Entertainment
alle pijlers
mooiste film ooit
vrijdag 25 april 2008 om 20:29
maandag 28 april 2008 om 16:25
Er zijn een hoop films genoemd hierboven die ik ook super vindt, maar teveel om op te noemen.
Maar er is een film die ik zo geweldig vindt dat ik iedereen in mijn omgeving bijna wil dwingen om 'm ook te zien.
Maar aangezien niet iedereen gecharmeerd is van mijn filmkeuze laat ik het maar.
Het gaat om BIG FISH met Ewan McGregor .
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Maar er is een film die ik zo geweldig vindt dat ik iedereen in mijn omgeving bijna wil dwingen om 'm ook te zien.
Maar aangezien niet iedereen gecharmeerd is van mijn filmkeuze laat ik het maar.
Het gaat om BIG FISH met Ewan McGregor .
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
maandag 28 april 2008 om 19:42
Luneth, dat komt zeker goed, prachtige film.
Ik heb vreselijk moeten lachen jaren terug om 'L.A. Story' met Steve Martin. Hilarisch. Met rolletje van toen nog piepjonge Sarah Jessica Parker!
En in de categorie licht en luchtig vond ik 'Love Actually' heel leuk. Evenals Notting Hill.
Ooooh ja en een paar maanden terug, 'Tara Road'. Echt een aanrader. De hele zaal zat te snuffen!
xx lisa.
Ik heb vreselijk moeten lachen jaren terug om 'L.A. Story' met Steve Martin. Hilarisch. Met rolletje van toen nog piepjonge Sarah Jessica Parker!
En in de categorie licht en luchtig vond ik 'Love Actually' heel leuk. Evenals Notting Hill.
Ooooh ja en een paar maanden terug, 'Tara Road'. Echt een aanrader. De hele zaal zat te snuffen!
xx lisa.
maandag 28 april 2008 om 19:50
maandag 28 april 2008 om 21:45
dinsdag 29 april 2008 om 00:01
Poeh moeilijk hoor, de allermooiste film(s). Ben vroeger idolaat van Jaws geweest en heb hierdoor nog steeds iets met die film.
Niet de mooiste film natuurlijk maar wel speciaal.
Lord of the rings
Vesten
Heat
The Bourne trilogie
The Pianist
De Tweeling
The Shawshank Redemption
En vast nog heel veel films meer waar ik nu niet op kom....
Niet de mooiste film natuurlijk maar wel speciaal.
Lord of the rings
Vesten
Heat
The Bourne trilogie
The Pianist
De Tweeling
The Shawshank Redemption
En vast nog heel veel films meer waar ik nu niet op kom....
dinsdag 29 april 2008 om 01:40
dinsdag 29 april 2008 om 07:58
Er zou nog aan de lijst (die ik net gaf) nog wat films toegevoegd moeten worden:
- Jaws;
- The Car;
- Christine.
De laatste 2 films gaan over auto's met een eigen wil. Ik vind overigens dat The Car door veel mensen ondergewaardeerd wordt. Het gaat over een zwarte duivelse auto met oranje of gele ramen. Het heeft een groot horror-effect. Je bent eigenlijk al te griezelen als die auto daar maar staat en "niets doet".
Jullie raden het al... Ik ben een echte filmliefhebber.
- Jaws;
- The Car;
- Christine.
De laatste 2 films gaan over auto's met een eigen wil. Ik vind overigens dat The Car door veel mensen ondergewaardeerd wordt. Het gaat over een zwarte duivelse auto met oranje of gele ramen. Het heeft een groot horror-effect. Je bent eigenlijk al te griezelen als die auto daar maar staat en "niets doet".
Jullie raden het al... Ik ben een echte filmliefhebber.
World of Warcraft: Legion
dinsdag 29 april 2008 om 08:17
dinsdag 29 april 2008 om 13:34
dinsdag 29 april 2008 om 16:42
The Notebook
Over echte liefde. Ik kan over de inhoud eigenlijk
niet veel kwijt...dan zou ik het kijken naar de film verpesten.
Maar het komt neer dat het gaat over 2 mensen die
altijd van elkaar bleven houden.
Een aanrader!
Ik zie trouwens veel titels langskomen waarvan ik denk...ooooh die moet ik echt nog eens kijken!
Over echte liefde. Ik kan over de inhoud eigenlijk
niet veel kwijt...dan zou ik het kijken naar de film verpesten.
Maar het komt neer dat het gaat over 2 mensen die
altijd van elkaar bleven houden.
Een aanrader!
Ik zie trouwens veel titels langskomen waarvan ik denk...ooooh die moet ik echt nog eens kijken!
dinsdag 29 april 2008 om 18:31
Hé, wat een originele keuze! Die heb ik nog op dvd, schitterende film.
Mijn eigen - hopeloos onvolledige - lijstje onvergetelijke films:
8 1/2 (Fellini, 1963)
Ascenseur pour l 'échafaud
Le samouraï (en al het andere werk van J-P Melville)
Kramer versus Kramer
Havinck (Frans Weisz, 1987)
Brief Encounter (Engeland, 1945)
Alles van Stanley Kubrick
En als zakdoekjes niet geschuwd worden, de beste soap ooit:
La meglio gioventu (spreek uit: 'mèlio djoventóe)
Tot slot, uit esthetisch oogpunt: alle films met Gwyneth Paltrow. Ik wil hier ook graag een lans breken voor een relatief onbekende, maar mooie en ontroerende film van haar: Proof
dinsdag 29 april 2008 om 19:52
Trouwens, ook erg mooi: 'Losing Isayah'! Over een drugsverslaafde zwarte vrouw, die haar baby kwijt raakt. Een blank gezin adopteert de jongen, maar na een jaar of 3 wil de biologische moeder hem weer terug.
Ik weet niet hoe ze dat jongetje zo oorverdovend hebben laten huilen, maar indruk maakte het wel op mij.
Ik weet niet hoe ze dat jongetje zo oorverdovend hebben laten huilen, maar indruk maakte het wel op mij.
Count your blessings...