Kinderen
alle pijlers
coitus interruptus en zwanger worden
zondag 27 april 2008 om 14:13
Beste forummers,
Ik ben al twee jaar samen met mijn vriend. Als anticonceptie hebben we altijd de coitus interruptus methode , ook wel ' voor het zingen de kerk' uit gaan,gebruikt.
Ik ben nooit zwanger geworden..... Ik heb er ook nooit bij stil gestaan verder. Het was prima zo. Misschien voel je 'm al aankomen.....
Nu heb ik gehoord en gelezen dat je heel goed zwanger kunt worden door deze anticonceptie. Zo'n 12-38 % wordt binnen een jaar toch zwanger. En nu, hoe onzinnig het ook is, sta ik daar wel bij stil. En maak ik me zorgen. Terecht of onterecht?
Hoe kan het dat het bij mij nooit 'mis' is gegaan? Heeft hij zich altijd goed beheerst, dus nooit sperma laten gaan of ik ben onvruchtbaar. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat in twee jaar tijd nooit iets is gebeurd.
Ik begin me nu dus eigenlijk heel erg zorgen te maken.
Deze zomer gaan mijn vriend en ik trouwen en we willen dan dolgraag kinderen. Als het dan niet lukt?
Ik ben een aantal maanden terug naar de gyn geweest voor een echo en uitstrijkje nav hevige steken in de onderbuik. Niks aan de hand volgens de gyn.
Nog even ter informatie: mijn menstruatiecyclus is verder regelmatig. Meestal duurt die 28 dagen, de laatste duurde 26 dagen.Mijn eisprong was eergisteren en vanaf dat moment voel ik me ook af en toe misselijk, en heb buikpijn.
Hoe denken jullie hierover? Ben ik nu (verminderd) onvruchtbaar. Hoe gek het ook klinkt en misschien is het aanstellerij, ik me echt zorgen!!!
Ik ben al twee jaar samen met mijn vriend. Als anticonceptie hebben we altijd de coitus interruptus methode , ook wel ' voor het zingen de kerk' uit gaan,gebruikt.
Ik ben nooit zwanger geworden..... Ik heb er ook nooit bij stil gestaan verder. Het was prima zo. Misschien voel je 'm al aankomen.....
Nu heb ik gehoord en gelezen dat je heel goed zwanger kunt worden door deze anticonceptie. Zo'n 12-38 % wordt binnen een jaar toch zwanger. En nu, hoe onzinnig het ook is, sta ik daar wel bij stil. En maak ik me zorgen. Terecht of onterecht?
Hoe kan het dat het bij mij nooit 'mis' is gegaan? Heeft hij zich altijd goed beheerst, dus nooit sperma laten gaan of ik ben onvruchtbaar. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat in twee jaar tijd nooit iets is gebeurd.
Ik begin me nu dus eigenlijk heel erg zorgen te maken.
Deze zomer gaan mijn vriend en ik trouwen en we willen dan dolgraag kinderen. Als het dan niet lukt?
Ik ben een aantal maanden terug naar de gyn geweest voor een echo en uitstrijkje nav hevige steken in de onderbuik. Niks aan de hand volgens de gyn.
Nog even ter informatie: mijn menstruatiecyclus is verder regelmatig. Meestal duurt die 28 dagen, de laatste duurde 26 dagen.Mijn eisprong was eergisteren en vanaf dat moment voel ik me ook af en toe misselijk, en heb buikpijn.
Hoe denken jullie hierover? Ben ik nu (verminderd) onvruchtbaar. Hoe gek het ook klinkt en misschien is het aanstellerij, ik me echt zorgen!!!
zondag 27 april 2008 om 15:55
Ik moet zeggen dat ik erg verbaasd ben hoeveel mensen in deze bangmakerij geloven. Volgens mijn gynaecoloog en huisarts is het ook even veilig als de pil MITS 100% correct toegepast.
En de mensen die wel zwanger worden hebben de methode niet correct toegepast.
En als je veel vrouwen moet geloven worden er ook hele volksstammen zwanger dwars door de pil heen.
En de mensen die wel zwanger worden hebben de methode niet correct toegepast.
En als je veel vrouwen moet geloven worden er ook hele volksstammen zwanger dwars door de pil heen.
zondag 27 april 2008 om 16:32
Er zijn naast pil en condoom ook nog andere anticonceptiemethodes die betrouwbaarder zijn dan coïtis interruptus. Het komt op mij nogal gemakzuchtig over; 'geen zin in de pil' en dus daarom maar voor het zingen de kerk uit zonder je daar eerst grondig over te (laten) informeren of eerst eens over andere vormen van anticonceptie na te denken.
zondag 27 april 2008 om 17:24
Dit artikel stelt me zeer gerust Isabon! Zo heb ik (nog) geen reden om ongerust te zijn over mijn vruchtbaarheid. Er zijn blijkbaar dus heeeel veel stellen die coitus interruptus toepassen.
Een ding klopt naar mijn idee niet helemaal.....In voorvocht zitten niet genoeg zaadcellen om een bevruchting te voorzaken. Er zitten dan misschien niet veel in voorvocht, maar je hebt tenslotte maar 1 zaadcel nodig die een bevruchting tot stand brengt!
Jij was dus al na 1 maand zwanger ? Da's heel vlug!
zondag 27 april 2008 om 18:27
Tja,
mijn éne oma raakte zwanger, ondanks coïtus interruptus.
Mijn andere oma is 9 jaar verloofd geweest, heeft in die negen jaar geen onthouding gehad, begreep ik, maar raakte pas zwanger na haar trouwen.
Ik heb altijd gehoord, dat je net zo goed geen CI kunt doen, omdat je daar vrij makkelijk zwanger van raakt, maar ik zou als ik jou was niet gelijk in paniek raken, omdat je het niet geworden bent (zoals je tenslotte ook wilt)
En, als je nu geen kind wilt, misschien toch maar een ander voorbehoedsmiddel
succes
mijn éne oma raakte zwanger, ondanks coïtus interruptus.
Mijn andere oma is 9 jaar verloofd geweest, heeft in die negen jaar geen onthouding gehad, begreep ik, maar raakte pas zwanger na haar trouwen.
Ik heb altijd gehoord, dat je net zo goed geen CI kunt doen, omdat je daar vrij makkelijk zwanger van raakt, maar ik zou als ik jou was niet gelijk in paniek raken, omdat je het niet geworden bent (zoals je tenslotte ook wilt)
En, als je nu geen kind wilt, misschien toch maar een ander voorbehoedsmiddel
succes
Later is nu
zondag 27 april 2008 om 18:43
Er is er maar één nodig om daadwerkelijk de eicel te bevruchten, maar er zijn er meerdere nodig om eerst het 'pantser' van een eicel week te maken, zodat de kop van een zaadcel er daadwerkelijk door heen kan.
De eerst arriverende zaadcel is dus niet degene die zorgt voor de baby, maar net als in het wielrennen slechts de knecht van de latere winnaar...
zondag 27 april 2008 om 19:54
buiten het wel/niet zwanger worden door ci, snap ik niet dat je het al zolang volhoudt. Als ik íets onbevredigend vind, is het als mijn partner vlak voor het klaarkomen mij verlaat, zeg maar.
:(
En als je hier bovendien steeds aan moet denken, tijdens seks, is het niet echt ontspannen, toch?
:(
En als je hier bovendien steeds aan moet denken, tijdens seks, is het niet echt ontspannen, toch?
Later is nu
zondag 27 april 2008 om 19:56
zondag 27 april 2008 om 20:01
Ik geniet ervan, of hij nou in of buiten me komt!
Je vertelde in een ander bericht dat CI toch wel snel zorgt voor een zwangerschap. Zou kunnen inderdaad.
Ik heb toevallig net iemand gesproken die zei dat er genoeg mensen waren die pas zwanger raakten als ze 'all the way' gingen zeg maar. Hopelijk word ik ook zwanger als het 'mag'
zondag 27 april 2008 om 20:03
Mijn man komt trouwens ook uit een 'vruchtbare familie' zoals ze dat noemen. Toch had zijn zus grote moeite zwanger te worden. Het zegt dus inderdaad neit alles, hoe de rest van de familie voortproduceert. Uiteindelijk waren natuurlijk alle ouders vruchtbaar, de één wat meer dan de ander misschien .
Later is nu