Werk & Studie
alle pijlers
Secretaresse en ook zo'n hekel aan notuleren???!!!
zaterdag 26 april 2008 om 16:13
Hallo!!!
Moet hier ff mijn frustratie kwijt over het onderwerp notuleren!! Wie heeft er ook zo'n bloedhekel aan???
Ik moet het in mijn functie ook nog echt regelmatig doen en iedere keer baal ik weer als een stekker, vooral tijdens het uitwerken.
Heeft iemand nog tips/trucs waardoor dit me evt. iets gemakkelijker af kan gaan?
Thanks,
Liefs chanty
Moet hier ff mijn frustratie kwijt over het onderwerp notuleren!! Wie heeft er ook zo'n bloedhekel aan???
Ik moet het in mijn functie ook nog echt regelmatig doen en iedere keer baal ik weer als een stekker, vooral tijdens het uitwerken.
Heeft iemand nog tips/trucs waardoor dit me evt. iets gemakkelijker af kan gaan?
Thanks,
Liefs chanty
zaterdag 26 april 2008 om 17:23
zaterdag 26 april 2008 om 18:31
Ipv notulen kun je ook gaan voor een besluitenlijst; hierin zet je alleen dat wat in de vergadering ook daadwerkelijk besloten is.
Je lijst wordt korter en het uitwerken kost minder tijd.
Verder geeft chocolade je een geweldig goed gevoel (komen allerlei endorfines vrij en zo), dus ik zou zeggen, eet af en toe wat chocola !
Je lijst wordt korter en het uitwerken kost minder tijd.
Verder geeft chocolade je een geweldig goed gevoel (komen allerlei endorfines vrij en zo), dus ik zou zeggen, eet af en toe wat chocola !
zaterdag 26 april 2008 om 20:05
Ik vond notuleren ook geen feestje. Helaas ben ik er nogal goed in, dus ik was altijd het haasje als er een vergadering was. Ik werkte het altijd meteen uit, en dan zo beknopt mogelijk. Eindeloze discussies notuleerde ik niet, ik vatte de belangrijkste standpunten samen en voegde dan iets toe als 'discussie volgde'.
Chocola eten vind ik een goede tip
Chocola eten vind ik een goede tip
zondag 27 april 2008 om 16:23
Heb juist een hekel aan agenderen.
Het vervelende van notuleren is dat ik meestal geen tijd heb het fatsoenlijk voor te bereiden en nadien uit te werken omdat ik het te druk heb met ander werk!
Vind het wel interessant om erbij te zijn want je hoort veel meer inside info dus je weet altijd wat er speelt...je gaat je werk er ook meer door snappen doordat je de achtergrondinfo krijgt bij de vergaderingen, het geeft je meer binding met het bedrijf.
Het vervelende van notuleren is dat ik meestal geen tijd heb het fatsoenlijk voor te bereiden en nadien uit te werken omdat ik het te druk heb met ander werk!
Vind het wel interessant om erbij te zijn want je hoort veel meer inside info dus je weet altijd wat er speelt...je gaat je werk er ook meer door snappen doordat je de achtergrondinfo krijgt bij de vergaderingen, het geeft je meer binding met het bedrijf.
woensdag 30 april 2008 om 22:45
Dank je, Vinobianco! Toen ik een jaar of 20 was, ben ik ook een aantal jaren secretaresse geweest. Ik vond het toen al minder leuk worden, omdat ik graag meer voor mezelf bezig wilde zijn en niet altijd voor een ander. Ben toen studies gaan volgen naast het werk en kon al gauw in die richting aan de slag. Nu werk ik parttime en dacht dat ik het nu wel prima zou vinden om secretaresse te zijn, maar helaas, na een aantal maanden zit ik toch weer met datzelfde gevoel. Ik kan weer aan de slag in mijn "oude" branche, waar ik die studies toen voor heb gevolgd en toch parttime! Helemaal super! Jij ook succes met je plannen!