepest worden en menstruatie onder de douche en een een boze liefdeloze moeder. Educatief met een horror randje
Alle reacties Link kopieren
Hocus Pocus, Dark Shadows. Zijn beide niet erg eng, maar wel veilige films voor kids die niet zo goed tegen horror kunnen.



The Sixth Sense, Scream, I know what you did last summer
Alle reacties Link kopieren
Silence of the lambs, seven? Of is dat teveel psychologisch en te weinig horror?
Gremlins

Adams family

Corpse bride

Beetlejuice



daar zou iets uit kiezen. Leuk eng, ze hoeven geen weken lang nachtmerries te hebben toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:somidi schreef op 15 oktober 2012 @ 16:52:

Carrie, is idd te doen! Er komen goede dingen in: gepest worden en menstruatie onder de douche en een een boze liefdeloze moeder. Educatief met een horror randje Daar is die van mij al goed mee bekend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven